Se u vostru anellu hè strettu è u vostru sguardu hè strettu u polsu, pudete avè l'acromegalia

Se u vostru anellu hè strettu è u vostru sguardu stringhje u polsu, pudete avè l'acromegalia
Se u vostru anellu hè strettu è u vostru sguardu hè strettu u polsu, pudete avè l'acromegalia

Acıbadem Maslak Hospital Endocrinologia è Specialista di Malattie Metaboliche Prof. Dr. Sema Yarman hà datu infurmazioni nantu à l'acromegalia.

Dr. Sema Yarman hà dettu u seguente nantu à l'acromegalia: "L'acromegalia hè una malatia chì si manifesta cù a crescita in e mani è i pedi è l'arrugginimentu di e caratteristiche faciale per a presenza di quantità eccessive di hormone di crescita in u corpu. Hè vistu in 100 à 3 da ogni 14 mila persone in u mondu, ma a so incidenza in u nostru paese ùn hè micca cunnisciutu ancu.

L'acromegalia hà parechji sintomi. Unu di i primi sintomi hè "a crescita in e mani è i pedi per l'aumentu di i tessuti molli". L'altri sintomi sò caratteristiche faciale cum'è archi prominenti di sopracciglia, mascella inferiore sporgente, apertura trà i denti, pienezza di labbra, allargamentu di u nasu è di a lingua, intorpimentu è debulezza in e mani, ingrossu di a pelle è aumentu di lubricazione, sudorazione eccessiva, latte chì vene da u pettu è l'articulazione, classificatu cum'è dolore. Se u tumore cresce è pressu nantu à i tessuti circundante, mal di testa; Ancu si mette pressione nantu à u nervu otticu (chiasm otticu), pò causà una diminuzione di a visione. Se u tumore cresce troppu grande è mette pressione nantu à e cellule intacte di a glàndula pituitaria chì secrete altre hormone, questu pò purtà à sintomi cum'è fatigue è debule, infertilità, irregularità menstruali, diminuzione di u putere sessuale è riluttanza in l'omi per mancanza di l'hormone. .

I segni di crescita facilmente osservabili sò riflessi in a vita di ogni ghjornu di u paci. Per esempiu, a taglia di l'anellu di u paci è a taglia di i scarpi diventanu più grande, l'orologio chì hà utilizatu dapoi anni stringe u so bracciu, u so cascu hè cuminciatu à stringhje nantu à a testa, a protesi dentale hè cambiata spessu perchè stringhje, ronca è a congestion nasale cuntinueghja malgradu a cirurgia. U paci pò avvistà stu prublema quandu un cunniscenza chì ùn hà micca vistu per un bellu pezzu li dice chì hà cambiatu è hà crisciutu assai. In questu casu, pò esse utile per u paziente per paragunà i so ritratti novi è 7-8 anni. Calchì volta, à sente da un paci d'acromegalia chì hà scontru per casu, pò pensà chì ellu hà ancu sta malatia. O pò amparà chì ci sò persone in a so famiglia chì anu cresciutu è chì anu subitu una cirugia cerebrale ".

Dr. Sema Yarman hà cuntinuatu u so discorsu dicendu:

"I scuperti clinichi in Acromegalia, chì hè più cumuni trà l'età di 30 è 50, varienu da paziente à paziente è perchè si sviluppa assai lentamente, a malatia pò esse micca notata per anni. In ogni casu, s'ellu hà scuperte tipiche, pò esse facilmente diagnosticatu da un endocrinologu. Dopu à l'esame, certi testi hormonali, in particulare u nivellu di l'hormone di crescita, sò realizati è u metudu di MRI pituitaria hè applicatu per visualizà u tumore ", disse Dr. Sema Yarman hà cuntinuatu u so discorsu dicendu:

"A qualità di vita di i pazienti cù acromegalia, chì u prucessu di trattamentu hè soprattuttu successu, migliurà è a so speranza di vita torna à a normale cum'è in individui sani. U primu passu in u trattamentu hè a rimuzione di u tumore à traversu u nasu da un neurochirurgu espertu in cirurgia pituitaria. U successu di a cirurgia dipende da a dimensione di u tumore è l'esperienza di u neurochirurgu. In generale, l'eliminazione di i tumuri chjuchi hè più riescita di i grandi. In i tumuri grossi, a cirurgia hè assai efficace per allevà u mal di testa è eliminà i disturbi visuali. In ogni casu, in i tumuri assai grandi chì ùn ponu micca esse eliminati cumplettamente, trattamenti supplementari cum'è medicazione o radiazione pò esse dumandati dopu a cirurgia.

A maiò parte di u tempu, u pazientu si senti diluitamentu di a faccia è sminuzzamentu di e mani è i pedi per via di a regressione di u tissutu molle in i primi ghjorni dopu a cirurgia. Cù u trattamentu, hè destinatu à prevene l'attività di a malatia, furnisce u cuntrollu hormonal è cusì à curà altre malatie accumpagnate. U metudu di trattamentu più adattatu per u paziente hè decisu da un endocrinologu espertu. dice.

Una di e dumande chì i pazienti di l'acromegalia si dumandanu hè se u gravidenza hè pussibule. prof. Dr. Yarman dice ancu i seguenti nantu à questu sughjettu:

"A menu chì u tumore impedisce a liberazione di l'hormone da e cellule chì secrete l'hormone riproduttivu, u paziente pò avè figlioli. Ci sò ancu pazienti chì anu figlioli dopu a cirurgia. In ogni casu, a cirurgia o i trattamenti di radiazzioni ponu riduce a probabilità di avè i zitelli. Ancu s'ellu ci sò cambiamenti in i livelli di l'hormone di crescita durante a gravidanza, un gravidenza normale è una nascita sana sò generalmente. Hè ricumandemu chì u paziente chì hà un pianu di gravidenza deve discutiri sta situazione cù u so duttore prima di u trattamentu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*