E trincee di l'Arpatepe, induve e prime balle sò state sparate à i Francesi, sò state riarrantate in Mersin.

Barley Hill hè tenutu in Mersin per u Primu Corsu per i Francesi
Barley Hill, u primu colpu di i francesi, hè tenutu in Mersin

A municipalità di Akdeniz, in u 101u anniversariu di a liberazione di Mersin da l'occupazione nemica, riorganizza e trincee è pusizioni in Arpatepe, situatu in u distrittu Nacarlı di u distrittu, induve a prima torcia di a lotta di liberazione in a cità hè stata accesa. A prima bala contr'à l'armate francesi invasori hè stata sparata in e trincee Arpatepe in Nacarlı.

A municipalità d'Akdeniz hà risuscitatu è rivitalizzatu e trincee scavate da e truppe Kuvvai Milliye in u locu Nacarlı Mahallesi Arpa Tepe contr'à i suldati francesi invasori, chì eranu di grande impurtanza in a liberazione di a cità da l'occupazione nemica. Hè cunnisciutu chì i Naziunalisti Kuvayi, chì anu pigliatu Nacarlı, una di e regioni chì era l'unica via di transitu à Mersin à quellu tempu, dopu alluntanò i suldati francesi invasori da a cità cù u sustegnu chì anu ricevutu.

"Un locu chì palesa cumu a salvezza succede ..."

U sindaco di u Mediterraniu, M. Mustafa Gültak, chì hà visitatu e trinchera cù a so delegazione è hà isciutu a bandiera, hà dettu: "Nacarlı; Hè un'indicazione di cumu i nostri valenti è martiri espulsanu i Francesi u 3 di ghjennaghju, cumu anu catturatu questi lochi, è cumu Mersin hè statu liberatu dopu ", disse. e vostre parolle; U presidente Gültak hà cuntinuatu cusì: "Avemu ghjuntu à unu di i lochi chì spiegà cumu si sviluppau u 3 di ghjennaghju"; "Ci sò scavi è sculture nantu à rocce innaturali in Nacarlı. I francesi usavanu sti lochi cum'è stanze. Perchè u spaziu hè una zona chì domina completamente a piaghja. Questa hè una zona chì pò facilmente cuntrullà tutte l'operazioni trà Adana-Mersin, Tarsus-Mersin. Questu hè Arpatepe, ci sò ancu Sucular è Musas. I Francesi piglianu u cuntrollu di sti rigioni, guidò a guerra è cuntrullavanu i traversi. Cuntrullendu l'unicu ponte chì cunnetta Mersin è Tarsu ghjustu sottu, anu impeditu ogni flussu logisticu o militare ".

"I Francesi sò disturbati da u focu di l'artiglieria da quì"

Nutendu chì a vera lotta di liberazione di Mersin hà iniziatu da quì, u sindaco Gültak hà dettu: "Semu ghjunti quì per cuntà questu. Avemu scavatu quì. Prima, Arpatepe hè catturatu è un cannone hè purtatu da Sucular. Cù stu ballò, i Francesi sò disturbati. Dopu, u ponte hè catturatu è cusì e truppe Kuvayi Milliye ponu facilmente passà da e regioni Adana è Tarsus à Mersin. Avè difficultà à rifuggià quì, i Francesi perde u so cuntrollu cù u sustegnu chì vene à Mersin. Allora, u 3 di ghjennaghju, tuttu u Mersin hè statu liberatu ", disse.

"Avete bisognu di cunnosce a storia di a liberazione di Mersin"

U presidente Gültak attirò l'attenzione à l'impurtanza di Nacarlı in a liberazione di Mersin è hà dettu chì Nacarlı era stata ignorata per anni. U presidente Gültak hà dettu: "Festemu a Liberazione di Mersin u 3 di ghjennaghju, ma sta storia deve esse ancu cunnisciuta. Nacarli; Hè un'indicazione di cumu i nostri valenti è martiri espulsanu i Francesi u 3 di ghjennaghju, cumu catturà sti lochi, è cumu Mersin hè statu liberatu dopu. L'avvenimenti principali, i guerri sò stati quì. I Francesi vulianu guvernà da quì. Mersin hè stata liberata dopu chì questi spazii sò stati pigliati da i suldati invasori. Dunque, quandu facemu una ricerca storica, videremu inseme quantu hè impurtante Nacarlı ".

"Negoziaremu cù u Ministeru"

Nutendu chì anu riarrangiatu a muntagna, u sindaco Gültak hà dettu: "Avemu fattu scavi quì è avemu ancu postu un segnu chì dice a storia di a regione. Avemu ancu piantatu a nostra bandiera turca. Avemu da fà avà discussioni cù u nostru Ministeru di a Cultura è u Turismu è a nostra Direzzione per stu locu. Perchè questu hè un situ. Sò sicuru chì mentre i scavi cuntinueghjanu, emergeranu cose diverse ".

"Ci hè una lotta induve i ghjovani chì l'esercitu hè spargugliatu nascenu da a cendra"

Storicu è Scrittore Ömer Çelikarslan da l'Università di Ankara, chì era in a delegazione chì hà visitatu a regione; "Dopu à a Prima Guerra Munniali, ci hè una lotta induve a ghjuventù, chì l'armata hè stata dissolta, rinasce da a cendra. Dopu à a caduta di stu locu, unu di i ponti 3 passa in manu di i Naziunalisti Kuvai è u prucessu versu a liberazione di Mersin guadagna rapidità. À questu puntu, vogliu ringrazià l'autorità chì anu scalatu di novu sta collina dopu à 101 anni è anu travagliatu per purtà à a luce i valori naziunali è spirituali di novu ".

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*