A malatia di u pede è a bocca ùn provoca micca effetti fatali in l'omu

U Ministeru di l'Agricultura è a Foresta Annunzia e Misuri per a Malattia di Sap
Malattia aftosa

Üsküdar University NPİSTANBUL Hospital Specialista in Malattie Infettive è Microbiologia Dr. Dilek Leyla Mamçu hà spartutu infurmazioni impurtanti nantu à a malatia aftosa, chì hè stata annantu à l'agenda di pocu tempu.

Dichjarà chì a fiebre aftosa hè una infezione virale acuta, altamente contagiosa è zoonotica osservata in animali à doppiu zoccu, u Specialista in Malattie Infettive è Microbiologia Dr. Dilek Leyla Mamçu, "L'agente causativu hè u virus di u pede è a bocca, chì hè in u sottugruppu Aphtovirus di a famiglia Picornaviridae. Pudemu dì chì ci sò sette serotipi diffirenti. L'absenza di l'immunità cruciata trà i serotipi rende difficiuli di luttà contra a malatia. A malatia pò causà epidemie in pupulazioni animali suscettibili per via di a so alta rata di trasmissione.

Dichjarà chì a frebba, a perdita di l'appetite, a depressione è a diminuzione di a pruduzzioni di latte sò definite cum'è i primi scuperti clinichi in i bovini, u Dr. Dilek Leyla Mamçu, "A salivazione principia in 24 ore, si formanu vesiculi nantu à a lingua è a gengiva. Eppuru chì e ferite (lesioni) nantu à a lingua sò generalmente guariti in pochi ghjorni, e ferite nantu à i pedi è l'area nasale sò spessu esposti à infizzioni bacteriale secundaria. A manera più ovvia di sparghje a malatia si trova quandu u virus in l'aria hè pigliatu da u sistema respiratorju. L'animali infettati o incubati sparghje u virus per via di a respirazione, a pelle, l'exsudati di u corpu, u latte è u semen. A pesta è a bocca pò ancu esse trasmessa da i prudutti d'animali contaminati, i veiculi è l'arnesi contaminati, l'omu, l'animali salvatichi, l'uccelli, u ventu è i veiculi di trasportu.

Enfatizendu chì a pesta è a bocca hè principalmente una malatia di l'animali, u Dr. Dilek Leyla Mamçu hà dettu: "Hè cunnisciutu chì e persone sò raramente trasmesse da u cuntattu cù animali infettati, carne infettata è prudutti di latti. Ùn ci hè micca trattamentu per l'animali cù a malatia aftosa. Per quessa, a malatia hè pruvatu à mantene sottu à cuntrollu. A trasmissione di a malatia pò esse prevenuta da una vaccinazione efficace. Hè destinatu à cunsumà a fonte di virus è à rompe u cursu di vita di u virus uccidendu l'animali malati è l'animali chì sò entrati in cuntattu cun elli. L'animali malati è suspetti sò ammazzati è distrutti da brusgià o sepultura. In listessu modu, i materiali contaminati, i prudutti simili cum'è u latti è a carne sò ancu distrutti cum'è precaution.

Sottulineendu chì a fiata aftosa hè raramente trasmessa à l'omu, u Dr. Dilek Leyla Mamçu hà dettu: "Tuttavia, ci hè un risicu di contaminazione cù e mani nude nantu à a ferita, a pelle, a carne o u latte di l'animali malatu. "Ancu se l'afta aftosa ùn hè micca direttamente fatale in l'omu, i segni è i sintomi di u virus ponu esse preoccupanti per l'omu".