U cultivo di variità resistenti à a seca hè diventatu generalizatu

Cultivazione di variità resistenti à a seca allargata
U cultivo di variità resistenti à a seca hè diventatu generalizatu

U Ministeru di l'Agricultura è a Foresta piglia misure per a siccità chì pò accade cù u riscaldamentu glubale. Cuntinuendu a preparazione per a "Strategia è Pianu d'Azzione di Combattimentu di a Siccità Agricola", u Ministeru porta ancu e cundizioni di stress abioticu (temperatura estrema, siccità, salinità, etc.) è bioticu (malattia è dannosa), è ancu in queste cundizioni, hà avutu. cuntinueghja dapoi un bellu pezzu i so studii di ripruduzzione di sementi di alta qualità è di qualità.

In questu cuntestu, u granu di pane 30, u granu duru 12 è 19 varietà d'orzu chì sò toleranti à a seca sò stati sviluppati da i Direzzione di l'Istitutu di Ricerca è offerti à i pruduttori.

Decine di millaie di materiali sò testati morfologicamente, fenologicamente è fisiologicamente in u Centru di Test di Seca, chì hè statu stabilitu in 2010 sottu l'Istitutu Internaziunale di Ricerca Agricola Konya Bahri Dağdaş è hè u terzu in u mondu. À u centru, 19 tipi di teste sò stati passati cù successu è registrati finu à avà.

I variità arregistrati sò stati trasferiti à u settore privatu è TİGEM in l'ultimi anni, è i studii di ripruduzzione di sementi sò stati realizati. Trà questi cultivars, TANER è BOZKIR anu ottinutu un incrementu di 15-20 per centu in u rendiment, cù a so resistenza à a seca è e caratteristiche d'efficienza di l'usu di l'acqua alta, cumparatu cù e variità piantate in u seccu esistenti, mentre TANER è BOZKIR anu aumentatu da 250 per centu è 200 per centu. in qualità. E duie varietà offre una speranza per adattà à u cambiamentu climaticu. SELÇUKLU, chì hè statu trasferitu à TİGEM, serà prupostu à u mercatu cù e so caratteristiche cù più efficienza è valori di qualità.

ASPETTU DI SPANDA U PAESE

I variità resistenti à a siccità sò principalmente in Konya, Karaman, Aksaray, Niğde, Nevşehir, Sivas, Tokat, Kayseri, Çorum, Çankırı, Yozgat, Kütahya, Afyonkarahisar, Erzurum, Kars, Kastamonu, Mersin, Ardahan, Gaziantep, Esliki, Burdudu, è Kırşehir, hè destinatu à sparghje in tutta a Turchia. In cunsiderà stu ritmu di sparghjera, a rata d'utilizazione di e variità sviluppate hè prevista per ghjunghje à un livellu significativu in i zoni di cultivazioni di granu di pane in un futuru vicinu.

I prughjetti sustinuti da TAGEM è FAO sò realizati in tuttu u paese per sparghje u cultivo protettivu di a terra è e pratiche di sementa diretta, è ancu per sviluppà varietà in a lotta contru a seca. Cù questi studii, l'inputs di i pruduttori sò ridotti, riducendu i costi di preparazione di a terra. Inoltre, l'effettu di a seca hè ridutta da a priservazione di l'umidità in a tarra, postu chì ùn travaglia micca o rumpia a terra. Cù i studii realizati, un aumentu hè osservatu in u nùmeru di pruduttori chì utilizanu stu sistema è in i zoni diretti direttamente.

Cici resistenti à a siccità

Cù u prughjettu "Sviluppu di genotipi di ceci resistenti à a siccità" prupostu in 2022 è da esse realizatu da TAGEM - Direzzione di l'Istitutu di Ricerca Agricola di a Zona di Transizione di u Mediterraniu Orientale trà 2023-2027, novi varietà di ceci resistenti à a siccità sò pruvati à esse sviluppati in cunfurmità cù e richieste di i pruduttori è di u mercatu. Per questu scopu, i linii parenti resistenti à a seca seranu determinati è un prugramma di ripruduzzione serà stabilitu. Cù i novi variità da esse sviluppati, i perditi sperimentati da i pruduttori per via di a seca seranu ridotti, cuntribuiscenu cusì più à i pruduttori è à l'ecunumia di u paese.

In u scopu di Ricerche di i Cereali di Clima Caldu, i pussibuli scenarii di u cambiamentu climaticu globale sò stati valutati da circadori esperti in sughjetti in istituti affiliati à TAGEM, è prima, sò stati iniziati studii di sviluppu di cultivar resistenti à a seca è sti studii sò sempre cuntinueghjanu. Inoltre, i prughjetti naziunali è internaziunali sò attualmente realizati, dendu impurtanza à a ricerca nantu à e piante di culturi alternative è altri studii agronomichi.

I prughjetti cuntinueghjanu in Egittu

In u scopu di u prugettu, "Alevamentu di varietà Tollerante à a Siccità in Egittu" finanziatu da TAGEM, realizatu trà 2017-2021; I linii di qualità avanzati sò stati ottenuti da e pupulazioni create per a ripruduzzione di a tolleranza di a seca è i variità candidati sò stati sviluppati attraversendu e linee puri chì anu successu in i periodi precedenti cù l'altri. Stu prughjettu hè realizatu sottu a guida di l'Istitutu di Ricerca Agricola di u Mediterraniu Occidentale (BATEM) è hè realizatu in forma di locu in i nostri altri istituti di travagliu di granu. A seconda tranche di 5 anni di u prugettu serà iniziata in 2022 è u travagliu cuntinueghja in u scopu di i piani.

FORAGE POUR L'ALLEVAGE

Per risponde à a necessità di roughage, i studii nantu à u sviluppu di i culturi di furaghji tolleranti à a siccità (cum'è veccia ungherese, erbaccia, bromu disossatu, sainfoin) cuntinueghjanu.

Dui varietà di Aksoyak è Özcan Hungarian vetch resistenti à e cundizioni secche adattate per l'Anatolia Centrale è e regioni di Transizione sò state sviluppate in 2020.

I studii clover realizati in cundizioni secche sò realizati in u quadru di u prughjettu di ripruduzzione di clover. Sicondu i risultati di u studiu 2020, i risultati pusitivi sò stati ottenuti in i prucessi di produzzione di a regione di dui materiali candidati cultivati ​​in cundizioni secche, è una dumanda di registrazione hè stata fatta.

Hè largamente utilizatu cum'è roughage in u bestiame in e regioni aride è semi-aride di u mondu, ma ùn hè micca cunnisciutu in Turchia. risultati pusitivi sò stati ottenuti da i studii. I studii di ripruduzzione è di ricerca cuntinueghjanu à l'Istitutu Centrale di Ricerca di Ankara Field Crops è l'Istitutu di Ricerca Agricola di a Zona di Transizione Eskişehir.

Variità d'avena è triticale, chì ponu pruduce 8 tunnillati di insilatu per decare, sò stati sviluppati com'è u risultatu di u sviluppu di l'avena insilatu è u triticale, chì pò esse una alternativa à u granu insilatu, chì cunsuma assai acqua è pruduce 10-7 tunnellati. di insilatu.

STUDI DI VARIETÀ REsistenti à a seca nantu à e piante industriali

I variità chjamati Linas è Olas sò stati registrati da l'Istitutu di Ricerca Agricola Trakya per a pianta di cartamo, chì hè assai resistente à a seca è pò esse cultivatu facilmente in i zoni marginali.

L'Istituti cuntinueghjanu ancu u prughjettu TÜBİTAK "Sviluppu di Genotipi Tolleranti à a Seca cù Rendimentu Superiore è Caratteristiche di Qualità in Soia (2021 - 2023)". E varietà di soia toleranti à a seca sò previsti per esse sviluppati à a fine di u prugettu.

cuttuni

U Prughjettu per u Sviluppu di Genotipi di Cotone Nativu cù Rendimentu è Qualità di Fibre Alti, Tolleranti à Fattori di Stress Bioticu è Abioticu, cù Metodi Classici di Allevamentu è Classificazione Moleculare hè realizatu da l'Istitutu di Ricerca Nazilli Cotton in cooperazione cù TÜBİTAK. Duranti i studii di u prugettu, hè statu determinatu chì e varietà Çerdo, Selçuk Bey è Volkan, chì sò stati registrati in 2020, sò moderatamente toleranti à a seca.

Per a pianta di camelina resistente à a seca, chì pò esse cultivata in i zoni marginali è in i zoni fallow senza stancu a terra, a prima varietà di camelina domestica è naziunale (Aslanbey) hè stata registrata in u nostru paese in 2017. Hè di grande impurtanza per a Turchia, chì hà firmatu l'accordu verde, chì u biodiesel di qualità è u carburante biojet di qualità sò ottenuti da a camelina cum'è una fonte d'energia rinnuvevule.

U "Prughjettu di Sviluppu di Varietà di Zuccheru Hybrid Resistente à a Seca" cuntinueghja in cuuperazione cù TAGEM-Università. E varietà di zuccaru tolleranti à a seca sò previsti per esse sviluppati à a fine di u prugettu.

AGRICULTURA Lutta contra a siccità STRATEGIA È PIANO D'AZIONE

U Ministeru di l'Agricultura è a Foresta cuntinueghja à travaglià in u scopu di a "Strategia è Pianu d'Azzione per a lotta à a siccità agricula". Alcune di i scopi inclusi in u pianu sò i seguenti:

  • Sviluppà varietà di cereali resistenti à a siccità, toleranti è cumpatibili cù u clima per cumbatte u cambiamentu climaticu è a siccità, è prumove u so usu,
  • Sviluppà e piante industriali chì cunsumanu menu acqua è anu una alta efficienza di usu di l'acqua,
  • Sviluppu di colti furaghji di prato-pasture resistenti à a siccità,
  • Introduzione è diffusione di l'Agricoltura No-Tillage, i Sistemi di Labour Reduced è di Semina Diretta per prutege a salute di a terra è cunservà l'acqua in a terra,
  • Sementi di e piante resistenti à a siccità in prati è pasture cù u sistema di sementa diretta,
  • Sviluppu è diffusione di l'allevamentu di pecuri è caprini in Anatolia Centrale (prughjetti di sviluppu Merinos è Akkaraman),
  • Aumentà u nùmeru d'animali cumpatibili cù u cambiamentu climaticu in l'allevu di vacche in Anatolia Centrale è assicurendu a trasfurmazioni necessaria (Anatolian Brown Development Project),
  • Determinà a percepzione di a siccità è sviluppà strategie in cunseguenza,
  • Identificazione, cullizzioni, carattarizazione è integrazione di risorse genetiche vegetali in i prugrammi di ripruduzzione.

KİRİŞCİ: ASSISTEMU À U Sviluppu di Spezie Tolleranti à a Seca

Ministre de l'agriculture et des forêts Prof. Dr. Vahit Kirişci hà dichjaratu ch'elli sò sensibili à a siccità chì minaccia u mondu sanu è piglianu precauzioni.

Sottulineendu chì, cum'è u Ministeru, mentre pianificanu a produzzione agricula in a pulitica agricula, realizanu prughjetti orientati à l'agricultori senza ignurà a siccità causata da u cambiamentu climaticu è soprattuttu a siccità agricula, Kirişci hà spiegatu chì anu implementatu i Piani d'Azione di Strategia di lotta à a siccità agricula dapoi u 2008.

Nutendu chì anu annunziatu u pianu per u periodu 2023-2027, Kirişci hà dettu: "Travagliemu nantu à l'agricultura irrigata è secca è espansione sti studii. A sustenibilità è a continuità di sti studii hè assai impurtante. Semu vigilanti contr'à u periculu di a siccità cù tutte e nostre istituzioni è urganisazioni ", disse.

Sottulineendu chì piglià misure per assicurà a sicurezza alimentaria contr'à u cambiamentu climaticu hè trà e so priorità strategiche, Kirişci hà fattu a valutazione seguente:

"Cum'è u Ministeru di l'Agricultura è a Foresta, trattemu u prublema da una perspettiva di sustenibilità è formate u nostru travagliu à a luce di e dati attuali. A prutezzione di a nostra terra, di l'acqua è di e risorse genetiche, di aumentà a produtividade è di creà mudelli di prudutti adattati per u putenziale di l'acqua in i lochi di produzzione custituiscenu u quadru principale di u nostru travagliu nantu à questu sughjettu.

U sviluppu di spezie resistenti à a seca hè unu di i prublemi più critichi chì perseguitemu in questu cuntestu. Attachemu una grande impurtanza à i nostri studii di R&D in relazione à questu.

U clima, a terra, l'acqua è a biodiversità chì avemu cum'è paese cuntenenu suluzioni chì minimizzanu l'effetti negativi di u cambiamentu climaticu ".