Quale hè u sottutenente Mustafa Fehmi Kubilay, da induve, cumu hè statu martirizatu?

Quale hè Astegmen Mustafa Fehmi Kubilay, da induve era, cumu hè statu martirizatu?
Quale hè u sottutenente Mustafa Fehmi Kubilay, da induve, cumu hè statu martirizatu?

Mustafa Fehmi Kubilay (natu 1906; Kozan, Adana - mortu 23 dicembre 1930; Menemen, Izmir), maestru turcu è sottutenente. Hè u suldatu turcu chì hè u simbulu di a catena di avvenimenti chì hà iniziatu cù l'assassiniu di Mustafa Fehmi Kubilay, Bekçi Hasan è Bekçi Şevki in Menemen u 23 di dicembre di u 1930 da un gruppu anti-repubblicanu è hà cuntinuatu cù u prucessu di i perpetratori. chì hè definitu cum'è l'Incident Kubilay, è copre i mesi di ghjennaghju à ferraghju 1931.

Hè natu in Kozan in u 1906 in una famiglia cretese. U nome di u babbu hè Hüseyin, u nome di a so mamma hè Zeynep. Mustafa Fehmi Kubilay hè statu uccisu da un gruppu di ribelli guidati da Derviş Mehmet u 1930 di dicembre di u 23, mentre facia u so serviziu militare cù u rangu di sottutenente in u distrittu Menemen di İzmir cum'è maestru in u 1930. L'avvenimentu hè u sicondu tentativu reazionariu impurtante chì u regime ripubblicanu hà vistu dopu à a Rivuluzione di Sheikh Said in u 1925 è passò in a storia cum'è "Incident Menemen" è "Incidente Kubilay". U missaghju di Mustafa Kemal à e Forze Armate, u missaghju di u Capu di u Staff Generale, una quistione parlamentaria è u discorsu di u Primu Ministru İsmet İnönü, a decisione di u Cunsigliu di i Ministri di dichjarà a lege marziale, e discussioni parlamentari di a dichjarazione di a lege marziale, i verbali di u primu ghjornu di u prucessu, l'accusazione di l'Uffiziu di u Procuratore nantu à i meriti, Divan-ı Harp U Decretu di a Grande Assemblea Naziunale di Turchia, u Mandatu di u Cunsigliu Ghjudiziale è e risoluzioni di l'Assemblea Generale di u Grand Assemblea Naziunale di Turchia sò dispunibuli in l'archivi in ​​u testu sanu.

L'assassiniu di Kubilay hà avutu un grande impattu micca solu in u statu, ma ancu in a sucetà. Kenan Evren, u 7u presidente di Turchia, hà dettu ch'ellu avia 13 anni à quellu tempu è ciò chì hà sperimentatu è sentitu cusì:

"L'incidente di Kublai hà avutu un grande impattu annantu à mè è à i mo cumpagni di classe. Perchè u brutale martiriu di un ghjovanu ufficiale ci avaria di sicuru. Eru sottu a influenza di questu per un bellu pezzu. Per un tempu, anu dettu chì l'autori di sta strage sò stati chjappi è u trenu aspettava à a stazione. Andemu immediatamente à a stazione cù 5-6 amichi. Aghju vistu i traditori chì l'anu martirizatu è uccisu Kubilay quì. M'hà lasciatu una marca cusì profonda chì aghju cuminciatu à pittura cù u lapis à quellu tempu. Aghju fattu a mo prima pittura cum'è pittura di Kubilay. Mi ricordu è era una bella stampa. Mi piacerebbe l'avete tenutu in modu ch'ellu ferma cun mè cum'è un souvenir.

E tracce di l'Incident Menemen anu pigliatu u so postu in a memoria suciale è l'Ensign Mustafa Fehmi Kubilay hè statu simbolizatu cum'è un "martiri rivoluzionariu". Ogni annu, u 23 dicembre, articuli nantu à l'incidentu di Kubilay sò publicati in diversi media, l'incidentu hè cundannatu è cerimonii di cummemorazione sò tenuti per Mustafa Fehmi Kubilay.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*