A massacre di Khojaly, una tacca negra in a storia di l'umanità

A massacre di Khojaly, una tacca negra in a storia di l'umanità
A massacre di Khojaly, una tacca negra in a storia di l'umanità

A massacre di Khojaly hè un avvenimentu chì hè accadutu in a cità di Khojaly in a regione Nagorno-Karabakh di l'Azerbaijan u 26 di ferraghju di u 1992, durante a guerra di Karabakh, è era l'uccisione di massa di civili azeri da e forze armene.

Sicondu u "Memorial" Human Rights Defense Center, Human Rights Watch, The New York Times è a rivista Time, u massacru hè statu realizatu da e forze armene cù u sustegnu di l'Armenia è u 366th Motor Rifle Regiment. Inoltre, sicondu l'anzianu presidente armenu Serzh Sargsyan è Markar Melkonyan, chì cumandò e forze armene in a guerra di Karabakh, u so fratellu Monte Melkonyan hà dichjaratu chì u massacru era una vendetta di e forze armene.

Human Rights Watch hà descrittu a massacre di Khojaly cum'è u massacru più cumpletu di civili da l'occupazione di Nagorno-Karabakh.

Sicondu a dichjarazione ufficiale di l'Azerbaijan, 106 azeri, 83 di quale eranu donne è 613 d'elli zitelli, sò morti in l'attaccu.

Sicondu fonti ufficiali azeri, un totale di 1992 persone, cumprese 25 zitelli, 26 donne è più di 366 anziani, eranu in a cità di Khojaly, induve e forze armene anu bluccatu prima l'entrata è a surtita cù u sustegnu di u 83th Regiment in u notte culligamentu 106 February à February 70 in 613. calmu hè statu ammazzatu, un totale di 487 parsoni sò stati feriti seriu. 1275 persone sò state prese in ostaggi è 150 persone sò sparite. In l'esaminazioni fatti nantu à i cadaveri, si vidia chì a maiò parte di i cadaveri eranu brusgiati, i so ochji sò stati sbulicati è i so capi sò tagliati. E donne incinte è i zitelli sò ancu stati esposti.

Monte Melkonyan, un anticu attivista ASALA, cumandò unità militari armeni in a regione vicinu à Khojaly è hà descrittu ciò chì hà vistu intornu à Khojaly un ghjornu dopu à a massacra in u so ghjurnale. Dopu a morte di Melkonian, Markar Melkonyan descrive a massacre di Khojaly in u ghjurnale di u so fratellu in u libru intitulatu My Brother's Road in i Stati Uniti:

Versu 11 pm a notte prima, 2.000 26 cumbattenti armeni avanzavanu da l'altitudine nantu à trè lati di Khojaly, pressendu l'abitanti versu l'apertura orientale. A matina di u XNUMX di ferraghju, i rifuggiati avianu righjuntu l'altitudine orientali di Nagorno-Karabakh è cuminciaru à scende versu a cità azeri di Agdam sottu. I suldati di Nagorno-Karabakh, chì seguitanu i civili stallati in e muntagne quì, in l'area sicura, anu righjuntu. "Anu sparavanu tuttu u tempu", a donna rifuggiata Reise Aslanova hà dettu à Human Rights Watch. I guerrieri d'Arabu anu sguainatu i culteddi ch'elli portavanu longu à i fianchi è cuminciaru à pugnale.

Solu u sonu di u ventu chì soffiava à traversu l'erba secca fischiava avà, è era ancu troppu prestu per chì l'odore di cadaveri si sparse.

"Nessuna disciplina", bisbigliava Monte, appoghjatu nantu à l'erba nantu à quale donne è zitelli eranu spargugliati cum'è pupi rotti. Hà capitu l'impurtanza di stu ghjornu: era vicinu à u quartu anniversariu di u Pogrom Sumgait. Khojaly ùn era micca solu un scopu strategicu, ma ancu un attu di vendetta.

Sicondu u ricercatore è scrittore britannicu, Thomas De Waal, Serzh Sargsyan, l'attuale presidente di l'Armenia è chì cumandò e forze armene in Karabakh durante a guerra:

Prima di Khojaly, l'Azerbaigiani pensavanu chì scherzavamu, pensanu chì l'Armeni ùn avarianu micca alzà a manu contr'à a sucità civile. Avemu riesciutu à rompe quellu (stereotipu). È questu hè a cosa. À u listessu tempu, duvemu capisce chì trà quelli ghjovani ci sò quelli chì fughjenu da Baku è Sumgait.

In a lettera presentata à l'Assemblea Generale di l'ONU da u Ministeru di l'Affari Esteri armenu, l'Armenianu Charged d'affaires Movses Abelyan hà dettu chì l'Azerbaijan "spruzzatu hà utilizatu" l'incidentu. Basatu annantu à l'entrevista di l'ex presidente azerbaigian Ayaz Mutallibov cù a ghjurnalista ceca Dana Mazalova publicata in a Nezavisimaya Gazeta di Russia u 2 d'aprile di u 1992, Abelyan dichjara chì i militanti di u Fronte Populare Azerbaijan di fughjenu u populu lucale da u passu di muntagna apertu da l'Armeni in Karabakh in per facilità a scappata di i civili.pretendu esse impeditu da In più, Abelyan hà scrittu chì, basatu annantu à u rapportu di settembre 1992 di a sezione Helsinki Watch di Human Rights Watch, citendu e parolle di una donna azeri chì hà dettu chì l'Armeni anu dumandatu à i civili azeri di lascià a cità cù una bandiera bianca, militanti azeri. in realtà hà sparatu quelli chì anu pruvatu à scappà.

In l'entrevista più tardi, Mutallibov hà accusatu l'Armeniani di malinterpretazione sfarente di e so parolle, enfatizendu ch'ellu hà dettu solu chì "u Front Popular Azerbaijan hà utilizatu i risultati di u massacru di Khojaly per i so interessi pulitichi".

Inoltre, u Direttore Esecutivu di Human Rights Watch hà dichjaratu chì e forze armene di Karabakh eranu direttamente rispunsevuli di a morte di civili, è chì u so rapportu è u rapportu di Memorial ùn cuntenenu nisuna prova per sustene l'argumentu chì e forze azeri anu impeditu à i civili di fughje è hà apertu. focu annantu à i civili.