Quale hè Mahatma Gandhi, da induve, quanti anni hà mortu?

Quale hè Mahatma Gandhi?
Quale hè Mahatma Gandhi?

Mohandas Karamchand Gandhi (natu u 2 d'ottobre di u 1869 - mortu u 30 di ghjennaghju di u 1948) era u capu puliticu è spirituale di l'India è u Muvimentu di l'Indipendenza indiana. I so punti di vista sò chjamati Gandismu. Hè u precursore di a filusufìa Satyagraha, chì hè di resistenza attiva, ma senza viulenza, à a verità è u male. Sta filusufìa hà liberatu l'India è ispiratu i diritti civili è i difensori di a libertà in u mondu. Gandhi hè cunnisciutu in India è in u mondu cù i nomi dati da Tagore, mahatma (Sanskrit) chì significa spiritu supremu, è bapu (Gujarati) chì significa babbu. Hè ufficialmente dichjaratu u Babbu di a Nazione in India, è u so anniversariu, u 2 d'ottobre, hè celebratu cum'è una festa naziunale chjamata Gandhi Jayanti. U 15 di ghjugnu di u 2007, l'Assemblea Generale di e Nazioni Unite hà dichjaratu à l'unanimità u 2 d'ottobre cum'è a "Giornata mundiale senza viulenza". Gandhi hè stata classificata 8th in a lista di e persone chì anu scrittu più opere.

Gandhi hà praticatu prima rivolta pacifica per i diritti civili di a cumunità indiana in Sudafrica. Dopu vultatu in India da l'Africa, hà urganizatu agricultori poveri è travagliadori per prutestà contr'à a pulitica fiscale oppressiva è a discriminazione generalizata. Pigliendu a dirigenza di u Cungressu Naziunale Indianu, hà purtatu campagni naziunali nantu à a riduzione di a miseria, a liberazione di e donne, a fraternità trà e diverse religioni è gruppi etnici, a fine di a discriminazione di casta è immunità, a sufficienza ecunomica di u paese, è più impurtante, Swaraj, chì hè u paese di l'India. liberazione da a dominazione straniera.. Gandhi guidò a rivolta di u so paese contr'à a Gran Bretagna cù a 1930km Gandhi Salt March in u 400 contr'à l'impositu britannicu di u salinu in India. In u 1942 hà fattu un appellu apertu à i britannichi, dumandenduli di lascià l'India. Hè statu imprigiunatu parechje volte in Sudafrica è in India.

Gandhi applicò sti punti di vista, favurendu u pacifismu è a verità in tutte e situazioni. Hà campatu una vita simplice, stabilisce un ashram autosufficiente. Hà fattu a so propria robba, cum'è u dhoti tradiziunale è u drape, chì sò stati magliati cù una rota spinning. Mentri era vegetarianu prima, dopu hà cuminciatu à manghjà solu frutti. Digiunatu, qualchì volta più di un mesi, sia per a purificazione persunale sia per a prutesta.

ghjuventù

Young Mohandas

Mohandas Karamchand Gandhi hè natu u 2 ottobre di u 1869 in Porbandar, u figliolu di una famiglia Hindu Modh. U so babbu, Karamchand Gandhi, era u diwan, o gran visir, di Porbandar. A so mamma, Putlibai, era a quarta moglia di u so babbu è un Hindu di a setta Pranami Vaishnava. I primi dui mogli di Karamchand sò morti per cause scunnisciute dopu avè datu nascita à una figliola. Duranti a so zitiddina cù una mamma religiosa, Gandhi hà amparatu insignamenti cum'è micca dannu, micca dannu, digiunu per a purificazione persunale, è a tolleranza mutuale trà i membri di e diverse fede è caste. Hè appartene à a casta di Vaishya per nascita o travagliadori.

In u maghju di u 1883, à l'età di 13 anni, si maritò cù Kasturba Makhanji, di 13 anni, novu à a dumanda di a so famiglia. Avianu cinque figlioli, u primu di quale hè mortu in a zitiddina; Harilal hè natu in u 1888, Manilal in u 1892, Ramdas in u 1897 è Devdas in u 1900. Gandhi in a so ghjuventù era un studiente mediu in Porbandar è Rajkot. Il a réussi l'examen d'entrée à Samaldas College à Bhavnagar. Era ancu infelice in l'università chì i so genitori vulianu ch'ellu sia avucatu.

U 18 di settembre di u 4, à l'età di 1888 anni, Gandhi intrì in University College London per studià a lege per diventà avucatu. Duranti u so tempu in a capitale imperiale, Londra, hè statu colpitu da a prumessa chì hà fattu à a so mamma davanti à u monacu jainista Becharji chì ellu rispettà e regule indù cum'è l'astinenza di carne, alcolu è sessu. Ancu s'ellu, per esempiu, hà pruvatu à pruvà e tradizioni britanniche pigliendu lezioni di ballu, ùn pudia manghjà i platti fatti di carne di montone da l'ospiti, è hà manghjatu in unu di i pochi ristoranti senza carne in Londra chì l'ospiti hà dimustratu. Invece di seguità a cieca i desideri di a so mamma, hà ancu aduttatu sta filusufìa intellettuale, leghjendu articuli nantu à l'indigestioni. S'hè unitu à l'Associazione Etyemezler, hè statu elettu à u cunsigliu di direzzione è hà stabilitu una succursale. Dopu, hà dettu ch'ellu hà guadagnatu l'esperienza di urganizà l'associu quì. Unipochi di l'atei ch'ellu scontru eranu membri di a Società Teosòfica, fundata in u 1875 per u stabilimentu di a fratellanza universale è dedicata à u studiu di a literatura buddista è indù. Questi anu incuraghjitu Gandhi à leghje a Bhagavad Gita. Gandhi, chì ùn avia micca prima dimustratu un interessu particulari in e cose religiose, hà lettu scritture è opere scritte nantu à l'Hinduismu, u Cristianesimu, u Buddhismu, l'Islam è altre religioni. Riturnò in l'India dopu avè unitu à u bar di l'Inghilterra è u Galles, ma ùn hà micca avutu assai successu mentre praticava u dirittu in Bombay. Dopu avè fallutu di dumandà un travagliu cum'è maestru di u liceu, hà tornatu à Rajkot è hà cuminciatu à travaglià cum'è scudiera, ma hà avutu à chjude u travagliu dopu un disaccordu cù un ufficiale britannicu. In a so autobiografia, si riferisce à questu incidente cum'è un tentativu di lobbying senza successu per u benefiziu di u so fratellu. Hè in queste circustanze in u 1893 chì accettò un travagliu di un annu offertu da una sucità indiana in u statu di Natal in Sudafrica, chì era tandu parte di l'Imperu Britannicu.

Quandu Gandhi riturnò in Londra in u 1895, hà scontru cù u secretariu coloniale di mente radicali Joseph Chamberlain. In seguitu, u figliolu di stu ministru, Neville Chamberlain, diventerà u Primu Ministru di Gran Bretagna in l'anni 1930 è pruvà à piantà Gandhi. Ancu Joseph Chamberlain hà cuncessu chì l'Indiani eranu trattati barbaricamente, ùn era micca dispostu à fà cambiamenti à a lege per rimedià a situazione.

Gandhi hà affruntatu a discriminazione contru l'indi in Sudafrica. Hè statu inizialmente cacciatu da u trenu in Pietermaritzburg per ùn avè micca passatu à a terza classe malgradu avè un bigliettu di prima classe. Tandu hè statu battutu da u cunduttore per avè ricusatu di viaghjà fora di a vittura nant'à u passu per fà un spaziu per un passageru aurupeu mentre cuntinueghja a strada in u carru. Duranti u so viaghju, hà affruntatu diverse difficultà cum'è ùn esse micca permessu in certi alberghi. In unu di l'altri casi simili, quandu un ghjudice di a corte di Durban l'hà urdinatu di caccià u so hijab, hà oppostu. Questi avvenimenti, chì l'hà fattu sveglià in fronte di inghjustizie suciali, diventenu un puntu di svolta in a so vita è furmò a basa di u so attivismu suciale dopu. Era un tistimone direttu di u razzisimu, i preghjudizii è l'inghjustizia soffrenu da l'Indiani in Sudafrica è hà cuminciatu à interrogà u postu di u so populu in l'Imperu Britannicu è u so postu in a cumunità.

Gandhi hà allargatu u so sughjornu per aiutà l'Indiani à oppone à un prugettu chì impedisce à l'Indiani di votu. Ancu s'ellu ùn pudia impedisce a promulgazione di a lege, a so campagna hà successu à attirà l'attenzione à i prublemi affrontati da l'Indiani in Sudafrica. Fundò u Cungressu Indianu Natali in u 1894, è utilizendu sta urganizazione hà sappiutu riunisce a cumunità indiana in Sudafrica daretu à una forza pulitica cumuna. Ntô ghjennaghju di u 1897, un gruppu di bianchi attaccò à Gandhi, chì vultò in Sudafrica dopu un brevi viaghju in India, è vulia linchjallu. In questu incidente, chì era una di e prime manifestazioni di i so valori persunali chì avaristi furmà e so campagni successivi, hà ricusatu di presentà una denuncia penale contr'à quelli chì l'attaccò, citendu u principiu di ùn purtà micca i malati contru à ellu davanti à u tribunale.

In u 1906, u guvernu di Transvaal hà passatu una lege chì esigeva a registrazione forzata di a pupulazione indiana di a culunia. Durante a manifestazione di massa in Johannesburg l'11 di settembre di u stessu annu, hà prima praticatu u metudu sempre in sviluppu di satyagraha (fideltà à a verità), o prutesta passiva, urgeu à i so cumpagni indiani à oppunà a nova lege è soffrenu e cunsequenze, piuttostu cà. s'oppone violentemente. Sta pruposta hè stata accettata, è millaie d'indiani, cumpresu Gandhi, sò stati imprigiunati, flagellati, è ancu sparati per diverse rivolte senza viulenza in sette anni di lotta, cumpresi sbattimenti, ricusendu di registrà, brusgiate carte di registrazione. Ancu s'ellu u guvernu hà successu à suppressione i manifestanti indiani, u generale sudafricanu Jan Christiaan Smuts hà da vene à un cumprumissu cù Gandhi in u risultatu di l'opposizione publica à i metudi duri applicati da u guvernu sudafricanu à i manifestanti indiani pacífici. Duranti sta lotta, l'idee di Gandhi hà pigliatu forma è u cuncettu di Satyagraha maturu.

Role in a Guerra Zulu

In u 1906, dopu chì i britannichi imponenu un novu impositu, i Zulu in Sudafrica uccisu dui ufficiali britannichi. In ripresa, i britannichi dichjarò a guerra à u Zulu. Gandhi s'impegna à fà i britannichi per allistà l'Indiani. Ellu sustinia chì l'Indiani duveranu sustene a guerra per legittimà a so pretendenza à i diritti civili. In ogni casu, i britannichi ricusanu di dà à l'indi ranchi in u so esercitu. Tuttavia, accettanu a pruposta di Gandhi è permettenu à un gruppu di indiani vuluntarii per agisce cum'è traspurtadore per trattà i suldati britannichi feriti. U 21 di lugliu di u 1906, Gandhi hà scrittu in u ghjurnale Indian Opinione chì hà fundatu - "L'unità di prova formata da u Guvernu di Natal per l'usu in l'operazioni contr'à l'Indiani hè custituita da vinti trè indiani". Gandhi incuraghjia l'Indiani in Sudafrica à unisce à a guerra in i so scritti in l'Opinione Indianu - "Se u Guvernu capisce quale forza di riserva hè persa, vulerà aduprà è furmà l'Indiani bè per i veri metudi di guerra".

In vista di Gandhi, l'Ordinanza di Reclutamentu di u 1906 hà fattu l'Indiani inferiori à l'Indiani. Per quessa, hà invitatu à l'Indiani à oppone à sta regulazione in cunfurmità cù u Satyagraha, citendu i neri indigeni cum'è un esempiu, dicendu: "Ancu i casti misti è infideli (negri indigeni) chì eranu menu sviluppati chè noi s'opponu à u guvernu. A lege di u passaghju s'applica ancu à elli, ma nimu d'elli riceve un passu ".

Lotta indiana per l'indipendenza (1916-1945)

Hà datu discorsi à e riunioni di u Cungressu Naziunale Indianu, ma hè statu incuraghjitu principarmenti da Gopal Krishna Gokhale, unu di i capi prominenti di u Partitu di u Cungressu à l'epica, per pensà à u populu indianu, a pulitica è altri prublemi.

Champaran è Kheda

Gandhi hà ottenutu i so primi successi maiò in u 1918 durante a cunfusione di Champaran è Kheda Satyagraha. Riprimiti da a milizia di i patroni in gran parte britannichi, i paisani campavanu in una miseria estrema. I paesi eranu estremamente sporchi è anti-igiene. L'alcoholismu, a discriminazione per via di u sistema di casta, è a discriminazione contr'à e donne eranu generalizati. Malgradu una fame devastante, i britannichi persistanu à impone tassi sempre più novi. A situazione era senza speranza. U prublema era u listessu in Kheda in Gujarat. Gandhi hà stabilitu un ashram quì cù sustenidori di longu tempu è novi vuluntarii da a regione. E cundizioni di vita poveri, u soffrenu è l'atrocità cummesse sò stati registrati per mezu di un esame detallatu di i paesi. Guadagnendu a fiducia di i paisani, pioneru à a pulizia di sti lochi è a creazione di scole è ospedali. Hà incuraghjitu i capi di u paese à eliminà i prublemi suciali citati sopra.

Ma u veru impattu hè vinutu quandu hè statu arrestatu da a polizia per avè pruvucatu disturbu è hà dumandatu à lascià u statu. Centinaia di millaie di persone anu prutestatu davanti à e prigiò, stazioni di polizia è tribunale, esigendu a liberazione di Gandhi. U tribunale hà avutu à liberà Gandhi. Gandhi hà urganizatu proteste è greve contr'à i pruprietarii. Sottu a direzzione di u guvernu britannicu, i prupietarii firmavanu un trattatu per aiutà i paisani poveri di a regione più, cunsumà ciò ch'elli pruducianu, è crescenu i tassi finu à a carestia. Duranti sta cunfusione, a ghjente hà cuminciatu à chjamà Gandhi Bapu (Patre) è Mahatma (Spiritu Supremu). In Kheda, Sardar Patel rapprisintò i paisani in negoziazioni cù i britannichi. Dopu à e negoziazioni, i tassi sò stati sospesi è tutti i detenuti sò stati liberati. In u risultatu, a fama di Gandhi si sparse in tuttu u paese.

Non-Couperazione

A non cooperazione è a resistenza pacifica eranu l'"armi" di Gandhi contr'à l'inghjustizia. U massacru di Jallianwala Bagh o Amritsar in Punjab, in u quale e truppe britanniche uccisu civili, hà causatu risentimentu è viulenza crescente in u paese. Gandhi hà criticatu à tempu i britannichi è l'indii chì anu ripresu contr'à elli. Hà scrittu a dichjarazione esprimendu cundolenze à e vittime civili britanniche è cundannendu i rivolti. Ancu s'ellu era inizialmente oppostu in u partitu, hè statu accettatu dopu à u discorsu emotivu di Gandhi in quale ellu difende u principiu chì tutte e forme di viulenza sò cattivi è dunque inghjusti. Ma dopu à u massacru è a viulenza chì seguitanu, Gandhi cuncintrau annantu à l'idea di l'autogovernu è ripiglià tutti i stabilimenti di u guvernu indianu. In u risultatu, Swaraj, chì significa indipendenza persunale, spirituale è pulitica cumpleta, maturu.

In dicembre di u 1921, Gandhi assume u putere esecutivu à u Cungressu Naziunale Indianu. Sottu a so dirigenza, u Cungressu hè statu urganizatu sottu una nova custituzione chì u scopu era Swaraj. Qualchissia chì paga una tarifa d'ingressu hè avà ammessa à a festa. Una seria di cumitati sò stati furmati per aumentà a disciplina, trasfurmendu u partitu da una urganizazione d'elite in una chì attrae l'attenzione di a massa naziunale. Gandhi hà incorporatu u principiu di swadeshi, u boicottu di i prudutti straneri, in particulare i prudutti britannichi, in i so movimenti non-violenti. In cunsiquenza, hà sustinutu chì tutti l'Indiani usanu un tela khadi tessili a manu invece di tessili britannichi. Gandhi ricumandò chì tutti l'omi è e donne indiani, poveri o ricchi, duveranu tessi un tela khadi ogni ghjornu per sustene u muvimentu di l'indipendenza. Il s'agissait d'une stratégie visant à empêcher les réticents et ambicieux à l'extérieur du mouvement et à instaurer une discipline, ainsi qu'à recruter des femmes jusqu'à présent jugées inaptes à participer à ces événements. À fiancu à i prudutti britannici, Gandhi urgeu à u publicu à boicottà l'istituzioni educative è i tribunali britannichi, dimissioni da u travagliu di u guvernu è micca aduprà tituli britannichi.

"Non cuuperazione" hà avutu un grande successu, cù una participazione assai larga da tutti i strati di a sucità indiana. In ogni casu, quandu u muvimentu hà righjuntu u so culmine, hà finitu bruscamente in u frivaru di u 1922 per via di una lotta feroce in a cità di Chauri Chaura, Uttar Pradesh. Temendu chì u muvimentu vultà versu a viulenza è chì distrughjissi tuttu, Gandhi finisce a so campagna di disubbidienza naziunale. Gandhi fù arristatu u 10 di marzu di u 1922, pruvucatu per sedizione è cunnannatu à sei anni di prigiò. A so sentenza, chì principia u 18 di marzu di u 1922, finisci dui anni dopu in u frivaru di u 1924, dopu ch'ellu fù liberatu da a cirurgia per l'appendicite.

Incapace di prufittà di a parsunalità unificante di Gandhi durante a so prigiò, u Cungressu Naziunale Indianu si sparte è si formanu duie fazioni. Unu d'elli era guidatu da Chitta Ranjan Das è Motilal Nehru, chì vulianu chì u partitu participà à l'alizzioni, l'altra faczione s'oppone à l'elezzioni è era guidata da Chakravarti Rajagopalachari è Sardar Vallabhbhai Patel. Inoltre, durante a non cuuperazione, a cooperazione trà Hindu è Musulmani hà cuminciatu à sfracicà. Gandhi hà pruvatu à superà sti diffirenzii cù metudi cum'è u fast di trè mesi ch'ellu hà fattu in u vaghjimu di u 1924, ma senza assai successu.

Swaraj è Salt Satyagraha (Camminata di u Salitu)

Cù u so presidente, Subhas Chandra Bose, à a riunione annuale di u Cungressu Naziunale Indianu in Haripura (1938)
Gandhi hè stata isolata in l'anni 1920. Hà cercatu di risolve e divisioni trà u Partitu Swaraj è u Cungressu Naziunale Indianu è hà prumuvutu i so tentativi di sradicà u paria, l'alcoholismu, l'analfabetismo è a miseria. Hè tornatu à a prominenza in u 1928. Un annu prima, u guvernu britannicu avia numinatu una nova cumissioni di riforma custituziunale guidata da Sir John Simon, chì ùn includeva micca un indianu trà elli. In u risultatu, i partiti pulitichi indiani boicottanu a cumissioni. À u cungressu di Calcutta in dicembre di u 1928, Gandhi hà avutu una risoluzione passata da u guvernu britannicu chì dichjarava chì l'India serà cuncessa u regnu di u Commonwealth, o chì si feranu affruntà una nova campagna di non cooperazione, sta volta destinata à a piena indipendenza. Gandhi ùn solu hà sbulicatu l'opinioni di i ghjovani cum'è Subhas Chandra Bose è Jawaharlal Nehru, chì vulianu l'indipendenza immediata, ma hà cambiatu ancu e so opinioni, accunsentendu à mantene sta chjama per un annu invece di dui. I britannichi lasciò senza risposta. A bandiera indiana hè stata dispiegata in Lahore u 31 di dicembre di u 1929. U 26 di ghjennaghju di u 1930 hè statu celebratu cum'è u ghjornu di l'Indipendenza di l'India da u Cungressu Naziunale Indianu convocatu in Lahore. Ddu ghjornu hè celebratu da quasi tutte l'urganisazioni indiane. Mantene a so parolla, Gandhi hà iniziatu una nova satyagraha in marzu di u 1930 contru à l'impositu di u salinu. U Salt March, in quale hà marchjatu 12 chilometri da Ahmedabad à Dandi da u 6 di marzu à u 400 d'aprile per fà u so propiu sali, hè a parte più impurtante di sta resistenza passiva. Migliaia di indiani accumpagnavanu Gandhi in questa marchja versu u mare. Questa era a so campagna più inquietante contr'à u regnu britannicu, è i britannichi rispostu, imprigionendu più di 60.000 XNUMX persone.

U guvernu, rapprisintatu da Lord Edward Irwin, decide di scuntrà Gandhi. U Pattu Gandhi-Irwin hè statu firmatu in marzu di u 1931. U guvernu britannicu accunsentì à liberà tutti i prigiuneri pulitichi in cambiu di piantà u muvimentu di insurrezzione civile. Inoltre, cum'è l'unicu rappresentante di u Cungressu Naziunale Indianu, Gandhi hè statu invitatu à a cunferenza di a tavola rotonda chì si terrà in Londra. A cunferenza, chì hà indirizzatu i prìncipi indiani è e minurità indiane piuttostu cà u cambiamentu di u putere amministrativu, era una delusione per Gandhi è i naziunalisti. Inoltre, u successore di Lord Irwin, Lord Willingdon, hà pigliatu una nova azzione per suppressione i naziunalisti. Gandhi hè statu arrestatu di novu è u guvernu hà pruvatu à distrughje a so influenza isolandulu da i so seguitori, ma senza successu. In u 1932, cum'è u risultatu di a campagna guidata da u capu Dalit BR Ambedkar, u guvernu hà datu à i paria u dirittu di votu separatamente cù a nova custituzione. Protestendu questu, Gandhi, dopu à sei ghjorni di digiunu in settembre di u 1932, hà furzatu u guvernu à aduttà pratiche più egualitarie per via di e negoziazioni mediate da u capu puliticu Dalit Palwankar Baloo. Questu hè u principiu di una nova campagna per migliurà e cundizioni di vita di i pari, chjamati Harijans, o figlioli di Diu, da Gandhi. L'8 di maghju di u 1933, Gandhi hà iniziatu un rapidu d'autopurificazione di 21 ghjorni in sustegnu à u muvimentu Harijan.

In l'estiu di u 1934 hà patitu trè tentativi d'assassiniu senza successu.

Quandu u Partitu di u Cungressu hà decisu di participà à l'alizzioni è accettà u prugettu di a Federazione, Gandhi hà decisu di dimissioni da l'appartenenza à u partitu. Ùn era micca oppostu à a mossa di u Partitu, ma pensava chì, s'ellu si dimissioni, a so pupularità annantu à l'Indiani ùn sguassate micca a so appartenenza à u partitu, chì variava da cumunisti, sucialisti, sindacalisti, studienti, cunservatori religiosi à pro-employers. Gandhi ùn vulia ancu esse u mira di a propaganda di Raj dirigendu un partitu chì avia arrivatu à un accordu puliticu tempurale cù u Raj.

In a sessione di Lucknow di u Cungressu è sottu a presidenza di Nehru, Gandhi hà pigliatu novu postu in u 1936. Mentre Gandhi vulia fucalizza solu nantu à ottene l'indipendenza è micca speculate nantu à u futuru di l'India, ùn hà micca oppostu chì u Cungressu sceglie u sucialismu cum'è u scopu. Gandhi hà avutu un cunflittu cù Subhas Bose, chì fù elettu presidente in u 1938. I punti principali chì ùn hà micca d'accordu eranu a mancanza di impegnu di Bose à a demucrazia è a so credenza in u muvimentu nonviolentu. Bose hà guadagnatu a presidenza per un secondu mandatu malgradu a critica di Gandhi, ma hà lasciatu u Cungressu dopu chì tutti i dirigenti di l'India si dimissioni in massa per u so abbandunamentu di i principii di Gandhi.

II. Sicunna Guerra Munniali è Lascià l'India

Quandu a Germania nazista invadiu a Pulonia in u 1939, a seconda guerra mundiale A Sicunna Guerra Munniali hà cuminciatu. Inizialmente, Gandhi era in favore di "supportu morale senza viulenza" à i sforzi britannichi, ma i dirigenti di u Cungressu eranu inquieti chì l'India era implicata unilateralmente in a guerra senza cunsultà i rapprisentanti di u populu. Tutti i membri di u Cungressu hà sceltu cullettivamente di dimissioni da i so posti. Dopu assai deliberazione, Gandhi hà dichjaratu ch'ellu ùn participà micca à sta battaglia apparentemente per a demucrazia mentre l'India era rifiutata a demucrazia. Quandu a guerra avanzava, Gandhi hà intensificatu i so desideri di l'indipendenza è dumandò à i britannichi di Lascià l'India in a so chjama. Questa era a rivolta più determinata da Gandhi è u Partitu di u Cungressu per fà chì i britannichi lascianu l'India.

Gandhi hè statu criticatu da i gruppi pro-britannici è anti-britannici è da parechji membri di u partitu di u Cungressu. Qualchidunu dicenu chì era immorale di oppunì à a Gran Bretagna in questu tempu difficiule, mentri àutri pensanu chì Gandhi ùn prova micca abbastanza. Lascià l'India hè statu l'attu più vigoroso in a storia di a lotta, cù arresti di massa è viulenza chì righjunghjenu proporzioni imprevisible. Migliaia di manifestanti sò stati uccisi o feriti da u focu di a polizia, è centinaie di millaie di manifestanti sò stati arrestati. Gandhi è i so seguitori anu dettu chjaramente ch'elli ùn susteneranu micca a guerra, salvu chì l'India hè stata cuncessa immediatamente l'indipendenza. Hà dettu ancu chì sta volta l'azzione ùn saria micca firmata ancu s'ellu ci era atti di viulenza individuale, è chì "l'anarchia urdinata" intornu à ellu era "peghju chè l'anarchia vera". Hà dumandatu à tutti i membri di u Cungressu è l'Indiani per mantene a disciplina cù ahimsa è Karo Ya Maro ("Fà o Mori") per ottene a libertà.

Gandhi è tuttu u Cumitatu di Travagliu di u Cungressu sò stati arrestati da i britannichi in Bombay u 9 d'Aostu di u 1942. Gandhi hè statu tenutu à u Palazzu Aga Khan in Pune per dui anni. Mentre era quì, u so secretariu, Mahadev Desai, hè mortu d'un attaccu di cori à l'età di 50 anni, seguitu da a so moglia Kasturba, chì era stata incarcerata per 6 mesi, morse 18 ghjorni dopu u 22 di ferraghju di u 1944. Sei settimane dopu, Gandhi hà avutu un attaccu severu di malaria. Hè stata liberata u 6 di maghju di u 1944, prima di a fine di a guerra per via di a so salute deteriorata è a necessità di chirurgia. I britannichi ùn vulianu micca arrabbiare u paese quandu Gandhi hè mortu in prigiò. Ancu s'è l'azzione Abbandon India ùn hè micca stata cumpletamente riescita à ottene u so scopu, a soppressione brutale di l'azzione hà purtatu l'ordine à l'India à a fini di u 1943. À a fine di a guerra, i britannichi anu fattu dichjarazioni esplicite chì l'amministrazione seria data à l'Indiani. À questu puntu Gandhi firmò a lotta è circa 100.000 XNUMX prigiuneri pulitichi sò stati liberati, cumpresi i capi di u partitu di u Cungressu.

Libertà è spartizione di l'India

In u 1946, Gandhi suggerì à u partitu di u Cungressu di ricusà i pruposti di a Missione di u Cabinet Britannicu, perchè dubitava chì l'agrupazione formata da i pruposti di a pruvincia di a maggioranza musulmana era un precursore di una scissione. In ogni casu, questu era unu di i rari tempi chì u partitu di u Cungressu si sviò da a pruposta di Gandhi perchè Nehru è Patel sapianu chì s'ellu ùn appruvavanu micca u pianu, u cuntrollu di u guvernu passassi à a Liga Musulmana di l'India. Trà u 1946 è u 1948, più di 5.000 XNUMX persone sò morti in atti di viulenza. Gandhi era fermamente oppostu à qualsiasi pianu di dividisce l'India in dui paesi separati. A maiò parte di i musulmani chì vivenu cù Hindu è Sikh in India eranu in favore di a secessione. U capu di a Liga Musulmana, Mohammed Ali Jinnah, hà avutu un grande sustegnu in Punjab, Sindh, a Pruvincia di a Frontiera Nord-Ovest è u Bengala Orientale. U pianu di spartizione hè statu accettatu da i capi di u Cungressu cum'è l'unicu modu per prevene una guerra indù-musulmana à grande scala. I capi di u Cungressu sapianu ch'elli ùn puderanu micca avanzà senza l'appruvazioni di Gandhi, chì avia un grande sustegnu in u partitu è ​​in l'India, è Gandhi rifiutò cumplettamente u pianu di spartizione. I culleghi più vicini di Gandhi accunsenu chì a spartizione era u megliu modu, è dopu chì Sardar Patel hà pruvatu à cunvince Gandhi chì questu era l'unicu modu per prevene a guerra civile, Gandhi hà datu u so accunsentu à riluttante.

Si ncuntrau assai cù i capi di e cumunità musulmane è indù in u nordu di l'India è u Bengala per calmà a situazione. Malgradu a Guerra Indo-Pakistana di u 1947, hè statu disturbatu da a decisione di u guvernu di ùn dà micca i 550 milioni di rupie determinate da u Cunsigliu di Partizione. I dirigenti cum'è Sardar Patel temevanu chì u Pakistan aduprà stu soldi per cuntinuà a guerra contru l'India. Gandhi era ancu assai disgustatu quandu a dumanda di a deportazione forzata di tutti i musulmani in Pakistan emerse è i capi musulmani è indù ùn anu micca accunsentutu à un accordu cù l'altri. Accuminciau a so morte finale veloce in Delhi per finisce tutte e viulenza inter-comunale è pagà 550 milioni di rupie à u Pakistan. Gandhi temeva chì l'instabilità è l'insicurità in Pakistan alimentanu a rabbia contr'à l'India è a viulenza si sparghjerà à traversu a fruntiera. Hà teme ancu chì l'inimicizia trà Hindu è Musulmani degenerassi in una guerra civile aperta. In u risultatu di lunghe conversazioni emotive cù i so cullaburatori di a vita, Gandhi ùn hà micca rumpitu u so veloce è annullatu l'ordine di u guvernu è hà fattu u pagamentu à u Pakistan. I dirigenti di a cumunità indù, musulmana è sikh, cumpresu u Rashtriya Swayamsevak Sangh è u Hindu Mahasabha, anu cunvintu Gandhi chì rifiutanu a viulenza è chjamanu a pace. Allora Gandhi hà finitu u so digiunu bevendu sucu d'arancia.

Cunspirativu

U 30 di ghjennaghju di u 1948, hè statu sparatu è mortu mentre facia una caminata di notte in u giardinu di Birla Bhavan (Birla House) in New Delhi. L'assassinu, Nathuram Godse, era un radicali Hindu è avia ligami cù l'estremistu Hindu Mahasabha, chì sustene chì Gandhi avia debilitatu l'India insistendu à pagà u Pakistan.[20] Godse è u so sbirro, Narayan Apte, sò stati dopu ghjudicati in tribunale è trovu culpèvule. Sò stati eseguiti u 15 di nuvembre di u 1949. "Hē Ram", (Devanagari: He Rām) nantu à u monumentu di Gandhi Rāj Ghāt, situatu in New Delhi, hè autore è pò esse traduttu cum'è "Oh my God". Il s'agissait probablement de ses dernières paroles après que Gandhi ait été abattu, même si leur précision est contestée. Jawaharlal Nehru hà dettu in u so discorsu à u paese via radio:

« Amici, camaradi, a luce ci hà lasciatu è ùn ci hè chè bughjura in ogni locu, è ùn sò ancu ciò chì dì nè cumu dì à voi. U nostru amatu capu, Bapu, u babbu di u paese ùn hè più. Forse ùn deveria micca dì questu, ma sempre, cum'è l'avemu vistu in tutti questi anni, ùn pudemu micca vedelu più, ùn pudemu micca curriri versu ellu pè cunsiglii o cunsulazioni, è hè un colpu terribili micca solu per mè, ma per i milioni è milioni in stu paese.

E cendri di Gandhi sò stati posti in cuntenituri è mandati in diverse parti di l'India per i servizii commemorativi. A maiò parte sò stati scaricati in Sangam in Allahabad u 12 di ferraghju di u 1948, ma alcuni sò stati mandati in secretu in altrò. In u 1997, Tushar Gandhi hà versatu cendri da una volta di banca, chì hà sappiutu ottene per ordine di a corte, in l'acqua in Sangam, Allahabad. U 30 di ghjennaghju di u 2008, a so famiglia hà versatu in l'acqua in Girgaum Chowpatty da un omu d'affari di Dubai à u museu di Mumbai in un altru cuntainer. Un altru battellu hè ghjuntu à u Palazzu Aga Khan in Pune (induve hè statu arrestatu trà u 1942 è u 1944) è un altru hè ghjuntu à u Tempiu di l'Auto-Provenza di u Lacu di l'Unioni in Los Angeles. A so famiglia hè cuscente chì sti cendri truvati in tempii è monumenti ponu esse usatu pi mali pulitichi, ma u tempiu è ùn li vulìanu daretu perchè sapia ch'elli ùn li pudia piglià senza distrughje i munumenti.

Principi di Mahatma Gandhi

accuratezza
Gandhi hà dedicatu a so vita à truvà a verità o "Satya". Hà pruvatu à ghjunghje stu scopu imparendu da i so sbagliati è sperimentendu sè stessu. Chjamò a so autobiografia A Storia di e mo Esperienze cù a Verità.

Gandhi hà dichjaratu chì a lotta più impurtante hè di superà i so dimònii, teme è insicurezze. Gandhi prima riassume e so credenze dicendu "Diu hè Verità". Dopu hà cambiatu sta espressione in "A Verità hè Diu". Allora Satya (Verità) in a filusufìa di Gandhi hè "Diu".

resistenza passiva
Mahatama Gandhi ùn era micca l'inventore di u principiu di a resistenza nonviolenta, ma era u primu à applicà in l'esfera pulitica in una scala enormosa. I cuncetti di resistenza passiva (ahimsa) o non-resistenza datanu à i tempi antichi in a storia di u pensamentu religiosu indianu. Gandhi descrive a so filusufia è a so perspettiva di a vita in a so autobiografia, A Storia di e mo Esperienze cù a Verità:

"Quandu sò in disperazione, mi ricordu chì in tutta a storia a verità è l'amore anu sempre vintu. Ci sò stati tiranni è assassini, ancu cunsiderati invincibili per un tempu, ma sempre perdenu à a fine, pensateci sempre ".

"Chì differenza ci hè chì i morti, l'orfani è i senza-casa di fà u caos per via di u totalitarismu o in nome di a libertà è a demucrazia?"

"Un principiu ochju per un ochju acceca u mondu sanu".

"Ci sò parechje cause per quale mi risicheraghju di more, ma ùn ci hè nisuna causa per chì uccideraghju".

Appliendu questi principii, Gandhi andò à l'estremi di a logica è hà imaginatu un mondu induve i guverni, a polizia è ancu l'armata ùn eranu micca viulenti. I seguenti estratti sò da u libru "Pà i pacifisti".

A scienza di a guerra porta solu una persona à a dittatura pura. A scienza di a non-violenza porta solu à a demucrazia pura ... U putere chì vene da l'amore hè millaie di volte più efficace è permanente di quellu chì vene da a paura di punizioni ... Per dì chì a non-violenza pò esse praticata solu da l'individui. è micca da e nazioni di l'individui ... A nonviolenza hè più vicinu à l'anarchia più pura. Una sucità urganizata è chì opera nantu à a nonviolenza cumpleta hè l'anarchia in a so più pura ....

Sò ghjuntu à a cunclusione chì ancu in un statu senza viulenza una forza di pulizza hè necessaria ... A polizia serà scelta da quelli chì credenu in a non viulenza. U Populu Instinctively li aiuterà in ogni modu pussibili è ch'elli ponu facirmenti affruntà cù a cunfusione sempre più diminuite in u risultatu di un travagliu cumuni. I cunflitti viulenti è i grevi trà u travagliu è u capitale seranu menu in un statu anti-violentu perchè l'influenza di a maiurità non-violenta assicurarà l'applicazione di i principii basi in a sucetà. In listessu modu, ùn ci sarà micca cunflittu trà e cumunità.

Un esercitu senza viulenza ùn si cumporta micca cum'è persone armate, nè in tempu di guerra nè in tempu di pace. A so missione hè di unisce e società in guerra, di propagà a pace, è di piglià azzioni chì li permettenu di impegnà cù ogni persona in u so locu è in e so unità. Un tali esercitu deve esse preparatu per affruntà l'emergenze, anu da esse disposti à mori per piantà a furia di bande viulenti. ... Satyagraha (forza di ghjustizia) brigate pò esse urganizata in ogni paese o quartiere. [Se ci hè un attaccu esterno à a sucità nonviolenta] ci sò duie strade per a nonviolenza. Dà a duminanza, ma micca di cooperà cù l'aggressore... Preferendu a morte piuttostu chè a sottumissione. A seconda manera hè a resistenza passiva da e persone chì anu crisciutu cù u metudu non-violentu ... L'imaghjini inespettate senza fine di l'omi è di e donne chì preferiscenu mori invece di ubbidisce à a vulintà di l'aggressore ammorbidirà l'aggressore è i so suldati ... Una nazione o gruppu chì hà sceltu a non-viulenza cum'è a so vista pulitica principale, atomica. Ancu a bomba ùn pò micca cundannà lu à l'esclavità... U nivellu di nonviolenza in stu paese, s'ellu succede à ellu, naturalmente cresce à un puntu chì serà universalmente rispettatu.

In cunfurmità cù questi punti di vista, Gandhi hà datu i seguenti cunsiglii à u populu britannicu quandu si trattava di l'invasione di l'Isule Britanniche in u 1940 da a Germania Nazista (Resistenza Passiva in Guerra è Pace):

"Vi dumandu di mette l'arme chì avete, perchè ùn sò micca abbastanza per salvà voi o l'umanità. Invitate Herr Hitler è Signor Mussolini à piglià ciò ch'elli volenu da i paesi chì cunsiderà u vostru propiu... Sì sti signori volenu entre in e vostre case, lasciate. S'ellu ùn ti lascianu andà in libertà, lasciate chì l'omu, a donna è u zitellu vi uccidanu, ma ricusate di offre a vostra lealtà ".

In u 1946, hà spressu una vista ancu più estrema in una entrevista dopu à a guerra:

"I Ghjudei avissiru avutu offrittu à u cuteddu di u macellariu. Avianu duverebbe scaccià da e scogliere in u mare.

Ma Gandhi sapia chì stu livellu di nonviolenza necessitava una quantità incredibile di fede è curagiu, è chì micca tutti l'avianu. Dunque, hà ancu cunsigliatu chì micca tutti ùn deve esse micca viulente, soprattuttu s'ellu hè usatu cum'è una copertura contr'à a codardia:

"Gandhi hà avvistatu à quelli chì temenu di piglià l'arme è di resistenu di ùn unisce micca à u muvimentu di satyagraha. "Credu", disse, "s'e aghju da sceglie trà a viulenza è a viulenza, aghju cunsigliatu a viulenza.

"Aghju fattu questu avvisu à ogni riunione. Quelli chì crèdenu chì cù a resistenza passiva guadagnanu infinitu più putere di quellu chì sanu aduprà prima, ùn deve micca avè nunda à fà cù a resistenza passiva è deve ripiglià l'arme chì anu lasciatu. Ùn pudemu mai dì chì l'una volta assai bravu Khudai Khidmatgars ("servitori di Diu") diventenu cowardly sottu l'influenza di Badshah Khan. U so curagiu ùn hè micca solu per esse un bon tiradoru, ma per risicà a morte è apre u so pettu à e balle entranti.

Vegetarianism

Gandhi hà pruvatu à manghjà carne quandu era un zitellu. U mutivu di questu hè a so curiosità è u so amicu strettu Sheikh Mehtab chì l'hà cunvintu. In l'India, u vegetarianismu hè statu unu di i principii basi di e credenze Hindu è Jain, è in Gujarat, induve hè natu, a maiò parte di Hindu è Jain, è ancu a famiglia Gandhi, ùn pudianu manghjà carne. Prima di andà in Londra per studià, hà ghjuratu à a so mamma Putlibay è à u ziu Becharji Swami ch'ellu s'astentera di manghjà carne, di beie alcolu è di a prostituzione. Per mantene a so parolla, hà acquistatu micca solu una dieta, ma ancu un fundamentu per a filusufìa chì seguitarà in tutta a so vita. Quandu Gandhi hà righjuntu a pubertà, diventò un vegetariano strettu. Hà scrittu parechji articuli nantu à u sughjettu, è ancu u libru The Morale Basis of Vegetarianism. Certi di questi sò stati publicati in The Vegetarian, l'urganu di publicazione di a London Eating Society.[31] Ispiratu da parechji intellettuali prominenti durante stu periodu, Gandhi, presidente di a London Can't Eat Society, Dr. Hè diventatu ancu amici cù Josiah Oldfield.

U ghjovanu Mohandas, chì avia lettu è ammiratu l'opere di Henry Stephens Salt, hà scontru è currisponde à questu militante vegetariano. Gandhi hà passatu assai tempu à prumove u vegetarianismu mentre era in Londra è più tardi. Per Gandhi, una dieta senza carne ùn solu risponde à i bisogni di u corpu umanu, ma ancu serve un scopu ecunomicu. A carne hè sempre più caru cà i grani, ligumi è frutti. Siccomu parechji di l'Indiani di quellu tempu avianu un redditu assai bassu, u vegetarianismu ùn era micca solu una pratica spirituale, ma ancu una pratica. Si astinì di manghjà carne per un bellu pezzu è hà utilizatu u digiunu cum'è un metudu di prutesta pulitica. Hè ricusatu di manghjà finu à ch'ellu hè mortu o i so desideri sò stati cuncessi. Scrive in a so autobiografia chì l'incapacità di manghjà era u principiu di a so prufonda devozione à Brahmacharya. Ellu dichjara chì fallarà in Brahmacharya senza cuntrullà cumplettamente u so appetite.

Dopu qualchì tempu, Bapu hà cuminciatu à manghjà solu fruttu, ma hà cuminciatu à beie latti di capra cù i cunsiglii di i so medichi. Ùn hà mai usatu latticini derivati ​​da u latti di vacca. Questu hè duvuta à i so punti di vista filusòfichi è à una prumessa chì hà fattu à a so mamma, chì detestava a phooka, un metudu di furzà l'estrazione di più latte da a vacca.

Brahmacharia

Quandu Gandhi avia 16 anni, u so babbu cascò assai malatu. Era à u lettu di u so babbu durante a so malatia, postu chì era assai piacevule à a so famiglia. Ma una notte, u ziu di Gandhi hà pigliatu u so postu per riposu per un pocu tempu. Dopu avè passatu per a camara, incapace di resistà à i desideri di u corpu, era cù a so moglia. Pocu dopu, una cameriera hà dettu chì u so babbu era appena mortu. Gandhi si sentia una grande culpabilità è ùn pudia mai pardunà ellu stessu. Si riferisce à questu avvenimentu cum'è "doppia vergogna". Questu avvenimentu hà avutu un impattu tali nantu à Gandhi chì, mentre era ancu maritatu, hà rinunziatu u sessu à l'età di 36 anni è hà sceltu u celibat.

A filusufìa Brahmacharya, chì cunsiglia a purità spirituale è pratica, hà una grande influenza in questa decisione. L'astinenza sessuale è l'ascetismu sò parti di stu pensamentu. Gandhi hà vistu u brahmacharya cum'è a basa principale per avvicinà à Diu è dimustrà ellu stessu. In a so autobiografia, discrive a so lotta cù i so impulsi lussuriosi è attacchi di ghjilosu per a so moglia, Kasturba, chì si maritò à una età assai ghjovana. Ella sentia chì era a so obbligazione persunale di amparà à amassi piuttostu chè a lussuria, alluntanendu u sessu. Per Gandhi, brahmacharia significava "cuntrollu di l'emozioni in u pensamentu, a parolla è l'attu".

Simplicità

Gandhi crede fermamente chì una persona chì serve a sucità duveria avè una vita simplice. Questa simplicità portarà quella persona à brahmacharya. Cuminciò a so simplicità abbandunendu u stilu di vita occidentale chì hà campatu in Sudafrica. L'hà chjamatu "auto-zeroing", è hà sceltu un modu di vita simplice, tagliendu e spese innecessarii, è ancu lavà a so propria robba. Una volta hà rifiutatu i rigali chì li sò datu per u so serviziu à a società.

Gandhi passava un ghjornu à settimana senza parlà. Cridia chì l'astinenza di parlà li portava a pace interiore. Questi principii pratichi indù sò influenzati da mauna (sanscrito: silenziu) è shanti (sanscrito: serenità). In questi ghjorni si cumunicava cù l'altri scrivendu nantu à carta. Per trè anni è mezu dopu à l'età di 37, Gandhi hà ricusatu di leghje u ghjurnale perchè u turbulente statu di l'affari mundiale hà causatu più cunfusione chì u so propiu disturbu internu.

Dopu avè lettu l'assai di Ghjuvanni Ruskin "Unto This Last", hà decisu di cambià u so modu di vita è fundò una cumuna chjamata "Phoenix Colony".

Dopu à vultà in l'India da Sudafrica, induve hà campatu una vita legale di successu, hà cessatu di vistimentu in u stilu occidentale, chì identificava cù ricchezza è successu. Cuminciò à vistimenti cum'è i più poveri di l'India accettanu, favurendu l'usu di u khadi, u tissutu in casa. Gandhi è i so amichi cuminciaru à tessi u tessulu di i so vestiti cù u filu ch'elli avianu filatu, è incuraghjenu l'altri à fà. Ancu se i travagliadori indiani eranu soprattuttu inattivi per via di u disoccupazione, anu compru i so vestiti da pasticceri industriali di u capitale britannicu. Era l'opinione di Gandhi chì, se l'Indiani facianu a so propria robba, un colpu maiò seria fattu à a capitale britannica in India. Partendu da quì, a rota tradiziunale di l'Indiani, a rota, hè stata purtata à a bandiera di u Cungressu Naziunale Indianu. Hà purtatu solu un dhoti per u restu di a so vita per dimustrà a simplicità di a so vita.

Cridenza

Gandhi hè natu indù, hà praticatu l'induismu tutta a so vita è hà pigliatu a maiò parte di i so principii da l'induismu. Cum'è un Hindu ordinariu, hà cridutu in l'ugualità di tutte e religione è s'oppone à i sforzi per fà crede in altre religioni. Era un teologu assai curiosu è leghje parechji libri nantu à tutte e religioni maiò. Disse di l'induismu:

"In quantu à sapè, l'Induismu satisface cumplettamente a mo ànima è riempie tuttu u mo esse ... Quandu i dubbii mi perseguite, i delusioni venenu nantu à a mo faccia è ùn vecu mancu un raghju di luce à l'orizzonte, mi vultò à u Bhagavad Gita è truvà un pezzu di cunfortu chì mi cunsulerà è aghju subitu cuminciatu à surrisu in una tristezza irresistibile. A mo vita hè stata piena di tragedie è s'ellu ùn anu micca lasciatu effetti visibili è duraturi nantu à mè, u devu à l'insignamenti di a Bhagavad Gita ".

Gandhi hà scrittu un cummentariu gujarati nantu à a Bhagavad Gita. U testu gujarati hè statu traduttu in inglese da Mahadev Desai è hè aghjuntu una prefazione. Hè statu publicatu in u 1946 cù una introduzione di Gandhi.

Gandhi crede chì a verità è l'amore sò in u core di ogni religione. Hà ancu interrugatu l'ipocrisia, i cattivi pratiche è u dogma in tutte e religioni è hè un riformatore suciale infaticabile. Certi di i so cumenti nantu à e diverse religioni sò i seguenti:

"U mutivu perchè ùn possu micca accettà u Cristianesimu cum'è a religione perfetta o più grande hè perchè era prima cunvinta chì l'induismu era cusì. I difetti di l'induismu eranu abbastanza evidenti per mè. Se l'immunità pò esse una parte di Hinduzim, hè o una parte putrefa o un tumore. Ùn possu micca capisce a raison d'êtrein (ragione di esistenza) di parechje sette è caste. Chì significarà dì chì i Vedas sò a Parola di Diu? S'ellu hè statu inspiratu da Diu, perchè micca a Bibbia è u Qur'an ? Cum'è i mo amici cristiani, i mo amichi musulmani anu ancu pruvatu à cunvertisce à a so religione. Abdullah Shet m'hà incuraghjitu constantemente à studià l'Islam è hà sempre avutu qualcosa da dì nantu à quantu era bellu ".

"Quandu perdemu u fundamentu murale, cessemu ancu di esse religiosi. Ùn ci hè micca una religione sopra a moralità. Per esempiu, una persona ùn pò esse un bugiardariu, una persona crudele è ùn pò micca esse cuntrullata è dichjarà chì Diu hè da u so latu ".
"L'hadiths di Muhammad sò un tesoru di saviezza micca solu per i musulmani ma per tutta l'umanità".
Quandu hà dumandatu s'ellu hè diventatu indù dopu in a vita, hà rispostu:

"Iè sò. Sò ancu un cristianu, un musulmanu, un buddista è un ebreu ".
Ancu s'elli avianu un grande rispettu l'un per l'altru, Gandhi è Rabindranath Tagore anu impegnatu in longu argumenti parechje volte. Queste discussioni exemplificanu e differenze filosofiche d'opinioni di i dui indiani più famosi di u so tempu. Un terrimotu in Bihar u 15 di ghjennaghju di u 1934, hà causatu una grande perdita di vita è danni. Gandhi hà dichjaratu chì questu era dovutu à i peccati di l'Hindu di casta superiore chì ùn accettavanu micca l'intoccabili in i so tempii. Tagore, invece, s'hè oppostu fermamente à sta visione di Gandhi è hà sustinutu chì ùn importa micca quantu repulsiva hè a pratica di l'immunità, solu e cause naturali ponu causà terremoti, micca morali.

travaglia

Gandhi era un scrittore prolificu. Mentre era in Sudafrica per parechji anni, Harijan in Gujarati, Hindi è Inglese; Dopu vultà in India cù l'opinione indiana, hà editatu parechji ghjurnali è riviste cum'è u ghjurnale in lingua inglese Young India è a rivista mensuale Navajivan in Gujarati. Hè stata dopu publicata in Navajivan Hindi. In più di questi, hà scrittu lettere à l'individui è i ghjurnali quasi ogni ghjornu.

Satyagraha di Gandhi in Sudafrica nantu à a so lotta in Sudafrica, cumprese a so autobiografia The Story of My Experiences with Truth, u pamphlet puliticu Hind Swaraj o Indian Home Rule, è John Ruskin's Unto This Last essay Hà scrittu parechje opere cum'è u so cummentariu in Gujarati. Stu ultimu essai conta cum'è un essai di ecunumia. Hà scrittu ancu assai nantu à temi cum'è autismu, nutrimentu è salute, religione è riformi suciali. Gandhi hà scrittu soprattuttu in gujarati, ma hà ancu editatu traduzioni hindi è inglese di i so libri.

Tutte l'opere di Gandhi sò state publicate da u guvernu di l'India in u 1960 cum'è L'Opere Collected di Mahatma Gandhi. I manoscritti sò custituiti da 50.000 pagine raccolte in circa centu volumi. In u 2000, l'edizione rivista di tutte l'opere hà suscitatu una disputa quandu i seguitori di Gandhi accusavanu u guvernu di mudificà u guvernu per scopi pulitichi.

legatu

L'anniversariu di Gandhi, u 2 d'ottobre, hè una festa naziunale in India celebrata cum'è Gandhi Jayanti. U 15 di ghjugnu di u 2007, hè statu annunziatu chì l'"Assemblea Generale di e Nazioni Unite" hà accettatu unanimamente u 2 d'ottobre cum'è u "Gurnu mundiale senza viulenza".

A parolla Mahatma, chì hè spessu pensata per esse u primu nome di Gandhi in l'Occidenti, vene da e parolle sanscrite maha chì significanu grande è atta chì significa spiritu.

Parechje fonti, cum'è Dutta è Robinson's Rabindranath Tagore: An Anthology, dichjaranu chì u titulu Mahatma hè statu prima attribuitu à Gandhi da Rabindranath Tagore. In altre fonti, hè dichjaratu chì Nautamlal Bhagavanji Mehta hà datu stu titulu u 21 di ghjennaghju di u 1915. In a so autobiografia, Gandhi spiega chì ùn hà mai pensatu ch'ellu era degnu di stu onore. Sicondu u Manpatra, u titulu di Mahatma hè statu datu per l'invidiable dedicazione di Gandhi à a ghjustizia è a ghjustizia.

A rivista Time hà chjamatu Gandhi Man of the Year in u 1930. Dalai Lama di Time Magazine, Lech Walęsa, Dr. Hà chjamatu Martin Luther King, Jr., Cesar Chavez, Aung San Suu Kyi, Benigno Aquino, Jr., Desmond Tutu, è Nelson Mandela cum'è figlioli di Gandhi è hà dichjaratu ch'elli eranu i so eredi spirituali di a nonviolenza. Ogni annu, u guvernu di l'India presenta u Premiu per a Pace Mahatma Gandhi à i membri selezziunati di a cumunità, i dirigenti mundiali è i citadini. Nelson Mandela, u capu di a lotta di l'Africa di u Sudu per a desegregazione, hè un vincitore ben cunnisciutu di u premiu micca indianu.

In u 1996, u guvernu di l'India hà lanciatu a serie Mahatma Gandhi in denominazioni di 5, 10, 20, 50, 100, 500 è 1000 rupie. Un ritrattu di Mahatma Gandhi si trova nantu à tutte e muniti in circulazione in India oghje. In u 1969, u Regnu Unitu hà publicatu una seria di francobolli chì cummemoranu u centenariu di a nascita di Mahatma Gandhi.

Ci sò parechje statue di Gandhi in Gran Bretagna. U più notu di questi hè a statua in Tavistock Square, Londra, vicinu à University College London, induve hà studiatu dirittu. U 30 di ghjennaghju hè celebratu cum'è "National Gandhi Memorial Day" in u Regnu Unitu. In i Stati Uniti, in Union Square Park in New York, Martin Luther King, Jr. U Situ Storicu Naziunale presenta statue di Gandhi in Massachusetts Avenue vicinu à l'Ambasciata Indiana in Washington, DC. Ci hè una statua memoriale in Pietermaritzburg, Sudafrica (induve fù cacciatu da a prima classa in u trenu in u 1893). Ci sò ancu statue di cera di Madame Tussaud in musei in Londra, New York è altre cità.

Ancu se Gandhi hè statu numinatu cinque volte trà u 1937 è u 1948, ùn hà micca ricevutu u Premiu Nobel per a Pace.[58] Anni dopu, u Cumitatu Nobel hà manifestatu u so profondu dispiace per ùn avè micca pussutu dà stu premiu à u publicu, è ricunnosce chì ci sò stati opinioni naziunalisti estremi in l'attribuzione di u premiu. Mahatma Gandhi hà da riceve u premiu in u 1948, ma ùn hà micca pussutu riceve per via di u so assassiniu. U Yenhi creatu era ancu un fattore maiò in a guerra chì scoppiu quellu annu trà l'India è u Pakistan. In u 1948, l'annu di a morte di Gandhi, u Premiu di a Pace ùn hè micca statu attribuitu cù u pretestu chì "ùn era micca un candidatu viable vivu", è quandu u Dalai Lama hè statu attribuitu u Premiu in u 1989, u presidente di u cumitatu hà dichjaratu chì hè statu datu "in parte di l'omaggiu à a memoria di Mahatma Gandhi ".

U Birla Bhavan (o Birla House) in New Delhi, induve Gandhi hè statu assassinatu u 30 di ghjennaghju di u 1948, hè statu acquistatu da u guvernu indianu in u 1971 è apertu à u publicu cum'è Gandhi Smriti o Gandhi Memorial in u 1973. A stanza induve Mahatma Gandhi hà passatu l'ultimi quattru mesi di a so vita è u locu induve hè statu sparatu mentre andava di notte sò sottu prutezzione.

A Colonna di un Martire si trova avà induve Mohandas Gandhi hè statu assassinatu.

U ghjornu di a Non-Violenza è a Pace hè celebrata in e scole di parechji paesi ogni annu u 30 di ghjennaghju, quandu Mahatma Gandhi hè mortu. Hè statu celebratu prima in Spagna in u 1964. In i paesi chì utilizanu u calendariu scolasticu di l'Emisferu Meridionale, questu ghjornu hè celebratu annantu o vicinu à u 30 di marzu.

Ideali è critica

A visione stretta di Gandhi di l'ahimsa include u pacifismu è per quessa hè statu sughjettu à critiche da tutti i lati di u spettru puliticu.

U cuncettu di divisioni

In principiu, Gandhi era contru à a divisione pulitica in cunflittu cù a so visione di l'unità religiosa. À propositu di a spartizione di l'India è di u stabilimentu di u Pakistan, hà scrittu in Harijan u 6 ottobre di u 1946:

Ùn esitate micca à dì chì u desideriu di creà u Pakistan, per esse presentatu da a Liga Musulmana, ùn hè micca islamicu è ancu pienu di peccatu. Hè basatu annantu à l'unità di l'Islam è a fratellanza di l'umanità, senza rompe l'unità di a famiglia umana. Allora quelli chì provanu di dividisce l'India in duie fazioni possibbilmente in guerra sò nemichi di l'India è di l'Islam. Puderanu strappami in pezzi, ma ùn ponu micca aspittà chì mi sia d'accordu cù una opinione chì pensu chì hè sbagliata. Malgradu i discorsi salvatichi, ùn devemu micca rinunzià à u nostru desideriu di fà amicizia cù tutti i musulmani è di mantene in prigiune di u nostru amore.

Tuttavia, Homer indica in a longa currispundenza di Jack Gandhi cù Jinnah nantu à u Pakistan: "Ancu se Gandhi era personalmente contru à a spartizione di l'India, prima di tuttu, per l'indipendenza, a cooperazione sottu un guvernu interim cù a cooperazione di u Cungressu è a Liga Musulmana deve esse fattu è di più, hà prupostu dopu un accordu chì dice chì a quistione di a spartizione deve esse decisa da un votu populari in e regioni predominantemente musulmane.

A causa di sta doppia vista di a partizione di l'India, Gandhi hè statu criticatu da i Hindu è i Musulmani. Muhammad Ali Jinnah è i so pakistani cuntimpuranii accusavanu Gandhi di minà i diritti pulitichi musulmani. Vinayak Damodar Savarkar è i so alliati accusavanu Gandhi di vultà l'ochju à l'atrocità cummesse da i musulmani contr'à l'Hindu, cunvince puliticamenti i musulmani, è permettenu a creazione di u Pakistan. Questu hè diventatu una questione puliticamente cuntesta: mentri certi, cum'è u storicu pakistano-americanu Ayesha Jalal, sustene chì a riluttanza di Gandhi è u Cungressu à sparte u putere cù a Liga Musulmana hà acceleratu a split; Altri, cum'è u puliticu naziunalistu indù Pravin Togadia, dicenu chì l'India era divisa per via di a debule estrema mostrata da a dirigenza di Gandhi.

Gandhi hà ancu espresu a so insatisfazione cù a spartizione quandu hà scrittu annantu à a spartizione di Palestina in u 1930 è u stabilimentu di u statu d'Israele. Hà scrittu in Harijan u 26 ottobre di u 1938:

Aghju ricevutu diverse lettere chì mi dumandanu di dà a mo opinione nantu à u prublema arabo-ebraica in Palestina è a vita ebraica in Germania. Esitate à dà a mo opinione nantu à sta quistione assai difficiule. Sò simpaticu cù tutti i Ghjudei, aghju cunnisciutu bè in Sudafrica. Certi sò diventati i mo amici per a vita. Grazie à questi amichi, aghju avutu a cunniscenza di a persecuzione di i Ghjudei in tuttu l'età. Eranu intoccabili di u Cristianesimu Ma a mo simpatia ùn mi ceca micca à i bisogni di a ghjustizia. U gridu di una casa naziunale per i Ghjudei ùn mi piace micca. L'autorizazione per u so stabilimentu hè stata cercata in a Bibbia, è i Ghjudei chì tornanu in Palestina u vulianu assai. Perchè ùn puderanu micca accettà cum'è a so patria i paesi duv'elli sò nati è si guadagnavanu a vita cum'è l'altri populi di a terra ? A Palestina appartene à l'Arabi, cum'è l'Inghilterra appartene à i Britannichi è a Francia à i Francesi. Hè à tempu sbagliatu è inumanu di pruvà à impone e dumande di i Ghjudei à l'Arabi. Ciò chì succede in Palestina avà ùn pò esse spiegatu da alcun codice morale.

Negazione di a resistenza viulente

Gandhi hè statu ancu miratu in l'arena pulitica per criticà quelli chì provanu à ottene l'indipendenza per mezu viulenti. U rifiutu di Bhagat Singh, Sukhdev, Udham Singh è Rajguru di prutestà a so impiccatura hè statu accusatu da alcuni.

Riguardu à queste critiche, Gandhi hà dettu: "Ci era persone chì una volta m'ascoltavanu mentre li mostrava cumu cummattiri i britannichi disarmati quandu ùn avianu micca armi, ma oghje mi dicenu chì a mo non-violenza ùn hè micca a suluzione [contr'à l'Hindu- Insurrezioni musulmane] è dunque a ghjente duverebbe piglià l'arme in autodifesa ".

Hà utilizatu stu argumentu in parechji altri articuli. In u so articulu "Zionismu è Antisemitismu", scrittu prima in u 1938, Gandhi interpreta a persecuzione di i Ghjudei in a Germania nazista in u cuntestu di Satyagraha. Presenta a resistenza passiva cum'è un metudu di oppunimentu à a persecuzione affrontata da i Ghjudei in Germania,

S'e fossi statu ebreu, è fossi natu in Germania è aghju fattu a mo vita quì, avaria cunsideratu a Germania cum'è a mo patria, quant'è l'altu biancu tedescu, è li dissi di sparà mi o di mette in prigiò; Aghju ricusatu di esse sottumessu à deportazione o trattamentu discriminatoriu. Fendu cusì, ùn aghju micca aspittatu chì i mo amici ebrei si unissinu à sta resistenza civile perchè aghju fiducia in quelli chì sò stati lasciati, eventualmente seguitanu u mo esempiu. Se un Ghjudeu o tutti i Ghjudei accettanu a suluzione pruposta quì, ùn sarianu micca in una pusizioni peghju chè ora. È u soffrenu vuluntariu li purterà gioia cù resistenza.A viulenza calculata di Hitler contr'à tali atti pò ancu esse un massacru generale di i Ghjudei. Ma se a mente ebraica si prepara à u soffrenu vuluntariu, ancu questu massacru chì imagine puderia diventà un ghjornu di ringraziu è gioia quandu Ghjehova salverà a razza da e mani di un tiranu. Per quelli chì teme à Diu, ùn ci hè nunda di paura in a morte.

Gandhi hè statu assai criticatu per queste dichjarazioni. In u so articulu "Questioni nantu à i Ghjudei", hà rispostu: "L'amichi m'hà mandatu dui ritagli di ghjurnale chì criticavanu a mo supplica à i Ghjudei. In i dui critichi, si diceva chì, prupunendu a resistenza passiva à i Ghjudei per i mali fatti contr'à elli, ùn aghju micca prupostu nunda di novu ... ciò chì aghju difesu era a rinuncia à a viulenza di u core è a pratica efficace chì emergeva cum'è. u risultatu di sta grande rinuncia. Hà rispostu à a critica in l'articuli "Rispondi à l'Amici Ghjudei" è "I Ghjudei è a Palestina": "Ciò chì aghju favuritu hè a rinuncia di a viulenza da u core, è a pratica efficae chì risultatu da questa grande rinuncia".

L'opinioni di Gandhi nantu à i Ghjudei chì anu affruntatu l'olucaustu hà causatu critiche da parechji cummentatori. Martin Buber, un avversu di u sionismu, pubblicò una lettera aperta assai dura à Gandhi u 24 di ferraghju di u 1939. Buber hà dichjaratu chì ùn era micca adattatu per paragunà u trattamentu britannicu di i sughjetti indiani cù ciò chì i Nazis anu fattu versu i Ghjudei; è ancu nutatu chì Gandhi hà sustinutu una volta l'usu di a forza quandu l'Indiani eranu vittimi di persecuzione.

Gandhi hà interpretatu a persecuzione di i Ghjudei da i Nazis in l'anni 1930 in termini di Satyagraha. In u so articulu di nuvembre di u 1938, prupone a resistenza passiva cum'è una suluzione à questa oppressione:

A persecuzione di i Ghjudei da i Tedeschi pare esse senza precedente in a storia. I tiranni di l'antica ùn avianu mai righjuntu u livellu di pazzia chì Hitler ghjunghje oghje. Hitler cuntinueghja sta pazzia cù determinazione religiosa. Per ellu, ogni cumpurtamentu inumanu dumandatu da l'elite è a religione militante di u naziunalismu ch'ellu prova di propagà hè un attu d'umanità chì serà ricumpinsatu avà è dopu. I crimini di una ghjuventù chjaramente pazza ma temeraria cadenu annantu à tutta a razza cù una brutalità incredibile. S'ellu ci hè una guerra chì pò esse accettata cum'è fatta in nome di l'umanità, a guerra contr'à l'Alimagna per impedisce chì una razza sana sia perseguitata serà cumpletamente ghjustificata. Hè fora di u mo orizzonte per discutiri i pro è i contra di una tale guerra. Ancu s'ellu ùn hè micca fattu una guerra cù a Germania per questi crimini contr'à i Ghjudei, una allianza cù a Germania ùn pò micca esse entrata. Cumu si pò fà una alleanza cù una nazione chì dice chì luttà per a ghjustizia è a demucrazia, ma hè u nemicu di i dui ?

Glenn C. Altschuler interroge moralmente i cunsiglii di Gandhi à i britannichi per permettenu di esse invaditi da a Germania nazista. Gandhi hà dettu à i britannichi: "Se volenu invade e vostre case, lasciate e vostre case. S'ellu ùn vi lascianu micca esce in libertà, invece di accettà a fedeltà à elli, lasciate chì l'omi, e donne è i zitelli sianu macellati ".

I primi articuli sudafricani

Certi di l'articuli chì Gandhi hà scrittu in i so primi anni in Sudafrica sò stati u sughjettu di discussione. Cum'è ristampatu in a so cullizzioni "L'opere cullizzioni di Mahatma Gandhi", publicata in tutte e so opere, Gandhi hà scrittu di a prigiò sudafricana di u so tempu in "Opinione indiana" in u 1908: "A maiò parte di i prigiuneri domestici sò solu unu. passanu sopra l'animali è spessu causanu prublemi trà elli. In u so discorsu datatu u 26 di sittembri di u 1896, ripubblicatu in a listessa cullizzioni, Gandhi parla di u « kaffir crudu chì a sola occupazione hè a caccia è a so sola passione hè di cullà abbastanza mandrii per cumprà una moglia, è dopu passà a so vita in sonnu è nudu. ". Oghje, u terminu Kaffir hà un significatu peghjurativu, ma deve esse nutatu chì à l'epica di Gandhi u significatu era diversu da l'oghje. Per via di cumenti cum'è questi, alcuni accusavanu Gandhi di razzisimu.

Dui prufessori di storia sudafricani, Surendra Bhana è Goolam Vahed, discutanu queste discussioni in The Making of a Political Reformer: Gandhi in South Africa, 1893-1914. (New Delhi: Manohar, 2005) (U sviluppu di un riformatore puliticu: Gandhi in Sudafrica 1893-1914). In u primu capitulu, "Gandhi, Africans and Indians in Colonial Natal", si fucalizza nantu à e relazioni trà e cumunità africane è indiane sottu a "regola bianca", è e pulitiche chì anu purtatu à a discriminazione razziale è cusì à e tensioni chì emergenu trà questi. cumunità. Da sti rilazioni, anu cunclusu, "u ghjovanu Gandhi hè statu influenzatu da i cuncetti di l'apartheid chì prevalevanu in l'anni 1890". Hà nutatu ancu chì "L'esperienze di Gandhi in prigiò l'hanu fattu più sensibile à a situazione di l'Africani, è chì Gandhi dopu s'addolcì; Dichjaranu chì sò menu categurichi in l'espressione di i so preghjudizii contr'à l'Africani è sò più aperti à vede punti di scopu cumuni. Dicenu chì "i so punti di vista negativi in ​​a prigiò di Johannesburg sò diretti à l'Africani à longu andà invece di l'Africani in generale".

L'ex presidente sudafricanu Nelson Mandela hè statu un seguace di Gandhi malgradu i tentativi di impedisce a statua di Gandhi di esse presentata in Johannesburg in u 2003. Bhana è Vahed anu cummentatu nantu à l'avvenimenti ligati à l'inaugurazione di a statua in a parte conclusiva di The Making of a Political Reformer: Gandhi in South Africa, 1893-1914. In "L'eredità di Gandhi à u Sudafrica", "Gandhi hà inspiratu parechje generazioni di attivisti sudafricani chì cercanu di finisce a regula bianca. Questa eredità li lega à Nelson Mandela, cusì chì ciò chì Gandhi hà iniziatu, Mandela in un sensu l'hà finitu ". Cuntinueghjanu riferenu à a polemica durante l'inaugurazione di a statua di Gandhi. Nantu à queste duie prospettive diverse nantu à Gandhi, Bhana è Vahed cuncludenu: "In l'Africa Sudafrica post-apartheid, quelli chì anu pruvatu à aduprà Gandhi per i so scopi pulitichi ùn anu pussutu aghjunghje nunda à a so causa quandu ignoravanu certi fatti nantu à Gandhi, è cusì. hà fattu quelli chì u chjamanu semplicemente razzista. Distorta l'avvenimenti à un tale puntu ".

Più recentemente, Nelson Mandela hà assistitu à una cunferenza in New Delhi, u 100 di ghjennaghju à u 29 di ghjennaghju di u 30, per coincide cù u 2007 anniversariu di l'intruduzioni di satyagrahan in Sudafrica. Inoltre, Mandela Gandhi hè apparsu in un video clip in a premiere sudafricana di My Father in lugliu 2007. Riguardu à questu clip, u pruduttore Anil Kapoor hà dettu: "Nelson Mandela hà mandatu un missaghju speciale per l'apertura di u filmu. Mandela hà parlatu micca solu di Gandhi, ma ancu di mè. Hè u so ringraziu à mè per avè fattu stu filmu chì mi scalda u core è mi fa sentu umile. Tuttavia, aghju avutu à ringrazialli per avè permessu di sparà sta filmu in Sudafrica è avè a so prima mundiale quì. Mandela era assai sustegnu di u filmu ". U presidente di u Sudafrica, Thabo Mbeki, hà assistitu à l'inaugurazione cù u restu di u guvernu sudafricanu.

Altre recensioni

U capu di a casta Dalit, BR Ambedkar, hà denunziatu u terminu Harijans utilizatu da Gandhi quandu parlava di a cumunità Dalit. U significatu di stu terminu hè "Figlioli di Diu"; è questu hè statu interpretatu da alcuni per significà chì i Dalits eranu suciali immaturi è casti indiani privilegiati per aduttà una attitudine paternalista. Ambedkar è i so alliati anu ancu sentenu chì Gandhi minava i diritti pulitichi Dalit. Ancu Gandhi hè natu in a casta Vaishya, insistia chì puderia parlà per i Dalits, ancu s'ellu ci era attivisti Dalit cum'è Ambedkar.

L'indologu Koenraad criticò Gandhi in Elst. Hà interrugatu l'efficacità di a teoria di Gandhi di a resistenza nonviolenta, nutendu chì puderia vince solu uni pochi di cuncessioni da i britannichi. Elst hà ancu sustinutu chì l'indipendenza di l'India hè stata ricunnisciuta perchè i britannichi temevanu atti di viulenza piuttostu cà a resistenza passiva (cum'è l'esaurimentu di risorse dopu a Siconda Guerra Munniali). Un esempiu di questu, secondu Elst, hè u sustegnu di a cumunità indiana per l'Armata Naziunale Indiana di Subhash Chandra Bose. In l'elogiu, dichjara: "U mutivu principale chì Gandhi hè famosu hè perchè hè u solu capu trà i capi di libertà in e società colonizzate chì hà pruduttu pulitiche è strategie chì derivanu da a cultura indigena è micca da mudelli occidentali (cum'è u naziunalismu, u sucialismu, l'anarchismu). )."

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*