A preparazione per u Cungressu di l'Ecunumia di u Secondu Seculu Cuntinueghja cù u "Attellu di l'Educazione"

I Preparati per u Cungressu di l'Ecunumia di u Secondu Seculu Cuntinueghjanu cù l'Attellu d'Educazione
A preparazione per u Cungressu di l'Ecunumia di u Secondu Seculu Cuntinueghja cù u "Attellu di l'Educazione"

"Attellu di l'Educazione" hè statu tenutu in u scopu di e riunioni di preparazione di u Cungressu di l'Ecunumia di u Seculu Seculu chì si terrà da a Municipalità Metropolitana di Izmir u 15-21 di marzu. Hè previstu chì i risultati di l'attellu participatu da accademichi è pulitichi, urganisazioni non governamentali chì a so area di cumpetenza hè l'educazione, l'associazioni, e cooperative è i sindicati cuntribuiscenu à a dichjarazione finale di u cungressu.

"Attellu di l'Educazione", una di e riunioni preparatorie di u Cungressu di l'Ecunumia di u Secondu Seculu chì si terrà da a Municipalità Metropolitana di Izmir u 15-21 di marzu, EGİAD Hè stata tenuta à u Centru per l'Attività Suciali è Culturali (Sinagoga Portuguesa) cù una larga participazione. In l'attellu, i prublemi è e suluzioni in u campu di l'educazione è a furmazione sò stati discututi. I risultati di u workshop sò previsti per cuntribuisce à a dichjarazione finale di u cungressu u 15-21 di marzu.

I prublemi in l'educazione sò stati discututi.

In l'attellu, parechji temi cum'è i prublemi in l'educazione è a furmazione, i prublemi sperimentati da i studienti, i prublemi di adattazione, l'impurtanza di l'educazione in i zoni di disastru, u pianu di vultà à l'educazione in situazioni di disastru, u cuncettu di uguale opportunità in l'educazione, l'educazione di l'educatori, l'impurtanza di l'educazione pre-scolare, l'impurtanza è a regulazione di u curriculum di l'educazione, l'effettu di a digitalizazione nantu à l'educazione.

Accadèmici è pulitichi, urganisazioni non governamentali cun spicializazioni in educazione, associ, cooperative è sindicati anu participatu à l'attellu.

"A più grande rivoluzione hè l'educazione"

U Coordinatore di l'Educazione di a Municipalità Metropolitana di İzmir Aytekin Sözen hà spartutu i dati di i tassi d'educazione secondu i distretti di İzmir è hà dettu: "A media di l'educazione in 18 distretti di İzmir hè a scola primaria, 8 di i nostri distretti sò liceu è solu 4 di i nostri distretti anu un liceu. gradi. Questu hè Izmir. Un paese chì ùn hà micca fattu una rivoluzione di l'educazione ùn hà micca chance di avanzà à nimu. S'ellu ci hè un missaghju di st'attellu, di u cungressu, diciamu à l'autorità ; A più grande rivoluzione chì pò esse fatta in u novu seculu hè l'educazione ".

"L'educazione prufessiunale deve esse trattata"

prof. Dr. Makbule Başbay hà dichjaratu ch'ella hà esaminatu u Rapportu Interim di u Cungressu di l'Ecunumia di u Secondu Seculu è hà dettu: "Cose assai boni sò state citate in u rapportu, ma certi punti anu da esse più concreti. Per esempiu, u tema di a furmazione prufessionale deve esse trattatu assai prestu. L'apertura di scoli mudeli pò esse stabilitu cum'è mira diretta. Deve esse a nostra priurità di aumentà a qualità è a putenza di sti scoli, chì sò creati cum'è mudelli per l'educazione prufessionale.

"Una nova cunniscenza di a prugrammazione hè necessaria"

Şükran Evirgen, u fundatore di a Scuola Wallless, hà dichjaratu ch'elli anu vistu una grande calata di e cumpetenze di pensamentu è i pinsamenti pruduttivi di i zitelli è spiegò a necessità di un novu prugramma educativu cù e seguenti parolle: "U mo suggerimentu hè di preparà un prugramma ecletticu basatu. nantu à i bisogni, vale à dì, basatu annantu à u valore di pensà universale è di agisce in u locu. Ci hè bisognu di un novu approcciu di curriculum chì integra i punti di forza di i mudelli avanzati di l'educazione di a prima zitiddina di u mondu in i bisogni culturali è di sviluppu di u nostru paese. U prublema più necessariu hè di creà un mudellu; perchè finu à avà, i sviluppi in l'educazione sò stati spressi in termini di struttura fisica, numeru di aule è prufessori. Ma a qualità hè cusì impurtante quant'è a quantità. Questi dui fattori ùn devenu mai esse cunsideratu separatamente ".

"Avemu da Riportà u Sistema di Pensu Liberu"

Mehmet Seyrek, unu di i fundatori di a Cooperativa d'Educazione Contemporanea di İzmir (İZÇEK), hà citatu u sistema educativu implementatu in l'istituti di u paese cum'è un esempiu è hà dettu: "Quandu si tratta di l'educazione demucratica, vedemu u megliu esempiu in l'istituti di u paese. In queste istituzioni, i studienti, i prufessori è i dirigenti si riuniscenu è si valutà ogni sabbatu. I studienti puderanu ancu criticà i so prufessori è i prufessori, ancu in u 1940. Ùn pudemu micca fà questu avà in 2023. Avemu bisognu di rinvià stu sistema di pensamentu liberu ", disse.

Dichjarà chì volenu ancu chì i studienti sianu cuscienziosi, cumpassioni, amatori di a natura, empatizzanti, amante di e persone è patriotti, Seyrek hà cuntinuatu e so parolle cusì: "Se vulemu campà in un bonu paese, avemu bisognu di studienti cù valori. Allora chì farà questi? Parlemu, facemu attelli, po dicemu « Lascià u statu à fà », ci riferemu. Quessi seranu fatti da associ, fundazioni, è soprattuttu cooperative. Facemu questu, duvemu fà ".

Cungressu u 15-21 di marzu

U Cungressu di l'Ecunumia di u Secondu Seculu, una iniziativa civile, trasparente è pienamente participativa, si terrà trà u 15-21 di marzu di u 2023. À a fine di u cungressu, i pruposti pulitichi chì formanu u novu seculu seranu spartuti cù tutta a Turchia.

I negoziati cumplessi nantu à e cunsequenze à longu andà di a distruzzione causata da u terrimotu sò stati inclusi in u prugramma di u Cungressu di l'Ecunumia di u Seculu Seculu, chì hè stata posposta à u 6-2023 di marzu dopu à u grande disastru di u terrimotu u 15 di ferraghju 21. Parechje sessioni diverse sò state aghjunte à u prugramma, cum'è a creazione di cità chì sò cumpatibili cù a natura è resistenti à i disastri, è a gestione di disastru.

Riunirà scientisti è esperti rispettati

U prugramma di u Cungressu di l'Ecunumia di u Secondu Seculu, chì durà per sette ghjorni, include sessioni principali, riunioni di delegati, fori è attività artistiche. U cungressu principale riunisce scentifichi rispettati è esperti di Turchia è di u mondu. Quasi 70 parlanti farà parechje presentazioni complete. Nomi cum'è Vandana Shiva, Bob Geldof, Michio Kaku è Andrew McAfee daranu discorsi nantu à custruisce u futuru.

U secretariatu di u cungressu hè realizatu da l'Agenzia di Pianificazione di İzmir (İZPA) affiliata à a Municipalità Metropolitana di İzmir. Pudete visità iktisatkongresi.org per infurmazioni detallati nantu à u Cungressu di l'Ecunumia di u Secondu Seculu.

Quale hè assistitu ?

prof. Dr. CHP Ankara Deputy Yıldırım Kaya, İzmir Metropolitan Municipality Education Coordinator Aytekin Sözen, İzmir Metropolitan Municipality Training Workshop Membri di u Cunsigliu Esecutivu Hülya Altun è Özgür Kaplan, İzmir Metropolitan Municipality Vocational Factory Branch Manager Zeki Kapı, İzmir Metropolitan Municipality, da Dr. Rete di Sviluppu Urbanu Sostenibile di a Municipalità Metropolitana di Izmir. Derya Altun, Direttore di Izelman Kindergartens Özlem Bulsu, Izelman A.Ş. Eda Kaygusuz da Kindergartens, Ahmet Piriştina City Archive and Museums Branch Manager Tuğba Kılınçkaya, Kemalpaşa Mayor Rıdvan Karakayalı, Bayraklı Vice Sindaco di a Municipalità Osman Çağrı Şahin, İlyas Aydınalp Coordinatore di l'Educazione è i Prughjetti Suciali di a Municipalità di Çiğli, Un'altra Scola hè Possibile Yasin Sancak da a Cooperativa di İzmir, Mehmet Seyrek, unu di i fundatori di a Cooperativa d'Educazione Contemporanea di İzmir (İZıldİK, İZıld İzmir) U Prof. Erkan Aydoğanoğlu di l'Unione di l'Insegnanti di u Settore Privatu, Rabia Atbaş da l'Unione di l'Insegnanti di u Settore Privatu, Şükran Evirgen, u fundatore di a Scola Wallless, Özgün Utku, u presidente di u Branch İzmir di l'Associazione New Generation Village Institutes, Haydar İlkay. Çelik è Murat Kurt da a Cooperativa Educativa di İzmir, Prof. Dr. Ayşe Gul Bayraktaroglu, Karşıyaka Alper Akbulut da u Centru di Imprenditoriu Cullettivi, Hatice Akar, Capu di Karabağlar Refet Bele District, Assoc. Dr. Mehmet Toran, Prof. Dr. Makbule Basbay, Prof. Dr. Ömer Lütfi Değirmenci, Assoc. Dr. Cigdem Boz, Prof. Dr. Hatice Sahin hà unitu.