Turchia lancia a diplomazia scientifica in u cuntinente biancu

Turchia lancia a diplomazia scientifica in u cuntinente biancu
Turchia lancia a diplomazia scientifica in u cuntinente biancu

Turchia hà iniziatu a diplomazia scientifica in u cuntinente biancu. I circadori turchi, chì anu realizatu 7 prughjetti nantu à l'Isula di Ferru di Cavallu cum'è parte di a 18th National Antarctic Science Expedition, anu visitatu e basi scientifiche di 8 diversi paesi in u cuntinente, chì cuntene indizi impurtanti nantu à u passatu è u futuru di a terra. A delegazione scientifica turca, chì si scontra cù i so culleghi in e stazioni scientifiche di Cile, Russia, Brasile, Pulonia, Argentina, Uruguay, Bulgaria è Ecuador, da una banda, hà valutatu l'opportunità per u travagliu scientificu cumuni è hà rinfurzatu u scopu di fà Turchia. permanente in u cuntinente.

A SCATOLA NERA DI U MONDU

A 7th National Antarctic Science Expedition, chì hè stata realizata sottu l'auspice di a Presidenza, sottu a rispunsabilità di u Ministeru di l'Industria è a Tecnulugia, è sottu a coordinazione di l'Istitutu di Ricerca Polare TÜBİTAK MAM (KARE), hè stata cumpletata. A delegazione spidizioni hè tornata in Turchia cù novi dati scientifichi chì decifraranu i novi codici di u Cuntinente biancu in u so viaghju per scopre a scatula negra di a Terra.

Alcune di e dati ottenuti in u risultatu di l'espedizione tornanu à a publicazione accademica cù misure è esempii à longu andà annantu à l'anni. Certi studii, cum'è a ricerca microplastica, seranu publicati cum'è una publicazione accademica internaziunale in un periudu di un annu.

Turchia lancia a diplomazia scientifica in u cuntinente biancu

I MEDICI IN A DELEGAZIONE

A squadra di spidizioni hà travagliatu nantu à 68 prughjetti cù u tema principalu "U cambiamentu climaticu è e differenze create da l'impattu umanu nantu à e regioni polari" nantu à l'Isula Horseshoe, induve u Campu di Scienze Turchia temporale hè situatu à 18 gradi di latitudine sud. In a delegazione; I medichi di dui rami diffirenti anu participatu ancu à prughjetti nantu à e scienze di a terra, e scienze di a vita, e scienze fisiche è e scienze suciali. I medichi chì anu participatu à a spidizioni furnianu supportu medico à a squadra di spidizioni in u campu è à bordu mentre realizanu i so prughjetti di ricerca.

Ci hè vicinu à 100 BASI SCIENTI

I circadori turchi, chì pigliò assai campioni è misurazioni cum'è campioni d'acqua di mare, campioni viventi, micro campioni viventi, anu fattu visiti impurtanti in termini di diplomazia scientifica.

Ci sò quasi 30 basi di ricerca scientifica chì appartenenu à 100 paesi in u cuntinente più fretu, ventu è seccu di u mondu. Delegazione di spedizione; Escudero (Chile), Bellingshausen (Russia), Comandante Ferraz (Brésil), Arctowski (Polonia), Carlini (Argentina) Artigas (Uruguay), St. Hà visitatu e stazioni di Kliment Ohridski (Bulgaria) è Maldonado (Equador). Gülcan Akoğuz, Ambasciatore di a Republica di Turchia in Santiago, hà accumpagnatu a squadra durante e so visite basi in Argentina, Brasile, Pulonia è Cile.

14 scientisti nantu à u viaghju di 22 mila chilometri

I scientisti turchi, in u viaghju di 14 mila chilometri partendu da Istanbul, ghjunghjenu à a caminata cilena di 80 metri. bayraklı Si n'andò à Horseshoe Island, induve si trova u Tempiu Turcu Science Camp, cù a nave di ricerca "Betanzos". Duranti a spidizioni di 34 ghjorni, 13 circadori turchi da 19 diverse istituzioni, 2 ecuadoriani è 1 circadori colombiani sirvutu. 21 persunale di a nave accumpagnavanu l'equipaggiu in a spedizione.

Turchia lancia a diplomazia scientifica in u cuntinente biancu

48 ORA DI VOLU

I ricercatori di TUBITAK, Comando di e Forze Navali, Direzzione Generale di Maps, Direzzione Generale di Meteorologia, istituti di ricerca è università anu participatu à a squadra. Durante a spidizioni, 48 ore è 33 mila chilometri di aerei, 2 mila 500 chilometri di crociere sò stati fatti, 200 ore di operazioni di barca sò state realizate.

A NOSTRA BANDIERA SI SVENTA

7th National Antarctic Science Expedition Coordinator Prof. Dr. Burcu Özsoy, nutendu chì ci hè statu un grande disastru di terrimotu in Turchia durante a spedizione, hà dettu: "U disastru ci hà veramente feritu. Cù sta tristezza, mentre circava di chjappà cù e nostre cità, a nostra squadra, chì si n'andò in l'Antartida, hà finitu cù successu i so studii scientifichi cun entusiasmu. Questu hè di sicuru assai impurtante per noi. Questu significa a diplomazia scientifica. Significa a bandiera di a Republica di Turchia chì vola in l'Antartida ". disse.

PAESE CONSULTANTE

Apuntendu chì a cullizzioni di dati scientifichi in l'Antartida hè assai preziosa, Prof. Dr. Özsoy hà dettu: "Avemu l'equipaggiu sismicu in l'Antartida, avemu l'equipaggiu meteorologicu, avemu l'equipaggiu GNSS. Cù stu equipamentu pudemu misurà onde, maree è glaciers. I dati da ottene da quì cuntribuiscenu assai à a literatura ". disse. Özsoy hà dichjaratu chì, grazia à questi studii, volenu diventà un paese cunsultante in u Sistema di Accordi Antartici.

TRATTamentu CANCER E ALZHEIMER

U Capitanu Özgün Oktar, Capitanu di l'Expedition Scientistica, hà dichjaratu chì stanu travagliendu in un prughjettu chì hà u scopu di trattà e malatie cum'è u cancro è l'Alzheimer per mezu di macrolidi quist'annu, è hà dettu: "In più, avemu investigatu a prisenza di l'effetti microplastici indotti da l'omu in diversi ambienti. " disse.

PROTEGEremu E SPECIE ENDEMICHE

Nutendu chì stanu travagliendu cù u Regnu Unitu è ​​​​u Belgio nantu à a prutezzione di i laghi nantu à l'Isula Horseshoe, Oktar hà dettu: "In novu, studii nantu à a mappatura di u fondu di sti laghi, a determinazione di i paràmetri fisichi è l'intelligenza di a situazione attuale. anu acceleratu da questu annu. Seguindu sti laghi ogni annu è assicurendu chì sò sottu prutezzione, assicureremu chì e spezie endemichi in elli sò priservati per u futuru ". disse.

NUTIZIA SCARY

Enfatizendu chì anu cuminciatu à assistisce à qualchi cambiamenti durante u so sughjornu in l'Antartida, Oktar hà dettu: "Alcuni di questi sò, sicuru, u funnu è a diminuzione di i glaciers in l'isula, è da l'altra banda, l'aumentu di l'alga è altri. e cose viventi in a Baia di Lystad, induve si trova u nostru campu, inseme cù i nutrienti purtati da sti glaciers à u mare. Per noi, di sicuru, queste venenu cum'è una nutizia spaventosa ". disse.

CI ASSIGURÀ D'AVERI VOCE

TÜBİTAK MAM Subdirector di l'Istitutu di Ricerca Polare Assoc. Dr. Hasan Hakan Yavaşoğlu, spieghendu chì parechji prughjetti in i campi di scienze di a terra, scienze fisiche è scienze di a vita sò studiati in u campu, "I risultati scientifichi di qualità chì seranu pruduciuti à a fine di sti studii seranu l'elementi chì provanu chì i nostri risultati. U paese hà una parolla in questa regione ". disse.