U Primu Village di Rain Collecting di Turchia hè in Izmir

A Turchia Prima Rain Collecting Bay hè in Izmir
U Primu Village di Rain Collecting di Turchia hè in Izmir

Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Izmir Tunç Soyer, in u scopu di u prughjettu "Sponge City" iniziatu per cumbatte a seca in a cità, hà visitatu Karaburun Sarpıncık, u primu paese di raccolta di pioggia in Turchia. U presidente Soyer hà ancu attiratu l'attenzione à a necessità di campà una vita armoniosa è pacifica cù u putere di a natura. Soyer hà dettu: "I tetti di l'edificazioni in i distretti metropolitani ricevenu tanta precipitazione quant'è Tahtalı Dam. "Avemu decisu di cullà a pioggia", disse.

U prughjettu "Sponge City", implementatu da a Municipalità Metropolitana di Izmir contr'à a crisa climatica glubale è a lotta contru a siccità è a miseria, hà suscitatu un grande interessu in e zone rurale è in i distretti metropolitani. U scopu di utilizà l'acqua in modu efficiente raccogliendu l'acqua di piova, i residenti di Sarpıncık Village di Karaburun anu allargatu u prugettu cù i cisterna di pioggia distribuiti à elli da a Municipalità Metropolitana è creanu cuscenza. Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Izmir Tunç Soyer, u primu paese di cullizzioni di pioggia di Turchia, scontru cù i residenti di a regione.

Hà attiratu l'attenzione à l'effetti di a crisa climatica glubale

U presidente esaminendu i magazzini posti in i giardini di e case in u paese per a cugliera di pioggia Tunç Soyer"U nostru mondu face una grande crisa globale. Sta crisa, chjamata crisa climatica, significa veramente chì u nostru pianeta hè malatu. Cumu avemu malatu, a nostra temperatura di u corpu cresce un gradu, quandu ghjunghjemu à 38 gradi, andemu à lettu. U nostru pianeta hà ancu riscaldatu da un gradu è mezu. Vivemu in un pianeta malatu avà. Ùn pudemu micca esse bè finu à chì u pianeta chì vivemu hè bonu. Terremoti, sete, siccità, grandi inundazioni, inundazioni... Questu ùn hè mai accadutu in u passatu. Perchè succede avà? Perchè stu pianeta malatu mostra segni di a so malatia da qualchì locu ogni ghjornu ", disse.

"Ùn duvemu micca fà l'irrigazione salvatica"

Ricordendu chì ci hè statu un tsunami in Sığacık durante u terrimotu di Izmir, u sindaco Soyer hà dettu: "Avemu da fà a pace cù a natura, ascoltala, è custruisce una vita in armunia cun ella. Ùn duvemu micca gaspià e risorse d'acqua cum'è s'ellu ùn esceranu micca, cum'è s'ellu ùn esceranu micca. Ùn duvemu micca fà l'irrigazione salvatica. Avemu da pruduce e piante, ligumi è frutti adattati per questu. I nostri antenati facianu cusì. Hanu sceltu l'alivi per nunda in ste terre ? Perchè u clima di sta terra hè cumpatibile cù a so precipitazione. Avà avemu da campà una vita armoniosa è pacífica cù sta terra, per rivendicà u putere di sta natura. Ùn simu micca abbastanza cuscenti di u prublema di a siccità ", disse.

"Semu fieri di voi"

Esprimendu chì anu implementatu u prughjettu di Sponge City per cumbatte a siccità, u sindaco di a municipalità metropolitana di Izmir Tunç Soyer, hà dettu: "Avemu misuratu chì solu i tetti di l'edificazioni in i distretti metropolitani ricevenu tanta precipitazione quant'è Tahtalı Dam. Avemu decisu di cullà quella pioggia. Sarpınçık, u primu paese di raccolta di pioggia in İzmir. Semu fieri ancu di voi. Speremu chì sti piova cuntinueghjanu. Hè piuvitu assai quist'annu, ùn pensate micca chì simu alleviati. Ùn vedemu micca a precipitazione cum'è questa. Questu serà o inundazioni o siccità. U vechju normale hè finitu. Allora culleremu a pioggia. Ci riuniremu nantu à i nostri tetti. Li culleremu ancu in i nostri paesi cù i nostri tanki ".

Quale hè assistitu ?

U sindaco di Karaburun Ilkay Girgin Erdogan, Izmir Village-Koop. U presidente di l'Unione Neptün Soyer, u presidente di a cooperativa di sviluppu agriculu di u quartieru di Karaburun Batı Levent Gültekin, u capu di u paese di Eğlen Hoca Çağlayan Devrim, u capu di u quartiere di Mordoğan Şaban Ok, u capu di u quartiere di Kösedere Mehmet Özduran, u capu di u paese di Haseki, u capu di u paese Mehmet Balıkışı, u capu di u quartiere di Haseki, u capu di u quartiere di Salman Barıkışı, u quartiere di Haseki. L'apicultore, Bilgin Ergezgin, u capu di u quartiere di Karaburun Merkez, u capu di u paese di Sarpıncık Hüseyin Yonca, u capu di u paese di İnecik, Jale Buldanlıoğlu, u capu di u paese di Parlak, Kadriye Gültekin, è parechji citadini anu assistitu.