L'avvenimentu di osservazione di u celu di 3 ghjorni hà iniziatu in Erzurum

L'avvenimentu di osservazione di u celu chì durà u ghjornu in Erzurum hà cuminciatu
L'avvenimentu di osservazione di u celu di 3 ghjorni hà iniziatu in Erzurum

U Ministru di l'Industria è a Tecnulugia Mustafa Varank hà dettu: "Induve certi pulitici di fronte, chì si basanu nantu à l'urganisazione terrorista per ottene u prufittu puliticu, dannu Kalashnikov à i zitelli è li mandanu in muntagna per guadagnà u putere per elli stessi, avemu dettu" i zitelli meritanu a scienza. , micca di i Kalashnikov ". Avemu datu telescopi à quelli zitelli è li facemu osservà u celu è u spaziu ". disse.

Konaklı Ski Center di Erzurum, sottu a coordinazione di TÜBİTAK, da i ministeri di l'Industria è Tecnulugia, Ghjuventù è Sport, Cultura è Turismu, cù i cuntributi di u Governatore di Erzurum, a Municipalità Metropolitana di Erzurum, l'Agenzia di Sviluppu di l'Anatolia Nord-Est (KUDAKA), l'Università Atatürk è L'Agenzia di Promozione è Sviluppu Turisticu di Turchia (TGA) 3-day "Erzurum Sky Observation Event" hà iniziatu nantu à Karakaya Hill, induve si trova u Telescopiu di l'Osservatoriu di l'Anatolia Orientale (DAG).

In u so discorsu à l'apertura di l'avvenimentu, u Ministru Varank hà dettu chì era furtunatu di riunite cù i ghjovani chì amanu a scienza è e so famiglie, chì sò i so più grandi sustenidori, in una bella atmosfera.

Dichjarà chì hè un grande piacè per apre un tali avvenimentu cù e voci di i zitelli, Varank hà dichjaratu chì volenu dirigisce i zitelli è i ghjovani à a scienza, a tecnulugia, i tendenzi futuri, u spaziu è l'aviazione, partendu da quelli babies.

VOLEMU INTRODUCE À A SCIENZA È A TECNULUGIA I Ghjuventù è E SUE FAMIGLIE

Dichjarà chì crede chì l'investimentu più grande è più impurtante chì pò esse fattu in u mondu hè in e persone, Varank hà dichjaratu chì volenu presentà i ghjovani è e so famiglie di sustegnu à a scienza è a tecnulugia attraversu avvenimenti cum'è questu, è chì l'Attività di Osservazione Sky sò una di l'attività da quale anu più efficienza in questu sensu.

Varank hà dettu ch'ellu hà assistitu à l'Evenimentu di Osservazione di u Cielo tenutu in Antalya cù a so famiglia quandu era diventatu ministru, è hà cuntinuatu cusì:

"Fighjendu u spaziu è u celu in quella atmosfera, vede a luna in questu modu, vede clusters di stelle, vede pianeti apre l'orizzonte di e persone. Era un avvenimentu chì spiegò assai bè perchè avemu bisognu di spiegà l'universu. Di sicuru, avemu bisognu di aumentà i numeri quì. Aghju dettu chì più i zitelli è i ghjovani in Turchia anu sta sperienza, più guardemu à u passatu, lasceremu è diceremu "ciò chì avemu fattu per stu paese", "sarà una di e cose chì penseremu successu". '. Avemu cuminciatu à aumentà u numeru. Hanu bisognu di sperimentà quantu i zitelli sò eccitati quandu vedenu i crateri nantu à quella luna. Hè per quessa chì avemu cuminciatu à sparghje stu avvenimentu in diverse cità ".

U Ministru Varank spiegò chì anu tenutu l'avvenimentu in questa cità per ùn mancà Erzurum, una cità chì pò tuccà i nuvuli è e stelle.

Avemu dettu: "I zitelli si meritanu a scienza, micca KALASHNIKOV"

Enfatizendu l'impurtanza di l'avvenimenti chì urganizanu, Varank hà dettu:

"Induve certi pulitichi di fronte, chì s'appoghjanu nantu à l'urganisazione terrorista per ottene u prufittu puliticu, dà Kalashnikovs à i zitelli è li mandanu à a muntagna in modu di guadagnà u putere per elli stessi, avemu dettu" i zitelli meritanu a scienza, micca i Kalashnikov ". Avemu datu telescopi à quelli zitelli è li facemu osservà u celu è u spaziu. Vogliu chì pudete sperimentà Diyarbakır è Van. S'è tù avia vistu quantu interessatu micca solu i zitelli, ma dinù i nostri zii è ziu ghjuntu à u nostru prugramma. In questu sensu, avemu preferitu Diyarbakır è Van.

Dichjarà chì Erzurum hè un locu ideale per l'osservazione di u celu, Varank hà ancu signalatu chì u più grande prughjettu di scienza basica di Turchia hè statu realizatu in Erzurum.

Ricordendu chì u più grande observatoriu in Europa hè statu custruitu in a cità, Varank hà cuntinuatu cusì:

"Micca solu l'osservatoriu, ma ancu un Centru di Ricerca Ottica, chì serà utilizatu in questu observatoriu è utilizatu in diverse zone, hè ancu custruitu. Se portamu una tale infrastruttura in questa cità in Erzurum è in u mondu scentificu di Turchia, micca solu à Turchia, ma ancu à i scientisti di u mondu, avemu avutu à presentà in Turchia. Avemu sceltu Erzurum soprattuttu per questu mutivu. Ci hè un altru mutivu perchè avemu sceltu stu locu. Ci sò persone chì guardanu e cità in Anatolia cù ochji diversi. "Ci pò esse persone chì piglianu approcci diffirenti per e diverse cità".

C'ERAN OBIETTIVI PER A COSTRUZIONE DI L'OSSERVATORIU IN ERZURUM

U Ministru Varank hà rimarcatu chì ci era persone chì s'opponenu à l'investimentu quandu anu dettu: "Custruemu u telescopiu più grande di Turchia è u più grande observatoriu d'Europa in u so campu in Erzurum", è disse: "Stu tipu di travagliu hè fattu in Erzurum?", "Queste attività scientifiche sò fatti in Erzurum?" Ci era persone chì dicenu: "Si pò fà", "Hè neve in Erzurum, deve esse fattu l'osservazione di u celu?" Avemu sceltu Erzurum per mustralli cumu osservà u celu. Avà, da a sperienza di l'eccitazione in Erzurum, da l'interessu di a cità, da l'anziani di a cità, u merre, u guvernatore, tutti i nostri amichi in u settore publicu è tutte l'oppurtunità offerte, vedemu chì sì, a scienza assai bona hè fattu in Erzurum. "Feremu u megliu esempiu di questu quì per 3 ghjorni". disse.

In riferimentu à a cuntribuzione di l'Osservatoriu di l'Anatolia Orientale à a scienza, Varank hà dettu: "Vulemu ghjunghje à i nostri scientisti in u mondu sanu. Assicuratevi chì i scientisti di tuttu u mondu venenu à sta cità. 'Vulemu aduprà stu telescopiu. Diceranu "Per piacè, facemu un prughjettu inseme". Perchè u telescopiu chì avemu custruitu quì hè un telescopiu chì vi pò furnisce l'imaghjini serii cum'è u telescopiu Hubble, cù u so sistema di lenti adaptative di diametru di 4 metri, chì hà capacità assai serii. In questu sensu, vogliu ringrazià tutti quelli chì anu cuntribuitu à purtà un tali investimentu quì ". disse.

U Ministru Varank hà dettu chì crede chì i ghjovani chì participanu à questu avvenimentu seguitanu a strada di İbrahim Hakkı è facenu novi scuperte è vinceranu Premii Nobel cum'è Aziz Sancarlar.

ACCORDU CORRIDOR GRAIN

In quantu à l'accordu di corridor di granu firmatu in Istanbul, Varank hà fattu a valutazione seguente:

"Oghje, e firme sò state firmate in Istanbul, chì u mondu sanu hà seguitu cun attenzione rapita. Ciò chì u mondu sanu parlava: "Mi dumandu s'ellu ci sarà una crisa di granu o una fame mundiale?" Türkiye mette u so pesu in avanti. Hà dimustratu u so putere in u Mari Neru. Riiscì à mantene a Russia è l'Ucraina à u listessu tavulinu. Pigliendu e Nazioni Unite cun ellu, hà sappiutu ottene e firme chì u mondu sanu aspettava in a crisa di granu. Fidemu è cunfidemu in Turchia. "Se avemu fiducia in noi stessi, se avemu fiducia in e nostre capacità, ma ciò chì hè cusì impurtante, s'è no stamu inseme, se credemu in a nostra bandiera è in u nostru paese, ùn ci hè nunda chì ùn pudemu micca ottene".

Dopu à u discorsu, u Ministru Varank si n'andò in l'area induve a torre d'osservazione si trova cù u so veiculu off-road.

U missaghju di u Speaker di a Gran Assemblea Naziunale Turca, Mustafa Şentop, hè statu ancu lettu in u prugramma.

L'avvenimentu hà participatu u guvernatore di Erzurum, Okay Memiş, i deputati di Erzurum Selami Altınok, Recep Akdağ è Zehra Taşkesenlioğlu Ban, u sindaco di a municipalità metropolitana di Erzurum Mehmet Sekmen, u vicepresidentu di u partitu AK Ömer İleri, u vicepresidentu di l'MHP è l'Università di Kamiltatürdın A. Prof.. Dr. Ömer Çomaklı, u rettore di l'Università Tecnica di Erzurum Bülent Çakmak, u presidente provinciale di u Partitu AK Mehmet Emin Öz, u presidente di TÜBİTAK Prof. Dr. Hasan Mandal, 9th Corps Commander Major General Erhan Uzun, Gendarmerie Regional Commander Brigadier General Mehmet Çimen, Chief Provincial Police Levent Tuncer, sindaci di distrittu è direttori d'istituzione, accademichi, ghjovani è famiglie anu assistitu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*