Doodle speciale per u 29 d'ottobre di u ghjornu di a Repubblica da Google

Doodle speciale per u ghjornu di a Repubblica d'ottobre da Google
Doodle speciale per u 29 d'ottobre di u ghjornu di a Repubblica da Google

Per u 99 anniversariu di a Republica di Turchia, u giant di u mutore di ricerca Google hà preparatu un Doodle speciale. Mentre quelli chì anu vistu u doodle nantu à u mutore di ricerca cercanu risposte à e dumande cum'è u 29 d'ottobre di u ghjornu di a Republica, quale hè u so significatu è l'impurtanza, Google avia prima utilizatu parechji ghjorni spiciali ligati à u nostru paese cum'è Doodle.

U focu, chì cuntinueghja cù l'epopea di a Guerra di l'Indipendenza, si trasformò in una torcia chì ùn si spegnerà mai u 29 ottobre di u 1923. Per 99 anni, a Republica di Turchia cuntinueghja à marchjà nantu à a strada tracciata da u grande capu Mustafa Kemal Atatürk è i so cumpagni. In ogni casu, u 99 anniversariu di a Republica di Turchia hè statu presentatu cum'è un doodle in a pagina di Google di u mutore di ricerca. U giant di u mutore di ricerca Google hà preparatu un Doodle speciale per u 29 d'ottobre di u ghjornu di a Repubblica.

Ripubblica

Ripubblicacommemora a dichjarazione di l'amministrazione di a Republica da a Gran Assemblea Naziunale Turca u 29 ottobre 1923, in Turchia è in Cipru di u Nordu ogni annu u 29 ottobre. Hè una festa naziunale celebrata. Cù una lege promulgata in u 1925, hà cuminciatu à esse celebrata cum'è festa naziunale (naziunale).

In Turchia è Cipru di u Nordu, chì sò i paesi induve si celebra u ghjornu di a Republica, u 28 d'ottobre hè una festa publica di un ghjornu è mezu, dopu meziornu è u 29 d'ottobre hè un ghjornu sanu. U 29 d'uttrovi, e festività sò tenute in i stadii, è tradiziunale, e prucessione di lanterna si facenu a sera.

U fundatore di a Republica di Turchia, Mustafa Kemal Atatürk, in u so discorsu di u decimu annu u 29 d'ottobre di u 1933, quandu u decimu anniversariu di a republica hè statu celebratu, hà qualificatu questu ghjornu cum'è a "più grande festa".

A proclamazione di a republica

L'Imperu Ottumanu hè statu guvernatu da una munarchia assuluta finu à u 1876, è da una munarchia custituziunale trà 1876-1878 è 1908-1918. A Lotta Naziunale, guidata da Mustafa Kemal Pasha, contr'à l'invasori in Anatolia, chì era occupata dopu a scunfitta in a Prima Guerra Munniali, hà risultatu in a vittoria di e forze naziunali in uttrovi 1922. In questu prucessu, i rapprisentanti di u populu riuniti in Ankara u 23 d'aprile di u 1920 sottu u nome di a "Grande Assemblea Naziunale", accettanu a lege chjamata Teşkilat-ı Esasiye Kanunu u 20 di ghjennaghju di u 1921 è dichjaravanu chì a sovranità appartene à u paese. Nazione turca, è cù a decisione presa u 1 di nuvembre 1922. avia abulitu u regnu. U paese era guvernatu da un guvernu parlamentariu.

Dopu à a dimissioni di u Cunsigliu Esecutivu u 27 d'ottobre di u 1923 è u fallimentu di stabilisce un novu cabinet chì guadagnà a fiducia di l'assemblea, Mustafa Kemal Pasha hà preparatu un prugettu di mudificazione di a lege cù İsmet İnönü per fà u guvernu una repubblica, è hà presentatu lu à u Parlamentu u 29 ottobre di u 1923. Cù l'adopzione di l'emendamenti fatti in a Legge Teşkilat-ı Esasiye, a Republica hè stata proclamata da a Gran Assemblea Naziunale Turca.

A proclamazione di a Republica hè stata annunziata in Ankara cù fucili 101, è hè stata celebrata a notte di u 29 d'ottobre è u 30 d'ottobre di u 1923 in un clima festivu in tuttu u paese, in particulare in Ankara.

Celebrazione di vacanze

À l'epica di a dichjarazione di a Republica, u 29 d'ottobre ùn hè micca statu dichjarata festa, è ùn ci hè statu fattu un arrangiamentu in quantu à e celebrazioni ; U publicu hà urganizatu e festività a notte di u 29 d'ottobre è u 30 d'ottobre. L'annu dopu, cù u decretu numeratu 26 di u 1924 d'ottobre di u 986, hè decisu di celebrà a proclamazione di a Republica cù 101 balli è un prugramma spiciali da pianificà. E celebrazioni di u 1924 marcanu l'iniziu di e celebrazioni per a proclamazione di a Republica chì si feranu dopu.

U 2 di frivaru di u 1925, in una pruposta di lege preparata da u Ministeru di l'Affari Esteri (Ministeru di l'Affari Esteri), hè statu suggeritu chì u 29 d'ottobre sia un ghjornu di festa. Sta pruposta hè stata esaminata da a Cummissione Costituzionale Parlamentaria è decisu in April 18. U 19 April, a pruposta hè stata accettata da a Gran Assemblea Naziunale Turca. A celebrazione di u ghjornu di a Republica cum'è festa naziunale u 29 d'ottobre hè diventata una prestazione ufficiale cù a "Legge nantu à l'aggiunta di u ghjornu di u 29 anniversariu à u ghjornu naziunale di a Proclamazione di a Republica". Dapoi u 1925, u ghjornu di a proclamazione di a Republica, cuminciò à esse celebrata cum'è festa ufficiale in u paese è in l'ambasciate straniere.

U guvernu hà fattu un novu regulamentu nantu à e vacanze naziunali u 27 di maghju di u 1935, è hà ridefinitu e vacanze celebrate in u paese è u so cuntenutu. A Festa di a Libertà, chì era u ghjornu di a proclamazione di a Munarchia Custituziunale, è a Festa di a Dominazione, chì era u ghjornu di l'abolizione di u Sultanatu, sò stati eliminati trà e vacanze naziunali è e so celebrazioni sò finite. U 29 d'ottobre, quandu a Republica hè stata pruclamata, hè stata dichjarata "festa naziunale" è hè statu decisu di fà una cirimonia in nome di u Statu solu in quellu ghjornu.

Celebrazioni

In i primi anni di a Republica, hè statu enfatizatu chì a ghjovana Republica di Turchia hè nata da u naufragiu di un statu distruttu durante e celebrazioni di u ghjornu di a Republica. In questi primi tempi, e celebrazioni eranu in forma di cerimonii di ogni ghjornu. In u stessu ghjornu, i cerimonii cumincianu cù l'accettazione ufficiale in a matina, dopu una parata ufficiale si facia davanti à l'ufficiali statali, è u prugramma si compie in trè parti, cù una prucissioni di lanterna à a sera. Inoltre, i "Balli Republicani" sò stati celebrati à a sera di a festa, cù a participazione di l'amministratori è i notabili di a cità. Sta struttura di cerimonii cuntinuò finu à u 1933.

A celebrazione di u decimu anniversariu, chì hè accadutu in u 1933, anu un postu è una impurtanza particulare in e celebrazioni di u ghjornu di a Republica. A vuluntà di fà vede à u publicu è à u mondu sanu sanu e riforme è u sviluppu ecunomicu realizatu da a Ripublica, chì hè stata fundata in u 1923, in un cortu periudu di deci anni, hà fattu chì e celebrazioni di u ghjornu di a Ripublica anu da dà un significatu diversu. In u decimu annu, i celebrazioni sò stati urganizati in una manera assai più larga di e celebrazioni di vacanze precedente. Per i preparativi, a "Legge di celebrazione di u decimu anniversariu di a Proclamazione di a Republica" numerata 11, chì hè stata discussa in a Gran Assemblea Naziunale Turca l'1933 di ghjugnu 12 è custituita da 2305 articuli, hè stata accettata. Cù sta lege, hè statu decisu chì a celebrazione di u 10 anniversariu durà trè ghjorni è issi ghjorni seranu festività.

In tuttu u paese, i lochi induve e cerimonii di celebrazione di u 10u anniversariu sò stati chjamati "Piazza Cumhuriyet" è cirimonii di nomi sò stati. Duranti i cerimonii di nomi, i monumenti modesti chjamati "Monumentu di a Repubblica" o "Petra di a Repubblica" sò stati custruiti cum'è souvenir. E celebrazioni eranu assai culurite. Mustafa Kemal hà lettu u discorsu di u decimu annu in piazza Ankara Cumhuriyet. U decimo anniversariu di marzu hè statu cumpostu è l'innu hè cantatu in ogni locu. E celebrazioni di u ghjornu di a Republica da u 1934 à u 1945 sò stati basati nantu à e celebrazioni di u ghjornu di a Republica in u 1933, salvu qualchi cambiamenti.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*