Chì ghjè u virus HIV, cumu si trasmette? Chì sò i sintomi di l'HIV è i metudi di trattamentu?

Chì ghjè u virus HIV è cumu si trasmette Chì sò i sintomi è i metudi di trattamentu di l'HIV?
Chì ghjè u virus HIV, cumu si trasmette Chì sò i sintomi di l'HIV è i metudi di trattamentu

L'HIV (Virus Immunodeficiency Human) hè un virus chì hè trasmessu per via di u sangue è di u cuntattu sessuale senza prutezzione è pò stabilisce in diversi tessuti di u corpu, ma mostra i so effetti principali nantu à u sistema immune.

L'HIV distrugge basicamente i globuli bianchi chjamati limfociti T CD4 + (cellu CD4 in breve), suppressendu u sistema immune è lascendu u corpu vulnerabile à l'infizzioni. In u risultatu, e malatie cum'è a tuberculosis, a diarrea, a meningitis è a pulmonite, chì ponu esse trattate in cundizioni normali, causanu dannu seriu à u corpu, è in certi casi, i cancers ponu esse vistu.

Oghje, e droghe sviluppate per l'HIV impediscenu à u virus di multiplicà in u corpu è u so effettu immune-suppressione, chì permettenu à e persone HIV-positivi di campà una vita longa è sana. Per questu, hè impurtante principià u trattamentu prima è cuntinuà regularmente sottu u cuntrollu di un duttore.

Chì ghjè l'AIDS?

AIDS hè l'abbreviazione di Sindrome di Immune Deficience Acquired. L'AIDS, causatu da u virus HIV, hè u stadiu in quale u sistema immune hè vulnerabile à l'infizzioni è i cancers è hè periculosa per a vita. Cuntrariu à l'idea sbagliata, micca ogni persona HIV-positiva sviluppa AIDS.

Grazie à e droghe antiretrovirali sviluppate contr'à u virus HIV, u sistema immune pò cummattiri l'infizzioni senza danni seriu, vale à dì, a resistenza di u corpu ùn diminuite micca. Dopu avè infettatu cù l'HIV, in più di u trattamentu di droga, l'AIDS ùn pò micca esse accadutu secondu e cundizioni di vita è a resistenza di u corpu di a persona, è ci hè a pussibilità chì si faci 5-15 anni o più.

A prevalenza di HIV in u mondu è in Turchia L'HIV hè una infizzione contagiosa chì hè cumuna in tuttu u mondu oghje. Sicondu l'Organizazione Mondiale di a Salute, 37 milioni di persone in u mondu sò infettati da HIV. U 60 per centu di e persone HIV-positivi ricevenu terapia antiretrovirale.

In u nostru paese, cù l'aumentu di a cuscenza di l'HIV è l'opportunità di teste, un aumentu hè osservatu in u numeru di persone diagnosticate. Per d 'altra banda, Turchia hè cunsideratu trà i paesi induve l'AIDS ùn hè micca cumuni. Sicondu a ricerca realizata da u Ministeru di a Salute trà 1985 è 2018,

U numaru di portatori di HIV in Turchia hè 18, 557 è ci sò 1736 casi di AIDS. U gruppu di età cù a più alta incidenza di casi hè 30-34 è 25-29 gruppi d'età.

In cunsiderà a distribuzione secondu u modu di trasmissione, si vede chì u 49% di i casi sò trasmessi sessualmente, è u 6% di questi casi, chì sò signalati per esse trasmessi sessualmente, sò rapporti sessuale eterosessuali.

U numaru di persone diagnosticate cum'è HIV pusitivu in 2018 era 2199 è 83 per centu di queste persone eranu omi. Trà quelli diagnosticati, quelli di 25-29 anni sò più altu ch'è l'altri gruppi di età. Ci hè statu un aumentu di a tendenza di a prevalenza di l'HIV annantu à l'anni.

L'impurtanza di a diagnosi precoce

Cum'è in parechje malatie, u diagnosticu precoce è, per quessa, u trattamentu precoce sò impurtanti in u trattamentu è u cursu di l'infezzione HIV. U diagnosticu precoce ùn solu prolonga l'aspettativa di vita, ma riduce ancu i tassi di trasmissione.

Quelli chì anu un rapportu sessuale senza prutezzione, quelli chì anu u cuntattu sessuale cù u sangue HIV-positivu o u cuntattu cù a pelle aperta, è quelli chì utilizanu agulla non sterile o strumenti di piercing, deve avè una prova di HIV.

Perchè a prova sia precisa, l'anticorpi deve esse formate in u sangue, cusì a prova di HIV dà i risultati più precisi 4-6 settimane dopu à u cuntattu cù u virus.

In u nostru paese, a prova di l'HIV hè realizata cun piena cunsiderazione di a privacy di a persona. L'infurmazione nantu à l'identità di i pazienti chì anu applicatu à l'istituzioni di salute per via di l'HIV / SIDA, chì anu sottumessu trattamentu è teste, o persone HIV-positivi recentemente identificate sò riportati da codificazione.

Se a persona hè HIV positiva, a notificazione à u Ministeru di a Salute hè ubligatoriu, ma hè fatta da cunsiderà e regule citate sopra. In u trattamentu di e persone HIV-positivi, u sustegnu psicosociale hè impurtante per elli è i so parenti.

Ci sò parechje associazioni in u nostru paese chì furniscenu un supportu suciale è legale à e persone HIV-positivi è i so parenti. A prova di HIV hè trà e teste obligatorii prima di u matrimoniu, ma esse HIV pusitivu ùn impedisce micca u matrimoniu.

Percorsi di trasmissione

L'HIV hè trasmessa da persona à persona. U virus si trova in u sangue, semen, secrezioni vaginali è latte maternale di individui HIV-positivi. Pò esse trasmessi da l'omi è di e donne.

I modi di trasmissione di HIV sò:

Cuntattu sessuale

U 80-85 per centu di l'infezzione HIV in u mondu hè trasmessa per via sessuale senza prutezzione. Hè trasmessa da u cuntattu di sangue, semen o fluidu vaginale cù a mucosa di u pene, a vagina, l'anu, o tissuti danucati, tagliati è cracke in a bocca è a pelle. U virus pò esse trasmessu sessualmente da maschile à femina, femina à maschile, maschile à maschile, femina à femina. L'HIV pò esse trasmessa per via di u cuntattu sessuale vaginale, orale è anale. Un unicu cuntattu sessuale senza prutezzione cù una persona HIV-positiva hè abbastanza per a trasmissione. Quandu u numeru di rapporti sessuale senza prutezzione aumenta, u risicu di trasmissione aumenta.

I prudutti di sangue  

L'HIV hè più cuncentrata in u sangue. U virus pò esse trasmessu per u sangue è i prudutti di sangue pigliati da e persone HIV-positivi. Situazioni pussibuli sò:

Cuntattendu u sangue di una persona HIV-positiva cù u sangue di una altra persona,

Cù trasfusioni di sangue senza prova,

  • Cù u trasferimentu di organi, tessuti è sperma chì portanu u virus HIV,
  • Siringhe usate è micca disinfettate, aghi, strumenti chirurgici, strumenti dentali, strumenti di taglio è piercing (rasoi, forbici), strumenti per tatuaggi è aghi di agopuntura,
  • Intravenosa (iniezione di una siringa infettata da virus in una vena, usu di droga intravenosa cù una siringa cumuni, etc.)
  • Sanguinamentu da i genitali o sangue menstruali di l'omi è e donne HIV-positivi in ​​u pene,
  • Pò esse ancu trasmessi per u cuntattu cù a vagina o a bocca.
  • Dapoi u 1985, tutti i sangue è i prudutti di u sangue sò stati esaminati per HIV in u mondu è da 1987 in Turchia. I donatori di sangue sò ancu pruvati. Dunque, a trasmissione per u sangue hè assai rara.

Trasmissione da mamma à u zitellu

Una mamma chì hè un traspurtadore di HIV durante a gravidanza pò passà u virus à u so zitellu durante a gravidanza, durante u partitu è ​​in u periodu postpartum. Durante l'allattamentu, stu virus pò passà da a mamma à u zitellu à un ritmu di circa 20-30%.

Hè impurtante chì a nascita hè fatta per cesarean è chì a mamma ùn hà micca allattata dopu à a nascita. U trattamentu HIV pusitivu hè principiatu in l'ultimi trè mesi di gravidenza in a mamma è dopu a nascita in u zitellu. Hè assai impurtante per piglià precautions perchè hè passatu da a mamma à u zitellu (trasmissioni horizontale) à una tarifa di 35 per centu.

L'HIV ùn hè micca trasmessu in i seguenti situazioni

  • Esse in u stessu ambiente suciale, stanza, scola, postu di travagliu
  • Ùn respira micca u listessu aria
  • starnutu, tosse
  • Produzioni di u corpu cum'è saliva, lacrime, sudore, urina, feci
  • Stretta di mani, bacia suciali, stringendu e mani, abbraccia, tocca a pelle, carezza, abbraccia, basgi
  • U cuntattu di sangue cù a pelle intacta
  • Manghjendu da a listessa ciotola, cunsumendu bevande da u stessu biccheri, usendu forchette, cucchiai, bicchieri, piatti, telefoni cumuni.
  • Utilizendu u stessu toilette, doccia è rubinettu
  • Nata in a listessa piscina, utilizendu spazii cumuni cum'è u mare, a sauna, u bagnu turcu è i tovaglioli cumuni
  • Mosquito è muzzichi d'insetti simili, muzzichi d'animali. Vive cù animali cum'è i misgi è i cani.

Mentre chì e false credenze è i preghjudizii annantu à l'HIV anu fattu a vita di e persone HIV-positivi difficili è impediscenu di participà à a vita suciale è cummerciale in u passatu, i studii di sensibilizazione annantu à l'HIV anu riduciutu questi preghjudizii.

Sintomi

Chì sò u periodu di infezione acuta da HIV è i sintomi di l'AIDS?

In u periodu di l'infezzione aguda, in e prime settimane dopu chì u virus entra in u corpu, ùn ci sarà micca sintomi, è in e prime 2-4 simane, si ponu vede lagnanze di gripe cù febbre, mal di gola, mal di testa è sintomi rash. . L'HIV hè u più contagiosu Questu hè u periodu.

I sintomi cumuni sò:

  • u focu
  • Mal di gola è inflammazioni di a gola
  • Cefalea
  • allargamentu di i nodi linfatici
  • Rash nantu à u corpu (in solitu nantu à a faccia è u troncu, più raramenti nantu à i palmi è i soli 5-10 mm di diametru è blisters) - Dermatitis
  • ferite in a bocca, l'esofago è l'organi genitali,
  • dolore à i musculi è articuli,
  • Diarrea senza trattamentu dura più di un mesi
  • mal di testa,
  • Nausea è vomitu.

Quandu u trattamentu ùn hè micca cuminciatu, 7-10 kg di perdita di pisu pò esse vistu in menu di dui mesi.

Silenziu - Periudu asimptomaticu (SIDA)

Dopu un periodu agutu di parechje settimane portatori di HIV Vive una media di 8-10 anni di vita sana senza sintomi. Ma una vita virus HIV traspurtadore è contagiosa. L'allargamenti notevuli ponu esse vistu in i nodi linfatici.

Stu periodu pò esse cortu cum'è uni pochi anni o più di 10 anni. Diagnosi di HIV Quandu a ghjente piglia medicazione, prutegge i so sistemi immune è riduce l'effettu di u virus in u so corpu.

Periodu Avanzatu (AIDS)

infezione da HIV Hè u stadiu più avanzatu è u sistema immune hè gradualmente debilitatu. I Pacienti chì ùn sò micca stati trattati finu à questu periodu perdenu tutta a so resistenza contr'à l'infizzioni è u cancer, è i so organi sò danucati per diverse malatie.

  • ganglioni linfatici gonfi
  • la fatigue
  • perdita di pisu
  • perdita di memoria di cortu termine
  • infizzioni fungali
  • rashes persistenti
  • Una o più infizzioni opportunistiche
p.e.
  • Limfoma
  • Tuberculosi
  • Pulmonite bacteriana
  • Fièvre de la vallée - Fièvre de la vallée du Rift (RVF)
  • Candidiasis di u sistema respiratorju è mucosa (mughetti)
  • Encefalite (infezzione cerebrale)
  • virus herpes
  • Sarcoma di Kaposi di a pelle è l'organi internu
  • Diarrea da diversi batteri è parassiti.

I metudi di diagnostichi

Diagnosi HIV (AIDS).

virus HIV Hè rilevatu da una prova di sangue è ci hè un periodu di tempu per aspittà per a prova dopu chì u virus hè infettatu. Fighjendu l'anticorpi chì u corpu produce contr'à u virus Diagnosi di HIV si mette. Per quessa, hè impurtante di pruvà à u mumentu propiu quandu l'anticorpi sò furmati.

Cunsigliu Pre-Test

Prima di a prova, a persona deve definitivamente riceve cunsiglii di HIV da un cunsigliu di salute sessuale o duttore. In questu modu, hè spiegatu à a persona se a prova hè fatta à u mumentu propiu, l'altri persone in un rapportu senza prutezzione sò ancu diretti à a prova, chì l'HIV ùn hè micca una situazione da teme è chì u trattamentu pò esse cuminciatu immediatamente.

Inoltre, hè assai impurtante per a persona per riceve cunsiglii prima è dopu à a prova per ghjunghje à u sustegnu psicosociale per u risicu di positività HIV o di diagnosticu.

Chì ghjè u Test HIV? Quandu hè fattu?

per u diagnosticu Test ELISA cunnisciutu cum'è un test di sangue. 3-8 settimane dopu chì l'HIV entra in u corpu, u corpu pruduce sustanzi chjamati anticorpi per luttà contra u virus. Un periodu di 3 mesi hè necessariu per questi anticorpi per ghjunghje à un livellu misurabile. Stu primu trimesteru hè chjamatu "periodu di finestra".

Per quessa, a prova deve esse fatta almenu 4-6 settimane dopu a contaminazione. Misurazione di i livelli di anticorpi di sangue per u metudu ELISA Test anti-HIV hè chjamatu. In ogni casu, durante u periodu di a finestra, l'anticorpi ùn sò micca ancu formati. Anti-HIV A prova pò esse ingannosa.

Un risultatu pusitivu cù sta prova pò avè bisognu à esse cunfirmatu ripetendu u metudu Western-Blotting. In questu modu, u diagnosticu HIV pusitivu hè fattu. A durata di u periodu di finestra pò varià da persona à persona.

L'anticorpi pò sviluppà in un tempu più cortu, o pò piglià più di 4 simane. Per questu mutivu, hè cunsigliatu per avè una riprova in u 90e ghjornu dopu un rapportu o cuntattu senza prutezzione. I risultati negativi ottenuti dopu à 90 ghjorni in teste di anticorpi deve esse fiducia.

I metudi di trattamentu

Grazie à i prugressi in a scienza medica, retrovirus 4 sfarenti tippi di droghe chjamati Anti-Retroviral, chì sò efficaci contr'à HIV in u gruppu, sò stati sviluppati. Sti droghe funziunanu in diversi miccanismi di u corpu, è u trattamentu di HIV pò esse pianificatu cù una cumminazione di parechje di sti droghe.

trattamentu definitivu di HIV In altre parolle, u virus ùn pò micca esse distruttu cumplettamente in u corpu, ma pò esse cuntrullatu cù droghe. u scopu di u trattamentu; per impedisce chì u virus si ripresenta. Cusì, a probabilità di u virus chì sviluppa assai mutazioni chì ponu esse resistenti à u trattamentu hè ridutta.

Cù trattamentu, u valore chjamatu carica virali, chì indica a quantità di virus in u sangue, hè minimizatu, u sistema immune hè prutettu è HIV pusitivu A qualità di vita di a persona è l'aspettattivi sò aumentati. U trattamentu riduce ancu u risicu di trasmissione perchè riduce a quantità di virus HIV.

Situazione Risichi / Prutezzione Post Cumportamentu

PEP (Prophylaxis Post-Exposure) hè un trattamentu preventivu chì reduce u risicu di una persona di esse infettata quandu esposta à l'HIV per qualsiasi mutivu, utilizendu droghe antiretrovirali (ART). A PEP deve esse usata solu in emergenze è deve esse iniziata in 72 ore di l'esposizione à l'HIV.

Queste droghe sò pigliate per 1-3 mesi. In più di l'effetti serii di a droga, ùn sò micca 100 efficace. Per questu mutivu, duvete cunsultà un specialista in malatie infizziosi u più prestu pussibule dopu avè scontru un avvenimentu chì pensate chì pruvucarà a trasmissione di HIV.

Modi per evità l'HIV

  • L'usu di un preservativu durante u rapportu sessuale hè u modu più efficau per prutegge l'HIV oghje. In ogni casu, hè assai impurtante chì u preservativu si mette prima di u cuntattu è chì ùn ci hè micca un pirtusu è chì ùn hè micca strappatu.
  • A pillola contraceptive, injections and subcutaneous patches, IUDs è altri metudi contraceptive ùn pruteghja micca da HIV.

HIV è gravidenza

Esse HIV-pusitivu ùn hè micca un ostaculu per avè i zitelli. se portatore di HIV maschile Se u sperma hè pigliatu, hè pulita da u virus in l'ambiente esternu è postu in u ventre di a mamma. Donna HIV positiva Ùn ci hè micca male à esse incinta.

U fattu chì u seguimentu è u trattamentu hè realizatu in cundizioni adattati è a carica virali hè in un livellu inmediu riduce significativamente a trasmissione di HIV à u zitellu. U fattu chì u nivellu di HIV RNA in u sangue di a persona hè indetectable per almenu 6 mesi prima di esse incinta riduce a trasmissione.

donne incinte HIV pusitivi Cù l'usu di u trattamentu antiretroviral, a cesarean pianificata è l'alimentazione di u zitellu cù una formula pronta, a rata di trasmissione hè diminuita à 1-2%, in particulare in i paesi sviluppati. In casu di contaminazione, u zitellu hè trattatu cù sciroppi chì sò datu per via orale dopu a nascita.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*