Premiu Internaziunale à l'Architettu di u Prughjettu chì Riunisce e Persone Visivamente cù l'Art

Premiu Internaziunale per l'Architettura di u Prughjettu chì Riunisce e Persone Visivamente cù l'Art
Premiu Internaziunale à l'Architettu di u Prughjettu chì Riunisce e Persone Visivamente cù l'Art

L'artista Nuray Erden, chì hà preparatu a mostra "Touchable Paintings" in u Museu d'Arte Moderna di Izmir Touchable Barrier-Free, induve a Municipalità Metropolitana di Izmir riunisce l'arte cù i disabilità visive, hè diventata una di e 8 donne di successu determinate da u Parlamentu Europeu in u mondu. L'artista ceramica Nuray Erden, chì hà ricivutu u Premiu Europeu Internaziunale di Leadership di a Donna, hà dettu: "Izmir Touchable Barrier-Free Modern Art Museum hè u primu di u so tipu in u nostru paese è in u mondu. "Hè diventatu a nostra più grande fonte di orgogliu è raghju di speranza per i prughjetti da esse realizati in Turchia è fora di Turchia", disse.

L'artista Nuray Erden, chì hà pruduciutu opere tattili è hà apertu una mostra in u Centru di Sensibilizazione Örnekköy di a Municipalità Metropolitana di Izmir per permette à e persone visive di accede à l'arte visuale, hè stata ritenuta degna di u Premiu di Leadership Internazionale di a Donna Europea di l'AP, grazia à i so prughjetti di rispunsabilità suciale è senza barriere. opere d'arte. Erden, chì hà ricivutu u so premiu in a ceremonia in Bruxelles, a capitale di u Belgio, hà presentatu u so premiu à i citadini chì anu persu a vita in u disastru di u terrimotu.

A cerimonia principia cù un mumentu di silenziu

Parlendu à a ceremonia, chì hà iniziatu cù un mumentu di silenziu in memoria di quelli chì anu persu a so vita in u terrimotu, l'artista ceramicu Nuray Erden hà dettu: "Decine di millaie di persone anu persu a so vita in i terrimoti devastanti chì sò accaduti in u mo paese è u nostru paese. vicina Siria, esattamente un mese fà, u 6 di ferraghju. "Cummemurà e persone chì anu persu a so vita in stu terremotu più grande di u seculu passatu è sprime a mo gratitudine à quelli in u mondu sanu chì ci sò stati cun noi in questu tempu difficiule per u so sustegnu tremendu", disse.

Hà purtatu l'arti visuali à i malati di vista

Esprimendu ch'ellu era onoratu di riceve stu premiu, Erden hà dettu: "Sò entusiasmu d'esse da u listessu latu cù donne impressiunanti chì anu realizatu grandi cose cum'è voi. Felicita ancu tutti quelli chì anu ricevutu un premiu quì sta sera. Sò quì perchè crede in a nicissità di l'arti tattile per i disabilità visuali. Perchè crede chì a disciplina chjamata "arti visuali" ùn hà micca significatu per i 36 milioni di cechi è 217 milioni di persone severamente discapacitate visuale in stu mondu. Sò quì, perchè cercu modi per eliminà questa mancanza di significatu cù 25 artisti di ceramica da Idol Art House, chì aghju fundatu cù u mo amicu Görsev Bilkay 22 anni fà. 10 anni fà, avemu cuminciatu à interrogà noi stessi è u nostru arti. Perchè e persone cù disabilità visuale ùn anu micca pussutu vene à e nostre mostre? Perchè hè sempre pruibitu di tuccà l'opere in i saloni di mostra ? È perchè l'arte ùn hè micca per tutti ? Cusì, da quellu ghjornu, avemu fattu tutte l'esibizioni chì avemu apertu tuccabili è perceptibili cù l'alfabetu per i malati di vede (alfabetu Braille). Avemu inclusu descrizzioni audio. "Pudete imaginà a sorpresa di l'amatori di l'arte visive", disse.

Izmir Touchable Modern Art Museum, l'unicu esempiu di Turchia

Dichjarà chì hà accoltu u prughjettu "Pittura Touchable" in u Museu d'Arte Moderna Senza Barriere di Izmir (İZDEM) dui anni fà cù u sustegnu di a Municipalità Metropolitana di Izmir, l'artista hà dettu: "İZDEM hè u primu di u so tipu in u nostru paese è in u mondu. Cum'è un simbulu di l'inclusività, u museu furnisce un accessu cumpletu à 44 sforzi di succorsu. Hè stata a nostra più grande fonte di orgogliu è raghju di speranza per i prughjetti da esse realizatu in Turchia è fora. Sindaco di Izmir Tunç Soyerè u staffu di a municipalità, u nostru grande sustenitore Biblioteca turca per i discapacitati visuali, è tutti quelli chì anu cuntribuitu à i nostri prughjetti. "Sò onoratu di riceve stu premiu in nome di elli", disse.