Un Artefattu Unicu di Aborigeni Tasmaniani Ritorna in Australia dopu à 230 Anni

Un artefattu unicu di l'aborigeni di Tasmania si congela in Australia anni dopu
Un Artefattu Unicu di l'Aborigini Tasmaniani Ritorna in Australia dopu à 230 Anni

Dopu avè passatu 230 anni oltremare, un trasportatore d'acqua d'alga unicu chjamatu rikawa da a tribù Palawa in Tasmania torna in Australia. Spostata in u Musée du quai Branly-Jacques Chirac in Parigi in u 2019, a rikawa hè avà esposta in u prestitu di dui anni di a pittura in a nova mostra di u Museum and Art Gallery of Tasmania (TMAG), taipani milaythina-tu. .

Rikawa hè stata fatta da muschi di toru, spiedini di lignu è fibre vegetali à a fini di u 18u seculu. Queste navi servenu per almacenà è trasportu l'acqua, una risorsa chì dà vita à a ghjente di Palawa. Stu oggettu hè statu trovu vicinu à a Baia di Ricerca in u 1792 da u gruppu di spidizioni di Bruni d'Entrecasteaux. I registri di a so esistenza in una cullezzione privata datanu di l'anni 1820, quandu era raffiguratu in un catalogu. Rikawa dopu intrì in e cullezzione publica francese, esposta in u Louvre è in altre cullezzione di u museu in Parigi annantu à l'anni, ma a so descrizzione in termini di materiale è paese d'origine hè incerta.

Hè unu di i dui rikavs storichi chì l'esistenza hè stata pruvata. L'ultime hè stata truvata versu u 1850 è hè stata successivamente mostrata à a Greater London Exhibition di u 1851 prima di esse donata à u Museu Britannicu inseme cù altri oggetti aborigeni di Tasmania. Avà hè parte di a mostra in TMAG.

In u 2019, a rikawa di Parigi hè stata riscoperta è esposta à u Musée du quai Branly in parte di a cullezzione africana Jacques Chirac. Dr. Gaye Sculthorpe, un rappresentante di a tribù Palawa è un veteranu conservatore di u museu chì travaglia in u Museu Britannicu è investigava a storia di a so famiglia, hà scupertu u so disegnu da l'anni 1890 mentre era in mostra à u Museu di u Louvre in Parigi.

Dr. Gaye Sculthorpe, Prufessore di Patrimoniu è Studi Museiali in l'Università di Deakin, hà dettu: "Hè unu di l'uggetti aborigeni più impurtanti in e cullezzione di u museu, è hè incredibilmente impurtante per u populu Palawa di vede lu in u so paese. Félicitations à tous ceux qui ont contribué et mérité.

Andendu in casa à Lutruwita / Tasmania

Cum'è un fieru sponsor di a mostra à TMAG, Emirates hà trasportatu u raru è preziosu rikawa sottu a cura è a supervisione di i curatori di u Musée du quai Branly-Jacques Chirac. Rikawa hè statu verificatu in l'aeroportu Charles de Gaulle in Parigi, dopu si firmò à l'aeroportu internaziunale di Dubai prima di andà in Melbourne, in Australia. Cuntinuò u so viaghju à l'aeroportu di Hobart in un volu codeshare cù Qantas.

Prima di u volu da Parigi, a cundizione di Rikawa hè stata verificata currettamente è dopu imballata in una valigia climatizzata apposta per u viaghju. I curatori chì accumpagnanu Rikawa ponu cuntrolli in tuttu u volu è à e fruntiere per assicurà chì hè cumplettamente sicuru. In tuttu u viaghju, i curatori eranu in cuntattu direttu cù l'equipaggiu di cabina di l'Emirati per seguità u prugressu lisu di u viaghju di Rikawa. À l'arrivu in Tasmania, l'articulu hè statu di novu sottumessu à un cuntrollu di cundizione detallatu è ùn hà cunfirmatu nisun dannu, è poi pusatu in una vitrina cun aria condizionata apposta.

Stéphanie Leclerc-Caffarel, Curatrice di e Collezioni Pacificu di u Musée du quai Branly-Jacques Chirac chì accumpagna Rikawa, hà dettu: "Hè incredibile di pensà chì 230 anni fà una squadra di spedizione francese hà investigatu queste sponde è trasportatu a rikawa. traversu parechji oceani in Francia. Avemu avà in u stessu locu cum'è parte di u so ritornu in casa seculi dopu. Stu trasportatore d'acqua raru hè un tesoru naziunale di Francia è un tesoru culturale di u populu Tasmanian. Hè fantasticu chì sta piccula opera d'arte hà riunitu tante persone da u mondu sanu in un locu cusì remoto cum'è Tasmania ".

Viaghjà cù Emirates

Emirates hà una vasta sperienza in u trasportu di articuli preziosi è rari, cumpresi trofei sportivi prestigiosi cum'è a FA Cup, Web Ellis Cup, ICC Cricket World Cup, è altri artefatti storichi chì trasporta in u mondu.

"Semu assai onorati di pudè participà à u trasportu di stu articulu unicu di a storia aborigena di Tasmania è di trasportà in modu sicuru da una estremità di u mondu à l'altru è rinvià stu trasportatore d'acqua unicu à i so pruprietari originali. "Continueremu à fà u nostru megliu per cunnette l'Australiani in u mondu per mezu di lochi, persone o oggetti culturali chì significanu tantu per elli", disse Barry Brown, Vicepresidente di l'Emirati Australasia.

Emirates vola in Australia da u 1996 è hà purtatu più di 40 milioni di passageri nantu à e so rotte da è da u destinazione. A compagnia aerea hà una longa storia di sustegnu à l'arti, istituzioni culturali è sportive è hà investitu più di $ 100 milioni in una varietà di avvenimenti culturali, cumprese l'Orchestra Sinfonica di Sydney è Melbourne.

Esposizione taypani milaythina-tu: Ritorna in patria

U Museu TMAG hà apertu una nova mostra temporale intitulata taypani milaythina-tu: Ritornu à a Patria u 1 d'ottobre 2022. A mostra hà per scopu di furnisce l'accessu à a cumunità aborigena di Tasmania à l'uggetti culturali storichi prestiti da istituzioni selezziunate in u mondu.

Zoe Rimmer, ex Curatrice Capu di TMAG è Rappresentante Tribale di Palawa per l'Arte è a Cultura di e Prime Nazioni, hà accoltu u trasferimentu di stu raru trasportatore d'acqua cun grande entusiasmu. U so rikawa niyakara, chì hà creatu per a mostra cù una altra donna Palawa, Theresa Sainty, hè una chjama à i dui rikawa per vultà in casa.

"Rikawa hè più cà un pezzu di museu, hè un trasportatore di a cunniscenza è a presenza di i nostri antenati. U so ritornu in casa hè una opportunità incredibile per a ricunniscenza è u rinascimentu culturale. Hè ancu un'uppurtunità di custruisce relazioni di rispettu è di cullaburazione trà a cumunità Palawan è l'istituzioni internaziunali chì prutegge i nostri beni culturali ", dice Zoe Rimmer.

U direttore di TMAG, Mary Mulcahy, aghjusta chì u museu hè assai cuntentu di u ritornu di Rikawa. Stu pezzu di storia combina dodici altri elementi chì facenu parte di l'esposizione Coming Home da u Regnu Unitu. L'esposizione durarà finu à u 7 di maghju di u 2023, ma l'ogetti stessi sò in prestitu per dui anni, tempu in quale a cumunità hà da cuntinuà à avè accessu à elli.

"Hè raru per una istituzione cum'è TMAG avè un articulu prestitu per dui anni, è simu assai cuntenti chì a cumunità aborigena di Tasmania avarà infine abbastanza tempu per sperimentà rikawa è altri elementi chì anu pigliatu in prestito da i so antenati. Di sicuru, tuttu questu vene cun costi enormi, cumprese i tariffi di spedizione internaziunali per l'uggetti di u museu, chì sò spessu elevati per via di a logistica. Semu dunque grati à Emirates Airlines per a so assistenza chì ci permettenu di trasferisce rikawa in Tasmania ", aghjusta Mulcahy.