L'AI avvirtenu a Turchia di a siccità, l'esperti accunsenu

aI
aI

U chatbot di intelligenza artificiale ChatGPT hà previstu chì a Turchia puderia affruntà una seria penuria d'acqua per via di a recente crescita di a pupulazione, è l'esperti accunsenu.

Quandu hè dumandatu nantu à l'effetti di u cambiamentu climaticu in Turchia, ChatGPT dice chì l'aumentu di a temperatura puderia influenzà i prudutti agriculi è a produzzione idroelettrica, aumentendu i prezzi di l'alimentariu è di l'energia, postu chì u paese hè in una regione particularmente sensibile. Ci hè ancu una seria carenza d'acqua per via di a crescita di a pupulazione è di e pratiche di gestione di l'acqua poveri.

Chatbot hà cunsigliatu ancu chì Turchia riduce a so dipendenza da l'energia idroelettrica.

Sicondu u Ministeru di l'Energia, l'idroelectricità cuntene a più grande parte di a capacità installata tutale di u paese, cù u 30 per centu.

Alice Hill, esperta di u cambiamentu climaticu in u think tank Council on Foreign Relations (CFR) basatu in i Stati Uniti, hè d'accordu cù AI nantu à l'estensione di u risicu, è hà dettu chì in 2022, Turchia hà sperimentatu u dicembre più caldu in 50 anni.

Ellu hà enfatizatu chì, secondu e proiezioni, Turchia hè trà i primi 2040 paesi chì sperimentanu a scarsità d'acqua in 30.

ChatGPT hà ancu enfatizatu chì u cambiamentu climaticu pò aumentà e vulnerabilità ecunomiche è suciali è innescà novi migrazioni in Turchia da i paesi vicini cum'è Siria è Iraq. Puderia ancu causà migrazione interna da e zone rurale à i centri urbani in u paese.

I sperti anu avvistatu ancu chì i novi flussi di migrazione puderanu esse attivati ​​cum'è a regione mediterranea diventa sempre più secca è calda.

Un ricercatore in u think tank basatu in u Regnu Unitu Chatham House, Prof.

AI hà ancu ricurdatu chì ùn ci hè micca abbastanza nevicata soprattuttu in Istanbul, ricurdendu chì questa hè una cattiva nutizia per i fiumi è i corsi chì alimentanu e dighe.

Hill, chì hè ancu u cunsigliu di u cambiamentu climaticu di l'ex presidente Barack Obama, hà avvistatu di una severa siccità finu à u 2023, dicendu chì e riserve d'acqua di Istanbul sò in fondu, ma u cunsumu d'acqua cuntinueghja à cresce.

"Ci deve esse avvirtimenti per limità l'usu di l'acqua", hà cunsigliatu.