Cumu affruntà u traumu di u terremotu, chì fà?

Cumu affruntà u traumu di u terrimotu Cosa fà
Cumu affruntà u traumu di u terremotu, chì fà

Rettore Fundatore di l'Università Üsküdar Prof. Dr. Nevzat Tarhan hà sottolineatu chì u sustegnu chì face chì e persone chì sò esposti à u traumu di u terrimotu si sentenu sicuru durante stu periodu hè assai impurtante.

Nutendu chì u periodu di scossa cuntinueghja sempre per quelli esposti à u traumu di u terrimotu, u Prof. Dr. Nevzat Tarhan hà dettu: "Ancu se sò stati 7-8 ghjorni, cuntinueghja sempre. Duranti stu periodu di scossa, certi pirsuni spessu sentenu vacuità. Certi pirsuni diventanu aggressivi è agiscenu scandalosamente. Hè dipende di a struttura di a personalità. Certi pirsuni diventanu ancu passivi è depressi. Ci sò persone chì campanu sti periodi. A maiò parte di questi scossa sò stati superati in 2-3 ghjorni di l'aiutu andatu. Se dura più di 3 ghjorni, l'assistenza medica hè necessaria ", hà avvistatu.

Notendu chì a temperatura di a ferita cuntinueghja durante stu periodu, u Prof. Dr. Nevzat Tarhan hà dettu: "Siccomu u calore di u traumu cuntinueghja, u sustegnu chì farà chì a ghjente si senti sicura in u mumentu hè assai impurtante in questi tempi. Hè assai impurtante per eliminà è clarificà e preoccupazioni per u futuru. Hè assai impurtante per elli à pudè stabilisce ligami cù u so cerculu vicinu è l'amichi. I funerali cuminciaru à esse eliminati. Questu hè u dolu, ellu camperà stu dolu. Ùn devi micca scappà. Se a ghjente scappa da a scena, soprattuttu se i zitelli sò sguassati, u traumu risoltu si trasforma in traumu senza risolve. Ùn pò micca risolve u traumu in a so testa. Participendu à a ceremonia, sperendu u dulore permette à a persona di accettà mentalmente. Una volta accettata, hè più faciule di gestisce. Quandu ùn hè micca accettatu, u traumu cuntinueghja cum'è una ferita aperta. Hè per quessa hè utile à campà, se micca in tutti i dettagli di u traumu ". disse.

Rimarchendu chì se u traumu hè parlatu per 60 minuti da 50 minuti, u traumu secundariu cuntinueghja sempre, Prof. Dr. Nevzat Tarhan hà dettu chì prupone una normalizazione rapida per questu. Tarhan hà dettu: "Questa situazione, chì hè definita cum'è traumu secundariu, ùn hà micca sperimentatu u traumu personalmente, ma ci sò persone chì anu persu i so parenti in u traumu indirettu o vissutu cum'è s'elli eranu in questu sottu l'influenza di i media, chì soprattuttu. accadutu in l'incidentu di l'11 di settembre. Micca solu quelli chì campanu in quella regione, ma u mondu sanu parlava di quellu traumu tuttu u tempu. In tali casi, se una persona parla di traumu per 60 minuti da 50, significa chì u traumu secundariu cuntinueghja. Per questu, prupunemu una nurmalizazione rapida. Dopu à a fine di u periodu iniziale di dolu, hè necessariu di nurmalizà rapidamente, altrimenti u traumu secundariu continuarà, a funziunalità si deteriorarà, a ghjente ùn puderà andà in a so casa è u travagliu, i disordini di salute mentale saranu assai. avvistatu.

In questu periodu, u prufessore, chì hà avvistatu chì seguità a nutizia constantemente pò causà traumu secundariu. Dr. Nevzat Tarhan hà dettu: "Hà sperienze mentali ligati à questu. A persona hè a paura di chjude l'ochji. Face ri-esperienze, chì chjamemu flashbacks. Passa stu traumu cum'è s'ellu hè accadutu una ora fà, micca una settimana fà. Se ci hè un clic, salta. A prufundità di u sonnu hè disturbata. Questi traumi indicanu a prisenza di traumu secundariu. Dunque, a persona hè ligata à u traumu; 'Chì mi passa ? Dicerà: "Aiuteraghju, culleraghju questu", è dopu deve vultà immediatamente à a so rutina. A pusà è fighjà a TV tuttu u ghjornu à u mumentu causa un traumu secundariu per quella persona. In particulare dopu chì una settimana hè passata, hè necessariu di lascià per rinfriscà. Avemu da guardà a nutizia à certi tempi di u ghjornu è dopu vultà à a vita di rutina. Altrimenti, u traumu sarà fora di cuntrollu dopu un pocu tempu. Se e vittime di u traumu sanu ch'elli sò sicuri è chì tutte e persone di u paese sò in grande aiutu in questu sensu, e so preoccupazioni per u futuru diminuiranu in questu periodu ". disse.

prof. Dr. Nevzat Tarhan hà dettu chì u traumu pò esse cunsideratu cum'è una opportunità per rinfurzà a moralità suciale. Tarhanu; "Avemu scale di maturazione post-traumatica. I traumatismi ponu esse traumati individuali in a vita di una persona, è ancu disastri naturali, accidenti di trafficu, ogni tipu d'incendii, è ci hè una scala di maturità dopu traumu in ogni tipu di trauma. Quì, i percepzioni individuali è a cuscenza di quella persona sò rivise. Allora a so rilazioni hè rivista è a so filusufìa di a vita hè rivista. In tali casi, dopu avè avutu stu traumu; "Chì m'hà amparatu questu?" pò dì Dopu avè avutu traumu; 'Avà daraghju più impurtanza à e relazioni umane, tratteraghju megliu a ghjente. Faraghju più cose boni, dà più impurtanza à i valori spirituali. Se u cumpurtamentu di a situazione chjamemu crescita post-traumatica, cum'è crescita post-traumatica, a persona esce da u traumu cù guadagnà. Chjamemu tali situazioni ancu di sviluppu traumu. Pudemu avà cunsiderà u traumu cum'è una opportunità per rinfurzà a moralità suciale. Perchè e religioni sò parechje, ma a moralità hè una. Quasi tutti i valori sò listessi. Per quessa, hè una seria opportunità per insignà sti valori murali à a sucità. I case TOKİ ùn sò micca stati demoliti, ma altri sò stati demoliti. Allora ci hè un prublema morale seriu quì. Facemu u più grande investimentu in a crescita post-traumatica avà l'investimentu murale ". disse.

Tarhan attirò l'attenzione à u fattu chì i gestori di decisione anu un rolu assai impurtante in a riunione di a sucità in modu chì ùn ci hè micca un effettu di scintilla; "In ogni sucità, in ogni persona, ci hè una mala parte in tutti noi. A parte male hè traumatizata in tali situazioni. Certi pirsuni addiventanu egoisti; "Sò arrabbiatu cù a natura, sò risentitu, ùn pianterai mancu più fiori". ci sò persone chì dicenu Questu hè qualcosa di naturali. Tali reazzioni sò in l'omu in u primu mumentu. Questu ùn deve esse generalizatu, ma in a nostra sucità, e strade da i camioni chì vanu à quella regione sò chjusi in u mumentu. U nostru populu quì, cum'è un grande gruppu, avvicinò u mainstream cun empatia assai seria. Questa hè una opportunità. Hè necessariu micca di generalizà o evaluate fighjendu i radicali. E parolle sparking quì à u mumentu sò assai periculose. E parolle in u mumentu sò assai efficace. Hè assai apertu à ciò chì chjamemu propaganda grisa ", disse.

Mencionendu chì i zitelli sò furmati secondu a so mamma, u babbu o a ghjente chì fiducia, Prof. Dr. Nevzat Tarhan hà dettu chì se e persone chì u zitellu fiducia sò calmi, u zitellu serà ancu calmu. Tarhan hà dettu: "I zitelli finu à l'età di 6-7 sò sfarenti, i zitelli dopu l'età di 6-7 sò diversi. Di solitu i zitelli miranu à l'adulti. Sì a so mamma, u babbu o e persone in quale si fida sò in panicu, ellu hà da panicu ancu. Per i zitelli, soprattuttu s'è i genitori si fermanu frescu, si ferma ancu frescu. Per altri zitelli, in tali casi; "Perchè, perchè hè accadutu?" si dumandanu. In tali casi, i zitelli ponu esse risposti in una lingua chì capiscenu, ma u più impurtante hè avà; 'Ne parleremu più tardi. Ci sò ragiuni visibili per questu avvenimentu, ci sò ragioni invisibili. Ci sò mutivi materiali, ci sò motivi spirituali. Parleremu di elli in dettu. Ùn duvemu micca silenziu u zitellu dicendu, ma quandu avemu interrugatu è avvicinà troppu giudiziu è accusatoriu, u zitellu hà un effettu traumatizante in a so ànima in sviluppu. "Questu hè qualcosa chì ùn pudemu evità, hè un fattu di a vita. Chì duvemu fà per impedisce chì una tale realità apparisce di novu davanti à noi. Da avà, riarrangeremu a nostra vita cum'è prima è dopu à u terrimotu. Dicendu questu, u zitellu ùn senti micca culpèvule o rimorsu. Ci sò avvicinamenti chì ùn vi farà micca sentu male è ùn perderà micca a motivazione versu a vita, ma hè abbastanza per tene a manu è fà sente chì ùn site micca solu.

prof. Dr. Nevzat Tarhan hà rimarcatu chì mantene u caregiver constantu quantu pussibule elimina a privazione materna. Tarhan; "Hè a mamma adottiva ideale per i zitelli di 0-3 anni. Una relazione stabile è coerente hè necessaria. In a nostra cultura, i caregivers trattanu i zitelli assai caldi. Sè pussibule, in i casali di anziani, u stessu caregiver cura di u zitellu durante u ghjornu cum'è se a mamma va à u travagliu, ma va in casa à a sera, ma quandu parte; "Varaghju a matina". ellu parte. Esce dicendu addiu. S'ellu succede, ùn ci sarà micca timore di l'abbandunamentu è di l'alienazione da a vita, cum'è a mamma sà chì a persona chì a rimpiazza vene dopu. Mantene u caregiver constantu quantu pussibule elimina a privazione materna.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*