Quale hè u deputatu curdu svedese Amineh Kakabaveh?

Amineh Kakabaveh è Magdalena Anderson
Amineh Kakabaveh è Magdalena Anderson

Hè a prima volta in a storia svedese chì una donna hè stata eletta primu ministru. U capu sucialmucraticu Magdalena Andersson divintò a prima donna primu ministru di Svezia, è tuttu dipendeva da u culore di u votu datu da una deputata kurda ! Quale pensate chì era u principale diputatu curdu ? Di sicuru Amineh Kakabaveh!

Amineh Kakabaveh hè natu u 6 di dicembre di u 1970 in Saqqez, Iran. Hè un ex puliticu svedese di u Partitu di Sinistra di discendenza kurda iraniana. Hè statu membru di u Parlamentu Svedese da u 2008. S'hè unitu à Komalah è divintò un cumbattente Peshmerga à l'età di tredeci prima di fughje in Svezia via Grecia è Turchia. Prima di entre in u parlamentu, Kakabaveh hà guadagnatu un maestru in travagliu suciale da l'Università di Stoccolma è hà travagliatu cum'è travagliadore suciale in Stoccolma.

Ispirata da u muvimentu francese Ni Putes Ni Soumises (Nè Puttane nè Mats), Kakabaveh hà fundatu l'urganizazione feminista è anti-razzista Varken hora eller kuvad in u 2005. Cum'è un puliticu è capu d'opinione, Kakabaveh tratta di tematiche cum'è i crimini d'onore, i diritti di e donne è u secularismu. U so travagliu hà fattu di ellu una figura cuntruversa in a pulitica svedese è in u so propiu partitu di sinistra, ma hè ancu statu premiatu u titulu "Svedese di l'annu" da a rivista Fokus.

A so autobiografia Amineh - inte större än en kalasjnikov ("Amineh - micca più grande di Kalashnikov") hè stata publicata in 2016 è hà dettu u so tempu cù i Peshmerga. In u 2019, hè statu minacciatu di espulsione da u Partitu di Manca per via di un cunflittu prolongatu cù a dirigenza di u partitu. Abbandunò u partitu volontariamente prima di risolve u prublema.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*