99 anniversariu di Ankara diventendu a capitale! Cumu, quandu è perchè Ankara hè diventata a capitale?

L'annu Ankara hè diventata a capitale Cumu, quandu è perchè Ankara hè diventata a capitale
99 anniversariu di Ankara diventendu a capitale! Cumu, quandu è perchè Ankara hè diventata a capitale

Ankara, chì hè statu sceltu da Mustafa Kemal Atatürk cum'è u centru di spedizione è amministrazione di a Lotta Naziunale, hè u 99 anniversariu di a dichjarazione ufficiale di Ankara cum'è a capitale di a Lotta Naziunale, chì cumpiendu a rispunsabilità di esse a capitale de facto, chì Assumì com'è u centru di spedizione è amministrazione di a lotta naziunale, cù u spiritu di u Kuva-yı Milliye, fù dichjarata cum'è a capitale u 13 ottobre 1923. Mustafa Kemal Atatürk hà dettu famusu: "Ùn ci hè micca difesa di linea, ci hè difesa di a superficia. Ankara, u locu induve ellu hà dettu "chì a superficia hè tutta a patria", hà servitu cum'è una capitale de facto cum'è quartier generale durante a Guerra di l'Indipendenza per via di a so situazione geopulitica, strategica è geografica.

Durante a Guerra di l'Indipendenza, Ankara fù sceltu da Mustafa Kemal Atatürk cum'è u centru di u Cumitatu Rappresentante, l'amministrazione di u muvimentu di resistenza in Anatolia. E truppe greche sò stati rimossi da a battaglia di Sakarya in Ankara, induve a battaglia più intensa di a Guerra Turco-Greca hà fattu. A Gran Assemblea Naziunale Turca, chì hà registratu i so cunfini naziunali cù u Trattatu di Lausanne di u 1923 è hà ratificatu a so indipendenza, hà dichjaratu a cità di Ankara a capitale u 13 d'ottobre di u 1923.

QUANDU È PERCHÈ ANKARA DIVENTATA A CAPITALE ?

Ankara; Duranti a Guerra di l'Indipendenza, hà servitu cum'è una capitale di facto cum'è una sede induve e decisioni strategiche sò state prese è prominenti cù a so pusizioni geopulitica. Sedici ghjorni prima di a proclamazione di a Republica, diventò a capitale legale di u statu novu stabilitu u 13 d'ottobre di u 1923, cù l'adopzione di a pruposta di legge sottumessa à a Gran Assemblea Naziunale Turca.

İsmet Pasha è 14 deputati pruposti una lege à a Gran Assemblea Naziunale Turca u 9 d'ottobre di u 1923, per chì Ankara, chì era diventata u simbulu di u muvimentu di l'indipendenza turca, diventerà a capitale di u novu statu. A ghjustificazione di u prugettu era brevemente dichjarata cum'è seguente: "... E disposizioni aduttate per u Strettu da u Trattatu indicanu a necessità di stabilisce l'esistenza principale di a Nova Turchia, u sviluppu di e risorse di putere di u paese, in u centru di l'Anatolia. A sicurità di u paese, a situazione geografica è strategica di Ankara richiede questu ".

Ankara hè stata accettata cum'è a capitale di Turchia da a decisione di a Gran Assemblea Naziunale Turca u 13 d'ottobre di u 1923. L'articulu 20 di a Custituzione, aduttatu da a Gran Assemblea Naziunale Turca u 1924 d'aprile di u 2, hà dichjaratu chì a capitale di u statu turcu era Ankara.

ANKARA DURANTE A GUERRA DI Liberazione

A cità, geograficamente in u centru di l'Anatolia, pò esse ghjunta in ferrovia, hè vicinu à u Fronte Occidentale, è Ankara hè diventatu un locu cintrali in a Guerra d'Indipendenza Turca, soprattuttu per u fattu chì u populu era in favore di a naziunale. lotta. Mustafa Kemal, chì ghjunse à Ankara u 27 dicembre 1919, hà sceltu a cità cum'è u centru di u Cumitatu Rapprisintanti, chì era l'amministrazione di u muvimentu di resistenza in Anatolia.

A causa di l'occupazione di Istanbul da i britannichi, u Parlamentu hè statu dissolutu è a Gran Assemblea Naziunale hè stata stabilita in Ankara u 23 d'aprile di u 1920.

I truppi grechi sò stati rimpiazzati in u risultatu di a Battaglia di Sakarya, chì hè accadutu trà u 23 d'Aostu è u 13 di Settembre in Ankara, chì era a scena di e battaglie più critiche è intense durante a Guerra di l'Indipendenza. A battaglia difficile chì hè accaduta vicinu à Polatlı divintò u puntu di svolta di a Guerra di l'Indipendenza, è Mustafa Kemal Atatürk hà dettu famusu: "Ùn ci hè micca difesa di linea, ci hè difesa di a superficia. Sta superficia hè tuttu u paese ", disse à questu tempu.

Uni pochi settimane dopu, cù l'accordu d'Ankara cù a Francia, u cunflittu turco-francese hè finitu.

Pruvando a so sovranità nantu à e so terri com'è u risultatu di a Guerra di l'Indipendenza, Turchia hà registratu i so cunfini naziunali in a cumunità internaziunale cù a Cunferenza di Pace di Lausanne di u 1922 è u Trattatu di Lausanne di u 1923 è hà avutu a so indipendenza appruvata.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*