Cumu hè ghjuntu u ghjornu di i prufessori, quandu hè statu celebratu prima ? Storia di u ghjornu di i prufessori

Cume u ghjornu di i prufessori si nasce quandu hè statu celebratu per a prima volta Storia di u ghjornu di i prufessori
Cume u ghjornu di i prufessori emersi, quandu era prima celebrata a storia di u ghjornu di i prufessori

U ghjornu di l'insegnanti hè un ghjornu di celebrazione induve si facenu diverse manifestazioni per onore à quelli chì praticanu a professione di l'insignante.

In parechji paesi, dapoi u 1994, ogni annu u 5 d'ottobre hè celebratu cum'è u ghjornu di l'insignanti cù a ricunniscenza di l'UNESCO. U 5 d'uttrovi marca l'anniversariu di a cunclusione di a "Conferenza intergovernativa speciale nantu à u Statutu di l'insignanti" tenuta in Parigi in u 1966 è di l'adopzione unanime di a "Raccomandazione di u Statutu di l'insignanti" da i rapprisentanti di l'UNESCO è di l'OIT. Diverse date sò state determinate cum'è u ghjornu di l'insegnanti in parechji paesi secondu e so caratteristiche culturali è storichi è vacanze scolastiche. Per esempiu, in 12 paesi arabi (Bahrain, Emirati Arabi Uniti, Algeria, Maroccu, Qatar, Libia, Egittu, Arabia Saudita, Tunisia, Oman, Giordanu, Yemen) u 28 di ferraghju hè celebratu cum'è u ghjornu di i prufessori ogni annu. Ogni annu in Turchia, u 24 di nuvembre hè celebratu cum'è u ghjornu di l'insegnanti. U 24 di nuvembre, quandu Mustafa Kemal Atatürk hè diventatu u maestru, hè statu dichjaratu u ghjornu di l'insegnanti da Kenan Evren in 1981 Atatürk Year.

Sia u ghjornu di u Maestru hè una festa o micca dipende ancu di u paese.

I paesi chì celebranu u ghjornu di u Maestru

France France
I Turchi anu utilizatu prima l'alfabeti Göktürk è Uyghur. A partesi di l'VIII seculu, cù l'adopzione di l'Islam, l'alfabbetu uiguru hè statu abbandunatu è l'alfabbetu arabu hè statu aduttatu. Una di sti innovazioni hè stata l'adopzione di l'alfabetu latinu invece di l'alfabbetu arabu cù a lege numerata 8, chì hè stata promulgata u 29 di nuvembre di u 1923. Da sta data, hè stata iniziata una grande mubilizazione per amparà e lettere novi è aumentà u numeru persone alfabetizate.

In i Scoli Naziunali aperti u 24 di nuvembre di u 1928, tutti, vechji, ghjovani, zitelli è donne, anu amparatu à leghje è à scrive cù lettere novi.

U 24 di nuvembre, a data di l'apertura di e Scole Naziunale è di l'accettazione di Atatürk cum'è Capu d'Insegnante, hè celebrata cum'è (1981 di nuvembre u ghjornu di l'insegnanti) dapoi u 24.

U 24 di nuvembre, u ghjornu di l'insignanti, hè un ghjornu di celebrazione induve si facenu diverse manifestazioni per onore à quelli chì praticanu a professione d'insignante.

Azerbaijan
In Azerbaijan, u ghjornu internaziunale di l'insegnanti hè celebratu u 5 d'ottobre ogni annu.

Australia
In Australia, u ghjornu di l'insegnanti hè celebratu l'ultimu vennari d'ottobre. U 5 d'ottobre, chì hè cunsigliatu per esse celebratu cum'è u ghjornu mundiale di l'insegnanti da l'UNESCO, l'ultimu vennari d'ottobre hè statu accettatu cum'è u ghjornu di l'insegnante, postu chì e scole sò generalmente vacanze in Australia.

Repubblica Ceca
U ghjornu di l'insignanti hè celebratu u 28 di marzu, l'anniversariu di a nascita di Jan Amos Comenius, unu di i primi difensori di l'educazione universale.

India
L'India celebra u ghjornu di l'insegnante u 5 di settembre. Questu hè l'ex presidente indianu è maestru Dr. Hè l'anniversariu di Sarvepalli Radhakrishnan. Dr. Quandu Radhakrishnan divintò presidente di l'India in u 1962, alcuni di i so studienti è amichi cunsultatu cun ellu nantu à i so desideri per permette di celebrà u so anniversariu. Dr. Radhakrishnan hà rispostu: "Invece di celebrà u mo anniversariu separatamente, seria u mo propiu orgogliu se u 5 di settembre hè celebratu cum'è u ghjornu di i Maestri". disse.

Stu ghjornu ùn hè micca una festa in India. Stu ghjornu hè cunsideratu un ghjornu di celebrazione è i studienti venenu à a scola cum'è s'ellu fussi un ghjornu normale; l'attività di solitu è ​​e lezioni includenu attività celebrative è ancu ringraziamenti è ricurdà. In certi scoli, in questu ghjornu, i studienti anziani piglianu e rispunsabilità di i prufessori è li mostranu chì apprezzanu i so maestri.

Tradizionalmente, l'Indiani anu avutu un grande rispettu è onore per i maestri. Un anticu indianu dice (di solitu insignatu à i studienti) classifica u maestru in u 3u postu, ancu prima di Diu: "Maata, Pitha, Guru, Daivam" chì significheghja Mamma, Babbu è Maestru sò Diu. Discorsu di una coppetta (doha) Guru Govind doou khare kake lagon paai? Sicondu u Balihari guru aap ki Govind deeo batai, "Sò in una situazione in quantu à quale dà u mo primu salutu: Maestru o Diu. Devu sceglie u maestru chì mi mediarà per cunnosce Diu. Cum'è un altru esempiu, in a parti media di l'Scrittura di l'induismu dice "Guru Bramha, Guru Vishnu, Guru devo Maheshwaraha - Gurusakshath parabramha tasmai shree gurve namaha", traduttu cum'è "Maestru hè trinità". U maestru stessu hè u segnu davanti à Diu ". U maestru ùn solu dà infurmazione à ogni zitellu è à tutti, ma ancu assume u duvere di a so mamma.

Iran
U 2 di maghju, l'anniversariu di l'assassiniu di Murtaza Mutahhari, hè u ghjornu di u Maestru.

Cyprus
In a Republica Turca di Cipru di u Nordu, u 24 di nuvembre hè celebratu u ghjornu di i prufessori, chì hè ancu validu in Turchia, in cunfurmità cù e decisioni di u Ministeru di l'Educazione Naziunale è a Cultura. In ogni casu, l'Unioni di l'Insegnanti Turchi di Cipru è l'Unioni di l'Insegnanti di l'Educazione Secundaria Turchia di Cipru celebranu u 5 d'ottobre, signalendu chì questu era a decisione di u regime militare di u periodu in Turchia è chì u 5 d'ottobre avia un caratteru più universale.

Malaysia
U ghjornu di i prufessori (in malese: Hari Guru) hè celebratu u 16 di maghju in Malasia.

Peru
Dapoi u 1953, u 6 di lugliu hè ufficialmente u ghjornu di l'insegnante. Hè statu sceltu u 6 di lugliu, per via di l'istituzione di a prima scola di maestru in u paese, cù una lege passata u 1822 di lugliu di u 6, dopu chì u Peruviu hà guadagnatu a so indipendenza.

Slovakia
U ghjornu di l'insignanti hè celebratu u 28 di marzu, l'anniversariu di a nascita di Jan Amos Comenius.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*