A chjesa armenia di Diyarbakır Surp Giragos restaurata aperta à visità

A chjesa armenia di Diyarbakir Surp Giragos restaurata aperta à visità
A chjesa armenia di Diyarbakır Surp Giragos restaurata aperta à visità

U Ministru di a Cultura è u Turismu Mehmet Nuri Ersoy hà dichjaratu ch'elli crèdenu chì i lochi di cultu in tutta l'Anatolia sò un signu di rispettu è fraternità, è hà dettu: "Cumu u serviziu religiosu avarà dumani à a Chiesa Armena Surp Giragos, sta struttura, chì hè u mira di u terrurismu, serà apertu per u cultu di novu. Vogliu dichjarà chì spartemu l'eccitazione ". disse.

U Ministru Ersoy hà assistitu à a ceremonia d'apertura di a Chjesa Armena Surp Giragos, chì hè stata dannata in l'attacchi di i terroristi PKK in 2015 in u distrittu Sur di Diyarbakır, è hè stata restaurata sottu u cuntrollu di a Direzzione Generale di Fundazioni cù i fondi furniti da u Ministeru. di l'ambiente, l'urbanizazione è u cambiamentu climaticu.

Parlendu à a ceremonia, Ersoy hà dettu chì Diyarbakir hè una di e cità antiche di u paese, chì hà accoltu diverse culture è credenze, è hè a culla di e civiltà.

"Parlemu di una cità assai forte cù a so storia, a so cultura, l'arte, e bellezze naturali è l'architettura. Ma una di e caratteristiche più impurtanti di Diyarbakır hè a so prufonda tolleranza, chì si sente immediatamente in e so strade è e so piazze. Ersoy hà dettu chì Diyarbakir hè una cità antica induve a tolleranza, a fratellanza è e diverse culture campanu inseme in pace.

Dicendu chì Diyarbakir hè un passu davanti à e cità chì sò accettate cum'è e cità storiche più impurtanti di u mondu oghje cù tutte queste caratteristiche chì hà, Ersoy hà dettu: "Oghje, assai cità cunnisciute cum'è cità storiche, visitate da milioni di turisti. soprattuttu in Auropa, sò putenti cum'è Diyarbakir, ùn hà micca storia. Queste cità ùn cuntenenu tante culture diverse cum'è Diyarbakir. Oghje, quandu parlemu di a storia di Diyarbakır, avemu quasi parlatu di a storia di l'umanità. Avè una cità cusì antica hè una grande ricchezza per u nostru paese. Ciò chì avemu da fà avà hè di fà ogni sforzu per fà di sta ricchezza un valore universale ". disse.

"Avemu da fà sforzu per presentà sta cità antica"

"Quandu a ghjente in u mondu vole visità una cità storica, duvemu assicurà chì Diyarbakir hè una di e prime cità chì venenu in mente. Aspittemu chì tutti quelli chì amanu Diyarbakir, chì si preoccupanu di u benessiri di u populu di Diyarbakir, è chì volenu chì i zitelli di Diyarbakir fighjenu l'avvene cun fiducia, per unisce in linea cù questu scopu cumunu è per agisce inseme senza ammuccià daretu à alcuna scusa. . Avemu da fà u nostru megliu per fà Diyarbakır unu di i centri di u turismu di cultura, arte è fede, per gestisce u so potenziale turisticu in modu efficace è per prumove sta cità antica in u mondu. Ersoy hà dettu: "Cù u travagliu realizatu in armunia da u guvernu cintrali è i guverni lucali, travaglii assai preziosi sò stati realizati in Diyarbakir.

Ersoy hà felicitatu quelli chì anu cuntribuitu à i travaglii per u presente è l'avvene di a cità.

"Credemu chì i lochi di cultu sò segni di rispettu è di fraternità trà noi"

Puntendu chì Diyarbakir, induve e diverse culture è credenze campanu inseme in pace è ponu adurà liberamente, hè casa di parechje strutture preziose, Ersoy enfatizatu chì Surp Giragos Armenian è Mar Petyun Chaldean Chaldean anu un postu impurtante trà sti strutture.

Ersoy cuntinuò e so parolle cusì:

"Sfurtunatamente, sti dui strutturi, chì sò trà i tesori impurtanti di u nostru patrimoniu culturale, sò stati mirati è distrutti da i gruppi terroristi chì vulianu ombra a pace è a tranquillità di a cità in l'ultimi anni. Cridemu chì i lochi di cultu in tutta l'Anatolia sò un signu di rispettu è di fratellanza trà noi. Ùn ci vole à scurdà chì; Cum'è impurtante cum'è u rispettu di i lochi di cultu è e credenze hè a so prutezzione, è vedemu questu cum'è a nostra rispunsabilità. I ristaurazioni di e chjese Surp Giragos Armenian è Mar Petyun Chaldean, chì avemu apertu oghje, sò stati realizati in u quadru di stu sensu di rispunsabilità. In questu cuntestu, vogliu sprimà chì avemu spartutu l'excitazione di a cumunità di a chjesa perchè a cirimonia hà da esse dumani in a chjesa armenia di Surp Giragos è sta struttura, chì hè stata u mira di u terrurismu, serà aperta per u cultu di novu. "

Nutendu chì stu edifiziu, chì hè a più grande chiesa gregoriana armenia in u Mediu Oriente, hè un edifiziu impurtante micca solu per i citadini di a cità, ma ancu per u patrimoniu culturale mundiale, Ersoy hà dettu chì a risturazione di u Surp Giragos Armenian è Mar Petyun. E chjese caldee costanu circa 32 milioni di lire.

Espristendu chì crede chì sti risturazioni sò un travagliu assai significativu per a prutezzione di u patrimoniu culturale, Ersoy hà ringraziatu u Ministeru di l'ambiente, l'urbanizazione è u cambiamentu climaticu è in particulare u ministru Murat Kurum per u so sustegnu à questi travaglii realizati sottu u cuntrollu di u Ministeru di Cultura è Turismu, Direzzione Generale di Fundazioni.

Dichjarà chì ùn hè micca abbastanza per restaurà queste strutture, Ersoy hà dettu: "L'impurtante hè chì avemu bisognu di assicurà chì queste strutture sopravvive è aghjunghje queste strutture à a ricchezza culturale è a diversità culturale di Diyarbakır in modu cuncettuale". disse.

"Vulemu include Diyarbakir dopu Istanbul è Ankara in i Festival di Strada di Cultura"

Ersoy hà ricurdatu chì da a fine di maghju, "I Festival di Strada Culturale accuminciaranu in diverse parti di l'Anatolia è hà dettu:

"Avemu cuminciatu cù u festival Beyoğlu Culture Road in Istanbul. U 28 di maghju, espansione a catena di festival includendu Başkent Kültür Yolu, vale à dì Ankara. In a riunione chì avemu tenutu cù e nostre amministrazioni lucali, u guvernatore è l'ONG durante a mo visita a settimana passata, avemu decisu di aghjunghje Diyarbakır à u ligame di a catena in u vaghjimu. Da u 1 à u 16 d'ottobre, vulemu include Diyarbakır, dopu à Istanbul è Ankara, in i Festival di Strada Culturale. Pregu in particulare à a nostra cumunità armena di participà à sta festa cù un bellu avvenimentu. Avemu da furnisce u sustegnu chì anu bisognu, sia in termini di finanziamentu sia d'urganizazione. L'impurtante hè chì riflettemu sta ricchezza culturale è a diversità di Diyarbakır sia à Diyarbakır sia in Turchia. Hè per quessa chì pensu chì pudemu fà un bonu principiu cù a nostra chjesa quì di novu ".

U Ministru Ersoy hà vulsutu chì stu edifiziu, ch'elli inaugureranu, cuntribuisci à a fede è u patrimoniu culturale di u paese.

U guvernatore di u distrettu di Sur è u vice sindaco Abdullah Çiftçi, u direttore generale di Fundazioni Burhan Ersoy, i parlamentari AK Party Diyarbakır Mehdi Eker, Ebubekir Bal è Oya Eronat, u deputatu CHP Istanbul Sezgin Tanrıkulu, armeni di l'esteru è di diverse pruvince di Turchia anu assistitu à a ceremonia d'apertura.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*