L'Osservatorio Naziunale di TÜBİTAK (TUG) celebra u so 25 anniversariu

L'Osservatorio Naziunale di TUBITAK celebra l'anniversariu di a perla di TUG
L'Osservatorio Naziunale di TÜBİTAK (TUG) celebra u so 25 anniversariu

U Cunsigliu di Ricerca Scientifica è Tecnologica di Turchia (TÜBİTAK) Osservatorio Naziunale (TUG), chì hè statu stabilitu à una altitudine di 2 metri in Bakırlıtepe in Antalya Saklıkent, celebra u so 500 anniversariu.

TUG, una di e prime istituzioni di ricerca naziunali stabilite cù u sustegnu di TÜBİTAK, serve cum'è un osservatori statali. L'astrònomu TUG anu operatu da 80 anni in questa regione, chì hè stata scelta dopu à i studii di selezzione di u situ di l'osservatoriu realizati in a geografia turca in l'anni 25.

L'osservazioni scientifiche cuminciaru à l'osservatoriu quandu a prima luce hè stata ricevuta in ghjennaghju 40 nantu à u primu telescopiu di TUG, u telescopiu T40 di 1997 centimetri di diametru. Ci sò quattru telescopi attivi à u serviziu di i circadori in u Campus TUG Bakırlıtepe, chì hà cundizioni atmosferiche tali chì l'osservazioni ponu esse fatte à 220 notti annu.

Osservazione cù quattru telescopi attivi

I primi osservazioni di stelle sò stati fatti in l'aostu di u 1,5 cù u telescopiu RTT150, chì hè u telescopiu otticu più grande cù un diametru di specchiu di 2000 metri. Questi risultati sò stati annunziati à u mondu scientificu cù un articulu cumuni in u 2001. Parechji prughjetti di ricerca spettrali è fotometrici di ricerca sò stati pruduciuti nantu à temi attuali cum'è galaxie, exoplanets, materia scura, energia scura, scoppii di raggi gamma è traccia di l'asteroidi chì passanu vicinu à a Terra.

U telescopiu ROTSE III-d, chì hè statu stabilitu cum'è u primu telescopiu roboticu in Turchia cù un diametru di specchiu di 0,4 metri, hè operatu cum'è un telescopiu di seguimentu Gamma Ray Bursts (GRB) da u 2004. ROTSE III-d, unu di i quattru telescopi robotichi installati in Australia, Africa, America è Europa, cuntinueghja à serve à TUG.

U telescopiu T100, cù un diametru di specchiu di un metru, hè statu custruitu soprattuttu per l'usu in l'osservazioni di fotometria multicolore (fotometria) o di posizionamentu (astrometria). A prima lumera hè stata ricivuta a notte di u 2 d'ottobre di u 8 in u telescopiu T2009, chì hè statu stallatu u 100-7 di settembre di u 2009.

Prughjetti d'osservazione scientifica nantu à u telescopiu T100 cuminciaru in uttrovi 2010. Prughjetti di ricerca nantu à tematiche attuali, cum'è a ricerca planetaria fora di u Sistema Solare (exoplanets) è u seguimentu di i meteoriti chì si avvicinanu à a Terra sò realizati cù stu telescopiu.

U telescopiu T60 operatu roboticamente cù un diametru di specchiu di 60 centimetri hè utilizatu per osservà e proprietà fotometriche di e stelle variabili à longu andà è e proprietà fisiche di e stelle binari di longu periodu. A prima lumera hè stata presa a notte di u 2008 di settembre di u 60 cù a camera CCD in u telescopiu T5, chì hè stata stallata in settembre di u 2008. I prughjetti di osservazione scientifica cù stu telescopiu sò stati iniziati in l'aostu 2010.

In u 2009, un telescopiu cumplettamente automaticu cù un diametru di specchiu di 35 centimetri hè statu stallatu in u Centru di Scienza è Società (BİTOM) in u giardinu di u TUG Administration Building in u Campus di l'Università Akdeniz. Stu telescopiu hè dispunibule per l'amatori di u celu è i studienti gratuitamente. In più di questi, u telescopiu chì monitorizza e macchie di u sole è altre attività cù u telescopiu Sun hè ancu utilizatu in u seguimentu di satelliti.

Tradizione di 24 anni: Avvenimenti di Osservazione di u Cielo

L'attività di osservazione di u celu, chì sò a firma di TUG, cuminciaru in u 1998. Inizialmente, TUBITAK Science and Technical Journal; Questu avvenimentu, chì hè statu urganizatu prima in Antalya Saklıkent da u Dipartimentu di Scienza è Società è in partenariatu cù TUG, hè accadutu dapoi 24 anni.

U Ministeru di l'Industria è a Tecnulugia hà decisu di espansione stu avvenimentu, chì hè statu tenutu in Antalya Saklıkent, in diverse cità di Anatolia in 2019. In u 2022, l'Attività di Osservazione Sky hà riunitu i citadini in 4 diverse cità sottu l'auspice di i Ministeri di Industria è Tecnulugia, Ghjuventù è Sport, Cultura è Turismu, cù i cuntributi di i guverni lucali, diverse istituzioni è urganisazioni.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*