A Car Aduprata da Atatürk nantu à u Fronte Çanakkale hè in u Museu Rahmi M. Koç

A Car Aduprata da Ataturk nantu à u Fronte Canakkale hè in u Museu Rahmi M Koc
A Car Aduprata da Atatürk nantu à u Fronte Çanakkale hè in u Museu Rahmi M. Koç

U museu Rahmi M. Koç porta un ughjettu storicu à i so visitatori in u 18 anniversariu di a vittoria di Çanakkale di u 108 di marzu. L'ultimu esempiu di u stessu mudellu di a vittura Fiat Zero chì Atatürk hà utilizatu nantu à a facciata di Çanakkale è nantu à quale a so fotografia hè stata presa, hè stata purtata da a cità di Turinu è hà cuminciatu à esse exhibitu in u Museu Rahmi M. Koç. Model Zero, chì hè statu pruduciutu in solu unità 2, pò esse vistu in u Museu Rahmi M. Koç da avà, cum'è i pochi esempi chì anu sopravvissutu à l'oghje.

Rahmi M. Koç Museum, u primu è l'unicu museu di l'industria di Turchia chì riflette i sviluppi in a storia di u trasportu, l'industria è a cumunicazione, riunisce i so visitatori cù a vittura utilizata da Atatürk in u fronte di Çanakkale in u 108 anniversariu di a Vittoria di Çanakkale.

A vittura, u listessu mudellu cum'è a Fiat Zero, chì hè stata attribuita à u Cumandante di u Gruppu Anafarta Mustafa Kemal da u Ministeru di a Guerra in u 1915, hè stata purtata da Turin, Italia, è presentata à u Museu Rahmi M. Koç da Tofaş.

Una di e rare fotografie di Atatürk durante a Guerra di Çanakkale hè a fotografia pigliata nantu à sta vittura.Fundata da a Fundazione Turca di Reconstruction Martyrdoms, Çanakkale Onsekiz Mart University History Department Lecturer Prof. Dr. L'Istitutu di Guerra di Çanakkale, guidatu da Murat Karataş, hà determinatu, in u risultatu di studii detallati, chì a vittura utilizata da Atatürk in fronte era u mudellu Fiat Zero 1913.

Fiat Zero hè statu prisentatu nantu à a copertina di u numeru di primavera 2022 di Anafarta Magazine, preparatu per a publicazione da l'istitutu. In l'articulu intitulatu "In Search of Mustafa Kemal Atatürk's Car: Traces of Wheels in Gallipoli" scrittu da l'Istitutu Researcher Onur Kuşku, a storia di a vittura attribuita à Atatürk era sottu à i riflettori.

2 mila pezzi sò stati pruduciuti, esposti in musei distinti

La production du Model Zero a commencé en 1912 à l'usine Fiat Corso Dante à Turin. In l'anni dopu, a pruduzzione di u mudellu hè stata interrotta cù u principiu di a Guerra Balcani è a Prima Guerra Munniali. Tutte e linee di pruduzzione di Fiat eranu dedicate à i bisogni di l'armata taliana. U Model Zero avia vindutu 1915 2 unità quand'ellu hè stata finalmente fora di a banda in u 12. A frasa "15-XNUMX HP" in u nome di u mudellu riflette u segmentu chì a vittura entra in u sistema fiscale italianu invece di cavallu.

I pochi esempi di 2 1.846 vitture chì sò sopravvissuti à l'oghje anu pigliatu u so postu in musei distinti. U Model Zero hè dotatu di un mutore di benzina carburatu di quattru cilindri aspiratu naturali di 1.8 centimetri cubi (2 litri). U so mutore pruduce un massimu di 19 cavalli per 63 rpm. Zero, chì hè un stile di duie porte cù un arrangiamentu di posti per quattru persone, pò ghjunghje à una vitezza di 12 chilometri per ora. Model Zero hè statu vindutu in parechji paesi. Sicondu l'archivi, u nome di u venditore chì vende u Fiat Zero in Turchia, chì hè XNUMX unità, hè "Dilsizian".