E malatie cardiovascular sò più cumuni in TRNC

E malatie ligate à e malatie cardiovascular sò più cumuni in TRNC
E malatie ligate à e malatie cardiovascolari sò più vista in TRNC

Capu di u Dipartimentu di Cardiologia di l'Hospital di l'Università vicinu à l'Oriente Prof. Dr. Hamza Duygu hà fattu una dichjarazione à l'occasione di a settimana di a Salute Cardiaca. Ellu disse chì ci sò parechji risichi in e malatie cardiovascular cum'è u fumu, a dieta irregulare, l'obesità, u cunsumu eccessivu d'alcohol è u stress eccessivu. Dichjarà chì u fattore di risicu più impurtante hè u fumu, u Prof. Dr. Duygu hà dichjaratu chì e bevande energetiche, chì sò spessu usate da i ghjovani, aumentanu ancu u risicu di attaccu di cori è causanu arritmia in u core.

E malatie di u cori sò unu di i prublemi di salute più cumuni oghje per via di parechji fatturi. Dicendu chì si tratta di malatie per più di un fattore, u Prof. Dr. Hamza Duygu hà dettu chì u fumu, a dieta irregulare, l'obesità, u cunsumu eccessivu d'alcohol è u stress eccessivu sò trà i fatturi di risichi impurtanti per a salute cardiovascular. prof. Dr. Duygu hà ancu dichjaratu chì l'età, u sessu, i fatturi genetichi è etnici sò trà i fatturi di risichi chì deterioranu a salute cardiovascular. Dichjarà chì l'età, u sessu, i fatturi genetichi è etnici sò in u gruppu di fatturi immubiliabili, Prof. Dr. Hamza Duygu hà dichjaratu chì e malatie di u cori per u fumu, l'abitudini alimentari malsani, i disordini per u cunsumu eccessivu d'alcohol, a vita sedentaria, l'obesità, i lipidi di sangue, a pressione di sangue è u zuccaru in sangue sò fattori di risichi chì ponu esse curretti.

U novu stilu di vita influenza negativamente l'abitudini alimentari

Dichjarà chì per via di i cambiamenti rapidi purtati da a vita muderna è a tecnulugia, u Prof. Dr. Hamza Duygu hà dichjaratu chì e persone sò diventate menu attive avà. Dichjarà chì u novu modu di vita è l'abitudini alimentari sò assai affettati, u Prof. Dr. Hamza Duygu hà dichjaratu chì a nutrizione in questu periodu hè principalmente basata nantu à l'alimenti d'origine animale è hà dettu: "A ghjente ùn cunsuma micca abbastanza verdura è frutti. Cumminatu cù una mancanza di attività fisica, u risicu di malatie cardiovascular aumenta. Nta l'ultimi anni, l'occlusione cardiovascular hè più cumuna in a pratica di ogni ghjornu in l'anni vinti o trenta. U mutivu più impurtante per questu hè l'abitudine di fumà. Inoltre, a diminuzione di l'attività fisica, l'aumentu di pisu, l'attenzione insufficiente à l'alimentazione è u stress sò trà i fatturi chì cuntribuiscenu.

L'alimentazione sana hè impurtante per a salute di u core

Dichjarà chì l'abitudini alimentari regulari sò di grande impurtanza in a prutezzione di a salute di u core, u Prof. Dr. Hamza Duygu hà dettu chì cù una dieta regulare è sana, i fatturi di risichi chì causanu malatie cardiovascular ponu esse evitati. prof. Dr. Duygu hà dettu: "Cù una dieta sana, hè pussibule ritardà è riduce u sviluppu di u sovrappeso, u colesterolu altu, a diabetes è a pressione di u sangue, chì sò fatturi di risichi chì causanu malatie cardiovascular. A dieta di stile occidentale è l'abitudini di fast food sò gradualmente in crescita in a sucità. Sta situazione pò esse cummattuta solu per mira à una vita sana ".

A dieta regulare reduce u risicu di malatie cardiovascular

Dichjarà chì u mudellu di manghjà hà cuminciatu à stallà da a zitiddina, u Prof. Dr. Hamza Duygu hà dichjaratu chì u risicu di malatie cardiovascular pò esse ridutta stabilendu abitudini di dieta sana da questa età. Dicendu chì u cunsumu eccessivu di calori è sali deve esse evitata, i grassi animali deve esse ridutta, è un mudellu di manghjà deve esse aduttatu induve l'olii vegetali, ligumi freschi, l'alimenti ricchi di fibra è u pesciu deve esse cunsumati più. Dr. Duygu hà dettu chì i morti da e malatie cardiovascular sò menu cumuni in e regioni induve l'oliu d'aliva è u cunsumu di pisci hè più altu. prof. Dr. Hamza Duygu hà dettu: "Menu di 30 per centu di l'energia tutale cunsumata deve esse ottenuta da i grassi animali. Un altru prublema chì deve esse datu priorità hè a lotta contru l'obesità è a mancanza di muvimentu, chì sò rispunsevuli di l'aumentu alarmante di l'incidenza di a diabetes. A lotta chì ci vole à dà à u livellu di a cumunità nant’à sta questione pò esse realizata da a sensibilizazione per via di l’educazione. In più di e classi di attività fisica in i scoli, l'educazione nutrizionale deve ancu esse datu. In i scoli, i studienti anu da esse furnitu l'uppurtunità di fà educazione fisica per 1 ora à ghjornu. Aumentà u numeru è a qualità di i centri induve l'adulti ponu fà educazione fisica deve esse sustinutu da u statu.

U fumu hè u fattore di risicu più impurtante per e malatie cardiovascular

Dichjarà chì u fumu hè unu di i fatturi di risichi più impurtanti in e malatie cardiovascular, u Prof. Dr. Hamza Duygu hà dichjaratu chì u cunsumu di sigarette provoca parechje malatie cù l'occlusione cardiovascular. prof. Dr. Duygu hà dettu: "Sfurtunatamente, u cunsumu di sigarette ruba vint'anni di a nostra vita. Provoca parechje malatie, in particulare malatie cardiovascular. Dunque, i fumatori anu da rinunzià à questi abitudini. Cum'è u fumu attivu, u fumu passiu hè ancu assai impurtante. "A ghjente deve certamente stà luntanu da l'ambiente di u fumu", disse.

50% di i fumatori mori per quessa

Dichjarà chì u 50 per centu di i fumatori regulari sò persi per via di u cunsumu di sigarette, u Prof. Dr. Hamza Duygu hà dichjaratu chì circa a mità di sti morti sò visti in u gruppu di età media. Dichjarà chì a quantità di sigarette affumicate hè direttamente ligata à e malatie cardiovascular, u cancer è e malatie di u sistema respiratorju, u Prof. Dr. Duygu hà dichjaratu chì ci sò risichi simili in u fumu passivu. Dichjarà chì u primu passu per a prevenzione di u fumu hè l'educazione, u Prof. Dr. Hamza Duygu hà dichjaratu chì i sforzi intensivi devenu esse fatti in questu sensu in e scole, i posti di travagliu è l'istituzioni di salute.

A malatia cardiovascular hè a più cumuna in TRNC.

Dichjarà chì a malatia più cumuna in a TRNC hè e malatie cardiovascular, u Prof. Dr. Hamza Duygu hà dichjaratu chì e malatie cardiovascular ponu esse vistu spessu in i ghjovani. Dichjarà chì i mutivi chì aumentanu u risicu di l'attaccu di cori in i ghjovani sò l'usu di droga, a dieta irregulare è u sonnu irregulare, Prof. Dr. Hamza Duygu hà datu l'infurmazioni chì i sustanzi ricreativi chì i ghjovani spessu usanu recentemente causanu ancu attacchi di cori. prof. Dr. Hamza Duygu cuntinuò e so parolle cusì: "U ghjovanu anu utilizatu bevande energetiche o droghe recreative ultimamente. E bevande energetiche cunsumate da i ghjovani causanu attacchi di cori. Provoca arritmia in u core, in particulare in i ghjovani. Se demu infurmazione generale, e persone chì anu malatie cardiovascular in i so parenti deve esse particularmente attenti è piglià precautions. A ghjente ùn deve micca aduprà cigarettes, bevande energetiche, o sustanzi ricreativi, è si deve ridivà di u so pesu eccessivu. U sonnu regulare hè assai impurtante in a malatia cardiovascular. A ghjente duverebbe dorme almenu sette ore. E persone chì dormenu pocu sperienze in particulare l'occlusione cardiovascular è i disturbi di u ritmu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*