Quale hè Fatma Aliye Topuz?

Quale hè Fatma Aliye Topuz
Quale hè Fatma Aliye Topuz

Ancu Fatma Aliye divintò famosu dopu II. Ancu s'ellu hà persu dopu à a Siconda Munarchia Custituziunale, l'avemu veramente vistu in ogni locu oghje. Perchè l'imaghjini di Fatma Aliye Topuz, chì hà battutu per i diritti di e donne è hà pruduttu opere impurtanti per a Literatura Turca, ci sorride da u spinu di 2009 TL da u 50. Ma pensu chì soprattuttu sorride à e donne. Fatma Aliye Topuz, una bella donna chì hà cunsacratu a so vita à l'esistenza di e donne in a sucietà, brusgiata cù a passione di l'aprenu dapoi a zitiddina, divintò mamma à a prima età, è hà dedicatu u so core à a literatura. Fatma Aliye era solu una di e donne chì campava cum'è una donna chì difendava l'errore di a poligamia, chì e donne anu un postu speciale in a vita, è chì, malgradu e cundizioni di u tempu ch'ella campava, Fatma Aliye. Hè una di e donne chì hà sappiutu scrive a voce di tutti noi è hà difesu i diritti di tutte e donne cum'è i soi.

Mentre chì e cundizioni di u periodu ch'ella hà campatu ùn li permettenu micca ancu di studià cum'è una zitella, era una ragazza brava è intelligente abbastanza per superà questu. Andava à scrive un avvene per ellu stessu cuntentu di ciò chì li ghjunghjeva da a voce di a cunniscenza di u fratellu.

Ciò chì hà amparatu li purterà a chance è a fama di scrive rumanzi. Fatma Aliye hà da truvà u so modu cum'è un Phoenix Emerald risuscitatu da e so cendri. Fatma Aliye hè natu u 9 ottobre di u 1862 in Istanbul, a figliola di u storicu Ahmed Cevdet Pasha è Adviye Hanım. Hè natu in una casa furtunata secondu e cundizioni di u so tempu. Tuttavia, Fatma Aliye ùn hè micca datu una educazione speciale. Forse u so propiu futuru cù a so intelligenza è u travagliu duru.

Accuminciau a riceve a so prima educazione ascoltendu i prufessori chì venenu in casa per u so fratellu maiò Ali Sedat. Pruvava di aghjunghje cose novi à ciò chì avia amparatu è si migliurava.

U so babbu ùn pudia ignurà i sforzi di Fatma Aliye è l'hà sustinutu. L'interessu di Fatma Aliye per u francese hè ghjuntu à a luce. Hà amparatu sta lingua assai bè da piglià lezioni.

U tempu offre à Fatma parechje innovazioni, è Fatma ne faria un bon usu. Ancu s'ellu si migliurava, ùn trascuraria micca di fà picculi tocchi intornu à ellu. Per quessa, ùn saria micca una coincidenza chì a so surella maiò Emine Semiye era una di e prime feministe feministe ottomane.

Quandu Fatma avia 17 anni, si maritò cù Kolağası Faik Bey, a nipote di u famosu Gazi Osman Pasha, chì hà fattu a storia cù a Difesa Pleven in a guerra ottomana-russa 1877 - 2878. Hà avutu quattru figliole da stu matrimoniu.

Avìa crià e so figliole insignendu à esse ambiziosi è travagliadori cum'è ellu, è chì e donne ponu fà parechje cose si volenu.

Tant’è chì, per via di stu pensamentu, ch’ellu trasmetterà di generazione in generazione, u so nipote diventerà attore di teatru è di cinema. Sta donna ùn era altru chè Suna Selen.

Fatma Aliye era avà una donna maritata, ma in fattu era sempre una zitella chì bramava à amparà qualcosa. Forse era perchè era più curiosu di tuttu ciò chì li era pruibitu chì li seguitava cun tanta passione. Ma sempre, i libri eranu diffirenti.

I primi 10 anni di u so matrimoniu avianu purtatu a so feminità è a maternità. Tuttavia, era sempre pruvatu à leghje u libru in secretu trà tutti. Perchè, sicondu a so moglia, stu sughjettu era nantu à a lista di pruibizione.

Ancu s'ellu 10 anni pare assai tempu, u tempu guarì tuttu è l'attitudine di u so maritu versu sta pruibizione hà cuminciatu à rompe ghjornu per ghjornu. Stu novu sviluppu ùn hà micca solu rializatu a pruibizione di i libri in a vita di Fatma Aliye. Avà traduce u libru.

Cù u permessu di u so maritu, Fatma Aliye hà traduttu u Volonte di Georges Ohnet per a prima volta in u 1889 sottu u nome "Meram". Stu rumanzu hè statu publicatu cù a firma "Bir Hanım". Sta traduzzione era assai interessante. Ancu s'ellu era u primu successu di Fatma Aliye, ancu s'ellu ùn pudia aghjunghje u so nome à a firma, è stu successu hà attiratu l'attenzione di qualchissia chì sapia quale era u veru pruprietariu di a firma. Sta persona ùn era altru chè u so babbu.

Da avà, Fatma Aliye averia l'uppurtunità di piglià lezioni da u so babbu è sparte e so idee cun ellu. Fatma Aliye hà attiratu l'attenzione di Ahmed Mithat Efendi, è ancu di u so babbu. U famosu scrittore hà descrittu "Bir Hanım" in u ghjurnale Tercüman-ı Adalet, cù parolle piene di lode. Hà aduttatu ancu Fatma Aliye cum'è a so figliola adottiva.

Fatma Aliye aduprà u nome "Mütercime-i Meram" per e so traduzzioni dopu a so prima traduzzione. Il ne se contentait pas de traduire. Hà cuminciatu ancu à travaglià nantu à u libru da u bonu à u bonu. U rumanzu "Dream and Truth", scrittu cù Ahmed Mithat Efendi, era a prima sperienza di libru di Fatma Aliye. U rumanzu hè statu narratu in dui modi diffirenti, per l'omi è e donne. Fatma Aliye hà purtatu magistralmente a penna di u latu femminile. Stu rumanzu hè statu publicatu sottu a firma "Bir Kadın ve Ahmed Mithat Efendi".

Fatma Aliye è Ahmed Mithat Efendi eranu diventati a coppia perfetta avà. Dopu à u rumanzu, i dui currispondenu per un bellu pezzu. Queste lettere sò state publicate dopu in u ghjurnale Tercüman-ı Perakende.

Fatma Aliye hà finalmente publicatu u so primu rumanzu, chì hà chjamatu "Muhadarat", in u 1892, sta volta sottu u so propiu nome. U sughjettu di u so rumanzu hè di rinfurzà a crede chì una donna ùn pò micca scurdà u so primu amore.

U successu di stu rumanzu hè diventatu un riferimentu per scrive l'altri. Fatma Aliye riceverà u titulu di "A prima novella femina", malgradu u rumanzu di Zafer Hanım "Aşk-ı Vatan" publicatu in u 1877, perchè Zafer Hanım ùn hà scrittu nisun altru libru, ma hà ancu avutu cinque rumanzi.

Fatma Aliye hà publicatu "Udi" in u 1899 dopu à Muhadarat. Hà scrittu stu rumanzu nantu à a vita tistimuniata da una donna di u oud in Aleppo, induve si n'andò in turnu. Bedia era un oudist infelicemente maritatu è Fatma Aliye hà utilizatu una lingua chjara per u so periodu.

Cù stu rumanzu, Fatma Aliye era ancu interessatu à a filusufìa è hà trattatu i prublemi suciali. Hà toccu a filusufìa di a musica in u rumanzu.

I cumenti ch'ellu hà ricevutu eranu ancu abbastanza boni. Trà l'opere chì rinfurzà u so amore è l'interessu in a literatura, Reşat Nuri Güntekin hà mostratu u rumanzu "Udi" dopu à i rumanzi chì ascolta cù u so tulipanu.

E donne eranu in u centru di tutte e so opere. Sughjetti cum'è u matrimoniu, l'amore, l'armunia, a cunniscenza di l'altri eranu spessu vistu in i so rumanzi. Dopu à "Udi", hà scrittu "Ref'et", "Enin" è "Levayih-i Hayat".

L'eroine chì hà creatu in i so rumanzi eranu guasi ballari in u so mondu di sonniu. Eranu tutte e donne di spiritu liberu chì facianu u so propiu soldi, vulianu esse individui è ùn avianu micca bisognu di un omu.

Fatma Aliye, "donna" tutta a so vita sözcüL'hà tenutu in u centru di a so vita. A creazione di opere littiraria era di sicuru impurtante per u so successu, ma avia un sensu di rispunsabilità suciale in ellu. Sapia i prublemi di e donne cum'è i so prublemi è hà ancu scrittu opere chì descrizanu questi prublemi.

Hà publicatu articuli nantu à i prublemi di e donne in u Women's Journal. Si pigliò di difende i diritti di e donne senza alluntanassi da a so visione tradiziunale.

In u 1892, spiegò u postu di e donne in l'Islam à e donne europee cù u so libru "Nisvan-ı İslam". Fatma Aliye, chì hà criatu eroine muderni in i so rumanzi, hà utilizatu frasi chì dependevanu assai di e so tradizioni in questu libru.

Fatma Aliye passò in a storia cum'è una di e prime donne à difende i diritti di e donne cù i so scritti, idee è stile di vita nantu à l'esistenza di e donne. In cunsiderà e cundizioni di u so tempu, Fatma Aliye era una donna valente.

In a so vita, hà sustinutu chì l'omi è e donne sò uguali. Sicondu ellu, l'omi è e donne anu da avè a listessa educazione, è e donne duveranu avè una parolla in a vita quant'è l'omi. Un omu ùn pudia marità più di una donna, è a donna certamente avia una parolla quandu si trattava di divorziu.

Fatma Aliye era una donna famosa per i so scritti è pinsamenti durante u so tempu. A so fama cresce ancu di più cù "Bir Muharrire-i Osmaniye'nin Neşeti" (A nascita di una scrittrice ottomana) scrittu da Ahmed Mithat Efendi in u 1893. Perchè stu libru hè statu scrittu da Ahmed Mithat Efendi per parlà di Fatma Aliye è include ancu e lettere di Fatma Aliye, in quale ella ardeva di passione per l'apprendimentu.

In più di u so aspettu literariu, Fatma Aliye era ancu cunnisciuta per e so attività trà e società di carità. In u 1897, hà fundatu u Nisvan-ı Osmaniye Imdat Cemiyeti, scrivendu articuli in u ghjurnale Tercüman-ı Adalet, per aiutà e famiglie di i suldati feriti in a Guerra Ottomana-Greca. Cù sta associazione, hà stabilitu una di e prime associazioni ufficiali di e donne di u paese.

"Ahmet Cevdet Pasha è u so tempu", scrittu in u 1914, era l'ultimu rumanzu di Fatma Aliye. U so scopu era di discrive u statu di a vita pulitica dopu à a Munarchia Custituziunale cù stu rumanzu. Tuttavia, a so opposizione à e tesi ufficiali di a Storia l’avaria da esse escluditu da u mondu literariu.

II. Ancu s'ellu avia una reputazione rimarchevule finu à l'epica di a Munarchia Custituziunale, hè stata scurdata cù u tempu. Tuttavia, u rumanzu di Fatma Aliye "Nisvan-ı İslam", chì hà fattu un nome in a stampa europea è americana cù u tìtulu di u primu rumanzu femminile turcu, hè statu traduttu in francese è arabu, è u so rumanzu "Udi" hè statu traduttu in francese. Francese, è i so travaglii sò publicati in u Catalogu di Biblioteca di u mondu di a donna di Chicago in u 1893

Mentre usava u nome Fatma Aliye Hanım in i so opere, Fatma Aliye hà pigliatu u cognome "Topuz" in u 1934 cù a Legge di u Cognome. Fatma Aliye morse u 13 di lugliu di u 1936.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*