30 ANNI DOPU: Seranu aperte e porte chjuse di e fruntiere di l'Armenia è a Turchia ?

L'Armenia è a Turchia apriranu porte di fruntiera chjuse?
L'Armenia è a Turchia apriranu porte di fruntiera chjuse?

Per a prima volta, Turchia è Armenia volenu riapertura permanentemente e so fruntiere. In u 1993, Turchia hà chjusu unilateralmente a so fruntiera cù l'Armenia. Tuttavia, a riapertura ùn hè micca per tutti per avà.

Sicondu l'infurmazioni da Erevan, l'Armenia è a Turchia volenu riapertura permanentemente e so fruntiere per a prima volta in 30 anni - ma inizialmente solu per i naziunali è i diplomati di paesi terzi. U Ministru di l'Affari Esteri armenu, Ararat Mirsoyan, hà dettu u venneri chì, malgradu i so cunflitti, Erevan è Ankara anu accunsentutu à riautorizà u trafficu di cunfini terrestri finu à u principiu di a stagione turistica.

Ci hè digià trafficu aereu trà Armenia è Turchia. Turchia hà apertu a fruntiera per a prima volta in u ferraghju quandu l'Armenia hà mandatu l'aiutu umanitariu è i travagliadori dopu à u terrimotu in u paese.

Turchia hà chjusu unilateralmente a so fruntiera terrestre in 1993 in sulidarità cù u so statu fraternu, l'Azerbaijan. Questu significava seri prublemi ecunomichi per l'Armenia, chì hè sempre in un sanguinoso cunflittu cù l'Azerbaijan per a regione muntagnosa di Nagorno-Karabakh.

A relazione trà Ankara è Yerevan hè abbastanza tensa. Tuttavia, i dui vicini anu ripigliatu i cuntatti diplomatici da a fine di u 2021. E relazioni trà i dui paesi sò ancu strette per via di a deportazione di l'Armeni in l'Imperu Ottumanu più di 100 anni fà.