U Bancu Centrale riduce a tarifa di pulitica di 50 punti basi à 8,5 per centu

A Banca Centrale hà abbassatu u tassu di pulitica à u percentuale diminuendu a tarifa di pulitica per i punti di basa
U Bancu Centrale riduce a tarifa di pulitica di 50 punti basi à 8,5 per centu

U Bancu Centrale di a Republica di Turchia (CBRT) hà annunziatu a seconda decisione di tassi d'interessu di l'annu. A tarifa di pulitica hè stata tagliata da 50 punti basi à 8,5 per centu.

In a dichjarazione fatta da u CBRT, hè statu dichjaratu: "U Cumitatu di Pulitica Monetaria (Board) hà decisu di riduce a tarifa d'asta di repo di una settimana, chì hè a tarifa di pulitica, da 9 per centu à 8,5 per centu.

Ancu s'è i dati annunziati recentemente nantu à l'attività ecunomica sò stati à livelli più pusitivi di l'aspittatu, i prublemi di recessione cuntinueghjanu in l'ecunumia di i paesi sviluppati per l'impattu di i risichi geopolitichi è l'aumentu di i tassi d'interessu. Malgradu l'effetti negativi di e limitazioni di supply in certi settori, in particulare in l'alimentu di basa, grazia à l'arnesi di suluzione strategicu sviluppati da Turchia, l'inflazione di i pruduttori è di i cunsumatori à una scala internaziunale continua à esse alta. L'effetti di l'inflazione glubale alta nantu à l'expectativa di l'inflazione è i mercati finanziarii internaziunali sò attentamente monitorati. Sicondu a prospettiva ecunomica chì difiere trà i paesi, a divergenza in i passi di a pulitica monetaria è e cumunicazioni di i banche cintrali di i paesi sviluppati cuntinueghja. Hè osservatu chì i sforzi per truvà suluzioni cù novi pratiche di supportu è arnesi sviluppati da i banche cintrali per cresce incertezze in i mercati finanziarii cuntinueghjanu. Inoltre, i mercati finanziarii riflettenu l'aspettattivi chì i banche cintrali, chì susciteghjanu i tassi d'interessu contr'à i risichi di recessione, finiscinu prestu i so cicli di crescita di i tassi d'interessu. L'indicatori principali prima di u disastru di u seculu anu indicatu chì in u primu trimestre di u 2023, a dumanda domestica era più viva chì a dumanda straniera è a tendenza di crescita era in crescita. L'effetti di u terrimotu nantu à a produzzione, u cunsumu, l'impieghi è l'aspettattivi sò valutati in modu cumpletu. Ancu s'è u terrimotu hè previstu d'affettà l'attività ecunomica à pocu pressu, hè previstu chì ùn avarà micca un effettu permanente nantu à u funziunamentu di l'ecunumia turca à mediu. Mentre chì a parte di cumpunenti sustinibili in a cumpusizioni di a crescita hè in crescita, a forte cuntribuzione di u turismu à u saldu di u contu currente, chì supera l'expectativa, cuntinueghja à sparghje in tutti i mesi di l'annu. Inoltre, a dumanda di u cunsumu domesticu, i prezzi elevati di l'energia è l'attività ecunomica debule in i principali mercati d'esportazione mantenenu vivu i risichi nantu à u saldu di u contu currente. Hè impurtante per a stabilità di i prezzi chì u saldu di u contu currente diventa permanente à livelli sustinibili. U ritmu di crescita di i prestiti è a riunione di i risorsi finanziarii righjunsi cù l'attività ecunomica in cunfurmità cù u so scopu sò strettamente monitorati. Cum'è dichjaratu in u testu di a Politica Monetaria è di Liraization 2023, u Cunsigliu hà da cuntinuà risolutamente à aduprà l'arnesi chì susteneranu l'efficacità di u mecanismu di trasmissione monetaria è allinearà l'intera strumenta di pulitica, in particulare i canali di finanziamentu, cù i miri di liraization. U Cunsigliu hà da priurità a creazione di cundizioni finanziarii appropritate per minimizzà l'effetti di u disastru è sustene a trasfurmazioni necessaria.

Cù u sustegnu di e pulitiche olistiche implementate, i migliuramenti in u livellu è a tendenza di l'inflazione cuminciaru à esse osservati, è l'effetti di i squilibri di supply-demand causati da u terrimotu nantu à l'inflazione sò attentamente monitorati. Hè diventatu ancu più impurtante chì e cundizioni finanziarii sò di sustegnu in quantu à sustene l'accelerazione di a produzzione industriale è a tendenza crescente di l'impieghi. In questu cuntestu, u Cumitatu hà decisu di riduce a tarifa di pulitica di 50 punti basi. U Cumitatu hè di l'opinione chì sta misurazione di a pulitica monetaria post-scontu hè abbastanza per sustene a ricuperazione necessaria dopu à u terremotu, mantenendu a stabilità di i prezzi è a stabilità finanziaria. L'effetti di u terrimotu in a prima mità di u 2023 seranu attentamente monitorati.

In cunfurmità cù u so scopu principale di a stabilità di i prezzi, u CBRT hà da cuntinuà risolutamente à aduprà tutti l'arnesi à a so dispusizione finu à chì l'indicatori forti chì indicanu una diminuzione permanente di l'inflazione emergenu è l'obiettivu di u 5 per centu à mediu termine hè righjuntu. U CBRT implementarà a Strategia di Liraization cù tutti i so elementi per istituziunalizà a stabilità di i prezzi in modu permanente è sustinibili. A stabilità da ottene in u livellu generale di i prezzi affetterà positivamente a stabilità macroeconomica è a stabilità finanziaria per via di a diminuzione di i primi di risicu di u paese, a continuazione di a sustituzione inversa di a valuta è a tendenza à l'aumentu di e riserve di valuta stranera, è a diminuzione permanente di i costi di finanziamentu. Cusì, serà creatu un terrenu adattatu per a continuità di l'investimentu, a produzzione è a crescita di l'impieghi in una manera sana è sustinevule.

U Cunsigliu hà da cuntinuà à piglià e so decisioni in un quadru trasparente, prevedibile è orientatu à i dati. U riassuntu di a riunione di u Cumitatu di Politica Monetaria serà publicatu in cinque ghjorni di travagliu ".