Seminariu "Giornate di Letteratura è Cultura Russa" in Üsküdar

"U Seminariu di i Ghjorni di a Letteratura è a Cultura Russa hè statu tenutu in Uskudar"
Seminariu "Giornate di Letteratura è Cultura Russa" in Üsküdar

A participazione à u seminariu di 2 ghjorni intitulatu "Giornate di Letteratura è Cultura Russa" urganizata da a Facultà di Scienze Umanistiche è Sociali in u scopu di u corsu di Cultura Università era abbastanza intensa.

U seminariu hè statu tenutu da u Capu di u Dipartimentu di Scienze Politiche è Relazioni Internaziunali di a Facultà di Scienze Umanistiche è Suciali (ITBF) è ancu u Direttore di PPM (Centru di Applicazioni è Ricerca di Psicologia Politica). Dr. Havva Kök Arslan, ITBF English Translation and Interpretation Department faculty member, PPM Deputy Director Assoc. Dr. Hè stata tenuta in u Campus Sud sottu a moderazione di Feride Zeynep Güder è u Diputatu Direttore PPM Güler Kalay.

U primu ghjornu di u seminariu, u pueta è scrittore turcu Ataol Behramoğlu, sceneggiatore è pruduttore di u libru è documentariu "The Way of Hope", Alp Armutlu, è Üsküdar University Faculty of Communication Lecturer. Vede. U ghjurnalistu Gökhan Karakaş hà participatu cum'è parlante. U discorsu d'apertura di u seminariu hè statu fattu da u Prof. Dr. Havva Kök Arslan è u Vice Rettore di l'Università Üsküdar Prof. Dr. Hè statu interpretatu da Muhsin Konuk.

Affirmando chì a cultura russa è a cultura turca si influenzanu mutuamente, u Prof. Dr. Havva Kök Arslan; "Avemu pensatu à stu prugramma per un bellu pezzu è simu assai entusiasti di rializà oghje. Siccomu sò un ricercatore di Relazioni Internaziunali, quandu guardemu à a storia russa-turca, ci sò parechje guerri citati da u 1074, vale à dì, postu chì avemu persu a Crimea, ma in fattu, ùn avemu micca cummattatu tanti guerri in l'annu 300-plus. storia. Avemu veramente battutu per 11 anni. Avemu campatu in pace per i restanti 300 anni. Dopu tuttu, quandu avemu vistu u colapsamentu di l'Imperu Russu è l'Imperu Ottumanu, guasi coincide. Se avemu cunsideratu a nostra nascita cum'è l'Unione Soviètica è a Republica di Turchia, e nostre date di nascita eranu assai simili. L'assistenza di l'Unioni Suviètica in a Guerra di Gallipoli era assai critica. Siccomu simu vicini, avemu ancu influenzatu culturalmente. In particulare a cultura russa hè stata assai influenzata da a cultura turca. Perchè campavanu inseme cù l'Imperu Ottumanu è u populu turcu asiaticu, sò stati influenzati da elli. "Semu riuniti quì oghje per parlà di quantu a cultura russa afecta a cultura turca", disse.

U prufessore hà dichjaratu chì e nazioni anu da unisce per avè relazioni strette trà i stati. Dr. Muhsin Guest; "Ci hè una relazione cusì seria trà a Russia è a Turchia chì scurdemu di e lotte è guerri in queste relazioni. Cridemu chì l'Istitutu Yunus Emre è a Casa Russa anu da custruisce inseme i ponti di Civilisazioni è Culture, è attraversu questi ponti, i diritti di e duie nazioni devenu esse più uniti. Sò particularmente onoratu chì sta riunione hè stata tenuta à l'Università Üsküdar. U nostru scopu hè di apre u Centru di Studi Russi in a nostra università u più prestu pussibule. "Credu chì stu centru farà un grande travagliu", disse.

Dichjarà chì a cultura russa è turca anu rilazioni strette, Kalay hà dettu; "Cum'è PPM Center, avemu bisognu di un tali avvenimentu perchè, cum'è tutti sapemu, a cultura pulitica hè assai impurtante in e relazioni trà e nazioni è i stati. A lingua è a struttura socioculturale di e società sò assai impurtanti in a furmazione di a cultura pulitica. In a nostra rilazioni trà e società turca è russa, chì hà cuminciatu seculi fà, a struttura mutuale di sti culturi hè fattori assai impurtanti in i nostri tradizioni statali. Per questu scopu, cum'è u Centru di Psiculugia Pulitica, avemu vulsutu presentà voi in Russia, u nostru vicinu vicinu è cù quale avemu relazioni pulitiche è sociologiche assai strette, attraversu a so literatura è u teatru. Hè per quessa chì avemu urganizatu stu avvenimentu ". disse.

Assoc. Prof., Direttore di a Casa Russa, hà parlatu di i prughjetti chì anu realizatu cum'è a Casa Russa per e relazioni Turchia-Russia è hà dichjaratu chì puderia esse campatu in un ambiente pacificu. Dr. Aleksandr Sotnichenko; "Avemu avutu prughjetti. Unu di i nostri prughjetti hè di u libru di Dostoyevsky. Hè u 2021 anniversariu di Dostoyevsky in u 200. Avemu urganizatu una cerimonia in Eskişehir inseme cù Ataol Behramoğlu. Avemu travagliatu in u teatru è a musica. Quist'annu, avemu fattu un prughjettu perchè era u 100 anniversariu di a Republica di Turchia. Avemu fattu un accordu di Mosca cum'è dui stati indipendenti, à dì Russia è Türkiye. Questu hè u pattu di fratellanza. Avemu luttatu tutti inseme contr'à l'imperialismu. Questu serà un simbulu di a cooperazione trà Russia è Türkiye. Avemu bisognu di sapè questu. Varoshilov era assai famosu perchè ellu avia rigali datu à Mustafa Kemal Atatürk da Varoshilov. Quist'annu serà u 90 anniversariu di Varoshilov. "Noi, cum'è a Casa Russa, vulemu fà una grande mostra in Ankara", disse.

Alp Armutlu: "Avemu trasmessu u documentariu Path of Hope in Mosca"

Alp Armutlu conta a nascita di u documentaliste Umutun Yolu, chì hà scrittu è direttu; "U Documentariu Path of Hope parla di a cuntribuzione di e donne anatoliane à a Guerra d'Indipendenza Turca, cù i so carru à boi, trà İnebolu è Ankara, longu 344 km. Aghju pigliatu u periodu pandemicu cum'è una opportunità è hà scrittu u libru A Via di a Speranza. In seguitu, cù u sustegnu di l'imprese chì leghjenu stu libru, aghju trasfurmatu The Path of Hope in un documentariu. U nome è u disignu di Umutun Yolu appartene à a mo moglia İnci Armutlu. "Inseme à u direttore di a casa russa Aleksandr Solnichenko, chì appare ancu cum'è un attore in u documentale, prubabilmente travaglià nantu à a so proiezione in i canali TV o i cinema in Mosca", disse.

Ataol Behramoğlu, chì hà datu u so discorsu nantu à a literatura russa è hà parlatu di a cultura di Russia è Türkiye; "Avemu bisognu di cunnosce a storia di a Guerra di l'Indipendenza da core. Ùn hè ancu cusì faciule. Avemu bisognu di memorizà. Ci vole à sapè à core tuttu ciò chì hè accadutu in stu piriu, da u 19 di maghju di u 1919 à u 23 d’aprile di u 1920, sin’à a Ripublica, di quale si celebra i 100 anni. Sè avemu avutu persu in Sakarya, ùn ci saria nè Turchia nè Turca oghje. A nostra esistenza si trova daretu à quellu successu in a Guerra di l'Indipendenza. L'aiutu di a Russia hè un grande affare. Aghju pruvatu à spiegà a mo manera, in l'"Epica di Mustafa Suphi". U principiu di a literatura russa data di l'XI seculu. I Russi di quellu periodu accettanu u Cristianesimu è i Turchi accettanu l'Islam à pocu pressu à u stessu tempu. Mentre studiava a Letteratura Russa, aghju sempre scuntratu chì e so relazioni cù i Turchi eranu maravigliose. In fatti, u Russu è u Turcu sò duie lingue chì sò intrecciate l'una cù l'altru. Cusì sò i temi. Citanu u Sultanu ottomanu di u 11u seculu cum'è un esempiu per u Prìncipe Russu di u 15u seculu. Cumu hè chì in u 16u seculu, u 16u seculu Sultan ottomanu hè statu citatu cum'è un esempiu, ma a Russia hà pigliatu rapidamente? In Turchia sò passati 15 anni è 100 anni. U mutivu di questu hè chì u primu libru in Russia hè statu stampatu in una casa di stampa in u 200. Questu hè ritardatu in Turchia. L'Accademia di Scienze in Russia hè stata fundata in u 1564. Mentre avemu compru a stampa in u 1725, i Russi anu fundatu l'Accademia di Scienze in u 1720. Ci hè una cosa cum'è terribili serfdom in Russia, chì principia da u 1725u seculu è cuntinuò finu à u 11u seculu. I paisani ùn anu micca diritti nè lege. Aghju vistu questi cun stupimentu mentre studiava a literatura russa. "A risposta à a quistione di perchè a literatura russa di u 19u seculu hè più populista di a literatura francese è a literatura inglese hè a storia di l'esclavità di a terra", disse.

Dopu à u discorsu di chiusura fattu da u scrittore Ataol Behramoğlu, Prof. Dr. Un certificatu di apprezzamentu hè statu presentatu à i parlanti da Havva Kök Arslan. A prima sessione di i Ghjorni di a Literatura è a Cultura Russa hè finita dopu à una foto di gruppu.

Nomi impurtanti in u campu anu participatu à a seconda sessione di u seminariu intitulatu "Giornate di Letteratura è Cultura Russa", urganizata da a Facultà di Umanità è Scienze Sociali di l'Università Üsküdar in u scopu di u corsu di Cultura Università. Direttore advice di PPM Dr. L'editore in capu di Alfa Publications Mustafa Küpüşoğlu, u traduttore Uğur Büke è u direttore di teatru Musa Arslanali anu assistitu à u sicondu ghjornu di u seminariu, moderatu da Güler Kalay, cum'è parlanti.

Mustafa Küpüşoğlu hà toccu perchè hà dimustratu un grande interessu in l'opere russe; "Alfa hè una casa editrice assai grande. Publica assai libri. Hè ancu una casa editrice mainstream, di sicuru cun un interessu particulare in i classici. In verità, a mo preferenza hè chì ellu presta più attenzione à l'opere russe trà i classici. Pensu chì u mondu literariu turcu hè assai piacevule à i classici russi. Perchè quandu pensemu à i classici, u primu paese chì vene à a nostra mente hè i classici russi. Pensu chì a mudernizazione hè assai simili per i dui paesi. I lettori turchi è russi piace à leghje literatura da u latu di a pulitica. E tensioni pulitiche è l'alti è ecunomichi spinghjenu u lettore à cumprà libri classici. Hè veramente una orientazione psicologica. Ci hè ancu un interessu in a literatura turca in Russia. U ventu di Orhan Pamuk soffiava per un pezzu. disse.

U traduttore Uğur Büke: "Chekhov hè una personalità diversa sia in modu persunale, sia literariu"

Uğur Büke, chì hà valutatu l'opere di Chekhov; "Chekhov hà un postu diversu in a literatura russa. Perchè Chekhov hè una parsunalità diversa personalmente è littiraria. A so perspettiva di u mondu hè assai diversa. Ùn hè micca cum'è l'altri scrittori in tuttu. In generale, 99% di i scrittori chì pudemu avà chjamà classici venenu da sfondi nobili. Scrivenu perchè tuttu u so tempu hè liberu. Questu include Tolstoy. U missiavu di Chekhov era un schiavu. Dunque, fora di questi, una altra literatura hè natu cù Chekhov è Dostoyevsky. Hè un scrittore chì pò osservà l'ambiente assai bè. A riflessione di basa di a vita di ogni ghjornu in tutti i drammi di Chekhov. Hà 15 grandi ghjoculi. Quasi tutti sò ghjucati in u mondu sanu. "A scena hè assai naturale è chjara". disse.

U seminariu, chì hà attiratu una grande attenzione è hà participatu da nomi impurtanti, hà participatu u Dr. Finì cù Güler Kalay chì presentava un certificatu di apprezzamentu à i participanti è piglià una foto di gruppu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*