A carenza di vitamina D in età avanzata aumenta a fragilità di l'osse

A carenza di vitamina D in età avanzata aumenta a fragilità di l'osse
A carenza di vitamina D in età avanzata aumenta a fragilità di l'osse

Liv Hospital Specialist in Medicina Interna è Geriatria Assoc. Dr. Birkan İlhan hà parlatu di l'impurtanza di a carenza di vitamina D è e fonti di vitamina D in l'anziani.

Dr. Birkan İlhan hà parlatu di a carenza di vitamina D cusì: "A vitamina D hè sintetizzata in a pelle cù l'aiutu di u sole. Per questu mutivu, hè ancu cunnisciuta cum'è a vitamina di u sole trà e persone. U cuntattu direttu di u sole cù a pelle hè necessariu per a sintesi. Pò esse pigliatu solu cù l'alimentariu in quantità assai chjuche. A vitamina D, chì hè sintetizzata in a pelle è pigliata cù l'alimentu, hè trasfurmata in una forma più efficau, sottumettendu cambiamenti in u fegatu è u rino.

A vitamina D assicura l'absorzione di calcium è fosforu pigliatu da l'intestini cù l'alimentariu. Cusì, furnisce a mineralizazione di l'ossu, vale à dì a so durezza. Hè ancu necessariu per a salute di i musculi. In a carenza di vitamina D, a debule di l'osse, l'aumentu di a fragilità di l'osse, a debulezza musculare, u risicu aumentatu di caduta è e fratture ponu accade.

A diminuzione di a mobilità cù l'anziane, a prolongazione di u tempu passatu in casa, a diminuzione di a capacità di a pelle per pruduce vitamina D, l'inadeguatezza di l'ingesta dietetica di vitamina D, a diminuzione di l'absorzione intestinale è a bassa attività renale causanu a carenza di vitamina D per esse vistu più frequentemente in età avanzata. "

Birkan İlhan hà infurmatu chì a carenza di vitamina D in l'età avanzata provoca un rallentamentu di l'osse (osteomalacia), una diminuzione di a massa di l'osse è un aumentu di a fragilità ossea (osteoporosi). İlkan hà dettu: "Perchè pruvuca u deterioramentu di l'equilibriu è a diminuzione di a forza musculare, i caduti sò più cumuni è e fratture ponu accade in l'osse, in particulare in l'anca. Inoltre, u dolore, i cramps musculari, i spasmi musculari, soprattuttu in e mani è i gammi sò vistu. U dulore di solitu principia in a parte bassa di a schiena è pò sparghje à i fianchi, u spinu è e coste. In a carenza di vitamina D, a capacità di caminari è di muvimentu hè ancu ridutta. In fatti, certi studii anu dimustratu chì a carenza di vitamina D hè assuciata cù l'oblio, a depressione, l'immunità, u cancer è e malatie ligati à u sistema cardiovascular.

Solu 10-20 per centu di u bisognu di vitamina D pò esse acquistatu cù l'alimentariu, mentre chì u 80-90 per centu hè cumpletu da sintesi in a pelle per l'effettu di u sole (UVB). In altri palori, a fonte principale di vitamina D per parechje persone hè u cuntattu direttu cù u sole. I raghji di u sole pigliati da a robba o daretu à u vetru ùn sò micca efficaci in a sintesi di vitamina D. I sunscreens utilizati impediscenu ancu a produzzione di vitamina D in a pelle. I pesci grassi (salmone, sardine, pesci spada, sgombro, tunnu...), oliu di pisci, uova d'ova, latti, burro, avena, patate dolci, oliu è fegato cuntenenu vitamina D da l'alimenti. I pianti cum'è u prezzemolo, l'alfalfa è l'ortica cuntenenu vitamina D.

Ilkan hà dettu: "A dosa adatta deve esse determinata da u duttore secondu i risultati di a misurazione di vitamina D è i valori di vitamina D mirati". Una quantità adeguata di calciu deve ancu esse pigliatu per a salute di l'osse è di i musculi. L'ingesta di calcium deve esse 65 mg per ghjornu. Per esempiu, ogni 1200 mg di furmagliu biancu cuntene 100 mg di calcium, 169 mg di furmagliu cheddar cuntene 100 mg di calcium, è 350 mg di iogurtu pianu pianu cuntena 100 mg di calcium.

Hè impurtante chì e dosi di vitamina D sò aghjustate da u duttore, perchè e dosi elevate di vitamina D sò ancu dannusu, cum'è a vitamina D bassa. L'avvelenamentu di vitamina D pò causà l'aumentu di i livelli di calcium in u sangue, chì causanu pietre renali, insufficienza renale è altre cundizione per a vita. In u trattamentu, a maiò parte di gocce, capsule o pasticchi chì cuntenenu vitamina D sò usati. Siccomu a vitamina D in ampoules cuntene dosi assai elevate, hè aduprata solu in un gruppu limitatu di pazienti è ùn hè quasi mai preferita in l'anziani.

In l'anziani, a supplementazione di vitamina D in dosi adattati aiuta à riduce e fratture di l'anca è a spina. Hè cunnisciutu ancu per riduce e cadute, aiutanu à rinfurzà l'osse, migliurà a forza musculare è riduce i dolori è i crampi. Hà ancu effetti pusitivi nantu à u sistema cardiovascular, u oblicu, a depressione è u cancer.

Dr. İlhan hà cunclusu u so discorsu dicendu: "L'individui anziani sò più vulnerabili à u calore. Perchè a capacità di detectà è corregge i cambiamenti in a temperatura di u corpu diminuite cù l'età. Inoltre, assai anziani anu più di una cundizione crònica è parechji medicazione diffirenti chì utilizanu. Alcune di e droghe aumentanu a perdita di l'acqua da u corpu è cusì ponu causà u corpu per esse desidratatu in tempu caldu. Questu affetta negativamente parechji organi, in particulare i rini. A desidratazione hè unu di i prublemi di salute assuciati cù u sole. Per quessa, hè impurtante beie assai acqua in l'alimentazione di l'anziani. E bevande alcoliche o caffeinate deve esse evitata perchè ponu aumentà a perdita d'acqua da u corpu.

Aduprà cappelli largu per prutege l'area di a testa è attività strenuous cum'è l'eserciziu fora durante i tempi assai caldi di u ghjornu deve esse evitata. Quandu ci hè una alta umidità in l'aria, a capacità di u corpu per assorbe da a sudazione diventa più difficiule. Cefalee, vertigini, nausea, battiti cardiaci rapidi, dolore à u pettu, svenimenti è difficultà di respirazione ponu esse tutti indicatori di sopraesposizione à u calore è u sole. A prudenza deve esse esercitata quandu tali sintomi sò osservati ".

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*