Ministru Koca: A Prevalenza di l'Autismu in u Munnu hà aumentatu 20 volte in l'ultimi 240 anni

U Ministru Koca hà aumentatu a frequenza di l'autismu in u mondu 20 volte in l'ultimi 240 anni
U Ministru Koca hà aumentatu a frequenza di l'autismu in u mondu 20 volte in l'ultimi 240 anni

Ministru di a Salute Dr. Fahrettin Koca hà fattu u discorsu di apertura di u simposiu di u ghjornu di l'Autism Awareness in linea.

"L'autismu hè un disordine di u neurosviluppu cumplessu chì hè congenitale o presenta in i primi anni di vita. L'autismu afecta u sviluppu suciale, a cumunicazione è u cumpurtamentu di l'individui. Cù l'aumentu di a so incidenza, l'autismu diventa sempre più impurtante.

Aghju da sparte una data sorprendente cun voi: A prevalenza di l'autismu in u mondu hà aumentatu 20 volte in l'ultimi 240 anni. Questu aumentu hà revelatu l'impurtanza di i servizii da furnisce.

Cum'è u Ministeru di a Salute, sapemu chì ci hè bisognu di prughjetti infrastrutturali chì anu da esse un esempiu per altri paesi è serve à u nostru paese per parechji anni, è ancu i prublemi chì avemu bisognu di truvà suluzioni in u cortu termini. Facemu studii meticulosi in 17 spazii diffirenti induve avemu identificatu prublemi. In questu cuntestu, a nostra squadra travaglia nantu à novi prughjetti cù attori internaziunali.

Inoltre, cooperemu cù e nostre organizzazioni non governamentali in ogni stadiu. Avemu u scopu di aumentà a qualità di i servizii à livelli più alti per mezu di a cooperazione. In l'avvenimentu d'oghje, avemu vulsutu à sente un pocu di u travagliu chì facemu per i nostri particulari bisogni speciali, micca da noi, ma da i rapprisentanti di e nostre famiglie chì travagliammu.

Senterete da i rapprisentanti di l'ONG, cù quale travagliammu spalla à spalla, nantu à u travagliu fattu nantu à a riurganizazione di i nostri servizii di serviziu d'urgenza per questi zitelli, u puntu righjuntu in u mudellu di Cunsigliu di u Serviziu Individuale, i piani per l'Oral and Dental. Salute, è i novi servizii chì furniremu nantu à l'intervenzione senza droga. Cum'è avemu fattu l'abitudine di fà in u campu di l'Autismu è e Malatie Rare, avete a pussibilità di sente diversi mudelli chì ponu cuntribuisce à u nostru paese da i nostri participanti internaziunali in questu avvenimentu.

Vogliu sottolineare un puntu quì. Ancu s'è avemu riunitu cum'è parte di l'avvenimentu di u ghjornu di a Sensibilizazione di l'Autism, vogliu sapè chì i servizii in quistione sò previsti per u benefiziu di tutti l'individui cù bisogni speciali mentali, in particulare u sindromu di Down.

L'annu passatu, in u nostru avvenimentu di u ghjornu di a Sensibilizazione di l'Autismu, aghju dichjaratu chì, ancu s'ellu eramu in u periodu pandemicu, hè statu fattu un travagliu d'autosacrificiu. Quist'annu, tistimuniarà l'esempii di l'implementazione pilotu di sti piani, i primi dati di i nostri centri piloti è i piani di u Serviziu di Salute chì avemu fattu à a luce di i primi dati. In i prossimi anni, avemu da travaglià nantu à a diffusione di sti applicazioni, l'infrastruttura di quale hè stata preparata, è i partiti sò cunnisciuti per a so funziunalità.

Cum'è u Ministeru di a Salute, u nostru scopu hè di ghjunghje à un altu livellu di serviziu in questu campu. Sapemu chì questu hè un viaghju longu è difficiule, ma cuntinuemu à travaglià cun determinazione. Facemu u nostru travagliu meticulosamente in u quadru di una pianificazione.

Per fà un esempiu, avemu fattu una longa strada in quantu à a deteczione precoce è a intervenzione precoce efficace, chì sò i dui fatturi più impurtanti chì cuntribuiscenu à u cursu pusitivu di l'autismu. Duvemu dichjarà orgogliu chì avemu ghjuntu à 5 milioni di zitelli cù u prugramma di screening di autismu chì avemu principiatu circa 2 anni fà. U prugramma cuntinueghja à esse implementatu cù successu da i nostri medichi di famiglia, coordinatori di campu è specialisti in salute mentale per i zitelli è l'adulescenti.

Dopu stu successu, u nostru novu scopu hè di ghjunghje à un livellu di serviziu assai più qualificatu in intervenzione precoce. Vogliu sprimà chì u nostru Ministeru hà iniziatu novi studii per questu scopu in 2022.

À u principiu di e mo parolle, aghju dettu chì l'Autismu hè un disordine neuro-sviluppu cumplessu chì hè congenital o presenta in i primi anni di vita. Stu disordine face chì l'individui autistichi ùn sò micca capaci di stabilisce relazioni suciali di ogni ghjornu cù u so ambiente à u livellu necessariu da l'esistenza umana.

Per d 'altra banda, sapemu chì ci sò persone autistiche chì sò cunnisciute per e so capacità uniche, o pudemu sentu qualchi ritratti chì anu cuntribuitu à a cultura cù a nostra perspettiva attuale. Ci sò elementi chì ponu esse chjamati autistiche in i pirsunalità di qualchi intelligenza alta. Di sicuru, ùn hè micca pussibule di generalizà quì. Ma duvemu sapè chì sti mondi chjusi cuntenenu funziunalità assai preziosi, rari è assai dilicati. L'omu chì hè exaltatu in a natura meriteghja a più alta attenzione. Stu altu interessu hè u nostru duvere ".

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*