L'avvenimentu d'osservazione di u celu Diyarbakir Zerzevan hà iniziatu

L'avvenimentu di osservazione di u celu di Diyarbakir Zerzevan hà iniziatu
L'avvenimentu d'osservazione di u celu Diyarbakir Zerzevan hà iniziatu

L'avvenimentu di osservazione di u celu Diyarbakır Zerzevan hà iniziatu. L'avvenimentu, chì hè statu tenutu per a seconda volta quist'annu è hè statu tenutu cù u slogan "Looking at the Sky", hà da cuntinuà per 4 ghjorni. Per l'urganizazione tenuta in u Castellu Zerzevan in u distrittu Çınar di Diyarbakır, i participanti, scelti per sorte, si sò stallati in e so tende situate intornu à u castellu. Un gran numaru di membri di stampa straniera è ambasciatori di paesi cum'è Iran, Burundi, Indonesia, Ciad, Filippine, Tailanda è Sudan di u Sud assisteranu à l'avvenimentu, chì serà apertu à u publicu l'11-12 di ghjugnu. Duranti l'avvenimentu, chì serà ufficialmente apertu da u Ministru di l'Industria è a Tecnulugia Mustafa Varank è u Ministru di a Ghjuventù è Sport Mehmet Muharrem Kasapoğlu, i dilettanti di u celu seranu pieni di storia, scienza, natura è stelle cù attività interessanti.

DA I MIGLIORI PUNTI DI OSSERVAZIONE

U Castellu di Zerzevan, chì hà una storia di 3 mila anni, hè mostratu à mezu à i 10 lochi induve i megliu osservazioni di u celu sò fatti in Turchia. U castellu, chì hè statu inclusu in a Lista Tentativa di u Patrimoniu Mondiale da l'UNESCO in u 2020, è u Tempiu di Mithras, chì si trova in u castellu, anu attiratu l'attenzione di a ghjente per centu anni.

Sottu à l'auspici di i ministeri

L'avvenimentu hè tenutu sottu l'auspici di i ministeri di l'Industria è Tecnulugia, Ghjuventù è Sport, Cultura è Turismu, è sottu a coordinazione di TÜBİTAK cù u sustegnu è i cuntributi di u Guvernu di Diyarbakır è a Municipalità Metropolitana di Diyarbakır, l'Agenzia di Sviluppu Karacadağ è a Promozione Turistica Turchia. è l'Agenzia di Sviluppu (TGA). U guvernatore di Diyarbakır Ali İhsan Su, u presidente di l'Uffiziu di Trasformazione Digitale di a Presidenza Ali Taha Koç, u Vice Ministru di Cultura è Turismu Nadir Alparslan, è u presidente di TÜBİTAK Hasan Mandal assisteranu à l'avvenimentu cù i ghjovani è e so famiglie.

6 mila 600 APPLICAZIONI

Circa 6 persone anu dumandatu in linea per unisce à l'urganizazione. 600 mila 2 di elli eranu studienti. Hè nutate chì u 600 per centu di i candidati eranu donne. L'applicazioni sò state valutate cum'è u risultatu di sorte. Più di mille dilettanti di u celu, a mità di elli di Diyarbakır, assistenu à l'avvenimentu, induve u più chjucu participante hè 56 è u più vechju participante hè 1 anni.

L'ATTIVITÀ D'ATTELIERA INIZIATE

A ghjurnata di apertura principia cù attività di l'attellu. U presidente di l'Agenzia Spaziale Turca Serdar Hüseyin Yıldırım, dopu avè spiegatu u Programma Spaziale Naziunale è l'attività realizate in u scopu di u prugramma, u Direttore di Scavi di u Castellu di Zerzevan Assoc. Dr. Aytaç Coşkun sparterà cù i participanti u travagliu realizatu nantu à l'Excavations Zerzevan ogni sera per trè ghjorni. Diyarbakir State Classical Turkish Music and Civilizations Choir farà un cuncertu davanti à u castellu per dui ghjorni.

SPIEGAZIONI, TECHNOLOGIES SATELLITE

Durante l'avvenimentu, i scientisti; Presentazioni interessanti nantu à diversi temi cum'è exoplanets, tecnulugii satellitari, stelle in specchi, contaminazione luminosa, cunniscemu u celu, cuncepzioni sbagliate nantu à l'astronomia basica, ciò chì hè in u celu, l'asteroidi chì passanu vicinu à a terra, l'occultazioni di stelle, u clima spaziale, pulsars è buchi neri, studii polari.

SCONTU CU E STELLE

In tuttu u prugramma, astronomi prufessiunali è amatori studiaranu u celu è scuntrà e stelle. I participanti amparanu ancu nantu à u travagliu di l'astronomia chì hà fattu in u Tempiu Mithras millaie d'anni fà. Duranti l'avvenimentu, chì hà u scopu di aumentà l'interessu di i ghjovani in u spaziu cù a visione di u Programma Spaziale Naziunale, si terrà seminarii, cuncorsi è parechje attività ligati à l'astronomia.

A LINEA hè VAN

U Ministeru di l'Industria è a Tecnulugia hà decisu di sparghje u Festival Naziunale di Osservazione di u Cielo, chì hè statu iniziatu per a prima volta da a rivista Bilim ve Teknik in 1998 è chì si tena in Antalya Saklıkent, in diverse cità di Anatolia. U prugramma, chì hè statu tenutu in Diyarbakır l'annu passatu sottu u nome di Zerzevan Sky Observation Event, si terrà quist'annu in Van u 3-4 di lugliu, Erzurum u 22-24 di lugliu, è Antalya u 18-21 d'aostu, dopu à Diyarbakır.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*