Quelli cù e malatie croniche devenu cunsultà un duttore per u digiunu

Quelli cù e malatie croniche devenu cunsultà un duttore per u digiunu
Quelli cù e malatie croniche devenu cunsultà un duttore per u digiunu

Specialista di Endocrinologia di l'Hospital Privatu di Egepol Dr. Narımana Imanova Yaghjı hà dettu chì quelli chì volenu digiunu durante u Ramadan, ma chì anu malatie croniche, anu da cunsultà un specialista.

U duttore hà dichjaratu chì i mudelli di manghjà, di beie è di ingesta di medicazione cambianu durante u Ramadan, è ci hè una diminuzione di l'attività fisica. Yaghjı hà avvistatu chì certi risichi ponu accade in quelli cù malatie croniche.

HÈ IMPORTANTE ASPETTU SAHURA

exp. Dr. Yaghji hà dettu: "Ogni musulmanu vole digiunate, ma s'è vo avete una malatia crònica (diabetes, malatie di u cori, malatie di tiroïde), avete da cunsultà u vostru duttore per sapè s'ellu pudete digiunate. Duranti u Ramadan, i mudelli di manghjà-beie è di ingesta di medicazione di i pazienti cambianu, è l'attività fisica diminuisce. Questu pò esse alcuni risichi in parechje malatie. In particulare in i pazienti diabetici, ponu accade alcuni prublemi di salute, i principali chì sò cetoacidosi diabetica, ipoglicemia, iperglicemia, desidratazione è trombosi. Quandu u digiunu, l'ipoglicemia pò sviluppà per via di u digiunu prolongatu. Questu hè più cumuni in i pazienti chì utilizanu certi droghe anti-diabetiche è insulina. Hè sbagliatu di digiunu prima di sahur. I diabetici duveranu definitivamente alzà per sahur. I pazienti in digiunu anu da esse verificatu a punta di i dita per u zuccheru in sangue per detectà l'ipoglicemia.

ATTENZIONE À LIQUID

Notendu chì l'ingesta insufficiente di fluidu causa ancu l'aggravamentu di pussibuli prublemi renali è u sviluppu di sintomi di carenza di fluidu, u Dr. Narimana Imanova Yaghji cuntinuò e so parolle cusì: "U dolore di reni pò accade in quelli chì anu calcoli renali di carenza di fluidu. L'attenzione deve esse pagata à l'ingesta fluida equilibrata è adatta da iftar à sahur. U cunsumu eccessivu di l'alimentariu dopu à l'iftar provoca iperglicemia (aumentu di u zuccheru in sangue), aumenta a pressione di sangue è provoca prublemi di cori. Hè assai impurtante per ùn manghjà veloce in iftar è sahur, per cunsumà insalata è verdura è per manghjà in modu cuntrullatu. Piglià una pausa dopu à a prima parte è cuntinuà à manghjà di novu pò esse una suluzione supplementaria per l'ingaghjamentu equilibratu di l'alimentariu. E persone cun prublemi di obesità a volte vedenu u digiunu cum'è una opportunità per l'astinenza. Hè difficiuli di perdiri pesu cù u digiunu. A fame à longu andà crea una tendenza à manghjà eccessivamente, è à u stessu tempu, l'alimenti cunsumati in iftar sò tramindui alti in calori è a quantità hè aumentata per via di a grande varietà. In ogni casu, e persone di digiunu tendenu à esse sedentariu. Per ùn stancu, facenu menu attività cum'è caminari è curriri. Questu causa l'aumentu di pisu. A causa di sti prublemi, i diabetici anu da esse misuratu u zuccheru in sangue è cuntrolli di salute prima di u mese di Ramadan.