E varietà di granu di l'Ancestry sò trasferiti à e generazioni future

E varietà di granu Atalik sò trasferiti à e generazioni future
E varietà di granu di l'Ancestry sò trasferiti à e generazioni future

In u prughjettu "Preservazione è cummercializazione in situ di varietà di granu lucali" iniziatu da a Municipalità Metropolitana di Mersin in 2020 inseme cù a Direzzione di l'Istitutu Internaziunale di Ricerca Agricola Bahri Bağdaş, 12 pruduttori sò stati raggiunti in 58 quartieri. 25 pruduttori, à quale a Municipalità Metropolitana furnia 58 kilogrammi di sementi è fertilizzanti per decare, purtonu i sementi ancestrali à a terra.

Prughjettu; Hè statu ancu consegnatu à i pruduttori chì vivenu in i distretti di Silifke Balandiz, Camlica, Çadırlı, Cılbayır, Gökbelen, İmamuşağı, Senir, Uşakpınarı, Pelitpınarı, Uzuncaburç, Tosmurlu è Ovacık.

Karakış: "U travagliu chì avemu principiatu nantu à una zona di 65 decari hà righjuntu una zona di 2 decare in 290 anni"

U tecnicu agriculu Ali Karakış, affiliatu à u Dipartimentu di i servizii agriculi, chì hà dichjaratu chì un totale di 12 pruduttori in 58 quartieri sò furniti cù supportu di sementi è fertilizzanti in modu chì ponu esse piantati nantu à una zona di 290 decares, hà dettu: A Municipalità Metropolitana furnisce u sustegnu di fertilizzanti è di sementi à i pruduttori chì beneficianu di u nostru prughjettu. Stu prughjettu hè una continuazione di u cultivo di varietà lucali di granu giallu chì avemu principiatu in Silifke Balandz in 2020. In u scopu di u prugettu, u prughjettu, chì avemu principiatu cù 13 pruduttori di Baland nantu à una zona di 65 decares, hà avà ghjuntu à una zona di 12 decares cù 58 pruduttori di 290 quartieri in Silifke.

Dichjarà chì anu u scopu di trasfiriri varietà di granu giallu ancestrali à e generazioni future è di prutezzione di u patrimoniu culturale cù u prugettu, Karakış hà dettu, "In più, i nostri pruduttori chì beneficianu di u nostru prughjettu anu a pussibilità di cummercializà i so prudutti in cundizioni adattati attraversu u Metropolitanu. A municipalità o a cooperativa di e donne di Mersinden dopu a cugliera di i so prudutti.

Muhtar Usca: "U sustegnu datu hè impurtante, solu un saccu di fertilizante hè 930 lire in u mercatu"

Arif Usca, u capu di Çamlıca Neighborhood, chì hà riunitu i sementi ancestrali, chì sò dati da a Municipalità Metropolitana è cunnisciuti cum'è "Highland Wheat" da a ghjente lucali, hà dettu: "U nostru sindaco metropolitanu ci hà datu u granu di sementi. Ognunu hà piantatu u so campu. A caratteristica di stu granu hè chì ùn hè micca affettatu da a fretura chì si trova in u clima fretu. Muhtar Usca, chì hà dichjaratu chì u sustegnu furnitu hà ancu una cuntribuzione significativa à i bilanci di a famiglia, hà dettu: "Stu granu custa normalment assai. Solu u saccu di fertilizante hè 930 lire. Aghju aghjustatu 3 sacchi di fertilizante quì ogni annu per l'alimentazione è u granu di granu. U presidente ùn hà micca ritenutu u so sustegnu da noi. "Pensu chì questu sustegnu continuerà", disse.

"Siccomu a sumente hè una ape, pensu chì u rendiment serà bonu"

Un citatinu chjamatu Doğan Genç, chì hà dettu ch'elli ùn puderanu micca ottene una racolta da a piantazione chì anu fattu l'annu passatu per via di a siccità, hà dettu: "Ùn aviamu digià micca granu di granu è farina per a nostra basa di l'alimentariu. Vahap Seçer U mo presidente ci hà mandatu sementi, i piantamu oghje in u nostru campu. Serà assai utile à u mo budget di famiglia. E postu chì ci hè una ape di sementi, pensu chì u rendiment serà bonu. Cù u granu cultivatu quì, susteneraghju a mo casa, educà i mo figlioli, alimentaraghju a mo famiglia. Ùn cumprà micca sementi, ancu farina, cù soldi ", disse.

"Avemu ancu compru farina cù soldi questu annu"

Hayriye Usca, chì hà dettu chì u sustegnu di sementi è fertilizzanti furniti aiutarà u futuru di i so figlioli, hà dettu: "Grazie, u presidente Vahap hà mandatu a nostra sumente. Avemu suminatu i nostri raccolti, è spergu chì cuglieremu. A piantamu perchè aiuterà i nostri animali, u nostru alimentu, u futuru di i nostri figlioli. Quist'annu avemu ancu compru farina cù soldi. Avà avemu piantatu e nostre sementi, spergu chì averemu u pane l'annu prossimu ", disse.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*