Chì ghjè Hanukkah, quandu è da quale hè celebrata?

Chì ghjè Hanukkah, quandu è da quale hè celebrata?
Chì ghjè Hanukkah, quandu è da quale hè celebrata?

Hanukkah, cunnisciutu ancu Hannukah, hè celebrata da i Ghjudei ogni annu. E celebrazioni sò tenute in Hanukkah, chì cade in dicembre. Eccu i curiosità nantu à Hanukkah 2022 è a so storia.

Hanukkah, o a Festa di i Luci, hè una festa ebraica chì hè stata celebrata per 200 anni in onore di a ricuperazione di Ghjerusalemme (Gerusalemme) da l'Imperu Seleucide da i Ghjudei in u 2200 aC. Durà ottu ghjorni è ottu notti, partendu da u 25 ghjornu di Kislev secondu u calendariu ebraicu. Sicondu u calendariu gregorianu, si trova à a fine di nuvembre à u più prestu è à a mità di dicembre à u più tardi.

U festivale principia cù l'illuminazione di candele da un candelabru à nove branche chjamatu menorah (o hanukkiah). Un ramu hè tipicamenti pusatu sopra o sottu à l'altri, è una candela hè aduprata per accende l'altri ottu candele. Questa candela particulari hè chjamata shamash. Hanukkah sözcüSignifica "dedicà" in ebraicu. Sta festa cade in u calendariu gregorianu in dicembre, a fini di nuvembre, o assai raramenti u principiu di ghjennaghju.

A festa hè celebrata brusgiando l'arme di un candelabru à 9 rami chjamatu Hanukkah, chì s'assumiglia à una Menorah è hà dui braccia supplementari. Unu hè brusgiatu u primu ghjornu è dui in u sicondu ghjornu, è cuntinueghja cù a brusgia di un bracciu più ogni ghjornu durante a festa. U bracciu à mezu à Hanukkah, chì hè più altu ch'è l'altri, hè chjamatu Shamash è stu bracciu hè brusgiatu ogni ghjornu.

Chì sò i rituali di Hanukkah?

Hanukkah hè celebrata cù una seria di rituali chì si facenu ogni ghjornu durante a festa di 8 ghjorni, alcuni fatti in famiglia è altri cum'è un gruppu. Addizzioni spiciali sò fatti à u cultu di ogni ghjornu, è una parte speciale hè aghjuntu à l'azione di ringraziu dopu à manghjà. Hanukkah ùn hè micca una festa di "Sabbath-like" è ùn ci hè micca ubligatoriu d'astene da l'attività delineate in u Shulchan Aruch chì sò pruibiti in u Sabbath. E persone religiose vanu à travaglià cum'è di solitu, ma tornanu in casa prima di dopu meziornu per accende e candele. Ùn ci hè nisuna ragione religiosa per chjude e scole, ma malgradu questu, e scole chjude per celebrazioni di Hanukkah per una settimana da u sicondu ghjornu di Hanukkah in Israele. Parechje famiglie si dannu assai rigali, cum'è libri o ghjochi. I platti fritti sò manghjati durante e celebrazioni di Hanukkah per commemorate l'impurtanza di l'oliu.

Accende i luci di Hanukkah

Per ottu notti, una luce per ogni notte. Per "embellisce" a Mitzvah universale, u numeru di candele accese hè aumentatu da una per notte. Una luce extra hè illuminata ogni notte in Shamash, è sta luce hè in un locu sfarente di l'altri. A peculiarità di sta luce extra hè di indicà chì i so luci sò pruibiti di esse utilizati per qualsiasi mutivu altru ch'è per riflette è cuntemplà a storia di Hanukkah. Questu hè diversu da e candele usate per l'illuminazione di u sàbatu. Per quessa, se unu hà bisognu di illuminazione extra, pò aduprà Shamash è evite l'usu di luci pruibiti. Certi pirsuni usanu Shamash per brusgià prima è poi brusgià l'altri. Duranti Hanukkah, duie luci più aumentanu cù Shamash è una altra luce in a prima notte, trè in a notte dopu, è una più ogni notte, finu à 9 luci l'ottava notte. L'ottava notte, un totale di 44 luci sò accese.

Queste luci ponu esse candele o lampade di kerosene. I luci elettrichi sò qualchì volta aduprati in i lochi induve u focu apertu ùn hè micca permessu, cum'è una stanza di l'uspidale, è questu hè accettatu. Parechje case di i Ghjudei anu candelabri speciali o lampi di kerosene speciali per Hanukkah.

U mutivu perchè e luci di Hanukkah illuminanu l'esternu di a casa invece di l'internu hè chì e persone chì passanu vedenu sta illuminazione è cusì ricurdate u miraculu di sta festa. In cunsiquenza, i lampi sò stallati in i finestri di fronte à a strada o in i lochi di fronte à a porta. Mentri hè abitudine trà Ashkenazim per ogni membru di a famiglia per avè una Menorah separata, trà i Sefarditi una luce hè accesa per tutta a casa. Sti luci sò tenuti secreti da e persone fora solu in faccia à l'attitudini antisemite, cum'è in Iran, chì era sottu u regnu di Zoroastriani à l'epica, in parte di l'Europa è in a Siconda Guerra Munniali. Cum'è durante a Siconda Guerra Munniali. In cuntrastu, parechji gruppi Hasidic pusonu a lampada in a casa ghjustu vicinu à a porta, chì a ghjente ùn hà micca bisognu di vede da l'esternu. Sicondu sta tradizione, i lampi sò posti direttamente in fronte à a Mezuza per chì quandu qualchissia passa per a porta sò circundati da a santità di a Mitzvah.

In generale, e donne sò esentate da ordini di tempu, ma u Talmud esige e donne per fà a Mitzva di l'illuminazione di Hanukkah perchè sò ancu implicati in u miraculu di Hanukkah.

Tempu d'illuminazione di candela

I luci di Hanukkah duveranu esse accesi per almenu una ora è mezza dopu à u bughju. Molti Ghjerusalemme osservanu chì a tradizione di Vilna Gaon hè ancu a tradizione di a cità, per accende a luce à u tramontu, mentre chì ancu in Ghjerusalemme assai Hasidics l'accendenu dopu. Parechji clerics Hasidic brusgianu assai più tardi, perchè quand'elli accendenu e candele, cumpiendu a so obligazione di sparghje u miraculu essendu Hasidic. I candele di prezzu venduti per Hanukkah sò accese per una meza ora, cusì stu requisitu hè cumpletu da l'illuminazione di candele quandu si face bughju. Ma u venneri un prublema nasce. Siccomu e candele ùn ponu micca esse illuminate u sàbatu, sò illuminate prima di u tramontu. À u cuntrastu, e candele sò sempre accese (una meza ora dopu à u tramontu) è e candele di Hanukkah ùn sò micca brusgiate abbastanza longu per risponde à u requisitu. Comu suluzione à questu, sò usati candele più ardenti o lampi tradiziunali di gas. Osservendu a pruibizione sopra, a prima menorah di Hanukkah hè illuminata, seguita da candele di Sabbath.

Thanksgiving Through Candles

In generale, trè ringraziamenti sò spressi durante a festa di 8 ghjorni. A prima notte di Hanukkah, i Ghjudei dicenu tutti i trè ringraziamenti, ma in a notte restante dicenu solu i primi dui. Thanksgiving hè tradiziunale dettu prima o dopu chì e candele sò accese. A prima notte di Hanukkah, una luce hè illuminata à u latu drittu di a Menorah, seguita da 8 notti, è ogni notte una altra luce hè aghjuntu à fiancu à a luce in a prima notte, questu pò esse una candela, lampa di gas o elettricu. lampada. Ogni notte, a candela più à manca hè accesa prima, partendu da a manca è cuntinueghja à diritta.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*