L'impurtanza di sente in i zitelli

L'impurtanza di sente in i zitelli
L'impurtanza di sente in i zitelli

Università Hacettepe Facultà di Scienze di a Salute Dipartimentu di Prufessore di Audiologia. Dr. Esra Yucel; Ellu hà dichjaratu chì u sensu di l'audizione hè u bastimentu di basa di l'apprendimentu.

U viaghju di l'audizione chì principia in u 7u mese in u ventre di a mamma cuntinueghja per una vita. Prima chì i zitelli nascinu, ricunnoscenu i soni di parlà di a so propria lingua è i guardanu in a so memoria. Immediatamente dopu a nascita, cumincianu à aduprà u sistema di apprendimentu attivamente integrendu sti dati cù altri sensi. Per u discorsu, u sviluppu di a lingua è a cumunicazione, u sistema auditivu deve esse integratu cù u sistema cognitivu è cumminatu cù cuncetti è sughjetti ottenuti per altri sensi. In questu prucessu di a vita, ancu i disfunzioni minimi in u sensu di l'audizione causanu una decadenza cognitiva è a chjusura di i percorsi di apprendimentu. Ci sò metudi di trattamentu cum'è implanti cochlear o apparecchi acustici per eliminà a disfunzione di l'audizione. A riabilitazione auditiva hè essenziale per i trattamenti per esse efficace.

Università Hacettepe Facultà di Scienze di a Salute Dipartimentu di Prufessore di Audiologia. Dr. Esra Yücel hà enfatizatu l'impurtanza di a riabilitazione.

Dichjarà chì cù a riabilitazione auditiva, hè destinata à determinà i bisogni di l'audizione è à cuntinuà u prucessu di apprendimentu senza interruzzione, è enfatizatu chì a riabilitazione auditiva ùn hè micca datu l'impurtanza chì merita in u nostru paese. Nutendu chì a riabilitazione hè soprattuttu cunsiderata cum'è unu di i passi fatti versu l'apprendimentu di l'abilità di parlà di i zitelli è chì hè limitata à l'implementazione di prugrammi di educazione speciale, u Prof. Dr. Yücel hà dettu: "Ùn deve esse scurdatu chì l'individuu sordu ùn pò micca amparà, l'audizione hè u bloccu di basa di l'apprendimentu. Ùn hè micca abbastanza per fà chì l'audiente sente i soni. I soni devenu esse interpretati. Per esempiu, sente frasi chì ùn cunnosci micca u significatu è ripetutu in una lingua straniera. Hè solu pussibule per l'individui di integrà a so audizione cù altri sistemi sensoriali per via di a riabilitazione auditiva. Inoltre, l'esperienze limitate in l'istituzione d'educazione privata cù carte, ritratti è libri di lettura deve esse adattate à a vita. Esperienze significative in a vita sò assai preziose per l'usu di a memoria di travagliu ".

prof. Dr. Yücel cuntinuò e so parolle cusì; "In u nostru paese, a riabilitazione auditiva hè implementata in centri di educazione speciale è di riabilitazione. A furmazione di riabilitazione supportata da u statu hè furnita per 8 sessioni à u mese. In ogni casu, u periodu di riabilitazione pò esse diffirenti secondu u crescita è u sviluppu di u zitellu. Hè osservatu chì cù a riabilitazione, assai zitelli sò capaci di mantene a so apprendimentu è e so cumpetenze suciali in i stessi classi chì i so pari cù l'audizione normale, è ponu participà à i prugrammi universitari in linea cù e so cunniscenze è e so cumpetenze. Puderanu ancu participà à e prufessioni basate nantu à a cumunicazione cum'è avucati, dentisti, maestri, audiologi.

prof. Dr. Yücel hà dichjaratu chì l'adulti chì ùn anu micca participatu à a riabilitazione anu sperimentatu una decadenza cognitiva.

Spieghendu chì l'adulti chì cumincianu à aduprà implants cochlear o apparecchi acustici sò ancu inefficaci à ricunnosce i so bisogni di cumunicazione è fà richieste di risolve i prublemi cunnessi, Prof. Dr. Yucel hà dettu: "Questi individui anu a percepzione chì dopu avè risoltu u so prublema di "udizione" cù un apparecchio acusticu o un implante cocleare, risolveranu ancu i so prublemi di cumunicazione. L'effettu più impurtante di a riabilitazione in questu gruppu hè di prevene l'occurrence di situazioni cum'è "decadenza cognitiva", "depressione", "isolazione sociale" è "incapacità" per a mancanza di "stimuli auditivi".

A valutazione di u sviluppu cugnitivu di i zitelli cù implants cochlear, Prof. Dr. Yücel hà utilizatu e seguenti dichjarazioni: "L'impianti cochleari sò applicati à i casi chì ùn ponu micca prufittà abbastanza da l'audioprotesi. U più brevi u periodu di privazione auditiva è l'esperienze più significative cù l'audioprotesi, u più grande u benefiziu di u sviluppu ottenutu dopu l'implantazione. L'età cronologica à quale u zitellu hè implantatu hè a basa di successu. In ogni casu, i zitelli chì anu a chance di intervenzione precoce mostranu un sviluppu simili à i so pari dopu l'implantazione, postu chì ponu furnisce u sviluppu neurofisiologicu in u periodu criticu, ancu s'ellu l'età di l'implantazione hè ritardata. Sta cumpetenza hà dimustratu ch’elli anu bisogni in diversi duminii chì cumplementanu u sviluppu, fora di l’apprendimentu di e cumpetenze di a lingua parlata. In particulare u pensamentu astrattu, u ragiunamentu, a capacità di difende i so pinsamenti, dimustrà a cumpetenza suciale in ogni ambiente, esse curiosu è amparà lingue diverse da a so lingua materna sò solu uni pochi di elli.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*