A realità di u terrimotu di Cipru hà discututu

Prof Dr Salih Saner Prof Dr Huseyin Gokcekus Prof Dr Cavit Atalar scalata da sinistra à diritta
A realità di u terrimotu di Cipru hà discututu

Accademici esperti di l'Università di u Vicinu Oriente, chì anu evaluatu u risicu di terrimotu di l'isula di Cipru è a TRNC, avvirtenu chì u risicu di terrimotu chì avemu affruntatu ùn hè micca à un livellu chì pruvucarà u panicu, ma chì l'edifiziu deve esse resu resistente à i terrimoti. senza esse cumpiacente. Sicondu l'esperti, u passu più impurtante per esse fattu hè; Creazione di una mappa di risichi di terrimotu basatu in u distrittu in TRNC!

I terrimoti di Kahramanmaraş in Turchia, alcuni di i quali si sentenu ancu in a Republica Turca di Cipru di u Nordu, cuntinueghjanu. E prediczioni esagerate di u terrimotu di certi esperti di u terrimotu, chì sò riflesse in i media nantu à Cipru, causanu una grande inquietudine in u publicu. Allora, quale hè a vera misura di u risicu di u terrimotu purtatu da l'Isula di Cipru è a Republica Turca di Cipru di u Nordu ? Accademici esperti di terremoti di l'Università Vicinu Oriente, u Vice Rettore di l'Università Vicinale Prof. Dr. Si riunì sottu à a moderazione di Mustafa Kurt è hà discututu a realità di u terrimotu di Cipru !

Facultà di Ingegneria Civile è Ambientale di l'Università vicinu à l'Oriente Dean Prof. Dr. Hüseyin Gökçekuş, Prof. Dr. U Prof. Dr. Cavit Atalar hà ancu fattu una carta di strada per e precauzioni à piglià è i travaglii da fà per valutà u risicu sismicu di l'isula ! I sperti anu ancu enfatizatu chì urganizeranu avvenimenti scientifichi impurtanti in l'Università di u Vicino Oriente u più prestu pussibule chì metteranu l'agenda di u terrimotu in u centru. U primu di questi avvenimenti serà u workshop "Riscu di Terramotu in TRNC è ciò chì deve esse fattu" chì si terrà l'8 di marzu à u Centru di Cungressu İrfan Günsel di l'Università Vicino Oriente. Dopu à l'attellu, chì riunirà accademichi, capi di camere è sindacati è esperti di u terrimotu, trà u 18-22 d'ottobre, u Prof. Dr. Hüseyin Gökçekuş "Periculu di Terramotu Internaziunale è Rischiu di Terramotu di u Cungressu di u Mediterraniu" si terrà per a seconda volta.

I terrimoti si sentenu in Cipru è intornu

A realità di u terrimotu di Cipru: Ùn ci hè spaziu per u panicu o cumpiacenza!

I terrimoti principali chì affettanu 11 cità in Turchia sò stati ancu sentiti in a Republica Turca di Cipru di u Nordu. In ogni casu, hè un puntu impurtante chì a linea di falla chì si estende da Turchia à u Mediterraniu ùn si interseca micca cù l'isula di Cipru in terra. Prof. Dr. Salih Saner hà dettu: "Ci hè un difettu chì si estende da Hatay à u suduvestu nantu à a mappa di difetti attiva. Situata à u livante, sta falla attraversa 200 chilometri da Cipru, avvicinendu à 50 chilometri da u cuntinente in u sudu di l'isula. Issi terrimoti, chì si movenu in forma di mezzaluna in u sudu di l'isula, sò improbabile di causà una grande distruzzione in Cipru. I terrimoti chì si feranu longu à sta linea di faglia ponu esse sentiti in Cipru. S'ellu hè severu, pò ancu pruvucà a distruzzione, ma mi aspettu chì sta falla pruduce un terrimotu cù una magnitudine massima di 6.8 in tutta l'isula è un massimu di 4 in a TRNC.

Dichjarà chì e linee di fallu sò furmati à l'intersezzione di i platti chì si respingenu, u Prof. Dr. Salih Saner hà dettu: "A piastra africana in u nostru sudu hè sottumessa sottu à a piastra anatolica, nantu à quale Cipru hè ancu situatu. Stu muvimentu di u platu africanu hè decisivu in i terrimoti chì ponu accade in Cipru. Tuttavia, a prufundità di i terrimoti causati da sta situazione hè abbastanza altu.

Presidente di u Centru di Ricerca è Evaluazione di u Terremotu è di u Terremotu di l'Università di u Vicino Oriente, chì hè ancu u presidente di u Cumitatu di Terremotu di a Presidenza TRNC, Prof. Dr. Cavit Atalar, invece, hà dettu chì in l'ultimi 130 anni di storia di Cipru, ci sò stati 15 terremoti devastanti, u più grande di i quali eranu in 1941, 1953, 1995, 1996 è 1999. prof. Dr. Atalar hà infurmatu chì, mentri i terrimoti successivi di 1953 è 6.0 chì si sò accaduti in Paphos in u 6.1 anu avutu un impattu di 8 in a regione, questu effettu hè statu risentitu à u livellu di 5 in Nicosia. "U più grande terrimotu mai registratu in Cipru hè accadutu in u 1996 è era di magnitudine 6.8. Quandu guardemu a situazione attuale, un terrimotu pò accade in Cipru in ogni mumentu. In ogni casu, ùn hè micca pussibule di predichendu induve, quandu è quantu un terremotu serà grande. L'impurtante hè chì l'edificazioni sò custruiti nantu à un terrenu solidu.

U puntu chì l'esperti accunsenu hè chì u risicu di u terrimotu in Cipru ùn hè micca à un livellu per causà panicu. In ogni casu, i sperti enfatizà chì u prublema principali chì determina a distruzzione è a perdita di vita in i terrimoti hè a sicurità di l'edifiziu, enfatizendu a necessità di furnisce una custruzzione resistente à i terrimoti senza esse cumpiacente.

Prof Dr Salih Saner Mappa di Rischiu Terremotu

U risicu di terrimotu hè più altu in u Sud !

Ricordendu chì i più grandi terrimoti chì anu affettatu Cipru sò accaduti in Limassol è Paphos quandu guardemu i dati storichi, Facultà di Ingegneria Civile è Ambientale di a Facultà di l'Università di u Vicino Oriente Dean Prof. Dr. Hüseyin Gökçekuş hà dettu: "A regione chì produce u terrimotu, chì chjamemu l'arcu di Cipru, si trova in u sudu di l'isula. Dunque, u risicu di u terrimotu hè assai più altu in u Sud. I fatturi principali chì determinanu a distruttività di un terrimotu sò a dimensione di a falla rotta, a durata è a prufundità di u terrimotu. Tuttavia, un altru prublema chì hè cusì impurtante cum'è questi hè a durabilità di l'edificazioni. Per quessa, ciò chì deve esse fattu hè di determinà u risicu di terrimotu di u patrimoniu di l'edificazioni in tutta a TRNC u più prestu pussibule. prof. Dr. E parolle di u prufessore Salih Saner, "Aspettu chì i difetti attuali pruducianu terremoti cù una magnitudine massima di 6.8 in tutta l'isula è un massimu di 4 in a TRNC". Dr. Questu cunfirma a determinazione di Gökçekuş.

prof. Dr. In u "Mapa di Rischiu di Terramotu" creatu da Salih Saner cumminendu e carte di terrimotu è di terrimotu di Turchia AFAD è MTA è dati storici di terrimotu di Cipru, hè dichjaratu chì Paphos è u so circondu sò a regione di terrimotu più impurtante è u risicu di terrimotu hè più. intensu in Cipru meridionale. revela. prof. Dr. Cavit Atalar, invece, esprime a so obiezione à sta mappa cù a determinazione chì "Quandu avemu cunsideratu i terrimoti d'oghje è i terrimoti storichi, a zona di a falla di l'Anatolia Orientale và à u sudu da a terra versu Siria, Libanu è Israele dopu à Hatay".

A mappa di risichi di terrimotu basatu in u distrittu deve esse creata in TRNC!

L'esperti di u terrimotu di l'Università di u Vicino Oriente accunsenu ancu chì e carte di risichi di terrimoti basati in u distrittu deve esse create per determinà u risicu di terrimotu di l'isula di Cipru è a Republica Turca di Cipru di u Nordu. Dichjarà chì u travagliu di microzoning deve esse fattu u più prestu pussibule in a TRNC, u Prof. Dr. Cavit Atalar dici chì dopu chì e carte di risichi di u terrimotu regiunale sò creati, u risicu di terrimotu di u paese serà evaluatu assai più realisticu.

prof. Dr. Hüseyin Gökçekuş, enfatizendu l'impurtanza di e carte di risichi di u terremotu regiunale, hà dettu: "Stu studiu deve esse realizatu in cooperazione cù l'università è u publicu, cù u sustegnu internaziunale. In questu studiu, in quale parechji esperti di diversi campi duveranu riunite, a resistenza à u terrimotu di u patrimoniu di l'edifiziu, e caratteristiche di u tarrenu di e regioni, a determinazione di e linee di difetti attivi è dormienti, l'analisi di sismicità deve esse cumpletu in modu cumpletu è u risicu. aree deve esse determinate.

L'azzione di custruzzione deve esse analizata

Unu di i prublemi più impurtanti enfatizzati da l'esperti hè chì l'analisi di u terrimotu di u bastimentu esistenti deve esse fattu. Ricordendu chì anu mudernizatu l'equipaggiu di u Laboratoriu di Materiali di Custruzzione è Meccanica di a Terra in e so facultà è l'anu aperti à u publicu è u publicu per fà l'analisi di u terrimotu di e strutture, Prof. Dr. Hüseyin Gökçekuş, "Avemu principiatu i primi studii in u campus di l'Università di u Vicino Oriente. Misuremu a durabilità di i campioni chì pigliamu da e strutture cù a macchina di perforazione di core, mettenduli attraversu testi di pressione in un ambiente di laboratoriu. Cù a prova di scanning di rinforzu, determinemu rapidamente u diametru è a frequenza di e barre di rinforzu utilizati in l'elementi strutturali di l'edifizii, cum'è colonne è travi, senza alcuna rottura. Dopu avè fattu l'analisi di a terra, analizemu tutte e dati cù u software di l'informatica pertinenti è determinanu i bisogni di rinforzu di l'edificazioni. prof. Dr. Gökçekuş, accettendu a data quandu a regulazione di u terrimotu hè entrata in vigore in a TRNC cum'è una tappa, hà enfatizatu chì sti testi duveranu ancu esse realizati per a custruzzione in a TRNC, cuminciendu cù e strutture custruite prima.