A nurmalizazione psicologica hè pussibile dopu à u terrimotu ?

A nurmalizazione psicologica hè pussibile dopu à u terrimotu ?
A nurmalizazione psicologica hè pussibile dopu à u terrimotu ?

Rettore fundatore di l'Università Üsküdar, psichiatra Prof. Dr. Nevzat Tarhan hà valutatu l'impurtanza di a normalizazione post-terrimotu. Enfatizendu l'impurtanza di a nurmalizazione dopu l'avvenimenti traumatici, in particulare i disastri naturali, cum'è i terrimoti, u Prof. Dr. Nevzat Tarhan hà attiratu l'attenzione à l'impurtanza di acquistà cumpetenze per risolve i prublemi.

Nutendu chì hè necessariu di definisce u prublema prima è poi determinà e pussibuli suluzioni, Tarhan hà dettu: "Allora hè necessariu di piglià una decisione è procederà in quella strada di suluzione. Ùn deve micca vultà più è più. Invece di dì chì sò arruvinatu, sò mortu, aghju fattu, hè necessariu di praticà questu. Dolore, difficultà, guai sò parte di a crescita. À a fine di questi, a crescita hè digià emergente. Per ellu, u peghju nemicu quì hè di esse pessimista ". disse.

Nutendu chì u puntu più impurtante dopu à disastri naturali cum'è i terrimoti hè di scuntrà i bisogni basi, u Prof. Dr. Nevzat Tarhan hà dettu: "Prima di tuttu, i bisogni basi cum'è l'alimentariu, a bevanda è u rifugiu duveranu esse soddisfatti. Dopu chì i so bisogni basi sò soddisfatti, sta ricuperazione post-traumatica è u ritornu à a normale hè più faciule. Dunque, se i bisogni basi sò soddisfatti, hè necessariu di parlà di ricuperazione post-traumatica è di vultà à a normale ". disse.

"A pianificazione di a gestione di disastru deve esse fatta"

Tarhan hà indicatu l'impurtanza di un pianu di gestione di disastru in quantu à ciò chì deve esse fattu prima è dopu u disastru è hà dettu: "Ci sò piani per a gestione di disastru in a literatura nantu à i disastri, ciò chì deve fà prima, durante è dopu u disastru. Hè impurtante chì questi piani sò fatti da l'istituzioni pertinenti è dopu questi piani sò implementati gradualmente. Sicondu stu pianu, deve esse un pianu di risposta à u disastru, un pianu di ricuperazione in a seconda tappa dopu à u disastru, è un pianu di ricustruzzione in a terza tappa. hà utilizatu e so dichjarazioni.

"Avemu vistu chì e lezioni ci vole à amparà"

Sottulineendu chì e lezioni necessarie devenu esse amparate nantu à u risultatu dopu à i terrimoti centrati in Kahramanmaras chì soffrenu tuttu u paese, Tarhan hà dettu:

"Avemu vistu tuttu questu, avemu bisognu di amparà alcune lezioni. Prima di un terrimotu, un standard, una pulitica deve esse stabilita. Deficienze ligati à questu deve esse cumpletu. S'ellu ci hè cunfidenza chì e carenze seranu corrette, hè faciule per e persone di ricuperà dopu à u disastru. Dopu stu disastru, avemu bisognu di riviseghjà a nostra decisione di ogni ghjornu, brusca, u sintimu chì nunda ùn ci succederà, è sta cultura ".

Dichjarà chì soprattuttu per u terremotu di Istanbul previstu, micca solu l'amministratori, ma ancu a sucetà anu rispunsabilità, Tarhan hà dettu: "Fà un pianu principalmente da l'istituzioni è l'annunziu di stu pianu crea u sintimu di basa di fiducia in e persone. Perchè stu pianu sia implementatu, a sucità deve accettà. A sucetà hà ancu bisognu di dà feedback nantu à questu tema. Ùn l'aspettemu micca solu da i gestori, tutti avemu bisognu di esse sensibili annantu à questu prublema ". disse.

"Ognunu hà un modu diversu di affruntà"

Esprimendu chì dopu à i disastri, l'esperienze traumatiche è scossa, ognunu hà un metudu di coping secondu a so struttura di personalità, i valori culturali è a cultura lucale. Dr. Nevzat Tarhan hà dettu:

"In e società occidentali, in particulare in i Stati Uniti, trà i veterani chì venenu cù stu traumu di guerra, i casi più post-traumatici diventanu tossicodipendenti. In altri palori, si vede chì l'addiction à l'alcoolu hè sviluppata à un ritmu di un terzu trà questi suldati, vale à dì, l'usu di l'alcohol hè utilizatu com'è un metudu di coping. Ùn hè micca cusì cumunu cun noi. Un altru mètudu di coping hè u cumpurtamentu di evità. In altre parolle, ùn si parla mai di tematiche di terramotu, ùn si mette mai in questi temi, vale à dì, ignurà in una manera. Questu ùn hè ancu realisticu. U cumpurtamentu di evitari i fatti di a vita quand'ellu si prisenta davanti à ellu, quand'ellu ci pensa o quandu si dumanda di u zitellu ùn hè micca assai sanu.

"U terzu modu di coping refuggiu mentale"

Apuntendu chì u terzu metudu di coping hè a psicoterapia di a terza generazione, Tarhan hà dettu chì questu hè un metudu di coping religioso assai cumuni in a nostra sucità.

Nutendu chì e persone si rifugianu in credenze è alti valori in situazioni cum'è disastri naturali, induve ùn ponu micca cuntrullà è ùn sò micca abbastanza forti, Tarhan hà dettu: "I psicoterapii di a terza generazione anu 12 passi. Unu di elli hè di rifuggià in un putere più altu, una vuluntà più altu, in situazione chì ùn si pò cuntrullà o cambià. Hè, per avè un refuggiu mentale. Un avvenimentu hè accadutu. Questu hè micca solu un disastru cum'è un terrimotu, ma ancu un grande sensu di còllera è vendetta in avvenimenti inaspettati cum'è un accidente di trafficu. Ddu rancore, rabbia, sentimentu di vendetta ùn hè micca qualcosa chì deve esse purtatu per a vita. disse.

Espristendu chì unu deve accettà questu, Tarhan hà dettu: "Aghju da sperimentà questu, cusì vi venerà in a mo linea di vita" è fucalizza nantu à cumu gestisce. Dunque ci vole à preparà per u peghju scenariu è aspittà per u megliu scenariu. Mindfulness suggerisce questu: Preparate per u peghju scenariu, ma aspettate u megliu scenariu. Avè un pianu mentale, un scenariu di ciò chì farai se a listessa cosa mi succede di novu. Dopu quì, aspittà u bonu, ùn aspittà micca u cattivu scenariu. Pigliate e vostre precauzioni, preparate per l'inguernu, aspettate l'estiu. Quessi sò assai belli insegnamenti di a saviezza anatolica. In mindfulness, a persona hè insegnata e tecniche relative à questu ". disse.

"A capacità di risolve i prublemi deve esse acquistata"

Enfatizendu l'impurtanza di acquistà capacità di risolve i prublemi, Tarhan hà fattu e valutazioni seguenti:

"Hè impurtante di definisce u prublema prima, è in segundu per identificà e pussibuli suluzioni dopu avè definitu. Allora avete bisognu di piglià una decisione è avanzà in quella strada di suluzione. Ùn deve micca vultà più è più. Chì succede quandu a persona face questu? Hè capacità di risolve i prublemi. Hè qualcosa chì pò esse veramente appiicata in ogni avvenimentu di a vita, traumu, sperienza di scossa, fallimentu di un esame. Invece di dì chì sò arruvinatu, sò mortu, sò finitu. Dolori, difficultà, guai sò tutti parte di a crescita. À a fine di questi, a crescita hè digià emergente. Per ellu, u peghju nemicu quì hè di esse pessimista ".

"Avemu bisognu di fucalizza nantu à u futuru"

Dichjarà chì in casi cum'è traumu, ùn deve esse pessimistu è chì e lezioni deve esse amparate, Prof. Dr. Nevzat Tarhan, "In tali avvenimenti, "Perchè?" Invece di dì "Chì devu fà dopu? Chì duverebbe fà per ùn accade più? Cumu devo traccià una strada cù sopravviventi è amati ? Avete bisognu di pensà è fucalizza nantu à elli. A persona hà da piglià precauzioni contr'à u cattivu scenariu, scrive un bonu scenariu, move in quella direzzione è stabilisce un scopu per ellu stessu. Altrimenti, 60 minuti da 50 minuti seranu spesi à pensà à questu. Nisun sistema nervoso è nimu ànima pò sustene questu per longu ". disse.

"Passeremu ancu stu periodu difficiule"

Nutendu chì u periodu post-terremotu hè definitu unu di i periodi più difficiuli di a vita, Tarhan hà dettu: "Questu hè un periodu difficiule di a nostra vita. Cum'è u vaghjimu, l'invernu, a primavera è l'estate in a vita umana, ci sò tali periodi in a vita umana. Passeremu in qualchì modu stu periodu difficiule. Cumu avemu preparatu per l'inguernu è passà l'inguernu cunfortu. Passeremu ancu questi periodi, ma a preparazione hè necessaria. Se ùn fate micca preparazione è pigliate precauzioni quandu vene l'inguernu, avarete difficultà, cum'è cusì in a vita. Ci hè ancu tempi difficiuli in questa vita. Avemu bisognu di passà questi periodi in qualchì modu ". disse.

"U sustegnu suciale hè assai impurtante durante u periodu di ricuperazione"

Tarhan hà dichjaratu chì se u sensu di speranza è di fiducia di i zitelli hè mantenutu altu, a ricuperazione serà faciule, aghjustendu chì l'adulti anu ancu un periodu di ricuperazione post-traumaticu è u sustegnu suciale hè assai impurtante durante stu periodu di ricuperazione.