"Mega strike" interrompe u viaghju in Germania

Mega strike disturba u viaghju in Germania
Mega strike disturba u viaghju in Germania

Una greva maiò hà purtatu a gran parte di u trafficu aereu, di i servizii ferroviari è di e linee di trasportu di Germania à un arrestu u luni, postu chì i travagliadori dumandavanu aumenti di i salari in fronte di una inflazione elevata.

I travagliadori in aeroporti, porti, ferrovie, autobus è linee di metro in parechje di l'ecunumie principali d'Europa anu attentatu à a chjama di greva di 24 ore da i sindicati Verdi è EVG.

"Una lotta di u travagliu senza impattu hè senza denti", u capu di Verdi Frank Werneke hà dettu à a radiodiffusione publica Phoenix.

Hà ricunnosce chì a fermata ferisce parechji viaghjatori è vacanzieri, ma "a tensione di un ghjornu hè megliu cù a prospettiva di ghjunghje à un accordu salariale chè settimane di azzione industriale".

A stazione di treni cintrali di Berlinu di solitu animata era soprattuttu tranquilla u luni matina dopu chì a ferrovia naziunale hà annullatu e cunnessione à longa distanza è regiunale in tuttu u paese.

I bordi di arrivi è partenze in l'aeroporti di Francoforte è di Monaco, i più grandi aeroporti di u paese, anu mostratu file di voli annullati.

Siccomu l'azzione industriale hè stata largamente publicata, parechji passageri anu cambiatu à altri modi di trasportu.

Simon, 31 anni, un studiente in Berlinu, hà dettu chì s'aspittava 30 minuti di più tempu di viaghju postu chì avia da aduprà dui autobus invece di u trenu regiunale annullatu.

Ma hà dettu chì hà trovu a "greva" legittima perchè "assai persone sò stati mobilizati per megliu cundizioni di travagliu".

Ma in pensione Gloria Bierwald, 73 anni, hà dettu chì a greva era andata "troppu luntanu".

"E dumande di i strikers sò relativamente esagerate. Pensu chì a ghjente deve esse soddisfatta quandu trovanu travagliu ".

U Ministru di i Trasporti, Volker Wissing, hà urdinatu dumenica à i stati di rialzà e restrizioni à e spedizioni di camioni per evità a penuria di fornitura, mentre dumandendu à l'aeroporti di permette i decogli è l'atterraggi tardi di notte "in modu chì i passageri bloccati ponu ghjunghje à a so destinazione".

Verdi rapprisenta circa 2,5 milioni di travagliadori di u settore publicu, mentri EVG rapprisenta 230.000 travagliadori in e cumpagnie di ferrovie è autobus.

A raru greva cumuna marca l'escalation di una disputa sempre più fracciosa annantu à un pacchettu di pagamentu per attenuà l'impattu di l'inflazione crescente.

L'impiegatori, soprattuttu l'imprese statali è di u settore publicu, anu finu à avà rifiutatu e dumande, offrendu invece un aumentu di cinque percentu in dui pagamenti una volta di 1.000 ($ 1.100) è 1.500 euro quist'annu è l'annu prossimu.

Mentre Verdi esige un aumentu di 10,5 per centu in i salarii mensili, EVG vole un aumentu di 12 per centu per e persone chì rapprisenta.

Martin Seiler, capu di e risorse umane in a cumpagnia di ferrovia statale Deutsche Bahn (DB), hà chjamatu a greva naziunale "infundata è inutile" è urgeu i sindicati à vultà à a tavula di negoziazione "subitu".

Stima chì circa 380.000 XNUMX viaghjatori aerei seranu affettati, l'associu di l'aeroportu tedesca hà dettu chì a greva andava "al di là di ogni misura cuncepibile è ghjustificabile".

Mentre i patroni accusanu i rapprisentanti di i travagliadori di cuntribuisce à una spirale di i salarii-prezzi chì alimentarà solu l'inflazione, i sindicati dicenu chì i so membri sò stati dumandati à sopportà u peghju di l'aumentu di u costu di a vita.

In Germania, cum'è in parechji altri paesi, a ghjente hè in lotta cù l'inflazione alta, chì hà righjuntu u 8,7 per centu in u ferraghju dopu l'invasione di l'Ucraina da a Russia hà aumentatu i costi alimentari è energetichi.

Grevi simili sò stati fatti in u Regnu Unitu, induve i travagliadori di u settore publicu è privatu anu pigliatu l'azzione industriale, postu chì l'inflazione si fermava sopra u 10 per centu.

A "mega-strike" di Germania, cum'è a stampa lucale l'hà chjamatu, hà seguitu l'azzioni industriali in l'ultimi mesi in settori chì varianu da i servizii postali à l'aeroporti è u trasportu lucale.

A terza volta di negoziazioni salariali per i travagliadori di u settore publicu duvia principià u luni.

À principiu di marzu, l'aeroporti di Brema, Berlinu, Amburgo è Hannover anu annullatu più di 350 voli dopu chì u persunale di sicurezza hè andatu. I travagliadori di l'autobus è di u metro in Francoforte anu ancu fattu greva.

Tuttavia, certi sindicati anu sappiutu ottene grandi aumenti di salari.

I travagliadori postali anu publicatu un aumentu mensuale mediu di 11,5 per centu à principiu di marzu, è in nuvembre u più grande sindicatu di Germania, IG Metall, hà ricevutu un aumentu tutale di 8,5 per centu per i quasi quattru milioni di travagliadori chì rapprisenta.