Nazım Hikmet commemoratu cù puesie, canzoni è interviste à u 59u anniversariu di a so morte

A Sapienza Nazim hè cummemorata cù Puesie, Canti è Dite nantu à l'annu di a so Morte
Nazım Hikmet commemoratu cù puesie, canzoni è interviste à u 59u anniversariu di a so morte

A Fundazione per a Cultura è l'Arte Nâzım Hikmet, in cuuperazione cù a Municipalità di Beşiktaş, realizarà una ceremonia di commemorazione cù fiori, puesie è canti in u Monumentu Nâzım Hikmet in u Parcu Artisti Beşiktaş Akatlar oghje à 13.00. In u prugramma; U membru di u Cunsigliu di a Fundazione per a Cultura è l'Arte di Nâzım Hikmet, l'attore Altan Gördüm, Nâzım Hikmet canteranu poesie è Mazlum Çimen si svolgerà cù e so canzoni.

Cù Terkoğlu in Dikili

L'avvenimentu cumunu di a Municipalità Dikili è a Fundazione per a Cultura è l'Arte Nâzım Hikmet principia oghje à 19.00 cù a mostra "Pace di i zitelli". U membru di u Cunsigliu di Cunsigliu di a Fundazione, u ghjurnalistu investigativu Barış Terkoğlu serà un parlante à l'avvenimentu cù u so discorsu intitulatu "I diritti di a citadinanza di Nâzım Hikmet". Dopu a proiezione di u documentale "Nâzım Hikmet 120 Years Old, Nâzım Hikmet Foundation 30 Years Old" preparatu da Nebil Özgentürk è Bir Yudum Insan team, Serenad Bağcan interpretarà canzoni di Nâzım Hikmet à a commemorazione.

Teatru in Nilüder

A municipalità di Nilüfer urganizerà un avvenimentu per commemorare Nâzım Hikmet in a Foresta Balat Atatürk. Nilüfer City Theatre farà a lettura di u "Skull play" à 20.30 gratuitamente.

Giornate di poesia in Ataşehir

A 4a Giornata Internaziunale di Poesia Nâzım Hikmet, urganizata da a Municipalità di Ataşehir in Istanbul è ospitata da Cevat Çapan, inizierà cù una gala in Cemal Reşit Rey.

In u sicondu ghjornu di i Ghjorni di a Puesia, u battellu di a linea di a cità, pienu di pueti, musicisti è amatori di puesia da tutte e parte, parte à 11.00:XNUMX in u Yeni. Kadıköy Partirà da u Pier (Karaköy-Eminönü Pier). A puesia è a musica accumpagnaranu u viaghju à Istanbul Buyukada. L'ultima tappa serà a municipalità di Adalar. I pueti seranu à u Centru di Cultura è Artu Çelik Gülersoy in Büyükada è si riuniscenu cù a ghjente di l'isula è leghje e so puesie. U viaghju hè di novu à 14.00. Kadıköy Finirà à u Pier.

L'attività di u terzu è l'ultimu ghjornu di i Ghjorni di a Puesia si feranu à 11.00:XNUMX in u Giardinu Botanicu Nezahat Gökyiğit. Si feranu cuncerti di puesia è di musica cù a participazione di pueti invitati. I biglietti per l'avvenimenti gratuiti ponu esse acquistati da kultursanat.atasehir.bel.tr è da u box office di u Mustafa Saffet Cultural Center.

Conversazione in Sarıyer

A sera di u stessu ghjornu, Özcan Arca, Vicepresidente di a Fundazione per a Cultura è l'Arte Nâzım Hikmet, si terrà à a 9ª Giornata di Letteratura Sarıyer di a Municipalità di Sarıyer cù una discorsu intitulatu "Forever Nâzım Hikmet".

TYS si trova qui: Validebağ

U Sindicatu di Scrittori di Turchia (TYS) commemorarà ancu Nâzım Hikmet dumani à 14.00 in u Validebağ Grove. Nâzım Hikmet serà cummemoratu cù poesie è discorsi à l'avvenimentu TYS, induve a lotta è a sulidarità cù quelli chì anu travagliatu in Validebağ per a preservazione di l'integrità di u Validebağ Grove sò cuntinuati.

Borsa di Studiu per l'Università!

A Fundazione per a Cultura è l'Arte Nâzım Hikmet furniscerà borse di studiu per sustene i studii di i studienti graduati chì ùn ponu permette di fà ricerche è tesi nantu à Nâzım Hikmet. Borse di studiu seranu datu in nome di i membri di l'Imprenditorialità è di u Cunsigliu di Amministrazione, chì anu cuntribuitu à a Fundazione di Cultura è Arte Nâzım Hikmet da a so creazione.

In questu cuntestu, e prime borse di studiu saranu in nome di u presidente fundatore di a fundazione è a sorella di Nâzım Hikmet, Samiye Yaltırım, presidente onorariu Aydın Aybay è vicepresidentu di u cunsigliu di direzzione Tarık Akan. A direttiva di a borsa di studiu, chì include e cundizioni di a borsa di studiu, serà annunziata nantu à u situ ufficiale di a Fundazione per a Cultura è l'Arte Nâzım Hikmet in lugliu.

Quale hè Nâzım Hikmet?

Nâzım Hikmet Ran (15 ghjennaghju 1902 - 3 ghjugnu 1963), pueta è scrittore turcu. Discrittu cum'è "munistu romanticu" è "rivuluziunariu romanticu". Hè statu arrestatu ripetutamente per i so punti di vista pulitichi è hà passatu a maiò parte di a so vita adulta in prigiò o esiliu. E so puesie sò state tradutte in più di cinquanta lingue è e so opere anu ricevutu assai premii.

Hà utilizatu ancu i nomi Orhan Selim, Ahmet Oğuz, Mümtaz Osman è Ercüment Er durante l'anni ch'ellu hè statu pruibitu. U libru Urür Caravan Walks hè statu publicatu cù a firma di Orhan Selim. Hè u primu praticante di versi liberi in Turchia è unu di i nomi più impurtanti di a puesia turca cuntempuranea. Hà ottinutu una reputazione internaziunale è hè cunsideratu unu di i pueti più populari di u XXu seculu in u mondu.

Nazım Hikmet, chì i so puemi sò stati pruibiti è pruvati in 11 casi diffirenti per i so scritti in tutta a so vita, hà passatu più di 12 anni in prigiò in Istanbul, Ankara, Çankırı è Bursa. Hè statu spogliatu di a so citadinanza di a Republica di Turchia in 1951; 46 anni dopu a so morte, sta transazzione hè stata annullata cù a decisione di u Cunsigliu di i Ministri datata u 5 di ghjennaghju di u 2009. A so tomba si trova in Mosca.

Famiglia
U so babbu hè Hikmet Bey, chì era a Direzzione Generale di Stampa è Consul d'Amburgo, è a so mamma hè Ayşe Celile Hanım. Celile Hanım hè una donna chì tocca u pianoforte, pittura è parla francese. Celile Hanım hè a figliola di Hasan Enver Pasha, chì hè ancu linguista è educatore. Hasan Enver Pasha hè u figliolu di Konstantin Borzecki (pulaccu: Konstanty Borzęcki, natu 1848 - d. 1826), chì immigrò da Pulonia à l'Imperu Ottumanu durante l'insurrezioni di u 1876 è pigliò u nome Mustafa Celalettin Pasha quand'ellu diventò citadinu ottomanu. Mustafa Celaleddin Pasha hà servitu cum'è ufficiale in l'armata ottomana è hà scrittu u libru "Les Turcs anciens et modernes" (Vecchi è Novi Turchi), un travagliu impurtante nantu à a storia turca. A mamma di Celile Hanım hè Leyla Hanım, chì hè a figliola di u generale ottomanu d'origine tedesca Mehmet Ali Pasha, vale à dì Ludwig Karl Friedrich Detroit. Münevver Hanım, a surella di Celile Hanım, hè a mamma di u pueta Oktay Rifat.

Sicondu Nâzım Hikmet, u so babbu era turcu è a so mamma era di origine tedesca, polacca, georgiana, circassa è francese. U so babbu, Hikmet Bey, hè u figliolu di Circassian Nâzım Pasha. A so mamma Ayşe Celile Hanım era di 3/8 circassiana, 2/8 polacca, 1/8 serba, 1/8 tedesca, 1/8 francese (Huguenot).

U so babbu, Hikmet Bey, hè un funziunariu chì travaglia in u Ministeru di l'Affari Esteri (Ministeru di l'Affari Esteri) in Saloniccu. Hè u figliolu di Nâzım Pasha, chì era u guvernatore di Diyarbakır, Aleppo, Konya è Sivas. Nâzım Pasha, un membru di l'ordine Mevlevi, hè ancu un libertariu. Hè l'ultimu guvernatore di Saloniccu. Hikmet Bey hà lasciatu u serviziu civile quandu Nâzım era ancu un zitellu è a famiglia si n'andò in Aleppo per campà cù u missiavu di Nâzım. Pruvate di stabilisce una nova attività è a vita quì. Quandu fallenu, venenu à Istanbul. I tentativi di Hikmet Bey di inizià una impresa in Istanbul anu ancu risultatu in fallimentu è torna à a so vita di serviziu civile, chì ùn li piaceva. Il fut réaffecté au ministère des Affaires étrangères car il connaissait le français.

zitiddina
Hè natu u 15 di ghjennaghju di u 1902 in Saloniccu. Hà scrittu u so primu poema, Feryad-ı Vatan, u 3 di lugliu di u 1913. In u stessu annu, hà principiatu a scola secundaria in Mekteb-i Sultani. Quandu hà lettu un poema eroicu chì hà scrittu per i marinari in una reunione di famiglia à u Ministru di a Marina, Cemal Pasha, hè statu decisu chì u zitellu deve andà à a Scola Navale. Hè intrutu in Heybeliada Naval School u 25 di settembre di u 1915, è si graduò in u 1918 cum'è 26th da 8 studienti. In i so valutazioni di u rapportu, hè dichjaratu ch'ellu hè un studiente intelligente, moderatamente travagliatore chì ùn presta micca attenzione à a so robba, hè nervoso è hà boni attitudini murali. Quandu si graduò, fù numinatu cum'è un ufficiale di trainee di ponte nantu à a nave scola Hamidiye. U 17 di maghju di u 1921, hè statu licenziatu da l'esercitu per a causa ch'ellu era andatu à l'estremi.

Lutta naziunale piriudu è ghjuventù
"Pienghjenu sempre in i Servi", scrittu da Nazım cù a firma di Mehmed Nazım, chì hè stata publicata prima? U so puema intitulatu, fù publicatu in Yeni Mecmua u 3 ottobre di u 1918.

À l'età di 19 anni, si trasfirìu in Anatolia, senza sapè a so famiglia, per unisce à a lotta naziunale cù u so amicu Vala Nureddin in ghjennaghju di u 1921. Quandu ùn hè statu mandatu à u fronte, hà travagliatu cum'è maestru in Bolu per un tempu. In seguitu, in settembre di u 1921, si n'andò à Mosca via Batumi è hà studiatu a scienza pulitica è l'ecunumia à l'Università Cumunista di i Travaglii orientali. Hà vistu i primi anni di a rivoluzione in Mosca è scontru u cumunismu. U so primu libru di puesia, 1924 Kanunisani, publicatu in u 28, hè statu messi in scena in Mosca.

Duranti u tempu chì passò in Mosca trà u 1921 è u 1924, hè statu inspiratu da i futuristi è i constructivisti russi è hà cuminciatu à sviluppà una nova forma per sguassà a forma classica.

Riturnò in Turchia in u 1924 è hà cuminciatu à travaglià in a rivista Aydınlık, ma hà vultatu in l'Unioni Suviètica un annu dopu quandu fù dumandatu à esse incarceratu per quindici anni per via di i so puesii è articuli publicati in a rivista. Riturnò in Turchia in u 1928, apprufittannu di a Legge di Amnistia. Ma hè statu arrestatu di novu. Dopu à a so liberazione, hà cuminciatu à travaglià in a rivista Resimli Ay.

U so libru di puesia intitulatu "1929 Satır", publicatu in Istanbul in u 835, hà suscitatu grandi ripercussioni in i circoli literarii.

Vita di prigiò è esiliu
À partesi di u 1925, hè statu assoltu in parechji prucessi chì li sò pruposti per i so puesii è scritti. A lista di i casi in quale hè statu pruvatu hè a siguenti:

  • 1925 Casu di a Corte di Indipendenza di Ankara
  • 1927-1928 Casu di a Corte Penale Pesante di Istanbul
  • 1928 Rize High Criminal Court Case
  • 1928 Ankara High Criminal Court Case
  • 1931 Istanbul Seconda Corte Penale di Prima Istanza
  • 1933 Casu di a Corte Penale Pesante di Istanbul
  • 1933 Istanbul Terza Corte Penale di Prima Istanza
  • 1933-1934 Bursa High Criminal Court Case
  • 1936-1937 Casu di a Corte Penale Pesante di Istanbul
  • 1938 War College Command Case Military Court
  • 1938 Casu di a Corte Militare di Cumandamentu Navale

In u 1933 è u 1937, hè statu incarceratu per un pezzu per via di e so attività urganisazione. In u 1938, hè statu arristatu accusatu di "incitazione à l'armata è a marina à a rivolta" è hè statu cundannatu à 28 anni è 4 mesi di prigiò in u casu ch'ellu hè statu pruvatu. Hà passatu 12 anni consecutivi in ​​prigiò Istanbul, Ankara, Çankırı è Bursa. U Giant Blue-Eyed, chì hè statu liberatu in u 2007, conta l'anni di prigiò di Nazım in Bursa. Hè statu liberatu u 14 di lugliu, apprufittannu di a Legge di Amnistia Generale promulgata u 1950 di lugliu di u 15. Hà participatu à a creazione di l'Associazione Amanti di a Pace.

Ancu s'ellu ùn era micca legalmente obligatu, quand'ellu fù chjamatu per u serviziu militare, abbandunò Istanbul u 17 di ghjugnu di u 1951 è si n'andò à Mosca via Rumania, teme ch'ellu fussi uccisu. Doppu ch'ellu fù spogliatu di a so citadinanza di a Republica di Turchia da a decisione di u Cunsigliu di i Ministri u 25 di lugliu di u 1951, divintò citadinu di Pulonia, a cità nativa di u so missiavu Mustafa Celaleddin Pasha, è hà pigliatu u cognome Borzecki.

Hà campatu in u paese di i scrittori vicinu à Mosca in l'Unioni Suviètica è dopu in Mosca cù a so moglia Vera Tulyakova (Sapienza). Duranti i so anni à l'esteru, hà viaghjatu in u mondu cum'è a Bulgaria, l'Ungheria, a Francia, Cuba, l'Egittu, hà urganizatu cunferenze, hà participatu à l'azzioni anti-guerra è anti-imperialiste, è hà fattu programmi di radiu. Budapest Radio è Bizim Radio sò alcuni di elli. Alcune di queste conversazioni sò sopravvissuti.

Hè mortu a matina di u 3 di ghjugnu di u 1963, à 06:30, per via di un attaccu di cori mentre ghjunghje à u so ghjurnale mentre caminava da u so appartamentu à u sicondu pianu à a porta di u so appartamentu per piglià u so ghjurnale. Centinaie d'artisti lucali è straneri anu assistitu à a cerimonia tenuta in a Sala di l'Unione di Scrittori Soviètica dopu a so morte, è l'imaghjini di a ceremonia sò stati registrati in biancu è neru. Hè intarratu in u famosu cimiteru di Novodevichy. Unu di i so puesi famosi, L'omu chì cammina contr'à u ventu , hè statu immortalizatu nantu à una tomba di granitu neru.

Da u 1938, quandu hè statu cundannatu à a prigiò, à u 1968, i so travaglii sò stati pruibiti in Turchia. Dapoi u 1965 e so opere sò publicate in diverse edizioni.

Riacquistà a cittadinanza turca
In u 2006, hè ghjuntu à u primu pianu chì u Cunsigliu di i Ministri faria una nova regulazione in quantu à quelli chì sò stati spogliati di a so citadinanza di a Republica di Turchia. Malgradu u fattu chì Nâzım Hikmet, chì hè statu discututu dapoi anni, pare avè apertu a strada per a so riaccettazione à a citadinanza di a Republica di Turchia, u Cunsigliu di i Ministri hà dichjaratu chì sta regulazione hè solu per e persone viventi è ùn hè micca. copre Nâzım Hikmet, è rifiutò tali richieste. In seguitu, u Ministru di l'Interior Abdülkadir Aksu hà dettu in a Cummissione di l'Affari Interni: "Siccomu ci hè un dirittu persunale in u prugettu, hà da dumandà in persona. I mo amichi anu dichjaratu ancu cose pusitive, hè discutitu in a cumissioni, una decisione hè presa ", disse.

U 2009 di ghjennaghju di u 5, "A mozione per annullà a decisione di u Cunsigliu di i Ministri in quantu à a rimuzione di Nâzım Hikmet Ran da a citadinanza di a Repubblica di Turchia" hè stata aperta à a firma in u Cunsigliu di i Ministri. U Guvernu hà dichjaratu chì anu preparatu un decretu per Nâzım Hikmet Ran per rinvià a citadinanza di a Republica di Turchia è sta pruposta hè stata aperta à a firma. SözcüSü Cemil Çiçek hà dettu chì a pruposta di Ran, chì hè stata spogliata di a so cittadinanza in u 1951, per diventà un citatinu di a Republica di Turchia di novu, hè stata votata da u Cunsigliu di i Ministri.

Sta decisione presa da u Cunsigliu di i Ministri u 5 di ghjennaghju di u 2009 hè stata publicata in u Gazzetta Ufficiale u 10 di ghjennaghju di u 2009 è Nâzım Hikmet Ran hè diventatu un citatinu di a Republica di Turchia di novu dopu à 58 anni.

Stile è rializazioni
Cuminciò à scrive i so primi puemi cù metru sillabicu, ma era sfarente di l'altri sillabi in quantu à u cuntenutu. Cum'è u so sviluppu pueticu cresce, hà cuminciatu à ùn stallà per u metru sillabicu è hà cuminciatu à circà forme novi per a so puesia. Trà 1922 è 1925, i primi anni ch'ellu hà campatu in l'Unioni Suviètica, sta ricerca ghjunse à un capu. Era sfarente di i pueti di u so tempu in quantu à u cuntenutu è a forma. Abbandunò u metru sillabicu è hà aduttatu u metru liberu, chì crea l'armunia cù e caratteristiche vocali di u turcu. Hè stata inspirata da Mayakovsky è i futuri ghjovani pueti suviètici.

Galopendu da Far Asia
Sta terra, chì si stende à u Mediterraniu cum’è una testa di giumenta, hè a nostra.
Polsi insanguinati, denti stretti, pedi nudi
È a terra cum'è una moquette di seta, questu infernu, stu paradisu hè u nostru. Chjude e porte di a manu, ùn aprite più,
Distrughje a servitù di l'omu à l'omu, st'invitu hè u nostru...

Per campà solu è liberu cum'è un arbre è fraternu cum'è una furesta,
sta brama hè a nostra…

(Nazim Hikmet)

Parechje di i so puesii sò stati cumposti da artisti è gruppi cum'è Fikret Kızılok, Cem Karaca, Fuat Saka, Grup Yorum, Ezginin Günlüğü, Zülfü Livaneli, Ahmet Kaya. Una piccula parte di questu, urigginariamente interpretata da Ünol Büyükgönenç, hè stata liberata cum'è cassette in u 1979 cù u nome "We'll See Good Days". Uni pochi di i so puemi sò stati cumposti da u cumpusitore grecu Manos Loizos. Inoltre, alcuni di i so puemi sò stati cumposti da Selim Atakan, un anticu membru di Yeni Türkü. U so puema chjamatu "Clug Willow" era u sughjettu di u film d'animazione di Ethem Onur Bilgiç 2014.

Per l'annu 2002 Nâzım Hikmet annunziatu da l'UNESCO, u cumpusitore Suat Özönder hà preparatu un album chjamatu "Nâzım Hikmet in Songs". Hè stata realizata da a casa discografica Yeni Dünya cù i cuntributi di u Ministeru di a Cultura di a Republica di Turchia.

In i primi ghjorni di u 2008, a moglia di Nâzım Hikmet, u nipote di Piraye, Kenan Bengü, truvò un puema chjamatu "Four Pigeons" è trè bozze di rumanzu incompiuti trà i ducumenti di Piraye.

In l'estiu di u 2020, a rivista Kitap-lık hà publicatu i so puesii "1 di maghju in Istanbul", "Dichjarazione", "In a finestra di a notte", "Confessione" è "A nostra vita hè in vinti dui parole", chì sò stati scuperti. attraversu u so travagliu in l'Archiviu TÜSTAV Comintern.

travaglia

Poesie cumposte 

  • Ahmet Aslan, mi mori
  • Ahmet Kaya, Eramu in u listessu ramu
  • Ahmet Kaya, Sheikh Bedrettin  
  • Cem Karaca, Noce
  • Cem Karaca, sò tantu stancu  
  • Cem Karaca, Bravu  
  • Cem Karaca, Cum'è tutti
  • Cem Karaca, benvenuta a mo donna  
  • Cem Karaca, Cum'è Kerem
  • Cem Karaca, L'epopea di Sheikh Bedrettin
  • Edip Akbayram, U Cantu di i Defunti
  • Edip Akbayram, Videremu i boni ghjorni  
  • Edip Akbayram, anu a paura
  • Esin Afsar, A quistione di Tahir è Zuhre
  • Tune's Diary, Goldfisher
  • U Diariu di Ezgi, hè bonu di pensà à tè
  • Fikret Kizilok, Akin Var
  • Grup Baran, A canzone di quelli chì beve u sole
  • Gruppu Baran, Cluster Willow
  • Grup Yorum, Sò un disertore
  • Grup Yorum, Stu Paese hè Nostru
  • Grup Yorum, Sò Dentru u Populu
  • Grup Yorum, Adieu
  • Taci Uslu, Piraye [nota 1]
  • Hüsnü Arkan, Bor Hotel
  • İlhan İrem, benvenuta a mo donna
  • Ilkay Akkaya, piazza Beyazit
  • Mesud Cemil, Un uccellino cù l'ali d'argentu
  • Onur Akin, Amemu
  • Onur Akin, I Love You
  • Acqua spirituale, e nostre donne
  • Ruhi Su, U conte di cunti
  • Acqua Spirituale, Sò
  • Sümeyra Çakır, Lotta per a Libertà
  • Yeni Türkü, Porta Mapushane
  • Yeni Türkü, dopu a morte
  • Turcu novu, tù
  • Zülfü Livaneli, Diventà un nuvulu
  • Zülfü Livaneli, addiu, u mo fratellu Deniz
  • Zülfü Livaneli, Faggio Nevoso
  • Zülfü Livaneli, zitella
  • Zülfü Livaneli, Memetçik Memet

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*