I lamenti di l'urina ponu esse un precursore di u cancer di a prustata

I lamenti urinarii ponu esse un precursore di u cancer di a prustata
I lamenti di l'urina ponu esse un precursore di u cancer di a prustata

Prof. da Memorial Bahçelievler Hospital Urologia Department. Dr. Yılmaz Aslan hà datu infurmazioni nantu à u cancru di prostata è i metudi di diagnostichi à l'occasione di "1-30 Settembre Mese di Sensibilizazione di u Cancer di Prostata".

Prof. Dr. Yılmaz Aslan hà spiegatu i seguenti nantu à u cancer di prostata:

"A prutata hè una glandula truvata in l'omi è cresce cù l'età. Puderia pruvucà una quantità di lagnanza urinaria, cum'è urinazione frequente, difficultà à urinate, bifurcazione, sensazione di ùn sviutata cumplettamente a vejiga, aspittendu mentre urinate, è gocce à a fine di l'urinazione. I prublemi urinarii ponu esse vistu in quasi 50-20 per centu di i pazienti di più di 30 anni, in u 60 per centu in i so 50 anni, è in quasi 70 per centu in i so 80 è 100 anni. A crescita benigna è u cancer pò esse in a prutata à u stessu tempu. U paci pò cunsultà un duttore cù lagnanza urinaria. In ogni casu, u cancru di prostata pò esse rilevatu com'è u risultatu di e teste realizate per a crescita benigna.

Se u paci cunsulta u duttore cù lagnanza urinaria è PSA elevatu hè rilevatu in esami di rutina, a prisenza di cancru altru ch'è u crescita benigna deve esse investigata in questu paci. U PSA solu ùn hè micca decisivu in u diagnosticu. Perchè u PSA pò esse affettatu da infizzioni urinarii, intervenzioni o rapportu sessuale. Per quessa, ùn hè micca sanu per sottumette u paci à una intervenzione solu per fighjà PSA. U valore PSA varieghja da persona à persona. Mentre chì un valore PSA di 40 ng/ml pò esse altu in un paziente di 3.0 anni, un valore PSA di 70 ng/ml pò esse normale in un paziente di 3.0 anni. A valutazione deve esse fatta nantu à una basa di paziente. Hè impurtante di individualizà i equilibri dilicati cum'è i risultati di l'esame di u paci, i lagnanze è a storia di a famiglia. Mentre pruvate di prutezzione di u paci da esami innecessarii, una malatia insidiosa per a vita ùn deve esse trascurata. Ci hè una quantità di applicazioni di intelligenza artificiale è algoritmi utilizati da l'urologi per evità biopsie inutili. Tuttavia, nè solu solu hè abbastanza. Una valutazione persunalizata deve esse fatta per u paziente. "

Dr. dice chì l'esaminazione anale hè assai impurtante in e malatie di prostata è ùn deve esse trascurata. Yılmaz Aslan cuntinuò e so parolle cusì:

"Perchè u cancer pò esse rilevatu durante l'esame rectale di un paziente cù PSA normale. Sì stu cancru hè abbastanza avanzatu per esse palpabile durante l'esame rectale, deve esse pigliatu in seriu è evaluatu in cunseguenza. L'esame anale hè spessu un sughjettu chì i pazienti esitanu, ma hè d'impurtanza vitale. PSA è l'esame rectale sò l'applicazioni basi aduprate inseme. A sensibilità di l'esame rectale hè di 60 per centu. L'esame rectale solu hà a capacità di detectà u cancer in 100 di 18 pazienti, indipendentemente da PSA. Hè un metudu veloce, faciule è senza costu chì dura circa 30 seconde.

A linea determinata cum'è u limitu PSA ùn hè micca assai chjaru, ma per un adultu di più di 50 anni, i livelli sopra 2.5-3 pò esse cunsideratu altu nantu à una basa di pacienza. Tuttavia, u cancru di prostata pò ancu accade cù livelli di PSA sottu 1. L'impurtante quì hè di detectà u cancer di prostata chì "minaccia a vita di u paci". Questu hè chjamatu "cancru di prostata clinicamente significativu". S'ellu hè palpabile à l'esame di u dito, hè generalmente un cancru di prostata clinicamente significativu. Un omu hà un risicu di 17 per centu di sviluppà cancru di prostata in tutta a so vita. U 3-4 per centu di l'omi morse da u cancer di prostata. In ogni casu, in u 13-14 per centu di l'omi, l'omi ponu campà cun cancru è u cancru ùn minaccia micca a so vita. Tuttavia, hè impurtante per identificà quellu 3-4 per centu.

Se u PSA hè altu, alcuni metudi di imaging cum'è l'ecografia transrectal è a MRI multiparametrica di prostata sò necessarii. Se una lesione hè rilevata nantu à MRI, u puntuazione hè verificata. Mentre a probabilità di cancru in e persone cun un puntu PIRADS di 3 è sopra hè di 60%, sta rata hè di 1% in quelli cù PIRADS 2-30. Dunque, se e lesioni PIRADS 3, 4 è 5 sò rilevate in a MRI multiparametrica di prostata, a biopsia di fusione hè cunsigliatu. Se u PSA di u paci hè altu, ma ùn hè micca rilevata una lesione in a MRI multiparametrica di prostata, deve esse realizatu una biòpsia standard. Sicondu u risultatu di a patologia, se u paci ùn hà micca cancru, u paci pò cuntinuà a so vita, basta chì i seguimenti periodichi cuntinueghjanu. S'ellu ci hè u cancer, hè verificatu se a persona hè in u gruppu di risicu bassu, mediu o altu. Se sta situazione ùn minaccia a vita di a persona, u paziente hè seguitu senza bisognu di trattamentu. Tuttavia, se u paziente hè in risicu mediu o altu, l'algoritmi sò esaminati inseme cù l'altri caratteristiche di u paziente è u schema di trattamentu adattatu hè sceltu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*