Cumitatu Scientificu Convocatu per l'Edifici Storichi Dannati in u Terramotu in Gaziantep

Cumitatu Scientificu Convocatu per l'Edifici Storichi Dannati in u Terramotu in Gaziantep
Cumitatu Scientificu Convocatu per l'Edifici Storichi Dannati in u Terramotu in Gaziantep

U cumitatu scientificu furmatu da a municipalità metropolitana di Gaziantep per l'ultimu statutu di l'edifizii storichi dopu à u terrimotu è i studii da esse realizatu hè statu cunvucatu.

I primi rapporti sò stati presentati à u sindaco di a municipalità metropolitana di Gaziantep, Fatma Şahin, è à i capi di l'unità pertinenti dopu à e riunioni è esami di u cumitatu scientificu cumpostu da accademichi di diverse discipline.

U RAPPORTU CONSIDERA EDIFICI STORICI IN MULTIPLE ANGLES

Da a Facultà di Architettura di l'ITU, Dr. U membru di a Facultà Gülsün Tanyeli è u Dr. U Faculty Member Umut Almaç, ITU Mining Faculty Prof.Dr. Tuncay Taymaz da Mersin University, Facultà di Architettura, Prof.Dr. Tamer Gök, storicu di l'Arte in pensione Mustafa Servet Akpolat da l'Università Hacettepe, u Capu di u Dipartimentu di Archeologia di l'Università di Gaziantep Prof. Dr. Atilla Engin è storicu di l'arte Prof. Dr. In u rapportu di u cumitatu scientificu furmatu da Nusret Çam, l'edificazioni storichi sò stati esaminati in u rapportu da parechji aspetti.

In u rapportu creatu com'è u risultatu di u travagliu realizatu in u Castellu di Gaziantep, ostelli, moschee, bagni, castelli, funtani è esempi di architettura civile, chì sò stati affettati da u terrimotu, i tipi di danni, ciò chì li hà causatu è suggerimenti di suluzione sò stati mintuati. .

Hè statu dichjaratu in u rapportu chì e misure di salvezza di a vita deve esse pigliate, a sicurità di l'edifizii, a documentazione di tutti i tituli di u patrimoniu, l'inscriptions cadute in u terrimotu, a prutezzione di tile, badge, muqarnas, è a creazione di prughjetti cù studii multidisciplinari.

ŞAHİN: COSTRUIREMO L'INFRASTRUTTURA PER VOLVERE LE TEXTURE DI TUTTI I PERIODI

Facendu una dichjarazione annantu à i travaglii da esse realizati, u presidente Fatma Şahin hà dichjaratu chì dopu à u disastru di u terrimotu, l'edifizii storichi seranu migliurati, risolti è rinfurzati à a luce di a scienza:

"Returneremu rapidamente Gaziantep, chì hè una "Cità di a Cultura", "Cità di a Scienza", è "Cità d'Arte", à i so vechji tempi cù e decisioni di u Cumitatu Scientificu. Ognunu di i nostri prufessori quì hè un espertu in u so campu. Fighjemu, avemu un rapportu assai impurtante chì esce da i studii realizati à sente a voce di a scienza in un tempu chì l'osteria, i bagni è i minareti, soprattuttu u Castellu di Gaziantep, avianu bisognu à esse risturatu appena. pussibule secondu l'area di sapè fà di ognunu. Sicondu stu rapportu, avemu da creà l'infrastruttura chì riparà rapidamente e textures di a cità di tutti i periodi, ciò chì ci vole à fà in tappe, prima cù i tituli di sicurità è dopu a documentazione. Vogliu ringrazià ognunu di i nostri prufessori in nome di mè stessu, di a mo cità è di u mo paese.

L'ACCADEMICI HAN VALUTU

Cummentendu l'opere, Mustafa Servet Akpolat hà dichjaratu ch'ellu hà fattu a ricerca scientifica nantu à u Castellu di Gaziantep dapoi u 1993 è hà dettu: "U terrimotu hà causatu grandi danni à u castellu. Era cum'è s'ellu avia vistu un paziente in terapia intensiva. Pruvaremu di guarì e ferite di a cità è di u castellu à cortu è mediu termini ", disse.

Prufessu dr. Tuncay Taymaz, invece, hà dichjaratu chì, cum'è Gaziantep, a dirigenza è a pruprietà di u presidente Fatma Şahin è u guvernatore rende assai preziosa in u travagliu nantu à a prutezzione di i beni culturali.

prof. Dr. Tamer Gök hà enfatizatu chì crede ch'ellu hà da superà i danni di u terrimotu in pocu tempu, è sottu a guida di a scienza, à a luce di a cunniscenza, a risturazione serà finita in pocu tempu è i beni seranu presentati à u benefiziu di a cultura è a sucetà.

"A FORMAZIONE CHE SERA UN ESEMPIU PER I TRAVAILI IN ALTRE CITTÀ S'È STU REVELATA"

Dichjarà chì hà apprezzatu l'iniziativi riguardanti l'edificazioni storichi in Gaziantep, Dr. U membru di a facultà Gülsün Tanyeli hà dettu: "U presidente Fatma Şahin ghjoca un rolu impurtante per inizià rapidamente. Una furmazione chì darà l’esempiu di i studii in altre cità hè stata pruposta è u susteneremu cù i rapporti chì avemu preparatu dopu. Per questu, faremu cunsiglii nantu à cumu prucede è cumu avvicinà i beni culturali.

"L'ATTIVITÀ CULTURALI SONU ANCHE I NOSTRI VALORI È MISSIONI ALTAMENTE IMPORTANTI"

Dichjarà chì guariscerà e ferite di u terrimotu u più prestu pussibule, u prufessore. Dr. In a so dichjarazione, Atilla Engin hà dettu: "I beni culturali sò ancu i nostri valori è missione assai impurtanti. Pensu chì i sforzi è l'iniziativi di u nostru presidente per stabilisce un cumitatu per prutege è trasmette à e generazioni future è per prutege i beni culturali cun un studiu multidisciplinariu è un studiu scientificu assai preziosu ".