Alerta di l'accordu verde di l'UE da i esportatori di l'Egeu

Avvertimentu di cunsensu verde di l'UE da i esportatori di l'Egeu
Alerta di l'accordu verde di l'UE da i esportatori di l'Egeu

In u scopu di u Green Deal, l'Unione Europea (UE) si prepara per parechje azzioni chì affettanu u so propiu mercatu è i so partenarii cummerciale in diversi campi di a sustenibilità.

Unu di i più impurtanti hè stata a dichjarazione di a dimensione cummerciale di u Pianu di l'Industria di Riconciliazione Verde annunziata da a Cummissione Europea l'1 di ferraghju 2023, in a riunione di a Cummissione Internaziunale di u Cummerciu di u Parlamentu Europeu (INTA) tenuta u 1 di marzu di u 2023.

Sicondu Jak Eskinazi, Capu di l'Associazioni di Esportatori di l'Egeu, a più grande trasformazione industriale di tutti i tempi iniziata da l'UE signala chì pò esse risultatu in una guerra cummerciale.

U presidente di u Coordinatore di l'Unioni di l'Esportatori di l'Egeu, Jak Eskinazi, hà dettu: "U presidente di a Cummissione di l'UE, Ursula von der Leyen, hà annunziatu u Pianu Industriale di Green Deal per a prima volta questu annu in Davos. In i ghjorni passati, u listessu prublema hè statu discututu trà u presidente di i Stati Uniti Biden è Leyen. L'accordu verde di l'UE di l'esportatore turcu, chì hà avutu difficultà à accede à i finanzii è mantene a so cumpetitività per un bellu pezzu per via di a guerra cummerciale nantu à a linea Washington-Beijing, restrizioni à l'esportazione è misure di prutezzione, pandemia di coronavirus, Ucraina-Russia. guerra, inflazione, crisa energetica, recessione, incertezza ecunomica, crisa climatica Pensemu chì serà assai impactata. I più impurtanti per l'esportatori sò l'Eco-Label, u Passaportu di u Produttu Digitale è u Border Carbon Tax (CBAM). U Pianu di l'Industria European Green Deal, preparatu in questu cuntestu, approfondisce e nostre preoccupazioni ". disse.

L'Unione Europea si pruteghja cù u Green Deal Industry Plan

U presidente Eskinazi hà dettu: "U più grande partenariu d'esportazione è impurtazione di Turchia, u Cuntinente Europeu, piglia una parte di 48 per centu di e nostre esportazioni è avemu un esportatu di 109 miliardi di dollari. Facemu circa 25 per centu di e nostre impurtazioni da a UE. L'Unione Europea ùn solu hà cambiatu a catena di furnimentu da u cima à u fondu cù u Green Reconciliation, ma si pruteghja ancu da a crisa finanziaria mundiale è crea a so propria dinamica interna cù u Green Reconciliation Industry Plan. In u quadru di u Green Deal, permette una seria di esenzioni cum'è l'aumentu di u sustegnu à i paesi di l'UE, a facilità, a diversificazione, l'aumentu è l'estensione di i prucessi ". disse.

Semu di fronte à un mecanismu chì debilitarà a nostra cumpetitività.

Jak Eskinazi hà enfatizatu chì sta mossa di l'UE ùn solu rende l'esportazioni difficili, ma ancu aumentà i costi d'impurtazione, purtendu cusì misure prutezionisti in u mondu.

"À a fine di u ghjornu, duvemu sia acquistà i nostri pruvisti da l'UE, sia da i mercati chì esportemu versu è da i mercati induve cumprà prudutti semi-finiti mentre impurtamu, sia da i paesi da quale compru semi-finiti. I prudutti finiti anu ancu da cumpiendu i requisiti di l'accordu verde di l'UE. In breve, simu di fronte à un mecanismu chì debilitarà a nostra cumpetitività. Mentre chì u nostru accordu di l'Unione Doganale, chì aspittava un aghjurnamentu per un bellu pezzu, hè statu seriamente dannatu da i barrieri à u cummerciu bilaterale, i clusters di guerra cummerciale è e misure di prutezionismu, e novi strategie devenu esse sviluppate da u statu è armonizzate secondu i normi di l'UE. per chì u Pianu di l'Industria di Ricunciliazione Verde ùn si trasformi micca in una nova guerra cummerciale.

I cambiamenti legislativi duveranu esse fatti in u quadru di u Green Deal di l'UE.

Eskinazi hà dettu: "Avemu bisognu urgente à pusà à a tavula per attivà un mudellu aghjurnatu chì trasfurmerà l'Unione Doganale trà Turchia è l'UE in un Accordu di Liberu Cummerciu. Avemu ancu bisognu di assicurà u cuntrollu in i paesi chì importamu. I cambiamenti legislativi devenu esse fatti in u quadru di u Green Deal di l'UE. Partendu cù settori intensivi di carbonu chì necessitanu una trasfurmazioni urgente, altri settori cù una parte alta in u nostru cummerciu cù l'UE anu da esse sustinutu. Avemu digià scrittu una lettera à u Ministeru di u Cummerciu esprimendu i nostri punti di vista nantu à u sughjettu, è speremu chì un pacchettu di supportu aghjurnatu serà annunziatu nantu à a sustenibilità. Avemu bisognu di regulamenti in linea cù u Green Deal di l'UE ". disse.

À a riunione di a Cummissione Internaziunale di u Cummerciu di u Parlamentu Europeu (INTA) tenuta u 1 di marzu di u 2023, i seguenti prublemi sò stati discututi in a riunione in quantu à a dimensione cummerciale di u Pianu di l'Industria di Riconciliazione Verde;

- L'obiettivu generale di u Pianu di l'Industria Green Deal hè di fà di l'UE una ecunumia più competitiva è neutrale per u clima,

– Un gran numaru di strumenti pulitichi sò necessarii in questa direzzione è a pulitica cummerciale hè unu di i quattru elementi dispostu in u Pianu (altri : quadru regulatori, accessu à finanzii è cumpetenze),

- A pulitica cummerciale aumenta l'efficienza, crea economie di scala, facilita l'accessu à e materie prime essenziali, diversifica e catene di furnimentu per rende l'UE più resistente, sustene u sviluppu di u mercatu internu è cuntribuisce à a transizione di i partenarii cummerciale di l'UE à una ecunumia neutru per u clima. ,

- Cù a pulitica cummerciale in u scopu di u pianu; (i) una grande impurtanza hè attribuita à l'istituzione di un sistema di cummerciu basatu in regule, in particulare l'Organizazione Mondiale di u Cummerciu; (ii) i travaglii di l'Accordu di Liberu Cummerciu (FTA) attivu à livellu bilaterale continueranu; (iii) In più di l'FTA, i meccanismi di cooperazione alternativu cum'è u Cunsigliu di u Cummerciu è Tecnulugia, l'accordi d'investimentu sustinibili è a creazione di un club di materie prime critichi seranu cunsiderate; (iv) Hè statu dichjaratu chì per a prutezzione di l'interessi cummerciale è ecunomichi di l'UE, strumenti unilaterali cum'è i mezi di difesa cummerciale contr'à e pulitiche cummerciale inghjuste implementate da i paesi terzi è i mezi di cumbattimentu di a pressione ecunomica seranu utilizati in modu efficace.

In generale, hè statu dichjaratu da i rapprisentanti chì anu pigliatu a parolla in u Parlamentu chì avè una ecunumia neutrale è cumpetitiva per u clima hè pussibule cun una pulitica di cummerciale ambiziosa, aperta è, quandu hè necessariu, una pulitica di cummerciale attiva è diversificazione di u cummerciu chì pò cumbatte a cumpetizione sleale; in questu cuntestu, hè piacevule chì u Green Deal Industry Plan include a dimensione cummerciale; in ogni modu, hè statu dichjaratu chì u sistema basatu in regule in l'OMC è a participazione di i paesi terzi in e pulitiche in questa direzzione sò d'impurtanza critica per ghjunghje à i scopi desiderati.