12 Patrimonii Storichi di l'Anatolia sò nantu à a Terra induve hè natu

U patrimoniu storicu di l'Anatolia hè in i paesi induve hè natu
12 Patrimonii Storichi di l'Anatolia sò nantu à a Terra induve hè natu

U Ministru di Cultura è Turismu Mehmet Nuri Ersoy hà dettu: "Avemu fattu protokolli bilaterali per l'ultimi 5 anni. In u risultatu di questi protokolli, assicuremu chì a battaglia legale chì durà per anni hè cunclusa in mesi ". disse.

12 artefatti storichi d'origine anatoliana, chì sò stati sequestrati in i Stati Uniti è tornati in Turchia cù una decisione di a tribunale per via di u travagliu realizatu da u Ministeru di a Cultura è u Turismu, sò stati esposti in u Museu d'Archeologia di Antalya.

Carru di toru di bronzu (2 pezzi), diploma militare di l'epica rumana, figura di a Dea Madre di pellegrini neoliticu, vasu di terracotta di u periodu urartianu, bustu di bronzu di l'epica romana coronata testa maschile, idolo di marmo di tipu Kilia, oinochoe da l'antica cità di Hydai, petra da Çatalhöyük in mostra. in l'area creata in u museu: figurine, testa di statua di Tetrarca rumana, testa di statua di u Teatru Perge, bracciu di bronzu Bubon è statua di Septimius Severus attiravanu l'attenzione di i visitori.

U Ministru Ersoy hà dettu chì anu cuntinuatu a so pulitiche senza compromessi in quantu à a prutezzione di i beni culturali in tutte e plataforme cù a stessa meticulosità à a riunione di presentazione di l'artefatti.

Dichjarà chì si sò riuniti quì oghje à l'occasione di u so successu significativu in u campu di "luttà à a contrabbanda di i beni culturali", chì hè una dimensione impurtante di a nostra strategia, u Ministru Ersoy hà dettu: Hà nutatu chì anu assicuratu u ritornu di 12 più di u paese. beni culturali posti.

Rimarchendu chì i beni culturali tornati cum'è un risultatu successu di a cooperazione sviluppata trà l'Uffiziu di l'Avucatu di u Distrettu di Manhattan, l'Unità Americana di Sicurezza è Intelligenza (HSI) è i so Ministeri, sò artefatti altamente qualificati, u Ministru Ersoy hà dettu:

"I capi di duie statue scuperte da a nostra cità antica di Perge sò stati scolpiti in u 3u seculu dC, secondu e valutazioni fatte da i scientisti. Hè capitu chì i corpi di e statue in quistione eranu scolpiti in i periodi più antichi è raffiguravanu l'imperatori, mentre chì i capi sò stati rifatti in a tarda antichità. Questi capi eranu in dui cullezzione separata à l'esteru per parechji anni. Cuntinuemu a nostra ricerca à a luce di studii precedenti nantu à quali corpi ponu appartene. Questi studii anu datu una cunclusione chjara annantu à unu di sti travaglii per avà. I nostri esperti di u Museu d'Archeologia di Antalya è l'esperti di u Laboratoriu di Restaurazione è Conservazione di Antalya anu cumminatu u primu di i capi di sculture tornati da l'USA cù u so corpu, grazia à u so travagliu. In questu modu, pudemu vede stu travagliu in tuttu oghje ".

U Ministru Ersoy hà dettu chì i registri di scavi, l'inventariu di scavi è a documentazione in u scopu di l'inchiesta realizata annantu à l'artefatti restituiti sò estremamente decisive in quantu à u schedariu, è hà dettu: "Un altru pezzu di u nostru travagliu hè a statua di Septimius Severus. urigginatu da a cità antica di Baubon, chì hè statu sottumessu à intensi scavi illegali in l'anni 1960. Cum'è cù a nostra statua di Lucius Verus, chì avemu tornatu l'annu passatu è hè statu pigliatu illegale da u stessu situ, a basa di u travagliu, l'inscription nantu à a basa è a coherenza di e dimensioni di i sockets preparati per i pedi à pusà, è e dichjarazioni in u ghjurnale di un scavatore fuggitivu sò trà e nostre prove prominenti ". disse.

U Ministru di a Cultura è u Turismu Mehmet Nuri Ersoy hà dichjaratu chì i fundamenti più impurtanti di stu travagliu in a fase di investigazione sò u Prof. Dr. Ella hà dichjaratu chì ci sò ricerche realizate da Jale İnan è u ghjurnalistu scrittore Özgen Acar dapoi l'anni 1970.

Rimarchendu chì trà l'artefatti purtati, ci hè un idolo di tipu Kilia di 6 XNUMX anni cunnisciutu per esse l'unicu centru di produzzione in u paese Kulaksızlar di Manisa, u Ministru Ersoy hà dettu:

"A nostra battaglia per un Kilia Idol simile in i tribunali di i Stati Uniti cuntinueghja. "Ritrattu in bronzu cù ghirlanda di bustu" hè ancu un travagliu di grande valore in quantu à u patrimoniu culturale di u nostru paese. Hè pensatu chì l'artefattu, chì hè datatu à u 3u seculu dC, pò esse appartene à un prete di cultu di l'imperatore o à qualchissia chì hà urganizatu e razzii. I rapporti scientifichi sò stati efficaci in u ritornu di u bustu, chì hè statu determinatu stilisticamente per esse d'origine anatolica occidentale, cumpilendu è esaminendu in dettagliu l'scavi illegali è i registri forensi simili chì anu fattu in a regione à a quale appartene.

Ministru Ersoy, carru di toru Şanlıurfa, Çatalhöyük, figurine d'origine Hacılar, BC. Ellu enfatizzò chì era gratificante per elli à purtà un patrimoniu culturale anatolianu di millaie d'anni, cum'è u vasu decoratu di l'Anatolia orientale chì data di u 2 aC, è diplomi militari di u periodu Rumanu.

"A lotta contr'à a contrabbanda cuntinuerà sempre più"

Sottulineendu chì a so determinazione in a lotta contru a contrabbanda di beni culturali continuerà sempre più in u periodu à vene, u Ministru Ersoy hà dettu:

"Attacemu una grande impurtanza à aumentà a sicurità in i siti archeologichi è i musei, sparte cunniscenze esperte in cuntrolli di cunfini è doganali, è sviluppà relazioni internaziunali è bilaterali. Semu assai cuntenti di vede i risultati pusitivi di l'oppurtunità supplementari chì avemu furnitu per a lotta contr'à a contrabbanda di i beni culturali cù l'arrangiamenti chì avemu fattu cum'è u Ministeru. Avemu fattu protokolli binari per l'ultimi anni 5. In u risultatu di sti protokolli, assicuremu chì a lotta legale chì durà per anni hè cunclusa in mesi. U scopu primariu hè di assicurà chì l'artefattu hè tornatu, ma u nostru scopu primariu hè di riduce u valore di u mercatu di i beni culturali chì sò stati estratti illegale da Anatolia. Ùn trovanu più cumpratori. Questu hè u modu più impurtante per piantà i cacciatori di tesoru. I cumpratori di beni culturali anatoliani chì sò stati purtati à l'esteru senza permessu sò avà assai pochi cù questi protokolli. Quandu i cullezzione portanu questi artefatti à a luce, u nostru ministeru avvisa immediatamente è una intervenzione legale massiva principia. Grazie à sti protokolli, sti bè sò rimbursati in u nostru paese in pocu tempu. Tutti i cullezzione anu amparatu questu avà. Questu hè u metudu più impurtante è Türkiye implementa cù successu stu metudu ".

L'impurtanza di u Memorandum of Understanding

Sottumentendu chì u Memorandum of Understanding chì anu firmatu cù i Stati Uniti è entra in vigore in u 2021 ghjoca un rolu vitale in u ritornu di preziosi artefatti à e terri chì appartenenu, u Ministru Ersoy hà dettu:

"Vogliu prufittà di sta occasione per ringrazià l'autorità pertinenti di i Stati Uniti in u campu di a prutezzione di u patrimoniu culturale è a lotta contru a contrabbanda di beni culturali, è soprattuttu à u Deputy District Attorney Colonel Matthew Bogdanos da l'Uffiziu di u Procuratore di Manhattan, cù quale avemu stabilitu una cuuperazione chì hà da esse un esempiu à u mondu sanu cù u nostru travagliu cumuna per un tempu, è u so preziosu squadra, American Homeland Security.E una volta, vogliu ringrazià l'Unità di Intelligence per u so travagliu meticuloso. Vogliu ancu felicità l'unità pertinenti di u nostru Ministeru, chì anu fattu una grande cuntribuzione à questi studii in a ricerca, l'esame, a cullizzioni di evidenza è furnisce dichjarazioni di testimoni.

U Ministru Ersoy hà ringraziatu u defuntu Prof. Dr. Spieghendu chì hà cummemoratu Jale Inan cun misericordia, hà dettu: "I nostri accademichi, Prof. Dr. Turan Takaoglu, Prof. Dr. Sedef Çokay Grab, Prof. Dr. Ertekin Doksanaltı, Prof. Dr. Kaan İren è Prof. Dr. Hans Rupprecht Goette è u Prof. Dr. Brigitte Freyer-Schauenburg, l'architettu Arzu Öztürk è u Dr. Vogliu ringrazià İsmail Fazlıoğlu, i nostri musei di Archeologia di Antalya, Civilizzazioni Anatoliche è Burdur, u nostru Ministeru di l'Affari Esteri, u nostru Addetto di Cultura è Promozione di New York, è a famiglia THY per a consegna di i nostri artefatti à u nostru paese gratuitamente è cun grande cura. ." hà fattu a so valutazione.

Dichjarà chì e opere 12 per esse presentate in u Museu di Antalya sò parti assai impurtanti di u patrimoniu culturale, u Ministru Ersoy hà aghjustatu chì e so operazioni in quantu à parechje opere cuntinueghjanu è chì daranu a bona nova di novi opere in pocu tempu.

L'ambasciadore di i Stati Uniti à Ankara Jeff Flake hà dettu ch'ellu hè assai cuntentu di esse à u Museu di Archeologia di Antalya è di esse una parte di u prucessu di rinvià i beni culturali in u paese.