Quale hè Abdullah Çatlı, da induve hè ? Quandu è cumu hè mortu?

Quale hè Abdullah Catli, induve, quandu è cumu?
Quale hè Abdullah Çatlı, induve, quandu è cumu hè mortu?

Abdullah Çatlı (natu u 1 di ghjugnu 1956, Nevşehir - u 3 di nuvembre di u 1996; mortu u 12 di nuvembre di u 1996; Susurluk, Balıkesir) hè un capu di u crimine organizzatu turcu, capu di a mafia, agentu di u statu profondu è membru di contra-guerrilla. Hè statu pruvatu per diversi omicidi in Turchia. Fughjitu à l'esteru dopu à u colpu di u XNUMX di sittembri, è hè statu pruvatu per trafficu di droga. Hè scappatu da a so prigiò. Hè mortu in XNUMX in Susurluk.

Hè statu elettu à a Presidenza Pruvinciale di Ankara di l'Ülkü Ocakları in 1977, è à u Vicepresidentu di l'Associazione di Ghjuventù Ülkücü u 25 di Maghju 1978.

In u 1977, u Dipartimentu di Pulizia di Ankara hà pigliatu l'azzione contr'à ellu per violazione di a Legge N ° 6136, sparà à a polizia è ammuccià l'arma criminale.

L'11 di lugliu di u 1978, Assoc. Dr. Cum'è l'autore di l'assassiniu di Bedrettin Cömert, a 5a Corte Penale di Pace d'Ankara hà decisu di arrestà in absentia. Hè statu pigliatu è arrestatu in a pruvincia di Sakarya u 23 d'aostu di u 1978.

U mandatu d'arrestu in quantu à l'accusazioni chì Abdullah Çatlı era u pianificatore è u capu rispunsevuli di l'uccisione di 9 membri TİP in u distrittu di Bahçelievler di Ankara u 1978 d'ottobre 7, hè statu fattu 4 anni è 4 mesi dopu. In u 7, a decisione di emette un Bulletin Rossu hè stata presa da l'Ankara Martial Law Command per i crimini di uccisione di 6136 persone in Ankara cù i so complici in a massacre di Bahçelievler, stabilisce una urganizazione illegale, scaccià splusivi è viola a lege numerata 1982 da u Cumandamentu di a Legge Marziale di Ankara.

In uttrovi 1980, l'Uffiziu di u Procuratore Militare di a Seconda Armata di Konya è di a Legge Marziale hà decisu di circà à Mehmet Ali Ağca è ellu stessu per emette un passaportu falsu chjamatu Hasan Dağaslan. In u 1995, u Dipartimentu di Pulizia di Edirne hà fattu un mandatu d'arrestu per aiutà Ağca à esse purtatu à l'esteru.

In u 1982, a dumanda d'estradizione, trasmessa da u Ministru di a Ghjustizia à l'autorità svizzere per via diplomatica, chì cuntene l'accusazioni di "incitazione di u populu à agisce contr'à u guvernu cù l'armi è uccidendu 7 persone", hè stata rifiutata da a Svizzera. autorità cum'è ùn era micca in cunfurmità cù a so propria legislazione. Quandu Abdurrahman Kipçak, u sospettatu numeru 1981 in u casu MHP apertu in u 2, mintuatu in l'assassiniu di u Capu di Pulizia Adana Cevat Yurdakul, hè statu chjappu, a cunnessione Abdullah Çatlı hè stata identificata. Abdullah Çatlı hè statu ancu arrestatu in Svizzera mentre era cercatu in cunnessione cù l'assassiniu di Cevat Yurdakul. Tuttavia, hè statu liberatu perchè l'autorità svizzere ùn anu micca ricevutu i ducumenti pertinenti. Uğur Coşkun, unu di i cundannati cundannati à a prigiò a vita per l'assassiniu di u presidente provinciale CHP Zeki Tekiner, hà dettu chì anu utilizatu a vittura di Çatlı durante a scuperta fatta prima di l'assassiniu.

Çatlı si n'andò à l'esteru in i mesi dopu à u colpu di u 12 di settembre. Si stete un pocu tempu in Bulgaria è Viena. U 22 di ferraghju di u 1982, hè statu pigliatu in Svizzera cù un passaportu emessu in nome di Mehmet Özbay, ma hè statu liberatu. A nostra dumanda d'estradizione in Turchia ùn hè stata accettata per via di a natura pulitica di u crimine. Hè stata inclusa in i ducumenti ufficiali di u MIT chì hà cuntattatu l'Organizazione Naziunale di Intelligenza in Parigi u 22 d'ottobre di u 1983 è hè stata utilizata in 5 azzioni contru ASALA. L'ufficiale di l'intelligenza Korkut Eken hà ancu dichjaratu chì Abdullah Çatlı hà avutu relazioni cù MIT à i primi anni 1980.

Quandu fù chjappu in Parigi, in Francia, u 24 d'ottobre di u 1984, per u trafficu di droga, avia un passaportu emessu in nome di Hasan Kurtoğlu. Inoltre, a sostanza di l'eroina, un altru passaportu falsu è un sigillu falsu chì appartene à u Consulatu Generale Turcu in Stuttgart sò stati truvati nantu à questu. Çatlı hè statu cundannatu à 7 anni di prigiò in Francia. Mentre era in prigiò di Sante, a dumanda d'estradizione di Turchia da a Francia ùn hè stata accettata u 27 di maghju di u 1985 per via di a pena di morte in Turchia.

U nomu di Çatlı hè statu dopu cunfunditu cù l'attentatu d'assassiniu di Mehmet Ali Ağca à u Papa. In u rapportu 1981 di a polizia militare italiana, Ağca si chjamava Abdullah Çatlı, Oral Çelik, Üzeyir. Bayraklı Hè dichjaratu ch'ellu hà amicizia cù Çatlı hà parlatu cum'è testimone in u casu di l'assassiniu di u Papa u 16 di settembre di u 1985. Hà dichjaratu chì Oral Çelik ùn avia nunda à fà cù l'assassiniu è chì Mehmet Ali Ağca puderia esse un agentu bulgaru.

Mentre era in Francia, induve hè statu cundannatu à 1985 anni in u 7, Çatlı hè statu estraditatu in Svizzera per u trafficu di droga. Hè scappatu da a prigiò di Bostadel u 21 di marzu di u 1990 mentre era incarceratu in a prigiò Bostadel in u cantone svizzeru di Zug.

U 26 di ferraghju di u 1992, hè statu perseguitatu da u Dipartimentu di Pulizia di Istanbul per avè pruvatu à andà à l'esteru cù un passaportu falsu chjamatu Şahin Attached, è hè statu liberatu. U 3 d'aostu di u 1994, hà dumandatu un passaportu cù un timbru speciale, postu chì era un Inspectore di Finanze à u Ministeru di Finanze, cù una carta d'identità falsa emessa in nome di Mehmet Özbay. U 31 d'aostu di u 1996, u Dipartimentu di Pulizzia di Balıkesir hà pigliatu l'azzione per Mehmet Özbay chì sparava cù una pistola licenziata in una zona residenziale cù a so identità falsa.

Hè statu ancu revelatu da i registri chì Çatlı si n'andò in Cipru in u stessu aereo cù Ömer Lütfü Topal u 26 d'aprile di u 1996 è hà tornatu l'1 di maghju di u 1996 dopu avè allughjatu in u stessu hotel.

Alcune attività cunnisciute dopu à u 1980

  • In u 1982, l'assassiniu di Nubar Yalımyan, membru di u TKP/ML di origine armenia, in i Paesi Bassi.
  • Tentativa d'assassiniu di l'attivista armenu Ara Toranian in Francia.
  • U bumbardamentu di u munumentu armenu in Parigi u 3 di maghju di u 1984.
  • U 24 di ghjennaghju di u 1984 Un ricercatu da a pulizza per u trafficu di droga in Parigi.
  • Sicondu u scrittore kurdu Kendal Nezan, l'assassiniu di u contrabandista di droga kurdu-armenu Behçet Cantürk in Sapanca.
  • L'assassiniu di u sustegnu di u PKK grecu Theophilos Georgiadis in u 1994 era assuciatu cù a squadra Çatlı.
  • Assassinu di Ömer Lütfü Topal, cunnisciutu cum'è u rè di i casinò.
  • L'assassiniu di i contrabandisti curdi-iraniani Lazım Esmaeili è Askar Simitko.
  • L'ex amministratore di u MIT, Mehmet Eymür, hà dichjaratu in a so entrevista chì si trattava di droghe.

Quandu è cumu hè mortu Abdullah Çatlı?

Hè mortu u 3 di nuvembre di u 1996, in un accidente di trafficu chì passò in a storia cum'è l'accidentu di Susurluk vicinu à u distrittu Susurluk di Balıkesir. Duranti l'accidentu, Gonca Us, chì era sedutu à a parte posteriore sinistra, è Hüseyin Kocadağ, l'anzianu subdirector di a polizia di Istanbul, chì guidava a vittura, morse vicinu à Çatlı. Solu Sedat Edip Bucak, un diputatu DYP à l'epica, hà sappiutu scappà da e quattru persone in u veiculu. Kutlu Savaş, presidente di u Cunsigliu di Ispezione di u Primu Ministeru, hè spessu citatu in u rapportu preparatu per u Scandalu Susurluk.

Dopu à u funerale in Nevşehir, hè statu intarratu in u Cimiteru Pavement in Nevşehir.

Ci sò teorii di cuspirazione nantu à a so morte. I più impurtanti di questi sò u fallimentu di u sistema di frenu di u veiculu di l'accidentu è a morte di questu per rumpia u collu dopu l'accidentu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*