U disordine di a lingua pò esse un signu di demenza

U disordine di a lingua pò esse un signu di demenza
U disordine di a lingua pò esse un signu di demenza

Una di e malatie più parlate in l'ultimi ghjorni hè stata l'Afasia Primaria Progressiva (PPA), chì hà fattu chì u famosu attore Bruce Willis ùn sia più un attore. Afasia Progressiva Primaria, un sottotipu relativamente raru di demenza, a malatia temuta di l'età, si sviluppa per via di danni progressivi à e zone di u cervellu rispunsevuli di e funzioni di a lingua è affetta l'attività di a vita di ogni ghjornu di a persona. Dipartimentu di Neurologia di l'Università Acıbadem Membru di Facultà è Specialista in Neurologia di l'Hospital Acıbadem Taksim Dr. U membru di a facultà Mustafa Seçkin hà dettu: "Siccomu a malatia di Alzheimer hè a causa più cumuna di a dimenzja è l'oblio hè u sintomu più cumuni di a malatia di Alzheimer, ci hè una percepzione generale di a demenza uguale à u oblicu. In ogni casu, u oblicu ùn hè micca l'unicu sintumu di a dimenzja, è l'impurtanza cognitiva pò esse osservata in certi pazienti di demenza senza apparente oblicu. I disordini di a lingua, o "afasia", ponu esse unu di questi sintomi, dice. Neurologu Dr. U membru di a Facultà Mustafa Seçkin spiegò i 3 sintomi impurtanti di l'Afasia Progressiva Primaria è hà fattu avvirtimenti è suggerimenti impurtanti.

Difficoltà di lingua è cumpetenze di cumunicazione !

A demenza hè una malatia carattarizata da u deterioramentu progressiu di e funzioni cognitive. Ciò chì si intende per funzioni cognitive sò a memoria, l'attenzione, e funzioni esecutive (calculazione, decisione, ragiunamentu, etc.), funzioni visu-spaziali (riconoscimentu di l'ughjettu è di a faccia, ricerca di direzzione, etc.) è funzioni di lingua. Siccomu a malatia d'Alzheimer hè a causa più cumuna di a dimenzja è l'oblio hè u sintomu più cumuni di a malatia d'Alzheimer, ci hè una percepzione generale di "demenza uguale a dimenticanza". In ogni casu, u oblicu ùn hè micca l'unicu sintumu di a dimenzja, è l'impurtanza cognitiva pò esse osservata in certi pazienti di demenza senza sminticamenti significativu. I disordini di a lingua, o "afasia", pò ancu esse unu di sti sintomi. U tipu di dimenzja in quale u disordine di a lingua hè in prima linea hè chjamatu Afasia Progressiva Primaria (PPA). Impairment in a lingua è e cumpetenze di cumunicazione hè prominente in i pazienti PPA.

Ùn cuminciate micca à aduprà e parolle "solu nantu à a punta di a mo lingua" è "cosa"!

Ancu se u discorsu pare fluente in certi pazienti, ciò chì dicenu hè incomprensibile perchè usanu parolle senza significatu. Questi pazienti anu ancu difficultà à capiscenu e parolle chì sentenu o leghjenu. Per esempiu; Quandu hà dumandatu "Vulete pane" à a cena, "Chì hè u pane?" ponu risponde. In un gruppu di pazienti, ùn pò esse micca un disordine di comprensione significativu, ma in questi pazienti, a fluenza di parlà principia à deteriorate, è ancu l'errori grammaticali ponu esse vistu. Puderanu cumincià à parlà cum'è un stranieru chì hà appena amparatu u turcu. In un novu gruppu di pazienti definitu in l'ultimi anni, hè statu dimustratu chì e difficultà di truvà parolle sò in prima linea, ancu s'è a cumpressione è a grammatica sò cunservate. Questi pazienti, soprattuttu in i primi stadi di a malatia, ponu dì "ghjustu nantu à a punta di a mo lingua" quandu ùn pensanu micca à e parolle chì dicenu, o ponu cumincià à aduprà a parolla "cosa" più spessu chè prima. .

L'ansietà è i disordini di l'umore sò in crescita!

Neurologu Dr. "E funzioni di lingua sò soprattuttu affettate in i pazienti PPA, ma cum'è a malatia avanza, cumencia à influenzà ancu altre funzioni cognitive. In un studiu publicatu recentemente in u Journal of Cognitive and Behavioral Neurology; Avemu dimustratu disturbi di memoria verbale in i pazienti PPA. Tuttavia, e funzioni di memoria visuale sò stati cunservati in u stessu gruppu di pazienti. Questu hè unu di i prublemi induve a malatia d'Alzheimer tipica difiere da PPA. Ancu s'è a malatia avanza, e funzioni di memoria visuale ponu esse cunservata finu à a tarda in i pazienti PPA. In certi pazienti, in particulare l'attenzione è i disfunzioni esecutivi ponu sviluppà. In un altru di i nostri studii; "Avemu dimustratu chì i pazienti PPA ponu avè disordini di l'umore carattarizati da ansietà severa, apatia, apatia è irritabilità". In più di i prublemi di lingua è di cumunicazione, i disordini neuropsichiatrici causati da a malatia pò ancu creà prublemi serii per i membri di a famiglia chì curanu i malati di afasia.

A difficultà à truvà e parolle hè vistu cum'è "semplice oblicu", ma!

Neurologu Dr. U prufessore Mustafa Seçkin dichjara chì i studii nantu à u diagnosticu precoce è u trattamentu di a malatia cuntinueghjanu rapidamente in u mondu è in u nostru paese, è dice: "Ùn ci hè ancu un trattamentu chì eliminerà l'afasia progressiva primaria o fermarà a so progressione. Ma i novi studii di droghe offrenu speranza di rallentà i danni cerebrali. Quandu si principia à esse usatu, i pazienti PPA puderanu ancu prufittà di sti droghe, cum'è i malati di Alzheimer. Inoltre, e terapie di lingua-parola iniziate in i primi stadi ponu permette à i pazienti di mantene e so cumpetenze di cumunicazione per un periudu di tempu più longu. In ogni casu, i pazienti PPA sò ritardati à cunsultà un neurologu perchè ùn anu micca lagnanza evidenti di sminticamentu o perchè e difficultà di nomenclatura è di scuperta di e parolle, chì sò i primi segni di afasia, sò cunsiderate cum'è "semplice oblicu". In ogni casu, a sensibilizazione nantu à a diminuzione di e so cumpetenze di lingua è di cumunicazione serà ancu utile per a rilevazione precoce di a demenza.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*