Chì ghjè u linfoma? Ci hè un Trattamentu di Linfoma? Chì sò i sintomi di linfoma?

Chì hè u Linfoma? Ci hè un Trattamentu di Linfoma? Chì sò i Sintomi di Linfoma?
Chì hè u Linfoma? Ci hè un Trattamentu per u Linfoma? Chì sò i Sintomi di Linfoma?

U sistema linfaticu hè un sistema impurtante in u corpu chì hè custituitu di nodi linfatici è una reta vascular, è u fluidu linfaticu circula in questa reta vascular. U fluidu linfaticu cuntene globuli bianchi chì cumbattenu i microorganismi chì anu u putenziale di causà malatie in u corpu. I nodi linfatici (nodi) funzionanu cum'è un filtru, impediscendu a diffusione di virus è bacteria in u corpu. E cellule linfatiche chì formanu u sistema limfaticu (limfociti) tendenu à proliferate incontrollably è ponu purtà à u sviluppu di u cancru linfaticu.

U nomu medico per u cancru linfaticu hè linfoma. Quandu evaluatu trà tutti i cancers, a rata di deteczione di linfoma hè di circa 5%. Si trova com'è u risultatu di a proliferazione eccessiva di cellule di sangue chjamate limfociti in i nodi linfatici. I linfociti maligni ponu ancu multiplicà in u spleen, u fegatu, a medula di l'osse è altri organi in più di i linfonodi. U cancer di nodu limfaticu hè medically divisu in Linfoma Hodgkin è Linfoma Non Hodgkin. U limfoma non Hodgkin hè u tipu più cumuni di cancru linfaticu. I dui tipi di limfoma anu sottotipi. Quessi sò impurtanti perchè determinanu u cursu di a malatia è u trattamentu. U limfoma pò ancu esse divisu in gruppi cum'è rapidamente è lentamente progressiva. U linfoma hè più cumuni in e donne chì in l'omi.

U limfoma, chì si trova più freti in i ghjovani adulti, hè unu di i tipi più cumuni di cancru in a zitiddina.

Chì ghjè u linfoma Hodgkin (HL)?

U limfoma di Hodgkin hè un cancru monoclonale (overgrowth of one type) di cellule di tissutu limfoidi, una cundizione cù alti tassi di curazione. Studi biològichi è clinichi nantu à sta malatia anu dimustratu chì a malatia hè u linfoma Hodgkin classicu è u linfoma Hodgkin predominante di linfociti nodulari.

Hè stata evaluata dividendu in duie categorie principali. In esami patologichi di limfoma Hodgkin, "cellule Reed-Sternberg" urigginati da i caratteristici cellule B sò rilevati.

U limfoma hodgkin classicu hè u tipu di limfoma hodgkin chì hè rilevatu in circa 95% di stu tipu di cancru linfaticu. Questi cancers tendenu à principià in i nodi linfatici, generalmente in a regione cervica (collo). Ancu s'è a causa esatta di a malatia ùn hè micca cunnisciuta, ci hè un risicu aumentatu per u sviluppu di linfoma Hodgkin in e persone infettate da u virus Epstein Barr, in e malatie autoimmune è in e persone chì sò immunocompromised.

U limfoma Hodgkin, chì generalmente si trova in u gruppu di età adulta, hà un ritmu di curazione di circa 80%.

Chì ghjè u linfoma Non-Hodgkin (NHL)?

U limfoma non-Hodgkin, un altru tipu di cancru chì si trova in u tessulu limfoide, hè urigginatu da e cellule linfatiche B è T mature in stu tissutu è e cellule staminali chì furnisce a furmazione di sti celluli.

I tipi più cumuni di NHL chì derivanu da i linfociti B maturi includenu linfoma follicular, linfoma Burkitt è linfoma diffuso di grandi cellule B, linfoma di cellule di Mantle, linfoma di zona marginale è linfoma di u sistema nervu cintrali primariu. L'NHL derivanti da e cellule T include l'adulti di linfoma di cellule T è spezie di micosi fungoides.

U trattamentu per questi sfarenti tippi di limfoma non-Hodgkin pò varià secondu u stadiu è u gradu di u tumore, u tipu di cancru, è i fatturi di u paziente. U limfoma non-Hodgkin hè più comunmente detecatu in e persone di 65-74 anni.

Chì sò i sintomi di linfoma?

U linfoma ùn pò micca sempre causà sintomi in i primi stadi. Quandu a malatia avanza, i sintomi chì imitanu parechje malatie si prisentanu è questi sintomi ponu cambià secondu u stadiu di a malatia. A volte una tonsilla allargata unilaterale o noduli subcutaneous soft pò esse diagnosticatu cum'è linfoma. Sti nodi linfatici ponu esse rilevati in parechji spazii di u corpu:

  • Collu
  • zona superiore di u pettu
  • ascelle
  • stomacu
  • Cucchiara

U diagnosticu di limfoma pò esse trascuratatu perchè i primi signali di a malatia ùn sò micca selettivi. Parechji signali è sintomi ponu accumpagnà l'allargamentu di i ganglioli linfatici in questa fase:

  • Tosse è mancanza di respiru
  • gonfiore tonsille
  • Febbre alta
  • sudori notturni
  • Debbulezza
  • Perdita inspiegabile di pisu è appetite
  • Crampi addominali
  • Pruritu
  • dolore d'ossa
  • allargamentu di u spleen
  • Dolore dopu avè bevutu alcolu

Chì sò i causi di linfoma?

In u cancer limfaticu, e cellule chjamate limfociti si trasformanu in cellule di limfoma. Queste cellule si multiplicanu senza cuntrollu in i nodi linfatici è altri tissuti, furmendu massi. In a maiò parte di i casi, a causa di a malatia hè scunnisciuta. In ogni casu, una relazione hè stata truvata trà l'infizzioni EBV è HIV è u linfoma. Quandu più di una persona da a stessa famiglia hà linfoma, hè ancu pensatu chì hè un fattore geneticu. U limfoma hè più cumuni in e persone cun sistemi immune compromessi. Benzene è pesticidi sò ancu trà e cause di a malatia.

Diversi fattori ambientali, infettivi è genetichi ponu predispose à e persone à sviluppà linfoma:

  • Esposizione occupazionale

E persone chì travaglianu in u campu di l'agricultura ponu esse esposti à l'erbicidi è i pesticidi utilizati contr'à erbaccia è pesti. Questa esposizione hè assuciata cù un risicu aumentatu di sviluppà linfoma.

  • Cause infettive

E malatie causate da diversi microorganismi sò stati assuciati cù u sviluppu di diversi tipi di linfoma. Batteri chjamati Helicobacter pylori MALT (tessuto linfoide mucoso-associatu) linfoma, batteri chjamati Borrelia burgdorferi, chlamydia psittaci, campylobacter jejuni, linfoma di cellule T linfomi adulti di virus T linfomi, linfoma linfomaciticu di virus di l'epatite C o linfoma di linfoma H8 primariu diffuso. linfoma effusione è a malatia di Castleman.

In più di sti microrganismi è e malatie, ci hè un risicu di sviluppà limfoma in virus, cum'è u virus Epstein Barr è u citomegalovirus, chì causanu stimulazione à longu andà di u tissutu limfoide.

  • Deficit immune (immune).

U limfoma pò esse in e persone cun infezzione di HIV, droghe utilizati per prevene u rigettu dopu u trasplante d'urganu (trasplante), o persone cun malatie geneticamente immune.

  • Malatie autoimmune

E malatie in quale u sistema immune produce anticorpi contr'à e so cellule è tissuti è causanu danni à queste strutture sò chjamati malatie autoimmune. E malatie inflamatorii intestinali (IBD), l'artrite reumatoide è u sindromu di Sjögren sò trà e malatie incluse in a classificazione di e malatie autoimmune. Mentre chì u limfoma assuciatu à l'enteropatia pò esse in IBD, ci hè un risicu per u sviluppu di limfoma diffusu di grandi cellule B in l'artrite reumatoide è u sindromu di Sjögren.

Cumu hè diagnosticatu u cancer di i ganglioli linfatici?

I Pacienti sò generalmente applicà à l'istituzioni di salute per via di i ganglioni linfatici allargati. In ogni casu, postu chì u limfoma pò imità parechje malatie, pò esse pussibule miss u diagnosticu di sta malatia in i primi tempi.

Ancu s'è i medichi dumandanu diversi testi di sangue, u diagnosticu principale hè a biòpsia di noduli linfatici. Se i celluli di limfoma sò veduti in a mostra di biòpsia, u diagnosticu hè fattu. Per capisce u stadiu di a malatia, a biòpsia di a medula di l'osse è parechji esami radiologichi sò realizati. A radiografia di pettu, tomografia, MRI è PET sò trà l'esami realizati. U nùmeru è a distribuzione di i nodi linfatici allargati è a prisenza di altre implicazione di l'urgani sò assai impurtanti in staging a malatia.

Se u risultatu di a biòpsia di tissutu hè un limfoma, un PET / CT scan hè realizatu per determinà in quale parte di u corpu a malatia hè attiva. In questu esame, a sustanza fluorodeoxyglucose (FDG) marcata radiologicamente hè aduprata nantu à u paziente. U cunsumu d'energia hè assai altu in i tessuti induve a malatia hè attiva, cusì pudete avè una idea di quale parte di u corpu hà u limfoma cù l'imaghjini pigliati durante l'usu di sta sustanza marcata, chì cuntene u zuccaru.

Dopu à u cumpletu di l'approcciu diagnosticu à u limfoma, a staging di a malatia hè necessaria prima di inizià a pianificazione di trattamentu.

U sistema di staging Ann Arbor hè utilizatu per staging clinicu di linfoma hodgkin è non-hodgkin. A frebba persistente, chjamata sintomi B, a perdita di pisu di più di 6% di u pesu di u corpu in l'ultimi mesi 10, è a presenza di sudori di notte sò trà i parametri evaluati in a classificazione clinica. Lactate dehydrogenase è i risultati di l'analisi biochimica determinate esaminendu u sangue di l'altru paziente, i marcatori metabolichi di u paci è u valore di l'acidu uricu sò ancu in i paràmetri esaminati durante u prucessu di staging.

I tappe di linfoma sò generalmente i seguenti:

  • stage 1

Ci hè implicazione in una sola regione di nodu limfaticu o in una sola struttura limfoide in u spleen, thymus o regione nasale, o in una sola regione altru ch'è a linfa.

  • stage 2

Più di una regione di nodu limfatica hè implicata nantu à u stessu latu di u diafragma. I limfomi chì implicanu un unicu organu non-limfaticu in u stessu latu di u diafragma o chì implicanu i nodi linfatici in quella zona è circundante pò ancu esse classificatu cum'è stage 2.

  • stage 3

U limfoma chì implica e regioni di i ganglioli linfatici in i dui lati di u diafragma hè classificatu in u stadiu 3. Questa implicazione pò esse accumpagnata da una implicazione di spleen o una implicazione regiunale di l'organu non-lymph node.

  • stage 4

Ci hè una participazione assai cumuni in tissuti è organi. Se unu o più implicazione di l'organu non-linfatica hè rilevata in più di un focusu, a malatia hè classificata in u stadiu 4.

Cumu hè trattatu u cancru linfaticu?

U trattamentu di u cancru linfaticu hè fattu da l'oncologi in i servizii di hematologia-oncologia. Cù quimioterapia muderna, u 70-80% di i malati di linfoma pò esse guaritu. Fattori chì afectanu u cursu di a malatia; U stadiu di a malatia, se u paci risponde à u trattamentu, u tipu di limfoma, a recurrenza di limfoma, s'ellu ci hè diabetes o malatie renali inseme.

I droghe di quimioterapia utilizati in u trattamentu di u cancer di limfoma ponu esse amministrati solu o in diverse cumminazzioni. Queste droghe sò usate per eliminà e cellule cancerose è impediscenu a so proliferazione. I droghe di chimioterapia utilizati in u trattamentu di limfoma sò generalmente dati à i pazienti per via di a grande linea venosa situata in l'area di u pettu. Ci sò 3 regimi di quimioterapia basi utilizati per u linfoma Hodgkin.

  • U regime ABVD hè un regime di trattamentu di linfoma chì cuntene droghe di chimioterapia cù ingredienti attivi doxorubicin, bleomicina, vinblastina è dacarbazina.
  • U regime BEACOPP include e droghe bleomicina, etoposide, doxorubicin, ciclofosfamide, vincristine, procarbazine è prednisone.
  • Stanford V, un altru regime di quimioterapia utilizatu in i malati di linfoma Hodgkin, usa mechlorethamine, doxorubicin, vinblastine, vincristine, bleomicina, etoposide è prednisone. Questa cumminazzioni di quimioterapia è droghe hè preferita in i casi di linfoma avanzatu.

Ci sò parechji agenti di chimioterapia utilizati per u limfoma non-Hodgkin è ancu per u limfoma Hodgkin. Quandu sceglie sti droghe, chì sò esaminati in diverse categurie, u stadiu è u tipu di a malatia sò cunsiderate.

  • L'agenti alchilanti distrughjenu l'ADN, u materiale ereditario di e cellule chì si dividenu constantemente. Un effettu secundariu impurtante di sti droghe hè chì aumentanu u risicu di sviluppà leucemia.
  • I corticosteroidi inibiscenu a crescita di e cellule cancerose è sò efficaci à cuntrullà i sintomi di nausea.
  • E droghe chì cuntenenu platinu agisce cù un meccanismu simili à l'agenti alchilanti, ma ùn ci hè micca un aumentu di u risicu di sviluppà leucemia dopu l'usu di sti droghe.
  • L'analogi purini, una altra classa di droghe utilizati in u limfoma non-Hodgkin, rallenta u metabolismu di e cellule cancerose è impediscenu a so proliferazione.
  • I droghe antimetabolite anu a funzione di prevene a crescita di e cellule cancerose rimpiazzendu u so DNA è RNA.

In i malati cù linfoma non-Hodgkin aggressivu, i droghe chimioterapeuti amministrati cum'è una terapia cumminata sò chjamati regimi R-CHOP. Rituximab, cyclophosphamide, doxorubicin, vincristine è prednisone sò droghe incluse in stu regimen.

I pazienti sò trattati cù radioterapia cù chimioterapia. I droghe utilizati in quimioterapia ponu abbassà e cellule immune di u paci è e cellule di sangue. In questu casu, pò esse necessariu applicà trattamenti di supportu cum'è a trasfusione di sangue à u paci.

Un altru mètudu di trattamentu utilizatu in u trattamentu di limfoma, fora di a quimioterapia è a radioterapia, hè l'immunoterapia. In l'immunoterapia, l'anticorpi pruduciutu in u laboratoriu è injected in u corpu per via di a vena anu u scopu di determinà u locu di e cellule cancerose è distrughjenu o impediscenu u so sviluppu. Inseme cù l'immunoterapia, a nausea è u vomitu, chì sò trà l'effetti secundari di a quimioterapia, pò ancu esse ridutta.

L'immunoterapia, chì hè cunsiderata in u scopu di a terapia mirata, dirige direttamente e cellule cancerose. Droghe modulatori immune, anticorpi monoclonali, inhibitori di proteasomi è terapie di molecule petite sò trà e classi di droghe immunoterapiche utilizzate in i pazienti non Hodgkin.

In casu di recurrenza di limfoma, u trasplante di medula ossea è di cellule staminali hè ancu spessu aplicatu. In casu di recurrenza di a malatia, deve esse amministrata a chimioterapia di alta dosi. Perchè questu dannu a medula ossea, a medula ossea pigliata da u paziente prima di a quimioterapia hè trasplantata à u paci dopu a quimioterapia. In i pazienti cun implicazione di a medula di l'osse, u trasplante di medula di l'osse pò ancu esse realizatu da i membri di a famiglia.

Ci hè qualchì effetti secundari di u trattamentu di linfoma?

L'effetti secundari chì ponu accade dopu à u trattamentu di limfoma pò varià secondu a droga di chimioterapia utilizata, a radiazione o intervenzioni chirurgiche. I droghe di chimioterapia utilizati in a pianificazione di trattamentu generalmente supprimenu a medula ossea è questu risultatu in una diminuzione di u nùmeru di diverse cellule di sangue. Tratti multipli di quimioterapia ponu aumentà a nausea è u vomitu in i pazienti. Per prevene sta situazione, i pazienti ponu esse prescritti antagonisti di u receptore di a serotonina anti-nausea o droghe derivate da benzodiazepine.Doxorubicin hè una droga cù effetti secundarii predominanti in u core è pò causà effetti secundari definiti com'è cardiotoxicity. A droga di chimioterapia cù vincristine ingredientu attivu hè una droga chì hà effetti tossichi nantu à u tissutu nervu.

Cum'è cù e droghe di chimioterapia, certi effetti secundari ponu accade in i malati di linfoma dopu l'applicazioni di radioterapia. Unu di l'effetti secundarii più impurtanti di a radioterapia hè chì pò causà fibrosi (aumentu di u tissutu cunghjuntivu) in u tissutu internu di u cori è pruvucarà u paci à entre in a stampa di fallimentu cardiacu. L'ipotiroïdismu pò esse cum'è un effettu secundariu in i pazienti chì ricevenu radioterapia da u collu è u mediastinu (a parte media di u pettu).

À u listessu tempu, a perdita di funzione in i tessuti di u sistema riproduttivu di i malati pò accade dopu à radioterapia è applicazioni di quimioterapia citotossica (cell-killing). A congelazione di e cellule riproduttive pò esse una opzione impurtante per e persone chì volenu un zitellu dopu à u trattamentu, per usà in u futuru in i pazienti sottumessi à trattamentu induve sta cundizione pò sviluppà.

I cancers secundarii chì si trovanu dopu à u trattamentu per u limfoma Hodgkin sò un effettu secundariu impurtante di u trattamentu in questi pazienti. U cancru più cumuni chì si sviluppa dopu à u trattamentu in i malati cù stu tipu di cancru linfaticu hè u cancer di pulmone. In più di u cancer di pulmone, di u pettu, di varii sarcomi di tessuti molli, di u cancro di pancreas è di u cancro di tiroïde sò trà i tipi di cancru chì ponu accade secundariu à questi pazienti dopu u trattamentu di linfoma Hodgkin.

U sintumu più cumuni in i malati cù u trattamentu di linfoma successu hè a fatigue, chì dura per un bellu pezzu. Sta cundizione hè rilevata in 3 di 2 pazienti diagnosticati è trattati cun linfoma non hodgkin. A fatigue di solitu tende à regressu in 1 annu dopu à a fine di u trattamentu, ma in certi pazienti questu pò persiste per periodi più longu.

I seguenti sintomi ponu accade durante è dopu à u trattamentu di linfoma:

  • Globuli bianchi bassi (globuli bianchi, globuli bianchi)
  • Globuli rossi bassi (globuli rossi) è anemia ligata
  • ferite in bocca
  • nausea, vomitu, diarrea
  • Stitichezza
  • Problemi in a vejiga urinaria
  • piscia sanguinosa
  • Estrema stanchezza è debulezza
  • u focu
  • tosse
  • Perdita di capelli
  • Prublemi di pulmoni, cori è sistema nervu

Sì tù o i vostri parenti avete gonfiore in i nodi linfatici, fatigue prolongata è qualsiasi di l'altri scuperti chì avemu citatu in a sezione di i sintomi, duvete sicuramente avè una opinione esperta.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*