A lotta contr'à a nave di l'amianto in Izmir si trasfirìu à a dimensione di massa

A lotta contr'à a nave d'amianto in Izmir si move à a dimensione di massa
A lotta contr'à a nave d'amianto in Izmir si trasfirìu à a dimensione di massa

A lotta contru u smantellamentu pianificatu di a nave di guerra di l'amianto giganti in Aliağa, chì partia da u Brasile, hà righjuntu un livellu di massa cù u cuncertu di i Mongoli in a piazza Gündoğdu. Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Izmir Tunç Soyer, disse à a ghjente riunita in a piazza per prutestà l'arrivu di a nave in Izmir: "Izmir ùn hè micca a basura di u mondu. Inseme, prutegeremu Izmir, chì amemu quant'è a nostra vita. "Varanu cum'è sò ghjunti", disse.

E forze di u travagliu è di a demucrazia di Izmir, cumprese l'Unione di Camere di Ingegneri è Architetti Turchi (TMMOB), KESK, Càmera Medica di Izmir, Izmir Bar Association è DİSK, anu unitu forze contr'à a nave d'amianto per esse purtata à Aliağa. A lotta per impedisce a nave di vene in a cità hà iniziatu cù u famosu gruppu di musica Moğollar chì pigliava a scena in a piazza İzmir Gündoğdu.

Sta volta, Moğollar hà cantatu i so canti populari, ospitati da a Municipalità Metropolitana di Izmir, per prutege a salute umana è ambientale. I citadini chì riempienu l'area portavanu banners chì dicevanu "A nave tossica andrà cum'è hè vinuta" è "Izmir ùn hè micca a basura di u mondu".

Cuncertu, Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Izmir Tunç Soyer, u Vicepresidente CHP Ali Öztunç, u Vicepresidente CHP İzmir Sevda Erdan Kılıç, u presidente provinciale CHP İzmir Deniz Yücel, u sindaco di Ödemiş Mehmet Eriş, l'ambientalisti, l'urganisazioni prufessiunali è i citadini anu ascoltatu inseme.

"Izmir ùn hè micca a basura di u mondu"

Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Izmir Tunç SoyerCuminciò u so discorsu dicendu: "Ringraziemu à i Monguli, chì stanu altu è sò a cuscenza di stu paese ogni volta chì ci hè un attaccu à a natura di stu paese". U presidente hà dichjaratu chì Izmir ùn serà micca a basura di u mondu. Tunç Soyer, "A nave partia da u Brasile. Oghje, avemu apertu un banner davanti à l'Ambasciata brasiliana in Ankara è avvirtenu. Avemu dettu: "Questa nave ùn vene micca in Izmir. A nave hè in strada è hè prevista per ghjunghje in Izmir in 30-40 ghjorni. Ma continueremu à fà u nostru megliu per impedisce chì sta nave entre in Izmir. Izmir ùn hè micca a basura di u mondu. Piglieremu assai azzioni durante questi 30-40 ghjorni. Inseme, prutegeremu Izmir, chì amemu quant'è a nostra vita. "Lasceranu cum'è sò ghjunti", disse.

"Vulanu fà Izmir u scrapyard di u mondu"

U vicepresidentu di CHP, Ali Öztunç, hà ancu criticatu u guvernu in u so discorsu è hà dettu: "Vulanu fà Izmir a discarica di basura è a scrapyard di u mondu. Permetterà questu? Izmir ùn serà micca u scrapyard di u mondu. Ùn duvemu micca lascià quella nave in Izmir o Aliağa. "Cumu cum'è a ghjente di Izmir hà mandatu a ghjente cum'è ghjuntu, sanu cumu mandà quella nave è a persona chì hà purtatu quella nave cum'è ghjunta", disse.

"A mente, a cuscenza è a logica di l'omu ùn capiscenu micca"

U musicista Cahit Berkay hà dettu chì ùn permettenu micca chì u paese si trasformi in una discarica è hà dettu: "U presidente di Tunç piglia una postura contr'à quella mentalità chì hà fattu chì u nostru paese si trasformi in un discarica. A nave purterà tuttu u so amianto in stu paese. Ùn importa micca cumu si vede, a mente, a cuscenza è a logica ùn a capiscenu micca. "Stu paese ùn serà micca un puzzicheghju", disse.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*