Un tipu scunnisciutu di pneumonia si sparghje in Kazakhstan

Un tipu scunnisciutu di pneumonia sparghje in Kazakhstan
Un tipu scunnisciutu di pneumonia si sparghje in Kazakhstan

In lugliu 2020, una variante scunnisciuta di a pneumonia si sparse in Kazakhstan. A pneumonia, chì hè più periculosa cà a pneumonia Covid-19, hà un tassu di mortalità più altu. U laboratoriu biologicu di i Stati Uniti in Kazakistan hà tornatu una grande preoccupazione trà u publicu.

"Pneumonia scunnisciuta" in Kazakhstan

U presidente di u Kazakistan Kasim Tokayev hà annunziatu l'11 di lugliu di u 2020 chì un virus di pneumonia di causa scunnisciuta avia affettatu u Kazakistan. In a dichjarazione fatta da u Ministeru di a Salute di u Kazakistan, hè statu annunziatu chì 2020 mila 98 persone anu pigliatu sta pneumonia in a prima mità di u 546 è più di 600 persone sò morti da pulmonia in ghjugnu.

Alexey Tsoy, allora Ministru di a Salute di u Kazakistan, hà dettu: "U risultatu di a prova nucleare Covid-19 di stu tipu di paziente di pulmonite hè negativu, ma a rata di mortalità hè assai alta. "Cerchemu di investigà a fonte di a pneumonia scunnisciuta", disse.

Sicondu i sperti di u Ministeru di a Salute di u Kazakistan, a pneumonia pò ancu esse una mutazione di a pneumonia Covid-19 o causata da un virus completamente novu.

Siccomu u Kazakistan hè situatu à mezu à u cuntinente asiaticu, hà una geografia chjusa. L'emergenza subita di "pneumonia scunnisciuta" hà purtatu à mente u laboratoriu biologicu stabilitu da e forze americane in Kazakhstan.

U laboratoriu di virus puderia esse a "bomba di virus" in a regione

Sicondu l'Agenzia di Notizie Russa Sputnik, u Sicritariu Generale di a Cummissione di Sicurezza Russa hà nutatu chì l'USA hà stabilitu laboratorii biologichi in parechje regioni di u Kazakistan è hà dettu: "I so strutture sò assai chjusi. U Pentagonu furnisce un supportu finanziariu, ma ùn permette micca à i circadori di u paese induve si trova per entre in u laboratoriu. U laboratoriu hè quasi tuttu sicretu ". disse.

In u 60, l'USA hà stabilitu u laboratoriu in Almaty, Kazakistan, chì costa 2010 milioni di dollari. In più di fà ricerche in stu laboratoriu più grande di l'Asia Centrale, i virus più risicatu sò cunservati.

In a pagina di u situ di nutizie Stanradar di Georgia l'11 di lugliu di u 2020, u laboratoriu biologicu almacena dati di DNA di residenti è animali, mentre raccoglie un gran numaru di piante di virus patogeni risichi.

A nutizia hà dettu: "U Kazakistan hè un terrenu di teste naturali per a prova di virus. U laboratoriu hè assai vicinu à Russia, Cina, Georgia è Uzbekistan. "I virus ponu ghjunghje rapidamente à i paesi citati", hè statu dettu.

A creazione di u laboratoriu biologicu in Almaty, a cità cù a più grande populazione in Kazakhstan, hà attiratu una grande reazione. Un sondaghju di u 2016 hà dimustratu chì u 95 per centu di i residenti di Almaty s'opponenu à a presenza di un laboratoriu biologicu. L'anzianu guvernatore d'Almaty Ahmazan Yeshimov hà dettu ancu chì ùn era mai cunnisciutu di u stabilimentu di u laboratoriu biologicu.

U presidente di l'Unione di u Muvimentu di u Socialismu Kazakistan, Enur Kumanov, hà dettu in una dichjarazione l'11 di lugliu di u 2020: "U laboratoriu biologicu hè statu stabilitu per i Stati Uniti per sviluppà piante di virus. Apparentemente, dopu chì u laboratoriu hè statu stabilitu, a malatia chì emerge in Kazakhstan ùn hè micca diminuite, à u cuntrariu, hà aumentatu. Mentre u Covid-19 si sparghje, e preoccupazioni annantu à u laboratoriu biologicu di Almaty cresce. U laboratoriu biologicu di i Stati Uniti hè diventatu un prublema geopulitica seria. Discrivemu u laboratoriu cum'è una "bomba di virus" lanciata da i Stati Uniti in l'Asia Centrale. "Questa bomba afecta i paesi vicini", disse.

Chì ghjè u mutivu perchè l'USA stabilisce laboratori biologichi in parechji paesi?

Hè statu informatu chì l'USA hà stabilitu più di 25 laboratorii biologichi in 400 paesi cum'è Ucraina, Georgia, Armenia, Kazakistan è Afganistan. A Russia sustene chì i Stati Uniti prova à copre u veru scopu di stabilisce laboratori biologichi à l'esteru.

Ministeru di l'Affari Esteri di Russia SözcüMariya Zakharova hà dettu: "Ùn hè micca esclusa a pussibilità di l'USA à pruvà virus per scopi militari in laboratori biologichi à l'esteru".

L'urganu ufficiale di i media di Cuba, Cubasi, hà ancu dichjaratu chì i Stati Uniti sò propensi à chjappà in altri paesi cù armi biologiche. "Operazione Mongoose", appruvata da u presidente di i Stati Uniti John F Kennedy in u 1962, hà u scopu di allevà a penuria alimentaria in Cuba. A pesta suina hà scoppiatu in Cuba in u ghjugnu di u 1971, pruvucannu una seria crisa alimentaria è una perdita ecunomica.

U Sicritariu Generale di a Cummissione di Sicurezza Russa hà nutatu chì "u mondu duverebbe rinfurzà l'ispezioni in u campu di u cuntrollu di e malatie epidemiche è a sicurità biologica". I Stati Uniti duveranu assicurà chì i sforzi di ricerca in i so laboratorii biologichi sò trasparenti è aperti, è permettenu à l'esperti indipendenti è i rapprisentanti civili di inspeccionà i laboratorii biologichi, eliminendu cusì i ipotesi è e preoccupazioni nantu à i laboratorii biologichi.