Cumu si deve piglià l'intervenzione psicologica di e vittime di u terremotu?

Cumu si deve piglià l'intervenzione psicologica di e vittime di u terremotu?
Cumu si deve piglià l'intervenzione psicologica di e vittime di u terremotu?

Üsküdar University NPİSTANBUL Hospital Specialist Clinical Psychologist Elvin Akı Konuk hà valutatu l'approcciu ghjustu à i zitelli in disastri cum'è i terremoti.

U psicologu clinicu specialistu Elvin Akı Konuk, chì hà nutatu chì l'intervenzione psicologica deve esse fatta à u mumentu propiu è cù u cuntenutu ghjustu in i tempi di disastru, hà dettu: "Ùn hè micca adattatu per fà una intervenzione psicologica per i zitelli senza cunniscenze di traumu. Questu pò ferite sia a persona di sustegnu è u zitellu più emotivamente. Per quessa, l'intervenzione è u trattamentu deve esse fattu da specialisti chì travaglianu cù traumu ". avvistatu.

"I bisogni basi duveranu esse soddisfatti in a prima tappa"

U psicologu clinicu specialistu Elvin Akı Konuk hà dichjaratu chì u scopu per i zitelli chì anu sperimentatu u terrimotu in a prima tappa hè di risponde à i so bisogni vitali più basi cum'è nutrimentu è rifugiu, è hà dettu: "I zitelli diventanu emotivamente pronti per a ricuperazione è stabilizzanu solu dopu à sti bisogni. sò incontrati. Dopu, deve esse furnitu un ligame è regulà u zitellu emotivamente è ricreendu u sensu di sicurità ". disse.

U psicologu clinicu specialistu Elvin Akı Konuk, chì attira l'attenzione à l'attachementu sicuru trà u zitellu è u caregiver, hà dettu: "Prima di tuttu, e capacità di affruntà di i caregiver sò ancu assai impurtanti. Se u zitellu hè sicuru, se a rutina pò esse mantinuta, se ci hè un attaccamentu sicuru trà u zitellu è u caregiver, i zitelli puderanu superà stu traumu assai più faciule ". hà dettu.

"Taglià è tene e mani sò impurtanti per unisce"

Elvin Akı Konuk, espritendu chì l'adulti duveranu esse capaci di dà fiducia à i zitelli cun un tonu dolce chì ùn hè micca bruscu o forte, Elvin Akı Konuk hà dettu: "Inoltre, ùn ci hè micca un rumore forte ecc. in l'ambiente. A prutezzione di i stimuli bruschi è viulenti aiuta ancu à prevene i zitelli da esse attivati. I cuntatti tattili sicuri, cum'è abbracciate, picchiettate in u spinu, tenendu e mani sò impurtanti per u ligame. In listessu modu, l'esercizii di respirazione per esse fattu cù u zitellu aiutanu à equilibrà u so sistema nervu. I rutini in a vita di u ghjornu di i zitelli deve esse cuntinuatu quant'è pussibule, è un prugramma regulare di sonnu è nutrimentu deve esse stabilitu è ​​a continuità di e rutini. In più di questi, hè necessariu di assicurà chì agiscenu creendu spazii di muvimentu, è di enfatizà chì sò verbalmente sicuri è chì sò vicinu à voi. disse.

Dichjarà chì u ghjocu hè un strumentu impurtante, u psicologu clinicu specialistu Elvin Aki Konuk hà dettu: "U ghjocu hè un strumentu assai efficace è putente per trattà u traumu. Per mezu di u ghjocu, u zitellu li dirige à scopre ciò chì succede è à dà sensu à l'avvenimenti chì sò difficiuli di capiscenu. Puderanu esse rilassati ripetendu a so vita in u ghjocu senza interferiscenu cù qualsiasi ghjocu chì ghjucanu. Tali ghjochi ponu esse ghjucati in a kindergarten, a scola o in casa. Per i zitelli più vechji, i spazii induve ponu realizà i so passatempi deve esse creati è i materiali necessarii deve esse furnitu. Serà un approcciu di supportu per elli à sprime verbalmente i so sentimenti è pinsamenti annantu à l'esperienza traumatica, piuttostu chè di silenziu. usavanu e so espressioni.

"U fattu di a morte deve esse spiegatu à u zitellu"

U psicologu clinicu specialistu Elvin Akı Konuk, chì hà enfatizatu chì s'ellu ci hè una perdita di genitori dopu à u terrimotu sperimentatu da i zitelli, deve esse spiegatu à u zitellu u più prestu pussibule è da a persona chì si fida di più, è disse: "Se u U zitellu ùn hà micca parenti, sta infurmazione deve esse trasmessa da a persona chì hà da piglià a rispunsabilità di u zitellu. Ancu s'è a morte stessu hè traumatica, deve esse spiegata à u zitellu veru, l'emozioni ùn deve esse ammucciatu mentre spiegà, risposti apprupriati è brevi deve esse datu à e dumande da u zitellu, è si deve esse permessu di sprime i so sentimenti. Ancu dopu una perdita, i zitelli anu bisognu di sicurità è ordine intornu à elli. Riu sviluppu di a fiducia è l'ordine pò esse realizatu da l'adulti chì curanu u zitellu, da a ripresa è u mantenimentu regulare di u vechju ordine ". hà avvistatu.

"Un supportu emotivu è suciale deve esse datu"

U psicologu clinicu specialistu Elvin Akı Konuk hà dettu chì, cum'è una sucità, hè impurtante di sustene i zitelli sia emotivamente sia socialmente, per assicurà chì i zitelli si movenu è sucialize quantu pussibule, è per assicurà a continuità di u sustegnu datu micca solu durante u terrimotu, ma ancu. ancu in u futuru.

U psicologu clinicu specialistu Elvin Akı Konuk hà nutatu chì i zitelli anu una natura fragile per natura, ma sò cusì resistenti, "Se un supportu adattatu hè furnitu, anu a capacità di superà avvenimenti traumatici di a vita. Perchè sò nati cù a so capacità di guarì, hè necessariu aiutà à ghjunghje à quella capacità cum'è adulti ". disse.