I scientisti chinesi imitanu l'ochju di l'aragosta per osservà l'Universu

I scientisti chinesi imitanu l'occhi di aragosta per osservà l'universu
I scientisti chinesi imitanu l'ochju di l'aragosta per osservà l'Universu

I scientisti chì osservanu l'universu distanti sò qualchì volta inspirati da diverse criaturi in a Terra. U telescopiu di l'ochju di aragosta sviluppatu è lanciatu da i scientisti chinesi hè u so ultimu esempiu.

L'Osservatori Astronomichi Naziunali di l'Academia Cinese di Scienze (NAOC) anu revelatu recentemente u primu gruppu di mappe di raghji X di u celu di u celu catturati da u telescopiu di l'ochju di l'aragosta, o Lobster Eye Imager for Astronomy (LEIA).

Lanciatu in u spaziu à a fini di lugliu, LEIA hè un telescopiu d'imaghjini di raghji X di campu largu chì, secondu a NAOC, hè u primu di u so tipu in u mondu. Cù "l'ochju di l'aragosta", a ghjente hè prevista per esse capace di osservà in modu efficace i misteriosi avvenimenti transitori in l'universu.

A caratteristica più speciale di LEIA hè chì hà 36 occhiali microporosi di aragosta è 4 sensori CMOS di grande matrice, tutti sviluppati da a Cina. I biologi anu scupertu prima chì l'ochju di l'aragosta hè diversu da quellu di l'altri animali. L'ochji di aragosta sò custituiti da parechji tubi quadrati chjuchi chì puntanu à u stessu centru sfericu. Sta struttura permette a luce da tutte e direzzione per riflette in i tubi è cunverge nantu à a retina, chì dà à l'aragosta un largu campu di vista.

Pruvatu per a prima volta in i Stati Uniti

In u 1979, un scientist americanu hà prupostu simule l'ochju di l'aragosta per creà un telescopiu per detectà i raghji X in u spaziu. Ma sta idea ùn hè stata realizata per un bellu pezzu finu à chì a tecnulugia di micromachining hà evolutu abbastanza per rende pussibule. I circadori anu sviluppatu dopu l'occhiali di aragosta chì sò cuparti di minusculi buchi quadrati un capelli di grossu.

U Laboratoriu d'Imaging di raghji X di NAOC hà iniziatu a ricerca è u sviluppu nantu à a tecnulugia di l'imaghjini di l'ochju di l'aragosta in u 2010 è hà finalmente fattu una svolta. U LEIA appena lanciatu presenta micca solu l'occhiali d'ochju di aragosta assai anticipati, ma ancu pionieri in l'installazione di sensori CMOS capaci di processà à alta risoluzione spettrale.

"Questa hè a prima volta chì avemu implementatu l'applicazione di sensori CMOS à l'osservazioni astronomiche di raghji X in u spaziu", disse l'ufficiale NAOC Ling Zhixing. "Questa hè una innovazione significativa in a tecnulugia di rilevazione di l'astronomia di raghji X".

Fornisce una vista wide-angle

Ling, chì hè rispunsevuli di u prughjettu LEIA, hà dettu chì u più grande vantaghju di u telescopiu di l'ochju di l'aragosta hè a so vista larga. Sicondu Ling, i telescopi di raghji X precedenti anu un campu di vista à pocu pressu di a dimensione di a Luna quandu si vede da a Terra, mentre chì stu telescopiu di l'ochju di l'aragosta pò copre una regione celeste di circa 1.000 XNUMX Luna.

"Dodici tali telescopi seranu stallati nantu à u futuru satellitu Einstein Probe, è u so campu di vista puderia esse grande quant'è 10 2023 lune", dice Ling. Cum'è Ling indica, u LEIA appena lanciatu hè un modulu sperimentale per u satellitu Einstein Probe, chì hè previstu di lancià à a fine di u 12. Un totale di XNUMX moduli seranu tandu installati nantu à u novu satellitu.

U prugramma hà attiratu una grande attenzione in u mondu, cù a participazione di l'Agenzia Spaziale Europea è l'Istitutu Max Planck per a Fisica Extraterrestre in Germania. "Questa tecnulugia rivoluzionarà u monitoraghju di u celu à raghji X è dimustra u putenziale scientificu putente di a missione di teste Einstein Probe", disse Paul O'Brien, Capu di Astrofisica in a Scola di Fisica è Astronomia di l'Università di Leicester.

"Dopu à più di deci anni di travagliu duru, avemu finalmente riesciutu à ottene i risultati di l'osservazione di u telescopiu di l'ochju di l'aragosta, è simu tutti assai fieri chì tali equipaghji avanzati ponu cuntribuisce à a ricerca astronomica di u mondu", disse Zhang Chen. Assistant Principal Investigator di u prugramma Einstein Probe. Sicondu Zhang, a Sonda Einstein hà da fà indagini sistematiche di u celu per seguità l'uggetti transitori di alta energia in l'universu. A missione hè prevista per scopre i buchi neri nascosti è mape a distribuzione di i buchi neri in l'universu, aiutendu à studià a so furmazione è l'evoluzione.

A Sonda Einstein serà ancu aduprata per circà è indicà i segnali di raghji X da l'avvenimenti di l'onda gravitazionale. Serà ancu utilizatu per osservà stelle di neutroni, nane bianche, supernovas, scoppi di gamma cosmica iniziali è altri oggetti è fenomeni.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*